Skocz do zawartości

[e60]530d Obłoki dymu na zimnym silniku.Turbina?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem i nic podobnego nie znalazłem. Otóż od pewnego czasu auto zaczyna kopcić na szaro niebieski kolor, na postoju jak i podczas jazdy. Kopcenie jest bardzo duże wręcz z rury wydechowej wydobywają sie obłoki dymu!. Płynu nie ubywa, oleju tez nie zaobserwowałem jakiegoś drastycznego spadku. Objawy występują tylko na zimnym silniku, gdy sie rozgrzeje kopcenie ustępuje. Auto z 2004 roku dpf wywalony i wgrany program. Ma ktoś pomysł co to może być?wtryski?turbo?

Dodam ze auto chodzi równiutko, nie hałasuję, odpala na dotyk.

Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wtryski sprawdzałeś przy nagrzanym w pełni silniku? jeśli tak to masz dosyć wysokie korekcje (głównie 5,4) i tu na pewno jest coś nie tak. Jeśli kopci na niebiesko przy odpaleniu to również turbina jest w złym stanie, a poza tym program może być do d...napisany i to też skutkuje zasłoną dymną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program robił TC z forum. Program wydawał mi się ok (Po przednio robili mi w e46 330d i nic złego sie nie działo). Teraz byłem sie przejechać auto dostało w dupę i zasłona dymna za mną,na niebiesko nawet na wolnych obrotach kopci,zrobiłem fotkę. Chyba turbina pada ale moc ma nadal.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c06e0d8bd104ad.html

Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program robił TC z forum. Program raczej jest ok bo przez miesiąc nie puszczał dymu. Teraz byłem sie przejechać auto dostało w dupę i zasłona dymna za mną,na niebiesko nawet na wolnych obrotach kopci,zrobiłem fotkę. Chyba turbina pada ale moc ma nadal.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c06e0d8bd104ad.html

 

UU to wiadomo skąd problemy. Ja bym tunera wziął za tyłek odnośnie naprawy turbiny :nienie:

 

A turbine z tego co piszesz masz w agonalnym stanie i zająłbym się nią priorytetowo zanim narobi szkód w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najszybciej :cool2:

 

Co nie zmienia faktu, że korekcje wtrysków masz rozjechane mocno i tu na pewno jest problem. Swoją drogą takie korekcje miałeś przy programie? Na pewno się aż tak nie zmieniły więc jak tuner (o ile to sprawdził, a powinien) mógł robić program na takich wtryskach? Ale to TC :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pomyslcie jeden z drugim czy trzecim :)

Znajdzcie innego tunera, profesjonalnego waszym zdaniem , ja w ramach konsultacji przesle jemu oryginal I soft z auta :) ja nie mam nic do ukrycia poniewaz nie jest to moje pierwsze czy tysieczne auto ... niestety auto do remappu musisl byc sprawne . Czesto wszelkie niedomagania maskuje dpf a po wycieciu okazuje sie ze jest problem , choc z tego co pamietam to dymienie pojawilo sie PO WYMIANIE TERMOSTATU EGR Kupujac soft przez internet trzeba sie liczyc ze nie obejmuje to diagnostyki ...

auto ktore przyjezdza na hamownie ma robiona diagnostyke I jesli sie nie nadaje co przy e60 czesto ma miejsce ze wzgledu na zuzyte wtryski jest odsylane do domu ...

Na jego sofxie turbina dmucha wiecej ponad serie o jakies 0.14 bara wiec o jakis skopanych softach mozecie dalej bajki pisac nie wiedzac co jest w srodku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób chipa w profesjonalnej firmie :)

 

Odezwał się ten co wgrał chipa klientowi i taki był tego efekt :

 

Przestań już pisać brednie na Nasz temat. Udowodnij że w sofcie jest coś nie tak zanim piszesz oskarżenia. No ale jak się patrzy na Twoje loczki to nic dziwnego, najmniejsze pieski najgłośniej szczekają.

 

Do autora tematu :

 

Bardzo proszę wyślij plik np Grześkowi z GCS i niech Ci powie czy to wina softu :)

 

My jako firma nie mamy nic do ukrycia. Auta psują się w serii więc czemu miałyby się nie psuć po chipie?

 

4 wtrysk jest do wywalenia i trzeba sprawdzić luzy na wirniku turbiny, choć obstawiam że to wtrysk poprostu Ci zaczął podlewać - normalna usterka w tych autach.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem luzy góra duł jest nie wielki, osiowy jest troszkę większy ale bez tragedii. Oleju nadal nie ubywa. Jak jezdze spokojne to zero dymu jak dam po gazie to jest szaro bardziej niebieski dym z rury w dużych ilościach. Chodzi mi tylko o poprawną diagnozę, bo u mnie w mieście mechanicy sa poniżej krytyki (wymieniali by na tyle długo aż by trafili na prawdziwą usterkę).A i na czarno praktycznie nie kopci. A jak już za kopci to w małych ilościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie jakiś miesiąc temu wymieniałem turbine na nową. Miałem chipa, bez pomiaru ot taki, też na początku dymek niebieskawy puszczała itp, później zaczeła wpierniczać olej a na koncu turbo było głośniejsze od silnika :D Nowe turbo, soft z pomiarem i jest bajka, oczywiście czasem czarnego dymku puści jak to w dieslu bez kata i dpf'a. Wiec szykujcie sie po woli na nową turbine (ok 4500zł)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mam wiecej informacji, po drugim dniu zmagan, wtryski sprawdzone na maszynie I kazdy podobnie (wartosci gorna: 75, dolna: 7.5). kopcil tylko na zimnym silniku a po 7-10min przestawal. Jak kopcil to troche trzeslo silnikiem. Wymieniona odma na nowa (chyba nie potrzebnie). jedyny blad na diagnostyce - swiece. dzwonie do M Tek w Northampton specjalisci od BMW no I pan mowi nie rozbieraj wymieniaj swiece I patrz... no to poskladalem wszystko do kupy I co? I kurde mial racje 6 nowych boshy zalatwilo sprawe! odpalam za pierwszym razem rym cym cym, zero dymu, zero trzesienia :) koszt 75 funtow za swieczki I 40 funa za test wtryskow. Jutro przetestuje jeszcze raz cisnienie na cylindrach dla pewnosci ale jest sweet. oczwywiscie musialem troche wypalic tego smogu z wydechu. 3mam kciuki za reszte was!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Siema chcialem dodac jeszcze po 2tygodniach ze na drugi dzien po powyzszym poscie wyciagnelem turbine i dalem na test6. Okazalo sieze wymagala odrobiny pracy koszt £250+ vat. Po zalozeniu jest o niebo lepiej :) a d6mic dymi przez 20sekund po pierwszym odpaleniu bo brak dpf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czesc wszystkim ponownie wracam z tym samym problemem tym razem po tych samych zabiegach nadal strasznie dymi. ponad 3 lata wzglednego spokoju teraz wrocil problem z wieksza moca i nie chce sie dac naprawic!!

 

w 2014 roku zrobilem:

1. wymienione swiece

2. zregenerowana turbine

i wzglednie pomoglo

 

obecnie:

1. wymienione w swiece (£72)

2. wymieniony sterownik (£72)

3. zregenerowana turbine (£400)

4. 3 z 6 wtryskow zregenerowane (£290)

5. odma czysta

a dym wali ostro jak w wedzarni, przypominam tylko na zimnym lub po przejechaniu 500 metrow przestaje!

 

Prosze o porady gdzie moze byc problem bo idzie ohu**c????? dym bialo/niebieski, brak dpf, przebieg 264t.km,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.