Skocz do zawartości

e46 Pompa wspomagania wyje po regeneracji maglownicy


reddbbull

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!! Dużo szukałem czytałem i tak jestem w kropce ( jak zawsze :twisted: ) Jak w temacie po regeneracji maglownicy i założenie nowych (dobrze zakute) przewodów pompa wyje. Przed montażem było cichutko!! Dwa dni już kręcę w lewo w prawo nawet z 5 km przejechałem i wyje dalej. Z początku była piana itp. ale teraz widać jak by powietrza nie było nie wierzę ze o tak od razu przy wymianie się nagle zepsuło. Zalałem castrol atf może jeszcze dojdzie do siebie?? proszę o szybką pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoj wybor, ja ostatnio mialem spekany waz od zbiorniczka do atf i uciekl mi prawie caly plyn. Po naprawie jako ze nie znalazlem nigdzie w okolicy valvo, zalalem mobila i po tej operacji wydaje mi sie ze kierownica chodzi sporo ciezej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[bAD] też tak mam. Jesteś pewien, że to pompa.

Regeneracja magla, zakucie na nowo przewodu ciśnieniowego i pojawiło się buczenie.

Najgorsze u mnie jest to, że buczenie słychać jedynie w kabinie. Stojąc nad silnikiem lub stojąc pod silnikiem ze zdjętą osłoną nic nie słychać.

Na domiar złego nie mam stałego dostępu do kanału, więc walczę głównie "od góry".

Ściągałem paski osprzętu, słuchałem i nic. Najlepiej gdybym przejechał się autem bez pasków, ale bez chłodzenia jeździć to trochę hardkorowo.

Wymieniłem odmę z wężami, rolki, pompę wody, zregenerowałem alternator bo to budziło moje wątpliwości. :mad2:

Na koniec podmieniłem pompę wspomagania i dalej buczy. :cry2:

Przy okazji założyłem magnez neodymowy do odciągania opiłków z oleju. Szok ile tego dziadostwa pływa.

Polecam, magnez o wymiarach 14,5x10,5x5 zakładany na miarkę poziomu w zbiorniku wyrównawczym. Do M54 pasuje idealnie.

A, olej do wspomagania ori BMW.

Chwilowo zawiesiłem walkę, zaczynam podejrzewać, że to odgłos zasysanego na lewo powietrza ale auto jeździ dobrze, błędów nie ma, nie mam pewności co to jest.

Co można [bAD] regenerując magiel i wąż ciśnieniowy. Może montując/demontując magiel mogło się coś popsuć.

Nie zakładałem nowego tematu, bo chciałem to zwalczyć sam, pierwsze starcie przegrałem, ale nie poddaję się.

Może Ty coś wymyślisz. Trzymam mocno kciuki. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak miałem zużyty olej czarny może bardziej gęsty itp. teraz wypłukałem zalany świeży a w szczególności czysty olej i teraz pompa ma luzy więc wyje :P:P

Tak jak wspominałem wcześniej. Pompę wymieniałem i wyje dalej.

Nasze przypadki łączy to, że regenerowaliśmy równocześnie magiel i przewód ciśnieniowy.

U mnie magiel był regenerowany dwa razy. Pierwszy raz bez przewodu. Po regeneracji nic nie buczało. Niestety rozciekł się i regenerowany był drugi raz w tym samym zakładzie na gwarancji.

Za drugim razem zakuwałem na nowo przewód ciśnieniowy. Po tych naprawach pojawiło się buczenie.

Zakładając, że za drugim razem fachowcy od magla nie popełnili błędu i magiel jest OK, to może kłopot jest w przewodzie.

Niestety nie mam tego jak sprawdzić bez zakupu nowego przewodu.

Jutro spróbuję podjechać do zakładu gdzie zakuwałem przewód i dowiem się czy słyszeli o takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie.

Usłyszałem, że teoretycznie jest to możliwe, bo wykorzystany wąż był zbrojony, a co za tym idzie twardy. Taki wąż może przenosić i wzmacniać wibracje z pompy.

Zastosowali taki sam wąż jaki był w oryginale.

Buczenie zostało obsłuchane i raczej wykluczono żeby przyczyną był wąż.

Jestem w punkcie wyjścia i szukam dalej. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na forum Mercedesa post napisany przez użytkownika mark w temacie "Buczenie w okolicach układu kierowniczego ??".

 

:arrow: "Mam pytanie , czy przy okazji wymiany maglownicy wymieniałeś też przewód ciśnieniowy łączący pompę wspomagania z maglownicą . Ja miałem takie objawy , gdy pękł wąż ciśnieniowy , wstawiłem awaryjnie inny nieoryginalny i zaczęło buczeć w układzie . Okazało się , że oryginalny przewód ma wewnątrz wstawiony tłumik wyciszający odgłosy ciśnienia oleju ( jest to drut stalowy zwinięty w kształcie spirali ) , wymiana na oryginalny wąż załatwiła problem 8-) . W Twoim przypadku może to coś jeszcze innego "

 

Chyba jednak będę musiał zainwestować w nowy wąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.