Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Też zmieniam co 10-12 tys. W mojej 3 letniej B48 330i odpukać cisza. Teraz od 2 miesięcy mam drugi ale B47 w f34 i zobaczymy jak będzie..
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Mam mały dylemat. Wymieniam właśnie służbowe 420i na nowe 3GT. Mam określony budżet, żeby zmieścić się racie leasingowej i właśnie kombinuję z opcjami dodatkowymi. Wybrałem sobie satysfakcjonującą konfigurację, ale przekroczyłem limit o jakie 10 kPLN. No i powstał dylemat z czego by tu zrezygonować. Chciałem się was podpytać o zdanie o kilku z wybranych przeze mnie opcji wyposażenia.


1. Tempomat z funkcją stop and go - na ile to się rzeczywiście sprawdza, szczególnie do jazdy w korkach?

2. Adaptacyjne sportowe zawieszenie M - w serii 4 miałem możliwość wyboru twardości zawieszenia, ale nie przypominam sobie żebym za to dopłacał, było w standardzie. Czy żeby mieć taką możliwość w 3GT to muszę wybrać Adaptacyjne sportowe zawieszenie M i dopłacić 5 kPLN? Czy może to jest jeszcze coś innego?

Swoją drogą zastanawiam się jaka jest różnica między zwykłym zawieszeniem a zawieszeniem M. Pamiętam że 4 lata temu na jeździe testowej jechałem 3GT i wydawała się dość "zwalista" bo fotele są dość wysoko i auto jest po prostu duże. Zestanawiam, się czy zawieszenie M trochę poprawi odczucie "bliskości jezdni". Szczególnie po przesiadce z serii 4 gdzie są bardzo nisko położone fotele będzie mi się ciężko przestawić na 3GT, ale potrzebuję większego auta.

3. Nawigacja - nie miałem w serii 4 fabrycznej nawigacji. Chciałęm się was zapytać czy warto?



Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1.nie mam i nie narzekam.

2.mam stałe m w f30 i jest akurat, wiec w większej gt na pewno będzie wporzadku.... W standardowym pływa :/

3.nie mam w f30 i jak daleko nie jeździsz, szkoda kasy ponad 10k... Ale to każdego indywidualna sprawa.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mam zwykły tempomat (z funkcją hamowania) i mi wystarczy

2. W F34 mam zawieszenie sportowe, które przyszło razem z M pakietem. Jak dla mnie jest w sam raz, ani za sztywne, ani z miękkie. Auto nie pływa, prowadzi się bardzo przewidywalnie, nie jest czułe na podmuchy wiatru. Oczywiście F34 prowadzi się "mniej sportowo" niż F30, jest też mniej nerwowe.

3. Mam navi business z RTTI. RTTI jest świetne, dzięki niemu można pięknie omijać korki, działa podobnie to TMC w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat to super sprawa, bardzo często używam i nie wyobrażam sobie jego braku w następnym aucie.

Aktywne sportowe zawieszenie M jest za dodatkową opłatą nawet w pakiecie M (tylko wtedy jest mniejsza dopłata). Mam w F31 aktywne M i się sprawdza, w F34 mam standardowe i auto pływa.

Nawigacja - mam w F31 wersję profesional z RTTI i jestem zadowolony, w F34 mam business i jest tylko wystarczająca. Czy warto- to już inna kwestia, jeśli nie ma ograniczeń w budżecie to warto.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam do wyboru dwa modele f34 o różnych silnikach. Z jednej strony mam słabiej wyposażony egzemplarz z silnikiem 320d 184km, z 2015 roku i 42tys przebiegu. Z drugiej wersje z silnikiem n20 2.0 245km benzyna z przebiegiem 73tys.- z mpakietem i bogato wyposażoną z 2014 roku.

Oba auta sa jeszcze na gwarancji. Jeden to PS (DIESIEL), drugi to przedłużenie do 6 lat.

Skłaniam się mu wersji wyposażonej Ale trochę przeraża mnie spalanie.


Jakie są wasze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 20d, dobrze sie spisuje, oszczedny, pozwala przejechac nawet ponad 1000 km na jednym tankowaniu i ma wystarczajacy moment by radzic sobie z tym ciezkim autem

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam F34 z dieslem 190KM i wg mnie to rewelacyjny motor.

Jeżdżąc delikatnie bez problemu 5-6litrów w mieście, na równej drodze przy 160km/h 6ltr./100km.

400Nm wystarcza na szybkie wyprzedzanie.

Przy 220km/h ponad 10ltr. ale silnik pracuje na 3100obrotów.

Co do zawieszenia F34, jest baaardzo komfortowe, moim zdaniem jest duuuużo bardziej wyciszony niż F30 i F31,

ma tendencję do "noszenia" w koleinach na większych kołach - wszystkie tak mają....,

jednak do podróżowania jest idealne, tu im szybciej tym lepiej.

Auto lubi długie autostradowe łuki i krajowe -te dobre drogi,

w porównaniu do F30,31 duużo lepiej wybiera nierówności i dziury.

Z racji wysokości nie jest to klasyczna Trójka, jednak ja jestem Mega zadowolony.

F34 jest w zawieszeniu lepszy niż np. Passat B8, Mondeo, Volvo, Toyota i większe Francuzy.

A ten, kto jeździ po ciasnych łukach z prędkościami wymagającymi zawieszenia z Mki jest po prostu nieodpowiedzialny.

Trasy głównie zachodnia Polska, krajówki, S-ki i Niemcy.

Jeśli chodzi o przestrzeń wrażenia chyba lepsze niż w F11, mordka ładniejsza.

Auto idealne dla rodziny, która nie lubi się bujać w kombi, a komodę z Ikea spokojnie można wrzucić.

Polecam zewstaw Harmann Kardon 600W, super sprawa.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Polecam test mojego BMW 3GT F34 328i -

Może ktoś znajdzie ciekawe informacje nt. używanego F34 :D

 

Cześć, bardzo fajny filmik :cool2: , ktory streszcza informacje na temat modelu, każdy kto będzie szukał i zastanawiał się nad GT doceni :wink: . Szkoda że nie było wcześniej takiego "streszczenia" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam okazje nabyć u dealera 3er GT z silnikiem 2.0i (mam taki w X4 i mi wystarcza), napęd na tył, Advantage, prod. 2018, za cenę 152 tys zł brutto - warto ?

Dodatki:

205 Automatyczna skrzynia biegów

216 Servotronic

2DX 17" ze stopów lekkich Star Spoke 394

2VB Czujnik powietrza w oponach

2VC Zestaw naprawczy do opon

302 System alarmowy

423 Dywaniki welurowe

4CG Listwy ozdobne satynowo srebrne mat

502 Spryskiwacze reflektorów

521 Czujnik deszczu

534 Klimatyzacja automatyczna

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

5A2 Reflektory LED

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu

6AC Intelligent Emergency Calling

6AE Teleservices

6AK ConnectedDrive Services

255 Kierownica sportowa, skórzana

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

5AC Asystent świateł drogowych

606 System nawigacyjny Business

431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

493 Pakiet dodatkowych schowków

508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu

5DF Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

6WA Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

ZBC Pakiet Business Class

322 Dostęp komfortowy

459 Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią fotela kierowcy

488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

494 Ogrzewanie foteli przednich

ZPP Pakiet Advanced Parking

3AG Kamera cofania

430 Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

5DL Kamera Surround View

5DP Asystent parkowania

7NH Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Forum śledzę od dłuższego czasu, jednak dzisiaj dopiero zarejestrowałem się chcąc porozmawiać z Wami na temat tylnej klapy bagażnika w moim aucie.


Tytułem wstępu. Samochód zamówiłem w czerwcu zeszłego roku, odebrałem we wrześniu i niemal od samego początku słyszalne były lekkie stuki dobiegające z bagażnika. Były one na tyle delikatne, że nie byłem w stanie przedstawić serwisowi o co mi chodzi. Któregoś pięknego wieczora wlazłem do bagażnika i w czasie jazdy nagrałem filmik, omawiane stuki były bardzo wyraziste. Był to materiał, który serwis BMW zaakceptował, a co za tym idzie zlecenie naprawy gwarancyjnej zostało utworzone. Serwis wysłał zapytanie do BMW w Niemczech co ma z tym zrobić. Odpowiedź była zaskakująca, wymiana klapy bagażnika... Nie byłem szczęśliwy z tego powodu, ale jak mus to mus. Klapa została wymieniona, a samochód odebrałem dosłownie wczoraj. Wygląda na to, iż problem nie został rozwiązany. Stuki są nadal, tyle że póki co ledwie słyszalne. Dodam, iż na początku było tak samo, ale z upływem czasu stuki nasilały się. Domyślam się, że będzie tak i teraz.


Co dalej? Umówiłem się z serwisem, iż pojeżdżę chwilkę autem aby mieć pewność że temat nadal istnieje. Dowiedziałem się również, że z tego samego powodu były reklamowane dwa kolejne 3 GT w tym samym serwisie. Wiem również, że przez pewien czas były produkowane wadliwe klapy bagażnika i BMW je wymienia. Zastanawia mnie jednak fakt, jakim cudem kolejna klapa bagażnika jest zła, czy to możliwe? Jak dla mnie mało prawdopodobne. Podsunąłem pomysł wymiany zamka, bo jak dla mnie to może stanowić problem.


Powoli sytuacja zaczyna mnie irytować. Samochód do najtańszych nie należał, wyposażenie ma naprawdę zacne, a tu taki problem.


Czy ktoś z Was wymieniał gwarancyjnie klapę bagażnika? Jeżeli tak, czy rozwiązało to problem stukania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Forum śledzę od dłuższego czasu, jednak dzisiaj dopiero zarejestrowałem się chcąc porozmawiać z Wami na temat tylnej klapy bagażnika w moim aucie.


Tytułem wstępu. Samochód zamówiłem w czerwcu zeszłego roku, odebrałem we wrześniu i niemal od samego początku słyszalne były lekkie stuki dobiegające z bagażnika. Były one na tyle delikatne, że nie byłem w stanie przedstawić serwisowi o co mi chodzi. Któregoś pięknego wieczora wlazłem do bagażnika i w czasie jazdy nagrałem filmik, omawiane stuki były bardzo wyraziste. Był to materiał, który serwis BMW zaakceptował, a co za tym idzie zlecenie naprawy gwarancyjnej zostało utworzone. Serwis wysłał zapytanie do BMW w Niemczech co ma z tym zrobić. Odpowiedź była zaskakująca, wymiana klapy bagażnika... Nie byłem szczęśliwy z tego powodu, ale jak mus to mus. Klapa została wymieniona, a samochód odebrałem dosłownie wczoraj. Wygląda na to, iż problem nie został rozwiązany. Stuki są nadal, tyle że póki co ledwie słyszalne. Dodam, iż na początku było tak samo, ale z upływem czasu stuki nasilały się. Domyślam się, że będzie tak i teraz.


Co dalej? Umówiłem się z serwisem, iż pojeżdżę chwilkę autem aby mieć pewność że temat nadal istnieje. Dowiedziałem się również, że z tego samego powodu były reklamowane dwa kolejne 3 GT w tym samym serwisie. Wiem również, że przez pewien czas były produkowane wadliwe klapy bagażnika i BMW je wymienia. Zastanawia mnie jednak fakt, jakim cudem kolejna klapa bagażnika jest zła, czy to możliwe? Jak dla mnie mało prawdopodobne. Podsunąłem pomysł wymiany zamka, bo jak dla mnie to może stanowić problem.


Powoli sytuacja zaczyna mnie irytować. Samochód do najtańszych nie należał, wyposażenie ma naprawdę zacne, a tu taki problem.


Czy ktoś z Was wymieniał gwarancyjnie klapę bagażnika? Jeżeli tak, czy rozwiązało to problem stukania?

 

U mnie w F30 też stukało, szczególnie przy nawet wolnym przejeżdżaniu przez duże progi zwalniające. Szukałem wszędzie i okryłem, że to cała klapa bagażnika. Rozwiązałem problem sam. Od spodu na klapie są dwa odbojniki, które można trochę wykręcić (wyregulować) Mają bardzo gęsty gwint i ciężko idzie. Zrobiłem po dwa obroty. Teraz klapę trzeba odrobinę mocniej zamknąć, ale stuki ustały od razu. Być może u Ciebie też jest ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje nabyć u dealera 3er GT z silnikiem 2.0i (mam taki w X4 i mi wystarcza), napęd na tył, Advantage, prod. 2018, za cenę 152 tys zł brutto - warto ?

 

U Zdunka? :D


Sprawdzałeś ile kosztuje takie katalogowo?

Sprawdzałem - 206 tys zł . I u Zdunka i w Bavaria ceny zbliżone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wziąłem wspomniane F34 u Zdunka. Po zrobieniu ok. 300 kilometrów zdecydowałem, że oddaję X4 żonie, a zostawiam sobie GT, bo: więcej miejsca w środku, napęd tylko na tył, prowadzenie auta to wręcz bajka, zawieszenie pracuje lepiej niż w X4, kamera TopView to super sprawa przy parkowaniu lub wąskich przejazdach, asystent świateł drogowych działa rewelacyjnie, podłoga bagażnika na siłowniku (!), komfortowe opuszczenie szyb przy wsiadaniu (idealne przy zaparkowanym w ciasnocie samochodzie), składanie oparć foteli tylnych z bagażnika, mniejszy promień skrętu pomimo długości zwiększonej o 15 cm i rozstawu osi o 11 cm na korzyść GT, i wiele innych. W X4 mam tylko na plus pakiet Office {na 2 IPhone}, oświetlenie ambient wnętrza, xenony i navi Professional. Poza tym do tzw. "radości z jazdy" GT jest najbliższe mojemu ideałowi beemki - X4 jest za bardzo na elektronicznych sterydach :). Rozmiary - w stosunku do X4 - GT ma więcej miejsca w środku (wysokość nad fotelami, na co zwracam uwagę z racji swoich rozmiarów), większy bagażnik, więcej miejsca dla pasażerów z tyłu (sprawdzałem - więcej niż w 5er !).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 też stukało, szczególnie przy nawet wolnym przejeżdżaniu przez duże progi zwalniające. Szukałem wszędzie i okryłem, że to cała klapa bagażnika. Rozwiązałem problem sam. Od spodu na klapie są dwa odbojniki, które można trochę wykręcić (wyregulować) Mają bardzo gęsty gwint i ciężko idzie. Zrobiłem po dwa obroty. Teraz klapę trzeba odrobinę mocniej zamknąć, ale stuki ustały od razu. Być może u Ciebie też jest ten problem?

 

Pierwsze co zrobili w serwisie, to zaczęli regulować wspomnianymi "odbojnikami". Stwierdzili jednak, że nie jest to rozwiązanie problemu w tym konkretnym wypadku i jak wspomniałem skończyło się na wymianie klapy. Teraz już wiem, że to nic nie dało. Jestem umówiony za kilka dni aby ponownie oddać samochód do serwisu.


Coś mi się wydaje, że to będzie długa historia... Odezwę się jak będę miał kolejne informacje w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie u niego inna sytuacja, bo w 3GT w standardzie klapa jest elektryczna. Pytanie czy takie podkręcenie wpłynie korzystnie na elektryczny mechanizm.

 

Prawdopodobnie z tego właśnie powodu stwierdzono, że nie będzie moja klapa regulowana w ten sposób i została wymieniona. Inna sprawa, że to nie pomogło. Teraz mam inne, naprawdę irytujące odgłosy dochodzące z wnętrza. Być może temat poprzednich stuków został rozwiązany i przy okazji wymiany klapy pojawił się inny.


Jak już bagażnik będzie rozbebeszony ponownie zażyczę sobie zobaczyć wszystkie plastiki. Przed montażem będę chciał mieć pewność czy wszystkie wiązki kabli są zabezpieczone jak się należy i czy aby na pewno każdy uchwyt montażowy jest cały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.