Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Który silnik byście polecili jeśli chodzi o awaryjność i ekonomie jazdy? Nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę na ogół spokojnie także zastanawiam się nad silnikiem 2.0. Idzie coś w tym kierunku dorwać ciekawego do maks 20 tyś zł i w miare nie dużym przebiegiem? Z góry dzięki za opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć,


Zdecydowanie M47, czyli 320d 163km z rozrządem z przodu, który nie wymaga wymiany. Jeśli zależy Ci na ekonomi to ten będzie najlepszy: spalanie od 5l w trasie do 9 po miescie.

Jeśli wiecej mocy przy ekonomicznym spalaniu to 325d 197km, ale to 3l a wiec bedzie na pewno wiecej palic i chyba ciezko kupić do 20tys taka sztuke.

Jeśli byłbyś zainteresowany to mam swoją na sprzedaż:

https://sprzedajemy.pl/bmw-e91-320d-163km-bezwypadkowy-oryg-przebieg-wroclaw-2-6bea9f-nr60529058

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosdere jaki przebieg w nastoletni dieslu jest dla Ciebie niski? M47 jest tańszy w naprawach i pancerny ale sporo pali i kulturą pracy nie grzeszy. N47 będzie lepsze pod każdym względem ale trzeba szukać po wymianie rozrządu (jedyna bolączka bo droga wymiana).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Od pewnego czasu przymierzam się do kupna E91. Budżet to max 35k i koniecznie benzyna. Zastanawiam się czy lepiej będzie wybrać wersje polifcie(bardziej mi się podoba) z silnikiem N43 170KM czy też szukać starszej N46 218KM ?

Chciałbym znaleźć złoty środek między awaryjnością, spalaniem a wyglądem dlatego trochę obawiam się N46 ze względu na już wiekowy samochód i zapewne lubiącym dobrze wypić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd... Chodziło mi oczywiście o N52B25 218KM :)


Mam jeszcze kilka dodatkowych pytań:


1. Czy w tej BMW jak wybierało się m-pakiet to czy on od razu uwzględniał wszystkie dodatki(zderzaki, progi, kierownica, gałka, emblematy oraz obniżone zawieszanie)? Czy też można było wybrać sobie osobno każdy z nich?

2. Jak jest z żywotnością w obydwu silnikach? Chodzi mi o ich realne przebiegi do kompletnego remontu.

3. Czy w N43 są jakieś reguły po jakim przebiegu trzeba zająć się wtryskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd... Chodziło mi oczywiście o N52B25 218KM :)


Mam jeszcze kilka dodatkowych pytań:


1. Czy w tej BMW jak wybierało się m-pakiet to czy on od razu uwzględniał wszystkie dodatki(zderzaki, progi, kierownica, gałka, emblematy oraz obniżone zawieszanie)? Czy też można było wybrać sobie osobno każdy z nich?

2. Jak jest z żywotnością w obydwu silnikach? Chodzi mi o ich realne przebiegi do kompletnego remontu.

3. Czy w N43 są jakieś reguły po jakim przebiegu trzeba zająć się wtryskami?

 

1. Mpakiet można było zamówić całosciowy , zawieszenie , zderzaki , felgi , ciemna podsufitka , fotele , kierownica , tapicerka alcantara , listwy w srodku . Albo zamowic taki tyle, że z zawieszeniem standard. A mozna tez było osobno sobie np kierownicę M dokupic do kazdego modelu.


2. Wszystkie mają mocny dół , więc pół miliona spokojnie , ale po drodze będą ze 2 razy uszczelniacze zaworowe , na pewno raz uszczelka pod głowicą i pierscienie . I inny osprzęt , który czasem wyjdzie niemało.


3. Wtryski w N43 jesli poprzedni wlasciciel nie zmieniał na nowe wszystkich 4 , to kwestia czasu . Ja kupiłem z prawdziwym przebiegiem niecałe 100 tys a juz w historii auta widniała wymiana wtrysków. Pojezdzilem 20 tys może i zaczeło sie okazjonalne wypadanie zapłonu przez własnie wtryskiwacz. Przy 170 tys zmieniłem wszystkie 4 wtryski , na te niby juz poprawione i od 55 tys km spokój. Się okaże jak je poprawili. Lać na duzej stacji 95 i czesto dawać w pędzel trzeba, tyle można zrobić od siebie dla tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2. N43 ma bardzo slaby dol i przekombinowane smarowanie. Zatarcia tych silnikow to norma. Awarie uszczelki pod glowica, nigdy nie spotkalem sie, to samo dotyczy pierscieni.

 

Słaby dół , czyli panewki ? Sie zdarzają , może to w tych co olej zmieniany w trybie long life. Pierscienie to bardziej o n52 myslałem, ale to chyba w kazdym aucie traca szczelnosc przecież po duzym przebiegu . A uszczelka to sie zdarzyć może, wystarczy , że elektryczna pompa wody stanie i w najlepszym razie mamy uszczelkę . Tak jak u mnie po 110 tys nagle stanęła , tylko mi co ciekawe podobno ( tak w ASO mi powiedzieli jak rozebrali ) nie pękła uszczelka , a zerwał się gwint w bloku i wywaliło płyn bokiem w rogu między głowicą a blokiem. Nie wiem czy to w ogole możliwe, żeby najpierw nie strzeliła uszczelka tylko gwint w bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wal z gumy i system smarowania, pompa oraz zawor ustalajacy cisnienie oleju :duh:. Po co? Nie wiem? To samo zrobili w n20/n55 i zacieraja sie notorycznie. Stare n46 bylo znacznie lepsze pod tym wzgledem. Ogolnie, n42/n46 jest bardziej trwaly. Puszcza olej wszedzie wiec srednio raz na 40tys wymieniasz uszczelki wszystkie ale zatarcia zdarzaja sie tylko jak rozrzad sie posypie i zapcha smoka. N43 zachwyca kultura pracy ale jest bardzo delikatny. Jak nie wtrysk to nox, to pompa wody, to termostat, to czujniki, a ten system pracy 3 stopniowy, masakra jakas....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal z gumy i system smarowania, pompa oraz zawor ustalajacy cisnienie oleju :duh:. Po co? Nie wiem? To samo zrobili w n20/n55 i zacieraja sie notorycznie. Stare n46 bylo znacznie lepsze pod tym wzgledem. Ogolnie, n42/n46 jest bardziej trwaly. Puszcza olej wszedzie wiec srednio raz na 40tys wymieniasz uszczelki wszystkie ale zatarcia zdarzaja sie tylko jak rozrzad sie posypie i zapcha smoka. N43 zachwyca kultura pracy ale jest bardzo delikatny. Jak nie wtrysk to nox, to pompa wody, to termostat, to czujniki, a ten system pracy 3 stopniowy, masakra jakas....

 

A można się jakoś uchronić przed tym kłopotem ze smarowaniem ? Ten łańcuch co pompe napędza zmienic , czy napinacz np ? Czy zawór prewencyjnie ? Czy to ta pompa siada jak w n20 ? Pompa tylko ori występuje za 3 tys , także niemało. Bo resztę ,, min " tego silnika juz poznałem i mam wymienione. Ciekawe kiedy vanosy sie popsują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem, nie testowalem tego, to tylko teoria z glowy: odlaczyc czujnik cisnienia i zobaczyc jak sterownik silnika ustawi zawor cisnienia aby przejsc ze zmiennego sterowania na stale. Teoretycznie powinien przestawic na wartosci max, musze to sprawdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podbijam. Ogłoszenie aktualne. Od przyszłego tygodnia podnoszę cenę.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-seria-e91-touring-automat-ID6DxNSn.html?isPreview=1

Zawsze mnie ciekawia takie zdania, cena do konca tygodnia/miesiaca itp, pozniej podnosze. Znaczy jak nie poszla tanio to pojdzie drozej :duh: Chyba w tylko w Polsce sprzedajacy maja taka fantazje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 trudno się z Tobą nie zgodzić, fakt jest taki że e90 przed liftem strasznie źle się ze starzał... Zaczyna się źle kojarzyć, do tego jest drogi w naprawach i ma sporo elektroniki... Niestety jak ktoś szuka diesla powyżej 300 tyś km to boi się że zaraz automat się rozleci i będzie trzeba ładować bombę kasy. Kombo w postaci turbo i automatu może się skończyć rachunkiem 50% wartości auta. Nie żeby to dotyczyło tego egzemplarza bo go nie znam ale trzeba mieć to na uwadze. Ja ludzi mających budżet 20 tyś na auto i bez wiedzy motoryzacyjnej lub zaufanego mechanika zaczynam odradzać e90.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podbijam. Ogłoszenie aktualne. Od przyszłego tygodnia podnoszę cenę.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-seria-e91-touring-automat-ID6DxNSn.html?isPreview=1

Jutro będę.

Dam 25k i będę dzisiaj! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku jedną 320d ale po vinie jest automat skrzynia a w rzeczywistości manual. Co sądzicie? Słyszałem o takich przypadkach że info w Vinie było nieprawdziwe. Co sądzicie? Swap czy może być jednak ori?

Dekoder dekoduje Automatic skrzynie

A tu wziałem raport i jest MECH? Może ktoś rzucić okiem?

bmw111.jpg



oraz tego nie rozumiem:

bmwww.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Blokada sprzedaży przez te akcje serwisową na dmuchawę, żeby nie wydali auta zanim zrobią.

Też w którymś dekoderze miałem napisane odwrotnie: mam AUT a było MECH. Porównaj w innych dekodarach vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 trudno się z Tobą nie zgodzić, fakt jest taki że e90 przed liftem strasznie źle się ze starzał... Zaczyna się źle kojarzyć, do tego jest drogi w naprawach i ma sporo elektroniki... Niestety jak ktoś szuka diesla powyżej 300 tyś km to boi się że zaraz automat się rozleci i będzie trzeba ładować bombę kasy. Kombo w postaci turbo i automatu może się skończyć rachunkiem 50% wartości auta. Nie żeby to dotyczyło tego egzemplarza bo go nie znam ale trzeba mieć to na uwadze. Ja ludzi mających budżet 20 tyś na auto i bez wiedzy motoryzacyjnej lub zaufanego mechanika zaczynam odradzać e90.

 

300.000km to raczej całkiem mały przebieg jak na 15letni samochód. Myślę, że problemem są te sprzedawane z przebiegiem 200, które w rzeczywistości mają 500+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300.000km to raczej całkiem mały przebieg jak na 15letni samochód. Myślę, że problemem są te sprzedawane z przebiegiem 200, które w rzeczywistości mają 500+.

 

Już nie generalizuj, jeszcze da się kupić diesla który po 15 latach ma 200tkm prawdziwe, tylko te auta nie są tanie. Przejrzyj ogłoszenia prywatne danego modelu na mobile de i popatrz jaka jest różnica w cenach przy takim który ma 160tkm a takim co ma 320tkm. W cenie to może być nawet 2x. A w polsce to wiadomo, misz masz nawet droga może być cofnięta i udawać perełkę tylko nie można dać się nabrać. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.