Skocz do zawartości

bmw e90 niesprawna elektryczna blokada kolumny kierownicy


kerbi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc. Dzisiaj rano podczas gaszenia samochodu zapaliła się czerwona kontrolka blokady kierownicy. Jak na razie wszystko działa, blokowanie-odblokowywanie, samochód odpala normalnie, tylko cały czas ikona się świeci. I tu proszę o pomoc i cenne rady - co robić z tym fantem w pierwszej kolejności. Zdążyłem dzisiaj podzwonić i tak:

- Serwis BMW Kraków Góra Libertowska - podpięcie i diagnoza 350 zł, wgranie nowego programu 700,

- Serwis BMW Kraków "Dobrzański" - podpięcie jeśli dobrze pamiętam ok 550 i nowy soft ok 590,

- Centrum BMW Kraków Balicka - podpięcie i nowy soft 500, ewentualnie nowa kolumna i soft 1300,

- Car Connect Kraków - Podpięcie pod komputer i diagnoza 60 zł. (raczej nie podejmą się wgrywania nowego softu)

Proszę doradźcie co zrobić najlepiej w pierwszej kolejności, może ktoś już miał podobny przypadek. Kupowanie nowej kolumny trochę mi się nie uśmiecha, na allegro są używki za 200, ale z kolei silnik chodzi. Czy może być to tylko jakiś błąd który da się wykasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na ten temat było już kilkanaście wątków - poszukaj, a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania. Bez diagnozy się nie obejdzie. generalnie serwis zaleca: 1. aktualizacja oprogramowania, 2. wymiana kolumny. Tu masz link do ostatniego wpisu na forum E87 (kolumna jest taka sama) - viewtopic.php?f=164&t=243355
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki nie widziałem tego wątku. W takim razie pojadę od najtańszych kosztów czyli diagnoza za 60 dych. A czy może ktoś robił w car-connect. Podczas rozmowy Pan zaproponował także wgranie kilku innych bajerów typu: pulsujące światła "stop', kalibracja czujnika deszczu, włączenie świateł dziennych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień tzw "sztyce"

tak to wygląda

 

http://img440.imageshack.us/img440/2856/8p62.png

 

http://img22.imageshack.us/img22/7160/68ll.jpg

 

przerabiałem ten temat i dwa razy programowałem sterownik i co.. straciłem tylko kasę

po programowaniu błąd prędzej czy później powróci, ponieważ powodem błędu są uszkodzone silniczki elektryczne na tym elemencie, zabrudzają się oraz mechanizm się wyrabia, bo wykonany jest z tworzywa sztucznego

 

sztycę w dobrym stanie kupisz za 100-150 zł, wymiana to może tak 150 zł w serwie i masz po kłopocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. miałeś identyczny przypadek jeżeli dobrze rozumiem. Wszystko działało poprawnie, lecz świeciła się czerwona ikona. Powiedz czy u ciebie od razu czerwona się zapaliła czy pomarańczowa była na początku. W związku z tym, że jestem umówiony w poniedziałek w car-connect to z ciekawości sprawdzę co tam w systemie słychać. Podsumowując kupuję nową kolumnę, montuję ją, kasuję błąd i powinno być po problemie.

PS. Czy poliftowa jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak miałem

czerwona ikonka od razu ale można było jeździć, natomiast zawsze zostawiałem koła na prosto

 

tak właśnie, na pewno zaproponują Ci przeprogramowanie, ale błąd prędzej czy później wróci, ja programowałem, potem po 4 miesiącach błąd powrócił, ponownie programowanie i błąd powrócił po dwóch dniach, więc wymieniłem ten element, używany, bo ceny do nowego nawet nie ma co porównywać

potem tylko kasowanie błędów i będzie wszystko ok

 

poliftowa powinna być taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz comfort access czyli klamki dotykowe to zanim zaczniesz wydawac pieniadze zaczynasz od sprawdzenia klamek.

U mnie powodem bledu o ktorym piszesz byly zwarcia w klamkach dotykowych a nie problem z blokada.

Klamki sa na tej samej lini co blokada kierownicy i zwarcie w nich ktore zdarza sie dosc czesto jest blednie rozpoznawane przez komputer jako blad ELV.

Odlaczasz obie klamki i potem akumulator na 10 minut. Potem podlaczasz akumulator i bledu nie ma.

Teraz po kolei podlaczasz lewa klamke jezdzisz pare dni. Jesli blad nie powraca ta jest ok. I analogicznie z prawa.

 

Jesli nie masz comfort access to :

Rygiel bedzie chodzic a blad powoduje elektroniczna wada oprogramowania i elektroniki rygla.

Poszukaj na amerykanskich forach tam jest dokladna instrukcja jak rozlozyc itp.

Niestety blad prawie zawsze powracal ludzia az do momentu wymiany kolumny.

Podsumowujac czyszczenia , kodowania rozwiazuja temat tylko na chwile.

Kodowanie powoduje tylko i wylacznie zmiane wartosci pradu ktora potrzebna jest do odryglowania.

Jesli potrzeba za duzo pradu komputer rozpoznaje to jako problem z ryglem i zapisuje blad ELV.

Kodowanie podnosi prog przy jakim zapisywany jest blad ELV bo okazuje sie ze wartosc ustawiona bylo za nisko.

Komputer liczy sobie te bledy ELV i w momencie kiedy wartosc przekroczy jakis prog typu 300-500 ( tutaj strzelam niewiem ile to naprawde jest ) wywala blad kierownicy. Kodujac kasuja takze licznik ELV dlatego masz z 4 miesiace spokoju zanim znowu naliczy odpowiednia ilosc.

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Przepraszam za mase bledow ale na ipadzie nie dziala autokorekta po Polskiemu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za informacje. Nie mam comfort access , znalazłem już pod Krakowem nową kolumnę za 160 zł, sprzedawca ma kilka do wyboru, więc może jeszcze dziś lub w poniedziałek pojadę kupić. Mam dylemat zabierać się za to samemu, czy do warsztatu dać. Dwóch rak lewych nie mam, o mechanice jakieś pojecie też mam, tylko nie wiem czy w warunkach garażowych to zrobię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź koniecznie numer katologowy, lub datę produkcji. Szukaj stosunkowo nowej (poliftowej), wtedy będzie większa szansa, że trafisz sprawna z rozbitego samochodu, a nie taką która ktoś wymienił bo się blokowała, albo problem wróci za jakiś czas. Poliftowe nie wykazują tego błędu. Wartość robocizny jest porównywalna z wartością używanej kolumny, zatem nawet jak Ci wymienia w ramach gwarancji to i tak jesteś w plecy koszt robocizny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej "gwarancji". Przestudiowałem post z forum o wymianie i myślę, że większych problemów z wymianą nie będę miał nawet w garażu. Jadę dzisiaj po kolumnę, sprzedawca posiada 4 kolumny 2 z 2006 i 2 z lat 2009-2010. Chyba się za to zabiorę jutro sam. Na poniedziałek jestem umówiony na komputer więc wykasują od razu mi błędy. Jak bym wymienił to dam znać co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem kolumnę z 2010 r. za 150 zł. Cena chyba dobra. Właśnie skończyłem wymianę kolumny. Tak jak myślałem sprawa bardzo prosta, wymagająca kilku podstawowych narzędzi, czas wymiany w trochę spartańskich warunkach 2 godz, z czego 30 min poszukiwanie śrubki łączącej kolumnę z maglownicą. Jutro jadę na komputer zobaczyć co w systemie siedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj kupiłem kolumnę z 2010 r. za 150 zł. Cena chyba dobra. Właśnie skończyłem wymianę kolumny. Tak jak myślałem sprawa bardzo prosta, wymagająca kilku podstawowych narzędzi, czas wymiany w trochę spartańskich warunkach 2 godz, z czego 30 min poszukiwanie śrubki łączącej kolumnę z maglownicą. Jutro jadę na komputer zobaczyć co w systemie siedzi.

 

Czy nowa wydaje trochę inny dźwięk podczas ryglowania? Czy są jakieś krytyczne momenty podczas demontażu/montażu? Na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłódka się wyświetla.

Co do demontażu i montażu, największą uwagę skupić na odkręcaniu i przykręcaniu śruby łączącej kolumnę z maglownicą. Mi wypadła z rąk i musiałem kilka wkrętów mocujących podłogę odkręcić (bez kanału :) i poszukać ją, ale na szczęście szybko się znalazła. Kupiona kolumna musiała być demontowana w innym ustawieniu, co przysparza trochę kłopotów ponieważ ja odkręcałem tak jak na forum amerykańskim z kolami leciutko skręconymi w lewo, wtedy śruba ładnie się ustawia. w związku z tym musiałem ja podłaczać pod elektrykę i ustawić w takim położeniu jak demontowałem stara kolumnę.

Co do ryglowania to zdecydowanie głośniej chodzi, w sensie tak jakby mocniej rygiel uderza.

Z narzędzi niezbędne są:

- wkrętak płaski i cienki (demontaż poduszki i plastikowych osłon kierownicy)

- klucz nasadowy 16 (demontaż kierownicy)

- klucz nasadowy thorx E10 (demontaż kolumny - 4 śruby)

- klucz płaski dwunastokątny 8 (demontaż śruby przy maglownicy) - proponuje użyć taki z grzechotką, świetnie się nim odkręca.

- przedłużka do klucza nasadowego

- kombinerki

- dobre światło (latarka ledowa tez daje radę :)

- i klucz thorx ale nie pamiętam rozmiaru do odkręcenia pająka oraz plastiku nad nogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie dało rady usunąć błędu. Ma ktoś jakiś pomysł, czy trzeba będzie jechać na aktualizację sterownika.

http://imageshack.com/a/img42/5619/7xja.jpg

W piątek oddaję do CENTRUM BMW NA Balickiej na aktualizację sterownika, zobaczymy czy to pomoże.

Jestem po zabiegu wgrania nowego softu. Wszystko jest już ok, błędu nie pokazuje, parę dodatkowych rzeczy w I-drivie doszło. Ogólnie jestem zadowolony. Koszt - 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Hej, sory że odkopie temat ale mam nadzieje że mój post pomoże innym ludziom w potrzebie. Również miałem problem z blokadą kierownicy w serii 3 po lifcie, 2 razy auto musiało być wskrzeszane przez czarodzieja z Komputerem, byłem na aktualizacji oprogramowania, kasowaniu błędów. W końcu po 2 miesiącach męczarni byłem gotów jechać do serwisu na wymianę kolumny kierownicy, lecz przysiadłem i doczytałem dokładnie zagraniczne forum gdzie Chłopaki znaleźli magiczny sposób na ominięcie wydania 2 kafli w serwisie !. Mianowicie " BMW ELV Emulator " nie wiem czy wyskoczyłem jak filip z konopi z tym czy już o tym wszyscy wiedzą ale dziele się dla przyszłych potrzebujących informacją iż to działa i zamiast wydawać 500e wydajemy 120e, montaż emulatora to 20 min i w ten sposób giną wszelkie problemy związane z tym Chole***wem !!! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.