Skocz do zawartości

basan

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Jelenia Gora

Osiągnięcia basan

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Wyglada na to, ze uruchomil sie test wskaznikow i m.in. dlatego zaswiecila sie kontrolka cisnienia w oponach. Taki test najczesciej uruchomic mozna wciskajac i przytrzymujac przycisk kasowania dziennego przebiegu i wlaczajac wtedy zaplon. Sprobuj zrobic w ten sposob a jesli rezultat bedzie taki sam, to prawdopodobnie problem dotyczy przycisku kasowania przebiegu. Takie usterki wystepowaly juz nawet w E34, wyposazonych we wskazniki z check control.
  2. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Panowie, prosba wobec tego. Zanim znow zaprogramujecie pamieci, sprawdzcie, czy tak jak u mnie "zniknieciu" ulegly niektore komorki. Toz to normalnie jakis paragraf 22 :!: Trzeba ustalic jakis sposob postepowania z tym nieszczesnym OBC, bo robi sie niezly bigos :wink:
  3. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Dzis jeszcze raz rozebralem swoj OBC i wymienilem pamiec na nowa, zaprogramowana tak, jak podal Dusk. Wczesniej byl podlaczony uklad Atmela AT93C46 i przy wykonywaniu testu nr 21 nie bylo zadnych klopotow, dzis zamontowalem pamiec 93C06 f-my Signetics i po tescie 21 komputerek wyswietlil PPPP, ha :!: Oczywiscie odlaczenie i powtorne przylaczenie zasilania niczego nie dalo. Po odczytaniu wymontowanej pamieci okazalo sie, ze wymazane zostaly komorki o adresach 0E, 0F, 10 i 11; wydaje sie, ze maja one kluczowe znaczenie. Uszkodzona pamiec zaprogramowalem powtornie, podlaczylem i mimo usilnych prob nie udalo sie jej wiecej naruszyc testem 21. Wszystko dziala, jak nalezy...Wydaje mi sie, ze przyczyna skasowania w moim i Mario przypadku byla przypadkowa, pamieci roznych typow i producentow maja rozne rezimy czasowe, do tego dochodzi jeszcze rozrzut parametrow konkretnej serii. Nic na to nie poradzimy, dlatego jest niemal pewne, ze skasowanemu w ten sposob komputerkowi trzeba raz jeszcze zaprogramowac pamiec.
  4. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Czolem! Mario, bardzo jestem ciekaw, co z EEPROMEM w twoim OBC, sprawdzales? Dzieki Dusk za dane z 520-ki, wiekszosc przerobek dotyczy wlasnie tego modelu :wink:
  5. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    A to ciekawe! Ja uruchamialem test 21 wielokrotnie i nic zlego sie nie stalo, he. Oczywiscie trzeba bylo pozniej ustawic date i godzine, ale PPPP sie nie wyswietlalo.
  6. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    To mozliwe. Kiedy sprawdzalem komputerek z pamiecia od 730i w mojej 520, wskazania spalania byly zle. Przede wszystkim sprawdz, czy chwilowe spalanie pokazywane przez OBC (test nr 2) pokrywa sie ze zuzyciem pokazywanym przez wskaznik w zegarach. Jesli tak jest, sprawdz, czy OBC dobrze mierzy przebyty dystans. Jezeli to wszystko jest ok, to nie ma sie czego czepiac. Nie napisales, czy auto masz na gaz, jesli tak, to wskazania chwilowego spalania sa zazwyczaj oszukane. W kazdym razie mozesz skorygowac pokazywane zuzycie wedlug wlasnego uznania testem nr 20; normalnie wspolczynnik korekcji wynosi 1 (pokazywane jest: 1000CORR), wpisujac liczbe <1 obniza sie wskazania, wspolczynnik >1 zwieksza wskazania. Mysle, ze wymiana pamieci w Twoim przypadku jest niepotrzebna :wink:
  7. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Dzieki flash za info, sprawdze, czy i u mnie jest EPROM w zegarach ale jesli mozesz, przeslij mi jego wsad na sq6jfg@poczta.onet.pl W moim aucie licznik kilometrow i dziennego przebiegu sa elektromechaniczne ( bebenkowe ), ciekawe czy ustawienia w pamieci maja jakis wplyw na wskazania, warto sprawdzic. Blad predkosciomierza wyglada na procentowy, -8 km/h jest przy 80 km/h, przy innych predkosciach sie (niestety) zmienia. Zauwazylem pewien wplyw temperatury na wskazania predkosci i obrotow silnika, zima zdarzalo sie, ze przy 80 km/h bylo 1800 obr/min, teraz przy 80-ce jest niemal rowno 2000. Wydaje mi sie, ze to zwyczajnie ze starosci, w koncu jezdze 17 letnim zgrzytem :wink:
  8. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    No to bomba! Ciesze sie, ze jeszcze komus procz mnie sie udalo. Bylem teraz w sklepie, pamiec 93C06 kosztuje w J.Gorze 3PLN. A jednak komorek jest 20, bo adres zaczyna sie od 00, szesnastkowo zapisana liczba 0F to dziesietnie 15, 10 to 16 a 13 to 19. Poprzednio nie policzylem adresu 00 :oops: Moj OBC dystans i chwilowe spalanie pokazuje dobrze, natomiast okazalo sie, ze predkosciomierz w zestawie wskaznikow oszukuje o ok. 8 km/h w dol! To napewno blad predkosciomierza, bo liczba kilometrow pokazywanych na tradycyjnym liczniku i w OBC jest identyczna. Dodatkowo zmierzylem stoperem czas przebycia 1km przy stalej predkosci i faktycznie wynik byl bliski wskazaniom OBC. Ciekaw jestem, czy tylko mnie dotknela taka tragedia...
  9. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Sprostowanie!!! Oczywiscie w EEPROMIE trzeba zaprogramowac 20 komorek a nie 19, no i do odczytu EEPROMU w OBC III sluzy test nr 14.
  10. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Flash, niestety z OBD III nie mialem do czynienia, ciekawe, czemu nie chce odczytac pamieci? Pisales, ze nie dzialaja tylko niektore funkcje, wiec domyslam sie, ze np zegar, pomiar temperatury dzialaja. Moze czesc domyslnych wartosci jest zaszyta gdzes w kodzie mikrokontrolera w OBC? Wtedy gorzej... Czy probowales podlaczac swoj OBC w innym aucie albo OBC IV u siebie? Zanim zaprogramowalem pamiec, podlaczylem ja (wypelniona samymi FF) w moim OBC IV i niestety nie ruszyl. Wyswietlil tylko PPPP. Jestem ciekaw, czy w twoim aucie OBC rowniez probuje pobrac dane z EEPROMU w zegarach (bo pewnie masz nowsze, z wyswietlaczem przebiegu w tarczy predkosciomierza), moze gdyby pozbawic go polaczenia to zechcialby odczytac lokalna pamiec? Oryginalna plytke kodujaca zastapilem pamiecia zaprogramowana przy pomocy programu i interfejsu o ktorych pisalem poprzednio. Sposob podlaczenia pamieci do OBC jest pokazany wlasnie w "tym" PDF-e, sa tam zdjecia rozebranego OBC IV oraz oryginalnej plytki kodujacej; dokladnie widac polaczenia na plytce od strony druku i wyprowadzenia. W tej chwili dysponuje zawartosciami pamieci do aut, o ktorych pisalem, czyli do 750i, 740i, 735i i 525i. Jesli ktos chce, moge przeslac zaprogramowana pamiec albo zaprogramowac przyslana, najlepiej byloby, gdybym otrzymal tez zawartosc, w formacie ADRES.WARTOSC. Nie ma na to innego sposobu, tylko udac sie do kolegi jezdzacego takim samym autem i uzywajac testu 17 lub 13 (OBC III) odczytac EEPROM. Ponawiam apel, kto zna posiadacza 524td lub TDS-a, niech sprobuje odczytac i u niego. Nie wiem ile kosztuje np AT93C46, mialem dwie sztuki w zapasie ale to pewnie pare zlotych. W razie czego prosze o kontakt mailem, sq6jfg@poczta.onet.pl Dzieki za podpowiedz, jaki termistor zastosowac, oszczedzilo mi to "eksperymentow" :wink:
  11. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Czolem! Widze, ze Panowie doskonale orientuja sie w temacie! Nie mialem pojecia, ze plytka jest dostepna w ASO ale cena faktycznie odstrasza. Jako pamiec moze byc zastosowany odpowiednik 93C06 (16 16-to bitowych rejestrow) lub pamiec o wiekszej pojemnosci, zgodna ze standardem Microwire, tak, jak wspomny uklad AT93C46. Jak podlaczyc pamiec w OBC, pokazano w: http://www.gunnar525.de/screwings/bc4_umbau_codierstecker.pdf Zawartosc pamieci mozna odczytac bez klopotu uzywajac testu nr 14 w OBC III (produkcji VDO) lub testu nr 17 w OBC IV (Siemens) W obu przypadkach wyswietlane sa komunikaty w formacie XX.XX PROM, gdze liczba przed kropka jest adresem komorki pamieci a liczba po kropce - zawartoscia. To wszystko pokazano takze na: http://bmwe32.masscom.net/johan/obc_secrets/obc_secrets.html Na stronie http://home.iae.nl/users/bts/obc.htm jest tabela z danymi EEPROMOW z modeli 740iA, 750iLA oraz 735i, z takimi wpisami do pamieci testowalem swoj komputerek - za kazdym razem dzialal. Do zapisania pamieci mozna uzyc aplikacji PonyProg z:http://www.lancos.com/prog.html a jak zrobic programator, krok po kroku pokazane jest na:http://www.ajd.czest.pl/~pawel.borkowski/wyklady/avrisp/budo_pro.html Jest to interface pod port LPT, uzywajac, trzeba pamietac aby w opcjach programu PonyProg ustawic "odwrotny reset".Moga tez byc klopoty z dzialaniem aplikacji pod WinXP (nie pod kazdym!?) Ponizej zamieszczam zawartosc pamieci z auta 525i '88 Adres Zawartosc 00 4F 01 00 02 00 03 00 04 98 05 78 06 50 07 35 08 10 09 12 0A 63 0B AF 0C CB 0D EA 0E 20 0F 00 10 CB 11 47 12 00 13 00 Komputer dziala ok w 520i '89, nie mam czujnika temperatury, wiec po wlaczeniu zaplonu alarmuje gongiem i wyswietla -37 st.C (a czemu np nie -99?). Nieprawidlowo wskazuje poziom paliwa w zbiorniku ale byc moze jest to kwestia modyfikacji niektorych komorek pamieci, w ETK plytki kodujace do aut ze zbiornikami z metalu maja inny nr niz te do samochodow z plastikowymi bakami. Nie znam zadnego posiadacza 524td lub 525tds aby odczytac zawartosc EEPROMU z jego auta, dobrze byloby postarac sie i o te dane. Nie wiem rowniez, czy komputer do diesla bazuje na tych samych sygnalach, np czy informacja o wydatku pompy wtryskowej wystepuje na tym samym wyprowadzeniu wtyczki OBC.
  12. basan

    OBC w E34 i nie tylko

    Nie wiem, czy sa jeszcze zainteresowani wyposazeniem e34 w pelni funkcjonalny komputer pokladowy (OBC) ale w razie czego sluze rada, jak OBC uruchomic. Slynny problem komunikatu PPPP wynika z koniecznosci dostarczenia komputerkowi danych m.in. o modelu samochodu, typie silnika, pojemnosci zbiornika paliwa itd. (jest o tym mowa w wielu materialach w sieci, rowniez tu, na forum). W autach wyposazonych w zestaw wskaznikow z wyswietlaczem funkcji diagnostycznych i elektronicznym licznikem przebiegu (nowsze 2.0 oraz >525)pamiec EEPROM z potrzebnymi danymi znajduje sie wlasnie w zegarach i OBC podczas startu pobiera jej zawartosc (wybranych komorek). Jesli transmisja sie nie powiedzie, bo na przyklad podlaczono OBC w starszej e34 2.0 z zegarami bez check control, wyswietlony zostanie komunikat PPPP. Rozwiazaniem jest umieszczenie pamieci wewnatrz OBC, wowczas po nieudanej probie komunikacji "na zewnatrz" nastapi odczyt wewnetrznej pamieci. Kolejnosc jest zawsze taka: Najpierw proba odczytu pamieci zewnetrznej, pozniej wewnetrznej. W zasadzie kazdy dostepny z demobilu komputerek, niezaleznie od numeru da sie uruchomic, jesli tylko podlaczyc mu wewnetrzna pamiec. W niektorych materialach byla mowa o "plytce kodujacej" i o nia tu wlasnie chodzi. Jak dotad nie wiem, czy jest ona gdziekolwiek dostepna, natomiast samodzielne wykonanie i podlaczenie do OBC nie jest specjalnie trudne. W pamieci EEPROM na plytce trzeba wpisac zawartosc 19-tu osmiobitowych komorek i jest niemal pewne, ze OBC wystartuje. Jesli ten temat kogokolwiek interesuje, prosze o posty a wtedy chetnie udostepnie wszystkie materialy. Jezeli pelne rozwiazanie tego problemu pojawilo sie juz na forum - przepraszam, ale nie zdolalem przeczytac wszystkiego...W kazdym razie prosze o sygnal, czy temat warto kontynuowac. Tomek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.