Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM

 

Wczoraj wciskam pedał sprzęgła do dechy i miałem dziwne objawy takie odgłosy charczenia przeskakiwania które były odczuwalne na pedale sprzęgła, który pulsował jak by w rytm tego charczenia, buczenia, skoku.

Sam nie wiem jak to nazwać,

 

Odgłosy pochodziły jak by z nad pedału sprzęgła w kabinie,

chciałem zobaczyć tam dziś ale all jest obudowane i jeszcze nie rozbierałem bo nie miałem narzędzi przy sobie do odkręcenia śrubek

 

I Teraz pytanie wie ktoś co to ?

Ze jak rozbiorę żebym mógł naprawić od razu ?!

 

To występowało 2, może 3x w ciągu 2 ostatnich dni i dopiero gdy naprawdę pedał dałem w dechę ( od sprzęgła )

wcześniej nic takiego nie miało miejsca

Opublikowano

Nie wiem wydarzyło się to 2x ostatnio ani wcześniej ani później i dźwięk wydobywał się jakby z nad pedału sprzęgła, chciałem tam zobaczyć ale wszystko obudowane nie wiem nawet co tam jest,

muszę chyba zdjąć te graty i zobaczyć jak to jest zbudowane.

 

to raczej nie łożysko oporowe

Opublikowano

cześć nie wiem jeszcze nie rozbierałem myślałem ze może ktoś się spotkał z tym problemem i coś doradzi zanim się za to zabiorę,

 

Wrzucam dziś zrobiony filmik słychać na nim dobrze jaki to dźwięk bo słowami ciężko opisać,

mam nadzieje ze to może pomoże dalej w diagnozie,

pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=rCyoqG7USKE

Opublikowano

a to w ten sposób. To nie pedał sprzęgła tylko chyba coś ze sprzęgłem. Skrzynia raczej do zwalenia.

 

Jak by to się działa przy wciskaniu a nie cały czas na wysprzęgleniu to co innego.

Opublikowano

Nie wiem mam wrażenie ze to własnie z nad pedału ten dźwięk i pulsowanie pedału jak by z tej pompki co jest na zdjęciu 1.

a nie ze skrzyni

Czy to możliwe ? dodam ze naprawdę trzeba było sprzęgło docisnąć do deski by ten dźwięk się robił, oraz dodam ze mój wysprzeglik już tez jest od nowości auta i lubi sobie z rana pokwiczyc

tylko czy on ma jakieś dalsze powiązanie z tym dźwiękiem i pulsowaniem to nie wiem ?

Rozkręciłem dziś ta osłonę by zobaczyć wgl jak to wygląda za wiele tam na razie nie działałem tylko oględziny,

dodam ze np teraz jak jechałem i wciskałem sprzęgło to już tego nie było !!

 

Zdjęcie Nr.1

http://go-cs.org/user_files/1.jpg

 

 

 

 

Tak przy okazji dodam 3 zdjęcia, może mi ktoś powiedzieć wtf ( czyli co to jest )

i po co to jest : ) ?

 

http://go-cs.org/user_files/2.jpg

http://go-cs.org/user_files/3.jpg

http://go-cs.org/user_files/4.jpg

 

Jakieś dziwne czujniki czy coś ?!

Jeden całkiem z lewej strony kolo złącza pod kabel INPA

drugi nad pedałem gazu

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Łożysko oporowe masz do wymiany kolego.A słychać to dopiero przy max wciśniętym pedale do łożysko wtedy pracuje na pełnym obciążeniu.Tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To cudo z pierwszego zdjęcia to wygląda mi na głośniczek/buzzer/gong, prawdopodobnie do PDC i innych komunikatów dźwiękowych.

To drugie i trzecie zdjęcie to chyba czuja temperatury, choć spotkałem się z tym tylko w aucie z klimą na pokrętła.

Opublikowano
Albo oporowe,albo skrzynia.Zrobiłem kompletne sprzęgło,wysprzeglik,dwumas i po wduszeniu sprzęgła rzęzi lub popiskuje.Stawiam więc na któryś z elementów skrzyni.Piszę,byś nie rozczarował się po wymianie sprzęgła i osprzętu,
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Miałem podobnie w 520 swojej starej, pedał sprzęgła zaczynał charczeć dopiero jak wcisnięty byl prawie do końca, winne łożysko oporowe , roboty na 2 godziny dostęp niezły łożysko kosztuje około 100 zł
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi które powoli ale coraz pewniej wskazują ze walnięte jest łożysko,

 

Teraz tak auto ma orgianlnie 170 Tys KM na liczniku sprzęgło pewnie nie było jeszcze wymienianie wiec przy okazji wymiany łożyska wymienię docisk i sprzęgło,

teraz pytanie wymieniać od razu dwumas ?

Slabo się na sprzęgłach znam ( nigdy nie wymienialem poza motorem ) dlatego nawet sam tego nie będę zapewne wymieniać tylko dam do warsztat bo do ściągania skrzyni pewnie z 2 osoby potrzeba...

gdzieś czytałem tez ze są czasem jaja ze sprzęgłem ze po montażu nie działa bo ktoś złe montował itd itd :)

 

No ale wracam do pytanie jak myślicie opłaca się wymieniać tego dwu masa ?

czy jeszcze pociągnie ze 100tys i wymieniac nie trzeba ?

wiem ze pytanie ogólnikowe ale taka odpowiedz tez chce,

 

Ogólnie łożysko narazie przestało "charczec"

wiec z wymiana się nie spieszę śmigam na wolnych obrotach ale uzbieram kasę na dobre części i wymianę.

 

Chciałem spytać również do czego może doprowadzić całkowita blokada łożyska w skrzyni ?

Nie mam z nim wielkich problemow i tez mi się nie spieszy z wymiana i pytanie mogę wymienić jak się całkiem posypie ?!

Czy mogą inne awarie nastąpić po jego całkowitym uszkodzeniu ? i już powoli była by jego wymiana zalecana ?

 

 

Miałem podobnie w 520 swojej starej, pedał sprzęgła zaczynał charczeć dopiero jak wcisnięty byl prawie do końca, winne łożysko oporowe , roboty na 2 godziny dostęp niezły łożysko kosztuje około 100 zł

 

U mnie charczy jak już jest wciśnięty całkiem w deskę nie prawie !

nie wiem czy to ma znaczenie

Opublikowano
Strasznie głośno ten pedał harczy i dziwne, że dźwiek jest slyszalny w środku samochodu chyba, że to takie wrażenie na filmiku. U mnie jak było walniete łożysko to było słychac ale na zewnatrz, a nie w srodku, mimo że czuc było wibracje pod nogą.
Opublikowano

No własnie dlatego od początku trochę mnie to łożysko dziwiło.. bo :

a) charczy w samochodzie z nad pedału sprzęgła

B) na filmie to głośno słychać bo kamera i mikrofon były blisko tego pedału sprzęgła tak naprawdę nie jest to aż taki mega oddźwięk,

c) nawet jak mi głupi wysprzeglik trochę ze starości wydaje dźwięki to było ewidentnie słychać ze dźwięk wydobywa się z zew. auta,

tutaj naprawdę ewidentnie słychać to z okolic pedału sprzegla

 

Widziałem ze od pedału sprzęgła hydraulika idą powiązania do sprzęgła w skrzyni wiec tym bardziej dziwi mnie rzekomy hałas łożyska z miejsca pedału sprzęgła,

 

no ale nie znam się na tyle by samemu to zdiagnozować a większość na forum niby stawia na łożysko

Opublikowano
No ale wracam do pytanie jak myślicie opłaca się wymieniać tego dwu masa ?

czy jeszcze pociągnie ze 100tys i wymieniac nie trzeba ?

wiem ze pytanie ogólnikowe ale taka odpowiedz tez chce,

Będziesz to wiedział dopiero jak zrzucisz skrzynię biegów i dwumase będziesz miał na wierzchu. Jak kumaty mechanik ją obmaca to Ci powie czy jeszcze spokojnie pociągnie czy trzeba wymienić. Ogólnie rzecz biorąc to mój mechanik jak miałem zrzuconą skrzynię biegów i już zdaje się 230 tys km na zegarze to obmacał dwumasę i powiedział, żeby jej nie tykać. Zaznaczył też, że zestawy naprawcze (LUKa) nie są tak wytrzymałe jak oryginały i potrafią czasem padać już po 60tys km. Ja już na tym dwumasie (z historii serwisowej mojego auta z DE nie wynika aby ta dwumasa była już wymieniana) zrobiłem od zrzucenia skrzyni 73 tys km i póki co jest ok. W sumie mam na zegarze obecnie 303 000km i wygląda na to, że dwumasa jest jeszcze fabryczna. Co w dieslu (gdzie Nm robią swoje i sprzęgło z dwumasem nie mają lekko) uważam za wynik bardzo dobry.

Mówi się, że fabrycznie nowe koło dwumasowe ma luz (w sensie - można obrócić jedną masę koła względem drugiej w lewo i prawo) około 1,5cm czyli daje to jakieś niecały 1cm w każdą stronę, w jaką można przesunąć względem siebie obie masy. Dopuszczalny luz w dwumasie to około 5-6cm czyli max 3cm w każda stronę. Jeśli jest więcej to już jest do wymiany. Co do luzu w osi to normą dopuszczalną jest 2-3mm.

Pzdr.

Opublikowano

Hi wielkie dzieki za info

 

patrzyłem na ceny i wtf drogi ten dwumas :D

Tym bardziej ze jak mówisz zamiennik może być jeszcze gorszy niż to co mam w środku !

A jak sprzęgła, docisk i łożysko firmy luk ? może jakieś inne ktoś poleci ?

 

btw obadałem jeszcze raz dobrze ten dźwięk "charczenia" jak się znowu pokazał i jednak na zew bardzo dobrze go słychać :mad2:

wiec na pewno łożysko będzie walnięte.

Chwilowo nic nie charczy ale powoli przygotowuje się już na wymianę własnie łożyska tarczy i docisku,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież oryginalny dwumas to też jest LUK.

To ich wynalazek i mają wyłączność na to. Nikt inny nie produkuje kół dwumasowych poza nimi.

Co do reszty sprzęgła to LUK, Valeo, Sachs-wszystko jedno.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Z charczeniem to jest tak - jak jest non stop i ustaje tylko przy wciśniętym sprzęgle to walnięte jest łożysko na wałku wejściowym do skrzyni (dość droga zabawa żeby wymienić bebechy bo i skrzynię trzeba rozebrać całą gdyż rozbiera się ją od strony wału napędowego więc żeby dostać się do tego łożyska trzeba wywalić wszystkie bebechy ze skrzyni). Jeśli natomiast jest cicho a charczeć zaczyna po wciśnięciu sprzęgła to najczęściej oznacza to padnięte łożysko oporowe w zestawie sprzęgła.

Co do firm robiących dwumasy to pozycjonowałbym to tak, że LUK i Sachs na równi jako najlepszy wybór a trochę niżej Valeo (nie bez powodu nazywane czasem szyderczo "Walnęło").

Pzdr.

Opublikowano
Manolito, ja regenerowałem komplet sprzęgła i harczało mi przy nie wciśniętym pedale, jak wciskałem to przestawało. Po wymianie łożyska problem ustał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.