Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, jestem nowy na forum więc prosze o wyrozumiałość

 

Jakiś czas temu zakupiłem E39 z silnikiem diesla 525TDS z 1996roku i chciałbym odkryć zagadke odnośnie kierownicy. Jako że lubie jak wszyskto działa postanowiłem naprawić kierownice która wogóle nie działała i nie działa. PO VIN-ie sprawdziłem że auto ma tempomat niestety żeby go uruchomić musi działać kierownica. Zadam pare pytań i bardzo proszę o jasne odpowiedzi.

 

VIN

 

VIN WBADF81000BT01267

Kod typu DF81

Typ 525TDS (EUR)

Serii E E39 ()

Seria 5

Typ LIM

Sterowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M51

Przemieszczenie 2.50

Moc 105

Napęd HECK

Transmisja A

Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)

Tapicerka STOFF FLOCK streifen / ANTHRAZIT (D3AT)

Prod.date 13.08.1996

Blisko Opcje

Kod

Nazwa (interfejs)

Opis (EPC)

S260A Seitenairbag FUER Fahrer / Beifahrer Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy / pasażera

S339A Shadow Line Shadow-Line

S354A GRUENKEIL-Frontscheibe Szyby, przyciemniane zielony pasek górny

S428A Warndreieck Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S488A LORDOSENSTUETZE Fahrer / Beifahrer Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL. / INTENSIVREINIGUNG System Headl.washer / intensywne czyszczenie

S520A Nebelscheinwerfer Światła przeciwmgielne

S522A Ksenon-LICHT Ksenonowe światła

S534A KLIMAAUTOMATIK Automatyczna klimatyzacja

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S555A Bordcomputer Komputer pokładowy V z pilotem

P628A KOMMUNIKATIONSPAKET Pakiet komunikacyjny

S629A AUTOTELEFON MIT kartenleser Vorn Telefon samochodowy (GSM) w czytnik kart, przed

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy / Austria

Kod

 

Nazwa (interfejs)

Opis (EPC)

S818A Batteriehauptschalter Główny wyłącznik akumulatora

Blisko Wyposażenie standardowe

Kod

Nazwa (interfejs)

Opis (EPC)

S473A ARMAUFLAGE Vorn Podłokietnik przedni

S548A KILOMETERTACHO Kilometr Speedo

S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

 

Z głównych oględzić zauważyłem iż kierownica jest podgrzewana ( przycisk ) po VIN nic tu nie ma, w dodatku sprawdziłem czy są wtyczki na bezpiecznik od podgrzewanej kierownicy więc nie ma

 

1) czy auto powinno mieć zamontowaną oryginalnie kierownice wielofunkcyjną? jeśli tak to jakie przyciski? radio, tempomat, podgrzewana kierownica?

 

2) kierownica podświetla się kiedy wyciągniety jest kluczyk z stacyjki o zapale światła mijania lub postojowe, po przekręceniu kluczyka kierownica nie podświetla się. co to za objaw.

 

3) jeden z kolegów który kiedyś miał BMW podpowiedział żebym sprawdzić czy mam czujnik bodajże MFL, sprawdziłem i chyba został tylko kabel ( wtyczka ) oraz ułamany plastik z śrubką http://images63.fotosik.pl/792/e32b9d44fb99974egen.jpg

 

4) taką mam wtyczke w kierownicy po zdjęciu poduszki powietrznej. http://images65.fotosik.pl/793/feb68db37408983egen.jpg

 

5) przyciski w kierownicy http://images63.fotosik.pl/792/0fdec70a3d78561dgen.jpg

Opublikowano

masz taką samą kierownice jak ja i po wyjęciu poduszki u mnie wyglada wszystko identycznie, ja pogrzewanej kierownicy nie mam takze Twoja również nie jest grzana.

 

co to funkcji posiadasz oryginalne radio?

 

czy po nacisnieniu przycisku tempomat obok kierownicy zapala Ci sie kontrolka tylko przy kierownicy przyciski nie funkcjonuja?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Kierownicę poprzedni właściciel musiał dołożyć, bo nie ma jej w VIN i nieprawidłowo zamontować.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Jest również opcja, że środek kierownicy jest nie od tego auta. Mało to przypadków jest, że auto w ogóle nie posiada na wyposażeniu kierownicy wielofunkcyjnej, a mimo to jest zamontowana?
Opublikowano
w takim razie jakie przyciski powinny być zamontowane oryginalnie skoro mam tempomat a z informacji które wyczytałem TEMPOMAT uruchamia się z pozycji kierownicy?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie chciałbym wprowadzać w błąd ale u mnie tempomat włącza się przyciskiem na desce rozdzielczej. Natomiast prędkość ustawiasz na kierownicy. Nie wiem może to w zależności od modelu u jednych włącza się tak u innych inaczej.
Opublikowano (edytowane)

Masz jakąś fotkę tego włącznika tempomatu? Bo to raczej nie będzie fabryczne rozwiązanie. Czy w e39 z pierwszych lat produkcji nie było czasami tempomatu na osobnej manetce za manetką kierunkowskazów?

Chudy - Jeśli miałbyś mieć tempomat z kierownicy fabrycznie, to powinny być tylko i wyłącznie guziki od tempomatu - bez sterowania radiem i obiegu powietrza a tam gdzie masz sterowanie obiegiem wewnętrznym opcjonalnie było grzanie kiery.

Edytowane przez pedros-20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.