Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

To ja dawno temu umieszczałem spis od tds-a .

Po przeczytaniu ostatniego postu wynika że coś u mnie nie jest tak,wygląda że ten OBC był od początku ale pewny nie jestem,w końcu to auto sprowadzone z włoch...

Czy może mieć to związek z błednym odczytem zużycia paliwa?Wydaje mi sie że pokazuje prawidłowo.

Jest na pewno róznica w odczycie Vmax,komputer pokazuje o około 9km/h mniej niż szybkościomierz

Jeszcze coś dziwnego a mianowicie w tescie..(jutro sprawdze który nr)w dwóch miejscach komórki zmieniaja cyfry(migotanie)

Czy to normalne i jak mozna sprawdzic czy to dobrze działa ?

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam do was zasadnicze pytanie (znawców, nie laików) czy przypadkiem w tds`ach coderstrik nie jest poszerzony o dodatkowe bity? Widziałem kiedyś na ruskim forum zapełniony wsad wszystkimi bitami (nie jak u nas pozostałe niesczytane bity albo ffff abo 0000) skąd moje podejrzenie? analizując schemat elektryki to wychodzi na to że w tds`ach sygnał poboru paliwa jest pobierany z filtra paliwa do którego dochodzą przewody a w benzyniakach w inny sposób i procedura poboru paliwa jest zakodowana w bitach testu 17.

Przykładem tego może być fakt że podłączony do kompa z check... (nie wiem jaki to był u ciebie Bartek) i szybko przełożony do tds`a działa w pełni poprawnie a po sczytaniu danych ma ustawienia zapamiętane w chwili sczytania. Jedynym sposobem by to sprawdzić jest kupienie coderstrik`a lub załatwienie go od ciebie tomas i sczytanie wartości.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Czesc Java . Zrobiłem eksperyment , wyzerowałem srednie zuzycie paliwa otwarłem maske i wypiałem kość z podstawy filtra paliwa ruszyłem i komputer zaczął nadal liczyć to zuzycie więc nie wiem czy ten sygnał jest brany z filtra
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
hej. ja mam nastepujece pytanie odnoscie OBC. chodzi mi opcje 6 i 7 w ukrytych funkcjach. opcja 7 pokazuje ile paliwa zostalo w zbiorniku. co ma pokazywac opcja 6?? bo mi pokazuje wartosci bardzo zblizone do tych z 7.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
a co do testu nr 7 to pokazuje on faktyczny stan paliwa czy ile pozostalo litrow do "rezerwy"? Umnie tak to chyba wyglada i nie wiem czy tak jest dobrze.
Opublikowano

to chyba nie jest w procentach a w litrach. u mnie po nalaniu do pelna pokazuje max 75.5 litra co by sie w sumie zgadzalo jak bak jest na 80l. pozatym wskazania OBC pokrywaja sie ze wskazaniem wskazowki na tarczach.

ale dalej nie wiem co pokazuje test 6 :(

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
to chyba nie jest w procentach a w litrach. u mnie po nalaniu do pelna pokazuje max 75.5 litra co by sie w sumie zgadzalo jak bak jest na 80l. pozatym wskazania OBC pokrywaja sie ze wskazaniem wskazowki na tarczach.

ale dalej nie wiem co pokazuje test 6 :(

 

mi tez sie wydaje ze to w litrach, tylko ze gdy zapala sie rezerwa to obc pokazuje ze jest 0 czy uwas tez tak jest? gdy zapalila mi sie rezerwa, to wlalem 20 litrow komputer pokazuje jakies 17-18 (a przeciez rezerwy jest jeszcze 10) a w zeczywistosci mysle ze jest jakies 28-30L

Opublikowano
ampery to nie sa na pewno bo test 6 pokazuje u mnie prawie identyczne wartosci jak 7. co do rezerwy - nie wiem, nie jezdze do rezerwy :)

 

a pokrywaja ci sie wskazania obc z tym na zegarach?

a Sorry juz widze ze tobie sie tez nie pokrywa, we wczesniejszym poscie piszesz ze tankujesz 80 a pokazuje 75,5 czyli roznica okolo 4,5L umnie to okolo 10L wiec calkiem sporo

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam problem z OBC. Padł mi kompletnie. Najpierw przez tydzień migał (ściemniał się, rozjaśniał). Wyjąłem go, okazało się, ze jedna żarówka jest spalona. Po włożeniu komputera na miejsce - pochodził chwilkę i całkowicie stracił słuch. Działa podświetlenie klawiszy, wyświetlacz jest czarny. Komputer nie działa, bo próbowałem na pamięć włączyć webasto/przewietrzanie... nie działa, funkcja limit też nie działa. Jestem pewien, że komputer się zepsuł.

 

 

Pytanie:

:arrow: Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik od tego (prócz oczywiście tych trzech pod maską)?

 

(znalazłem w necie coś takiego: http://www.6enligne.net/html/faq.php3?faq=130

 

ale nie bardzo widzę taki bezpiecznik u siebie)

 

:arrow: Gdzie warto zajrzeć, by wskrzesić komputer?

 

:arrow: Mieliście takie usterki?

 

:arrow: Kupować drugi komputer czy bawic się w naprawę (mam wersję z kostką (bez chceck control)?

 

:arrow: Dzięki za każdą radę

Pozdrawiam, Michał
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jestem tu nowy i proszę o pomoc zamontowałem do swojej beemki OBC IV i nie znam niemieckiego ani angielskiego nie wiem co oznaczają napisy na klawiaturze OBC jaką im funkcje przypisać CONSUM RANGE SPEED TIMER ARR DIST LIMIT CODE
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jeżeli masz telefon stacjonarny TP lub komórke ORANGE to podaj nr a ja od dzwonię po 21 lub w sobotę lub w niedziele bo mam darmowe minuty i wtedy po rozmawiamy na temat OBC bo ja też zakładałem do swojej 525 tds
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witaj, ktorym testem sprawdzasz ilosc paliwa?

 

1. Test komputera

2. Aktualne spalanie (litrow/100km)

3. Srednie spalanie (litrow/godzine)

4. Srednie spalanie (litrow/100km)

5. Aktualny zasieg

6. N/A - u mnie pokazuje chwilowa ilosc paliwa w baku, zmienia sie podczas przechylow auta.

7. Srednia ilosc paliwa w zbiorniku (litry)

8. Aktualna predkosc (kph)

9. Napiecie instalacji (V)

10. Kraj/Jezyk (Us.Spa.Ger.Jap etc.)

11. Zegar am/m

12. Srednia predkosc

13. ETA

14. Data systemu komputera

15. Diagnostyka

16. N/A

17. Dane samochodu

18. Zmiana alarmu

19. Zablokowac/odblokowac OBC

20. Korekcja spalania

Opublikowano (edytowane)

nie chce cie martwic ale z wszystkich urzadzen na pokladzie auta to wlasnie OBC pokazuje najdokladniej stan paliwa w baku. jesli po kilku tankowaniach nie zrowna sie z zegarami to mozesz miec uszkodzone zegary, to normalne w tych autach. jak rowniez mozesz miec problem z papa paliwowa , ewentualnie jej wezykiem i po prostu auto pomimo ze ma 20l paliwa w baku to nie chce zapalac. zeby nie uprzedzac faktow polecam zatankowac do pelna, przejechac 100km, zatankowac najlepiej na tej samej stacji, przeliczyc spalanie i wprowadzic korekte wedlug zalaczonego wzoru do komputerka poprzez test 20. powinno sie wyrownac oraz spalanie powinno wskazywac poprawnie (tak samo mozna wykalibrowac spalanie LPG - ale tu nie bedzie prawidlowo liczyl zasiegu).

 

a przyciskales przycisk km/m

Edytowane przez flash

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.