Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Mialem okazje byc na premierze nowej serii 5. Poniewaz przewija sie tutaj czesto kwestia wyboru pomiedzy 3er GT i seria 5, warto zainteresowac sie nowa wersja G30/31. Na zywo nowa piatka prezentuje sie naprawde dobrze. Szczegolnie we wnetrzu widac spory postep jesli chodzi o design i technologie. Wnetrze wydaje sie byc lepiej przemyslane, wyposazone jest w wiekszy ekran wielofunkcyjny, a wstawki mpakietowe swieca niebieskim kolorem. W porownaniu z nowa piatka mam wrazenie ze wnetrze mojego F34 pre LCI wyglada wrecz archaicznie :) Z zewnatrz w mpakiecie 530d ma koncowki wydechu jak obecne 550i, co wyglada znacznie lepiej niz zwykla dwururka w f10 530d.

 

Z tego co pisza dilerzy BMW na zagranicznych forach, polityka sprzedazy nowej serii 5 ma na celu rozprowadzenie jak najwiekszej ilosci aut nawet kosztem wyzszych rabatow. Jak narazie pojawily sie promocyjne oferty leasingowe na G30 520d, ktore cenowo sa na poziomie F34 320d.

 

c480ef94a1767b27.jpg

fa74a49c09039b8d.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez bylem zaproszony na premiere ale nie moglem pojechac.

A tymczasem walcze z soba-

F34 325d srebrna na "19- uwaga fotki sa tylko pogladowe

utargowalem na 34 500 i daja 2 lata gwarancji

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238777348&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

albo F34 335i biala, takie same koła, tyle ze nie ma "Variable Sportlenkung" a mam to ostatnich 3 autach i przyzwyczailem sie, zwykly Servotronic-

tutaj nie chca zejsc duzo z ceny 35 500-

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238750180&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

kurde boje sie tego Diesla- tego rozrzadu, auto ma byc na 4 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli różnica w zużyciu paliwa nie zrobi Ci dużej różnicy to będziesz żałował, jeśli wybierzesz diesla. Chyba, że lubisz o poranku dźwięk traktora zamiast dźwięku 35i ;)

Nie zastanawiaj się zbyt długo bo podejmiesz jeszcze błędną decyzję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie przeszkadza Tobie zuzycie paliwa i to, ze auto ma juz trzy lata, wtedy zdecydowanie 335i. Bialy kolor wyjatkowo pasuje do GT, po przesiadce z czarnego na mineralweiss nikt nie wierzy, ze jezdze tym samym modelem auta.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No autostrady.... w dieslu zamkniesz się w 7 do 160, albo 8 jak będziesz gnać pod 200, w 335i to już raczej zapomnij. Wiadomo 335i to inna bajka dzwięk, praca r6, moc. Różnica w cenie znikoma jak koszty paliwa Cię nie interesują to bierz 335i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie aż taka różnica pewnie będzie ubezpieczenie... Ale zakładając w spalaniu 3l na 100km (a myślę, że przy różnicy litra w pojemności i bena/diesel to tak wyjdzie) przy 30000 km rocznie (co wcale nie jest dużo) i cenie diesel/paliwo mamy:

 

wyższy koszt w związku ze spalaniem

3 litry na 100 * 300 (30000 km / 100 km) = 900 litrów * 1,39 EUR = 1251 eur

 

oprócz tego droższa benzyna daje na całości 7 (spalanie diesla) * 300 * 0,2 EUR (różnica benz - diesel) = 420

 

w sumie mamy 1670 EUR rocznie to w tej cenie pewnie AC + OC mamy gratis ;-)

 

w przypadku leasingu w zależności od finansowania i okresu są 2-3 raty pewnie.

 

przy 50000 km rocznie mamy 2780 EUR rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też inne podatki i ubezpieczenie. :)

tu nie trafiles

podatek nawet 320d ma 100€ wiekszy niz 335i (a 325d pewnie koło 150€)

ubezpieczenie 325d tez drozsze, kilka Euro ale zawsze.

Z wad- glownie problem łancucha rozrzadu w tych silnikach-

faktycznie sie , rozciagaja i urywaja a naprawy w tysiace Euro- na niemieckim forum dosc duzo takich przypadkow.

Nie chce jezdzic "na bombie", auto ma byc na 4 lata.

Gdyby to byl ten nowy silnik to wzialbym a tak biore sprawdzona jednostke N55

ja nie przekraczam 25 000 km w roku wiec az takiej roznicy nie bedzie w kosztach paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo prawdopodobne, ze rozrzad strzeli przy przebiegach ponizej 150 tys. km. Jak bedzie szural, to zapewne wymienia w ramach Kulanz. Jesli nie chcesz serwisowac w BMW, to zawsze mozna wymienic rozrzad stosunkowo niskim kosztem bedac w kraju.

Jednak kwestia wyboru pomiedzy 325d i 335i jest oczywista. Sam traktorowaty chod N47 w porownaniu do jedwabistego brzmienia R6 w benzynie jest juz rozstrzygajacym argumentem.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 325d ale w PL - szukałem R6 ale budżet się rozjechał przez akcyzę. W Twoim przypadku bym bral 335i...

 

1000 E przy takim zakupie to jest nic to raz. Przebiegi ja robię między 33-38kkm rocznie więc miałem koszty na uwadze. Szukałem szczerze mówiąc diesla R6 to taki złoty środek między mocą i pracą a spalaniem.

 

Ale przy 20kkm to chyba nie ma co szczególnie - zresztą wyliczenia Ci zrobiłem ;-)

 

Silver... bleee.. biały to biały ;-)

 

ten kolor mi. osobiście się nie podoba - nijaki.

 

http://www.f30driver.com/forum/attachment.php?attachmentid=447529&d=1334983651

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam uważnie caly wątek i widzę że kusi sie diesel choć sam wolisz benzynę R6. Jednak boisz się rozrządu i problemów z nim związanych co jest oczywiste. Jeśli w grę nie wchodzą inne powody finansowe i ubezpieczeniowe to bierz benzynę R6 i ciesz się jazdą oraz dźwiękiem. Diesel co prawda wystarczy do sprawnego poruszania się ale z czasem będziesz miał dość tego klekotu pod maską oraz tykającej bomby (rozrzad).

Jak masz możliwość to przyjedź się jednym i drugim powinno ci to pomóc w podjęciu decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest bardziej złożony tzn

Jechałem już jazdę próbną f31-325D I sprawnie się poruszała szczególnie elastyczność np 80-160km/h

Dźwięk wiadomo katastrofa ale teraz od trzech i pół roku jeżdżę N20 więc też szału nie ma I Przyzwyczaiłem się

Mam półtoraroczna córeczkę więc jazda na trybie sport to będzie tylko jak wracam w nocy z pracy

Problem awarii silnika jest prawie rozwiązany bo Auto jest z Bmw Berlin i dają 2 lata gwarancji a jeszcze rok można przedłużyć.

Po. za tym wyposażenie lepsze o kamerę cofania i sportowy układ kierowniczy które bardzo lubię.

BMW Berlin bardzo przyjazne, nawet zatankują auto.

335i mam blisko siebie, silnik wiadomo

Biała, 1 rok gwarancji

Auto z salonu Mercedesa, bardzo arogancka obsługa.

Przypuszczam że odsprzedaż będzie łatwiejsza z 325d

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak dałeś te fotki to ten kolor nie wygląda tak źle... taki bardziej spokojny wygląda pomimo mpaku.

 

Biały z czarnym jest taki bardziej sportowy i zadziorny. Daj znać jak już zdecydujesz najlepiej jak podejmiesz decyzję sam już a jak nie możesz - rzuć monetą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nic mi nie mow...

własnie sprzedałem F30 328i i teraz jestem bez samochodu

 

Powiem Ci że ładna ta 325d..... Sam gdybym miał brać jeszcze raz zastanowilbym się nad 325d 224ps....

Gwarancja dłuższa o rok to duży plus!!!

A mocy ma wystarczająco..... Tylko dźwięk r6 wiadomo że przepaść vs diesel.... Fajny wydech i jest bajka.....

Daj znać co wybrałeś...

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień dobry, przeczytałem cały temat dogłębnie, wkrótce pewnie dodam coś od siebie. aktualnie czekam na swoje F34, zamówione do produkcji

 

318d (tak, wiem, czekam na hejty za mały silnik, miałem go przez kilka lat w X1, wiem co to jest, zjeździłem nim pół Europy i mi starczy)

automat

alpinweiss

sportline

dostęp komfortowy

navi prof

czarny sufit

szklany dach

hak (konieczny do wożenia rowerów)

grzana kiera M

grzane krzesło przód

czujniki p+t

brak oznaczeń

ledy, ale to w tej chwili standard dla każdej

 

przed zakupem jeździlem podobnym autem przez kilka dni, jest i tak szybsze od X1, co dla mnie jest OK. Przestrzeń super, miejsca z tyłu na pewno nie mniej niż w mojej 750iL.

 

mam nadzieję, że będę z auta zadowolony

pozdrawiam

qba_m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.