Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Continentala Polska i powiedział że owszem one maja homologacje do BMW ale TYLKO SERII 5

Chcesz to na piśmie, zobacz co dalej odpowiedzą.

Opublikowano

BMW Polska powiedziała:

"zakładać takie jak na naklejce na słupku"

o tym czy runflat czy nie to nic nie mówili

Opublikowano

Witam,


Mam prośbę o pomoc, niedawno stałem się posiadaczem BMW F10 z 2014 roku z pakietem M, obecnie są założone alufelgi 18 cali BMW (ta sama szerokość) z oponami Run Flat firmy Falken bez "gwiazdki", wszystkie w jednakowym rozmiarze zgodnym z rekomendowanym na naklejce ze słupka tj. 245/45 R18 100 V M+S XL.


Otrzymałem również do auta komplet alufelg 19 cali BMW M pakiet (zakładam że przód 8,5 cala a tył 9,5 cala szerokości), bo na nich są opony w rozmiarach odpowiednio 245/40 R19 94Y i 275/35 R19 96Y. Wszystkie opony są firmy Dunlop, SP Sport MAXX GT z Run Flat i homologacją BMW - "gwiazdki". Tu zaczynają się moje dylematy, bo opony letnie są z powodu zużycia do wymiany i przeglądając oferty sprzedaży obserwuję, że więcej jest dostępnych opon z indeksami nośności i prędkości 98Y przód i 100Y tył. Mam nawet możliwość kupna kompletu opon po jednym sezonie zdjętego z BMW G30 z XDrive, z taką samą wysokością bieżnika każdej opony, firmy Pirelli, model Cinturato P7, też z Run Flat i homologacją. Wiem, że producenci podają na słupku minimalne indeksy nośności i prędkości, ale czy przy takim proporcjonalnym podniesieniu z 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y tył powinienem się czegokolwiek obawiać jeśli chodzi o xDrive?


Mam dodatkowe pytanie o właściwe ciśnienie opon, bo naklejka ze słupka nie jest dla mnie w pełni jasna, z uwagi na to że przód i tył jest rozpisany w odrębnych wierszach (oznaczenia symbolami trójkąta i kółka). Dołączam poniżej zdjęcie naklejki i proszę o Wasze wsparcie - czy właściwe ciśnienie opon dla max. 3 dorosłych osób na pokładzie to 2,4 przód i 2,4 tył?


bmw-opony.jpg


P.S.: Mam świadomość, że wątek toczy się w dziale X3 (E83), ale zadaję pytania ogólne dotyczące xDrive a to chyba najdłuższy wątek o XDrive na forum i jest cytowany w innych działach.

Opublikowano

hej.


ma być homologacja i pasuje tez ruflat przy dwóch szerokosciach

skoro dunlop ma idealny rozmiar i parametry to po co kombinowac


94Y to indeks nosnosci i predkosci - im wieksze to np 94 tym wiecej kg opona ma nosnosci (obciazenia na jedno koło)

a Y to z jaka max predkoscia mozna sie poruszac


moim zdaniem - 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y - nie ma to wpływu na xdrive

sa przypadki ze np kiedys jakis producent robił dany rozmiar 94y a teraz juz nie wystepuje i zamienił je na mocniejsze 96 y i wtedy nie masz opcji zalozyc identycznych


np przod 245 mm do Twojej wg katalogu BMW jest tak:

dunlop sport max gt ma 96y

brigstone ma 94y lub 98y lub 100y

michelin 98y



najważniejszy jest rozmiar , homologacji i ruflat i musi byc dobrze


ps. cisnienia 2,4 i 2,4 przy 19'' -zgadza sie dla 3 osob

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, ja już sam nie wiem, jeździłem do przebiegu 140tkm bez zarzutu swoją f11 535 lato 275/30 20 tyl i 245/35 przod, aż skrzynka klękła. Zregenerowalem xdrive kupiłem NOWE opony bridgestone potenza z homologacja, run on flat, pojezdzilem miesiąc, założyłem ziomowki 245/45r18 wszystkie 4 jednakowe goodyear również z homologacja i run flatem. Przyszła wiosna, zmieniłem z powrotem na 20”, pojezdzilem i zaczęło się szarpanie (zrobiłem max 15.000km)- gwarancje dostałem bez limitu na 24msc. Spaliły się wszystkie tarcze w skrzynce i dostałem wiadomość- „obwód kol różni się 1.5cm przez to ze jest mix- proszę zmienić koła na swoje 18” kupić nowe opony letnie i będzie Pan jeździł długo i szczęśliwie” inaczej xdrive będzie ciagle świrował. I co pasuje znow lecieć do sklepu po nowe opony i pozbyć się tych 20”?
Opublikowano

A u mnie na takich jak ty masz 20’’ lato XDrive chula a na czterech takich samych 245/45/18 homologacja runflat continental szarpie przy przyspieszaniu.

Moje przypuszczenie jest ze producenci opon dają homologację dla BMW ze wszystkie opony są tej samej idealnej średnicy a w rzeczywistości nie są jak u Ciebie 1,5 cm roznic

Opublikowano

A takie pytanie >>> bo wszyscy piszecie namiętnie o ROZMIARZE opon .. a ciśnienie w kołach to tak z czapki czy też według instrukcji ?

Wiecie że tylko ciśnieniem możecie wyrównać obwód kół, albo go spier... :) ?

Opublikowano
Panowie, ja już sam nie wiem, jeździłem do przebiegu 140tkm bez zarzutu swoją f11 535 lato 275/30 20 tyl i 245/35 przod, aż skrzynka klękła. Zregenerowalem xdrive kupiłem NOWE opony bridgestone potenza z homologacja, run on flat, pojezdzilem miesiąc, założyłem ziomowki 245/45r18 wszystkie 4 jednakowe goodyear również z homologacja i run flatem. Przyszła wiosna, zmieniłem z powrotem na 20”, pojezdzilem i zaczęło się szarpanie (zrobiłem max 15.000km)- gwarancje dostałem bez limitu na 24msc. Spaliły się wszystkie tarcze w skrzynce i dostałem wiadomość- „obwód kol różni się 1.5cm przez to ze jest mix- proszę zmienić koła na swoje 18” kupić nowe opony letnie i będzie Pan jeździł długo i szczęśliwie” inaczej xdrive będzie ciagle świrował. I co pasuje znow lecieć do sklepu po nowe opony i pozbyć się tych 20”?

 

a te 20'' masz z homologacja i runflat ??


jakiej firmy?

przod i tyl ten sammodel?

Opublikowano
hej.


ma być homologacja i pasuje tez ruflat przy dwóch szerokosciach

skoro dunlop ma idealny rozmiar i parametry to po co kombinowac


94Y to indeks nosnosci i predkosci - im wieksze to np 94 tym wiecej kg opona ma nosnosci (obciazenia na jedno koło)

a Y to z jaka max predkoscia mozna sie poruszac


moim zdaniem - 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y - nie ma to wpływu na xdrive

sa przypadki ze np kiedys jakis producent robił dany rozmiar 94y a teraz juz nie wystepuje i zamienił je na mocniejsze 96 y i wtedy nie masz opcji zalozyc identycznych


np przod 245 mm do Twojej wg katalogu BMW jest tak:

dunlop sport max gt ma 96y

brigstone ma 94y lub 98y lub 100y

michelin 98y



najważniejszy jest rozmiar , homologacji i ruflat i musi byc dobrze


ps. cisnienia 2,4 i 2,4 przy 19'' -zgadza sie dla 3 osob

 


Ja latam bez problemu na Falkenach FK510 bez run flata 275/35/19 i 245/40/19 ( ciśnienie 2,4 i 2,4 ). Zawieszenie mniej obrywa a problem z awarią opony załatwia ubezpieczenie i zestaw naprawczy w bagażniku ( nigdy i oby nigdy nie używany). Kiedyś miałem awarię run flata - owszem dojechałem ale po naprawie i tak wymieniałem na nową bo przy prędkości "autostradowej " biła.

Opublikowano

zgłosiłem reklamacje do sklepu sklepopon.com

 

Niestety mam jak najgorszą opinię o sklepopon. Ja zgłosiłem im reklamację 2 lata temu - i do dzisiaj nie mogę się doprosić o oficjalną odpowiedź :(. Po prostu przestali odpisywać na maile.

Zobacz proszę, jaki masz DOT opon. Czy dostałeś z takim samym?

 

Chłopaki mi zrobili test drogowy i wyszedł OK.

 

Jak bardzo ok? Jakie wartości RFV zmierzyli?

Na jakim ciśnieniu dokonywali pomiaru?


Pozdrawiam,

Opublikowano
( BMW zaleca 1 -2 mm ) [/color][/b]

 

Mógłbyś podzielić się proszę dokumentem BMW z zaleceniami/wymaganiami dot. opon?

Opublikowano
Akurat te atc tak maja, szarpia po rozgrzaniu.

Pytanie - jak się zachowuje XDrive przy wyłączonej kontroli trakcji? Czy stara się przerzucać napęd przód-tył, czy trzyma stałe rozłożenie?


Zastanawiam się, czy w przypadku założenia dojazdówki (bądź latania bokiem po śniegu ;) ) warto wyłączyć kontrolę trakcji (z perspektywy obciążenia XDrive).


Pozdrawiam,

Opublikowano
( BMW zaleca 1 -2 mm ) [/color][/b]

 

Mógłbyś podzielić się proszę dokumentem BMW z zaleceniami/wymaganiami dot. opon?

 

rozmawiałem z nimi osobiscie

Opublikowano

zgłosiłem reklamacje do sklepu sklepopon.com

 

Niestety mam jak najgorszą opinię o sklepopon. Ja zgłosiłem im reklamację 2 lata temu - i do dzisiaj nie mogę się doprosić o oficjalną odpowiedź :(. Po prostu przestali odpisywać na maile.

Zobacz proszę, jaki masz DOT opon. Czy dostałeś z takim samym?

 

Chłopaki mi zrobili test drogowy i wyszedł OK.

 

Jak bardzo ok? Jakie wartości RFV zmierzyli?

Na jakim ciśnieniu dokonywali pomiaru?


Pozdrawiam,

 


witam


po napisaniu tego postu zrobiłem "wojnę" w sklepopon i człowiek od reklamacji zadzwonił do jakiejs szychy z continentala.

ten kazał wysłac opony do nich.

wczoraj zadzwonił serwis gdzie oddałem opony do reklamacji ze stan bieznika jest u=znany na 100% i oddaja mi 100% kwoty netto bo brałem fv i vat odzyskałem jak pusciłem w koszty :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Akurat te atc tak maja, szarpia po rozgrzaniu.

Pytanie - jak się zachowuje XDrive przy wyłączonej kontroli trakcji? Czy stara się przerzucać napęd przód-tył, czy trzyma stałe rozłożenie?


Zastanawiam się, czy w przypadku założenia dojazdówki (bądź latania bokiem po śniegu ;) ) warto wyłączyć kontrolę trakcji (z perspektywy obciążenia XDrive).


Pozdrawiam,

Wydaje mi się, że to było nawet w instrukcji obsługi auta, ale teraz nie potrafię tego znaleźć... :? może to jednak było w TIS?


EDIT:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2774117#p2774117

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Tydzień temu podczas wakacji we Francji uszkodziłem oponę run flat i byłem zmuszony do awaryjnej wymiany obu przednich opon.

Na warsztacie oponiarskim założyli mi dwie opony także run flat w tym samym rozmiarze ale innego producenta (używane z takim samym zużyciem bieżnika jak na tyle, prawie nowe).

Wróciłem na nich 1100km do domu , niby nic się nie dzieje . Mogę je zostawić czy należy wymienić cały komplet na nowe? Właściciel warsztatu zapewniał że będzie Ok :/

Jak to widzicie?

Opublikowano

W poniedziałek przegląd na warsztacie specjalizującym się w bmw. Zaciągnę jeszcze tam języka , nie chętnie wyjmę €1000 na nowy komplet a i felgi mam do prostowania co wyszło ostatnio przy wyważaniu :/

Dam znać co będzie .

W sumie gdyby nie runflat to na bank rozłupałbym felgę .

Rozcięcie na bocznej ściance opony na 4cm ale powietrze ciagle trzymała i dojechałem jeszcze 100km bez świadomości uszkodzenia opony :)

Opublikowano

19” i wszystkie felgi do prostowania niestety (€90/st) a nowych opon na krzywe felgi to raczej nie założę .

Niech pomierzą i powiedzą co dalej.

Opublikowano

Nie, wszystkie 245/40/19.

Tył Brigstone , przód Michelin . Wszystkie runflat z gwiazdką.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

To coś tu nie gra, bo e83 miało 19" 235/45 + 255/40.

Więc jak masz felgi jednakowe to zakładasz 4x 235/45 i nie musisz mieć gwiazdki w tym wypadku. Ona jest do wariantu mieszanego niezbędna.

Także załaduj sobie jakieś Nokiany za 2800 zł i tyle.

Nie masz mieszanego więc nie ma tragedii w tym momencie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.