Skocz do zawartości

530D - Dziwny basowy dźwięk - po rozgrzaniu oraz braki mocy


root-theory

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę tak, dziś zmieniłem górny waż chłodnicy w E61 530D 2005r 218KM, stary był pocięty przez jakiegoś mechanika-rzeźnika i puszczał płyn. Po wszystkim zalałem z powrotem płyn chłodniczy, odpowietrzyłem układ. Pojechałem sprawdzić czy już nie ma wycieków... Włączyłem opcję monitorowania temperatury i przegoniłem auto ze dwa razy do 3500 obrotów na 4 biegu tak po kilkanaście sekund. Jak zwolniłem przejechałem może z 500 metrów, temperatura przekroczyła 81 st.C i usłyszałem dziwny, basowy pomruk z okolic silnika. Gdy pomruk się uaktywnił auto straciło chęci do jazdy, zrobiło się głośne i mułowate... Chwilami dźwięk zanika i auto z powrotem odzyskuje werwę... Co to może być? Przyznam się że lekko się podłamałem...

 

Postawiłem auto na 30 minut aby ostygło i podobna sytuacja, chwila bezproblemowej jazdy, temperatura przekracza 82 i znowu ten dzwięk... Nagrałem go mam nadzieje że będzie coś słychać...

 

 

Edytowane przez root-theory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeszcze raz się przeleciałem i sytuacja zaczyna się idealnie jak przekraczam 75st.C, kilka razy zrobiło się tak że dźwięk ustawał poniżej tej wartości jak temperatura spadała i załączał się ponownie powyżej. Autko mam od dwóch tygodni, poprzedni właściciel miał już problem z DPF, wybrał jego regenerację w warsztacie na co jest rachunek :x Coś mi się wydaje że trzeba będzie wyciąć chwasta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Minęło trochę czasu, udało mi się pojechać w trasę gdzie głośne burczenie silniko się skończyło po kilkunastu kilometrach i miałem spokój na jakieś 250. Potem włączyło się znowu, i znowu co 200-250. Powiedźcie mi proszę, czy wycięcie DPF i przeprogramowanie komputera spowoduje spokój w zachowaniu się auta, tzn. nie będzie mi burczeć co jakiś czas... Dzięki za odpowiedź albo nakierowanie na wątek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób porządną diagnostykę, a później ewentualnie decyzja co dalej. Może jest problem z termostatami, przepustnicą itd.

Napisz skąd jesteś, może znajdzie się ktoś z forum z twojej okolicy kto zrobi porządną diagnostykę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem takim autem podczas wypalania dpf i dźwięk wydechu rzeczywiście był bardziej basowy, no ale chyba nie aż tak głośny jak na filmiku. Może dpf jest już bardzo mocno przypchany?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik cos mówił żę ten łącznik będzie trzeba wymienić przy najbliższej okazji ale nie pomyślałem ze to może mieć coś wspólnego :shock:

 

Jak łącznik dziurawy, to na pewno będzie głośniej i część spalin może się wydostawać z niego, które można zaobserwować w okolicach kolektora wydechowego / turbiny.

Widać spaliny pod maską? W jakim stanie kolektor wydechowy?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. A więc tak, umawiam się do mechanika oblatanego w BMW więc będzie coś więcej wiadomo, w tej chwili to trochę wróżenie z fusów, ale na ten moment rozważam wycięcie DPF ponieważ poprzedni właściciel coś z nim majstrował i nie wiem czy coś więcej nie jest z tym dpf spierniczone. Mówił że dawał do wypalenia ale co dokładnie to on sam nie wie...

 

Dźwięk jest naprawdę głośny, tak głośny że niektórzy oglądają się na ulicy, a tak częste załączanie się procedury jest męczące i chyba wskazuje na poważny problem z DPF. Jak auto nie wypala DPF to jest normalne ciche. Co do spalin pod maską to za bardzo ich nie widać, ale za to czuć czasem w kabinie spaliny i coś jakby sfajczały olej, ale to tylko wtedy jak jadę wolno w ruchu miejskim, powyżej 70km/h zapachu już nie ma...

 

Jestem z Wwa, a termostaty wyglądają na to że pracują ok, nie raz widzę 90-92 st.C albo w korku 96 st.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok jest już przyczyna:

 

Spalinami nie śmierdziało, raczej sporadycznie, ale Turbo zaczęło być słyszalne podczas puszczania gazu psssssst taki że ludzie się odwracali na ulicy. A więc lewarek w dłoń i po kilku minutach diagnoza gotowa:

 

http://i.imgur.com/JX0Nqp7.jpg?1

 

Czyli DPF próbował się wypalić ale przez nieszczelność w wydechu nie robił tego skutecznie oraz podczas procedury wypalania było słychać ten basowy dźwięk. Jestem umówiony na wycięcie DPF 28 Czerwca ale teraz się zastanawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu starał bym się ratować DPF. Napraw nieszczelność i poszukaj kogoś ogarniętego w wypalaniu filtra (przez podpięcie kompa). Nie wiadomo jak bardzo zapchany jest dpf i czy samoistnie załączy się procedura wypalania (i zakończy sukcesem).

Mocno zapchany filtr ciężko jest wypalić, ale jest to możliwe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i łącznik został wymieniony na jakiś od VW, duży, prawidłowa średnica oraz dłuższy rozmiar, biegi wchodzą tak jak trzeba, nie telepie nic budą ale..... nagle spadek mocy. Auto nie przyśpiesza, ma jakieś ponad 30s do setki, ledwo da się przyśpieszać, na trójce pod górkę prawie nie przyśpiesza, pedał w podłogę a on ledwo podjeżdża pod górkę... Dymu brak...

 

:cry:

 

Reasumując jak wydech był nieszczelny auto latało jak złe, teraz gdy wydech jest szczelny totalna zamuła, jakby miał 80 koni.

 

Może jednak DPF tak zapchany? W E60 2005 218PS znajduje się on za czy przed złączem elastycznym?

 

 

 

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obawiam się że DPF jest zapchany i dlatego nie ma mocy, wczesniej miales nieszczelność i spaliny mogly sie swobodniej wydostac. Lepiej uporaj się z tym szybko bo to źle wpływa na turbinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym i na ciepłym. Też mi się wydaje że to DPF jest tak zajechany, bo to stało się idealnie wtedy jak wymieniony został łącznik amortyzator wydechu i wróciła szczelność... Rozumiem że DPF to taka duża puszka za tym łącznikiem elastycznym, mniej-więcej w połowie auta?

 

W sobote jestem umówiony na wycięcie DPF... Myślałem że jak zrobię łącznik to DPF się wypali, a tu taki klops :( Więc termin narazie zostawiam a jutro postaram się podłączyć pod kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem że DPF to taka duża puszka za tym łącznikiem elastycznym, mniej-więcej w połowie auta?

 

Jeśli masz silnik M57N to DPF jest na środku samochodu, M57N2 przy silniku razem katalizatorem.

 

Ps. Może dało by się uratować twój filtr ale potrzebował byś kogoś z Dis-em żeby uruchomić procedurę wypalania przynajmniej 2-3 razy, ewentualnie zdemontować go i wypalić poza autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pany a więc tak: Przegoniłem auto 200km do Białegostoku na wycięcie DPF, po drodze auto się kompletnie odetkało już po jakiś 30 kilometrach (sam fakt powrotu mocy trwał dosłownie kilkanaście sekund), podczas samoczynnego odblokowania wyczuwalny w aucie był silny smród spalenizny. Auto poszło na wycięcie DPF + wyłączenie programowe więc już teoretycznie po sprawie.

 

Ale to oczywiście nie wszystko, bo to E60 przecież :duh: Jest jakiś problem z turbo, które po "daniu ostro w palnik" dla samochodu przez kilkanaście minut zaczyna nagle późno się załączać - wstaje po jednej lub po kilku sekundach. Natomiast jak przegonie auto dłuższy odcinek bez pałowania (obroty do 2000) to wszystko wraca do normy...

 

Heh, podobno E60 bez usterki to jak uczeń bez jedynki w szkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto poszło na wycięcie DPF + wyłączenie programowe więc już teoretycznie po sprawie.

Ile zapłaciłeś?

 

Jest jakiś problem z turbo, które po "daniu ostro w palnik" dla samochodu przez kilkanaście minut zaczyna nagle późno się załączać

Może przez te problemy z turbo skład mieszkanki był nieprawidłowy i produkował za dużo sadzy i przytkało filtr?

 

Heh, podobno E60 bez usterki to jak uczeń bez jedynki w szkole.

To nie ma żadnego związku z E60. Tak ma każde BMW :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.