Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

f34 jest głośne - jedynie dobre wygłuszenie auta (nadkola / drzwi/ maska / bagażnik ) daje +/- komfort e91 powyżej 150 km. no i muza lepiej brzmi. na swoim przykładzie - http://4ohmy.pl/bmw-gt-4/

 

Nieżle ,pełny pakiet wyciszenia widze ,dach i słupki też? z ciekawości ile kosztuje taka impreza jak to nie tajemnica ?

 

Wyciszenie TYLKO- nadkola przód / drzwi przód/ maska silnik / bagażnik spód. około 2 K PLN.

Nie mierzyłem szumu przed / po decybelomierzem. nie powiem że wyciszenie jest super i totalnie nic nie słychać (takie to dopiero po wyciszeniu podłogi i może dachu da się uzyskać).

Ale też i to mi chodziło - wręcz przeciwnie bałem się że nie będę słyszał dźwięku silnika na małych prędkościach - a ten dźwięk jest fajny. maska wyciszona dała dobry efekt - disel taki trochę stłumiony - fajnie warczy.

Największy efekt zauważalny - muzyka. zdecydowanie lepiej brzmi.

120-150km/h - jest bardzo komfortowo. 150/km powyżej - jest ciszej o około +/-25% ale nie tak żeby było jak w topowej limuzynie, nadal szum ale nie tak uciążliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem nowym użytkownikiem tego działu a to dlatego, że planuję zakupić F34 ... no ale najpierw sprzedam F25 z 2013 (przy okazji jak ktoś chętny kupić pewne auto to takie mam)

 

http://otomoto.pl/bmw-x3-f25-idealny-bez-ryski-na-gwarancji-C36506475.html

 

... ale do rzeczy...

 

Przeczytałem cały ten temat, wady, zalety itd. i to co się powtórzyło kilkakrotnie przez 16 stron tego tematu to: głośność w kabinie przy ok 150km/h spowodowana bezramkowymi drzwiami.

 

Jak ktoś ma, to niech zmierzy smartfonem (aplikacja firmy: Smart tools: miernik dźwięku ) ... poziom hałasu przy tej prędkości umieszczając telefon w okolic prawego ucha, na środku kabiny no i przy tej prędkości 150km.

 

Dzięki takim pomiarom będzie można pogadać czy to wada czy nie. Podobny temat był w dziale F25 - w przypadku silnika diesla i benzynowego.

XmaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem w swoim F25.

 

.... przy 150km/h hałas jest na poziomie 81-82 dB, zaś przy 200km/h 87-89 dB. Smartfon umieszczony był na wysokości prawego ucha kierowcy (środek kabiny, środek dachu).

 

A jak wygląda to w F34 ? Zmierzy ktoś ?

XmaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz, zmierz i daj proszę info o tym.

 

Nie mam czym się przejechać. W salonie w Lublinie (bo taki mam najbliższy) nie ma żadnej sztuki GT. A jak ostatnio byłem i była 3GT to okazała się sprzedana i jeździć nie pozwolili :(

 

No i po drugi jak już pozwolą to nie koniecznie jest gdzie kajtnąć się 150 km/h, trudny temat jak na jazdę próbną.

XmaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 3gt ale nie sądzę by było gorzej niż w f10 gdzie jezdzilem z tym wynalazkiem, ale aktywny tempomat działa całkiem dobrze. Jest to jeden z niewielu gadżetów w jakie skłonny byłbym wyposażyć auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywnego nie wzialem do swojego auta z premedytacja bo rzadko jezdze za kims :) (ogolnie bardzo rzadko uzywam tempomatu) natomiast jest na forum Kolega z jedna i druga opcja wlasnie w 3GT i bardzo chwali te opcje. Do asystenta sam nie bylem przekonany, ale w ostatniej chwli decyzja zapadla na tak. Bezowa skora, jasne dywaniki mialem kiedys i nie ma tragedi w utrzymamiu, jednak trzeba pamietac o barwiacych ubranaich (new jeansy etc).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat to mistrzostwo świata. Jak jadę na narty to zaraz po wjeździe na autostradę odpalam i hamulca używam dwa razy - raz w połowie drogi żeby się zatrzymać na postój i drugi raz we Włoszech/Austrii jak dojadę na miejsce. To samo jest ze wszystkimi lepszymi drogami w kraju (a tych mamy teraz całe mnóstwo). Od biedy da się na nim jeździć także na powiatowych.

 

A bez ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu to nawet bym z garażu nie wyjeżdżał - działa rewelacyjnie. Szczególnie na autostradzie gdzie wyłapuje samochody, które jadą bardzo szybko naprawdę z olbrzymiej odległości. Nie raz uchronił mi dupę przed najechaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat to mistrzostwo świata. Jak jadę na narty to zaraz po wjeździe na autostradę odpalam i hamulca używam dwa razy - raz w połowie drogi żeby się zatrzymać na postój i drugi raz we Włoszech/Austrii jak dojadę na miejsce. To samo jest ze wszystkimi lepszymi drogami w kraju (a tych mamy teraz całe mnóstwo). Od biedy da się na nim jeździć także na powiatowych.

 

A bez ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu to nawet bym z garażu nie wyjeżdżał - działa rewelacyjnie. Szczególnie na autostradzie gdzie wyłapuje samochody, które jadą bardzo szybko naprawdę z olbrzymiej odległości. Nie raz uchronił mi dupę przed najechaniem.

 

Wywołałem do tablicy? :lol: Właśnie o Ciebie mi chodziło, dzięki...wziąłem tego asystenta jak poleciłeś, ale jak będzie lipnie działał to Ci go "oddam" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asystencie zmiany pasa nie zawsze mozna polegac. Czasami potrafi zrobic sobie przerwe i nie reaguje, mimo ze lewy pas jest zajety. Przydaje sie czasami do wychwycenia odpowiedniego momentu zmiany pasa po zakonczeniu wyprzedzania. F34 jest dosyc dlugi i niekiedy wyprzedzanie trwa zaskakujaco dlugo nim mamy zapewniona odpowiednia ilosc miejsca do powrotu na prawy pas.

System jest jednak, przynajmniej w wersji z 2013 roku, jeszcze niedopracowany.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa jak masz samochód już widoczny w szybie. Przez rok zrobiłem ponad 46kkm i nie zawiódł mnie ani razu. Być może w połączeniu z aktywnym tempomatem działa jakoś inaczej (wspomaga się radarem czy coś) albo ja mam wybitne szczęście/Ty masz pecha*

 

----

* niepotrzebne skreślić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc.... jestem kuba, to mój pierwszy email u Was.

kupiłem kilka tygodni temu 328GT no i jest swietnie (to moje pierwsze bmw)....

pytanie: czy ktoś z Was montowal sportowy wydech do tego modelu? W ostatni weekend widziałem na parkingu hotelowym BMW 428 z przerobionym tłumikiem (4 koncowki, po 2 na każdym boku), czy wiecie gdzie to można kupic? / czy wtedy traci się gwarancje? - wsadzielm gościowi kartke za wycieraczke coby kontakt dal do zrodla tlumikow, ale nie ma z nim kontaktu.

dzięki!

kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc.... jestem kuba, to mój pierwszy email u Was.

kupiłem kilka tygodni temu 328GT no i jest swietnie (to moje pierwsze bmw)....

pytanie: czy ktoś z Was montowal sportowy wydech do tego modelu? W ostatni weekend widziałem na parkingu hotelowym BMW 428 z przerobionym tłumikiem (4 koncowki, po 2 na każdym boku), czy wiecie gdzie to można kupic? / czy wtedy traci się gwarancje? - wsadzielm gościowi kartke za wycieraczke coby kontakt dal do zrodla tlumikow, ale nie ma z nim kontaktu.

dzięki!

kuba

 

może ci zrobić na zamówienie np: MG Motorsport. będzie wymagana przeróbka zderzaka. na pewno utracisz gwarancje na układ wydechowy. trochę łatwiej by było gdybyś zażyczył sobie wydech pasujący pod zderzak od 335i, wtedy wystarczyłoby podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W ramach odswiezenia modelu, takze F34 podobnie jak limuzyna i kombi przejdzie tylko drobne zmiany

http://www.worldcarfans.com/1151113101022/bmw-3-series-gt-facelift-spied-hiding-minor-changes

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

jestem szczęśliwym posiadaczem F34 od kilku dni po zakupie z Niemiec z Premium Selection. 320d xdrive Mpakiet. Wcześniej przez 6 lat E91 lift (318d) z M zawieszeniem, przed tym przez rok E87 lift.

Opiszę swoje wrażenie wkrótce przy okazji dłuższych tras. Na szybko mogę się odnieść do wątków często tu poruszanych:

1. Hałas w kabinie - nie zgadzam się z tym, że w aucie jest głośniej niż w E91 przynajmniej do prędkości nie przekraczającej 160 km/h. Przy większych prędkościach nie jechałem zbyt długo aby się wypowiadać.

2. Moc - nie oszukujmy się demon to nie jest, ale kwestia czego oczekujemy. Jak dla mnie dynamika przy wyprzedzaniu jest wystarczająca, a po przesiadce z 318d jest bardzo dobrze. Dodatkowe 41KM robi swoje. W kwestii wyboru benzyna czy diesel - to jest sprawa bardzo indywidualna. Miałem okazję jeździć 428i w "Radość z jazdy" i szczerze nic szczególnego. Nawet odniosłem wrażenie że dynamika przy prędkościach 60-100 jest podobna do 320d. Poza tym jakoś mentalnie trudno mi się godzić z tym, że pali 12-13 litrów. Przyzwyczaiłem się do zasięgu w trasie przekraczającego 1000 km, po mieście 800km.

3. Bagażnik - byłem zakochany w otwieranym oknie bagażnika w E91 - mega bajer i bardzo wygodny. Raz, dwa i torba w bagażniku. Strasznie bałem się wielkiej klapy w GT, ale już zdążyłem się przyzwyczaić. Oczywiście pomaga w tym elektryka - przycisk na pilocie i zamykanie z klapy, nie trzeba się szarpać ręcznie. Co do pojemności - jest bardzo wygodny, szeroki, płaski - nie mam problemu z dużymi bagażami. Pod podłogą również sporo miejsca - w sam raz na "graty" samochodowe typu pompka, jakiś koc, rękawice, lina, itd. Druga moja obawa dotyczyła braku wycieraczki - miałem to kiedyś w SAAB 93, no i coż - z tym jest słabo. Przynajmniej dla osób które chcą mieć dobrą widoczność już na starcie. Przy obecnej pogodzie ładnych parę minut zanim ogrzewanie zadziała i coś będzie widać. Jak nic korzystam ze ściągaczki przed wyruszeniem rano. W E91 tego problemu nie ma. Co do widoczności - zagłówki złożone wszystko ładnie widać, ale po rozłożeniu nie widać prawie nic. Składanie siedzeń bardzo łatwe dźwignią w bagażniku. Próg załadunku jak dla mnie ok.

4. M Pakiet - jedyna i słuszna opcja. Od tego rozpocząłem poszukiwania auta. Osobiście uważam, że wizualnie z M i bez to dwa różne auta. Bez M F34 jest bardzo mdłe, totalnie nijakie. Ale to kwestia gustu - mam nadzieję nie urazić użytkowników bez M Pakietu (tak jak ja się nie obrażam na to że wybrałem diesel a nie benzynę :)).

5. Elektryczny hak holowniczy - nigdy nie korzystałem, ale akurat w tym aucie był, więc mam nadzieję wykorzystać go do przewozu rowerów na weekendowe wypady. W ogóle go nie widać, uruchamiany z przycisku w bagażniku. Szukałem zamiast tego wersji z panoramicznym dachem, ale nie było... z drugiej strony mam go w aucie żony X1 i poza wrażeniami z jazdy dla pasażerów tylnej kanapy oraz rozjaśnieniem wnętrza wiele więcej nie wnosi. Niektórzy narzekają na hałas - mi nigdy nie przeszkadzał.

6. Kierownica sportowa M - były i zachwyty i złe opinie. Początkowo też mi nie pasowała za bardzo ale po przejściu z niej na inną ("normalną") to chce się do niej natychmiast wracać.

7. Podsufitka individual antracyt - z przodu dla kierowcy mega bajer, dla tylnych pasażerów trochę ciemno. Minus taki że przypadkowe zarysowania są łatwo widoczne.

8. Lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie - przy dłuższym przytrzymaniu przycisku zamknięcia na kluczyku składają się, rozkładają z kolei automatycznie przy otwarciu - nie tak jak wcześniej było opisane w tym forum że dopiero przy prędkości 30-40km/h.

9. Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu - wiem że działa, ale za wcześnie abym powiedział czy jest bardzo użyteczne. Było tu wiele zachwytów nad tym system - na razie dla mnie bez emocji.

10. Sportowe fotele przednie - no cóż bez nich nie wyobrażam sobie jazdy BMW. Miałem takie same w E91, tylko ze skórzanymi boczkami (minus taki że po 6 latach bok od kierowcy znacznie się wytarł od jeansów, guzików z tylnych kieszeni). Trzymanie bardzo dobre - uwielbiam je po prostu. Mimo elektryki w fotelu nie mam niestety regulacji lędźwi więc nie wypowiadam się w tej kwestii.

11. Head up - coś wspaniałego :) znajomi, którzy mnie do tego namawiali mieli 100% rację, dobrze sprawdza się przy tym ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości. Łatwość zapominania się i przekroczenia prędkości była tu wspominana.

12. Servotronic - w standardzie, więc nie ma co rozmyślać czy lepiej byłoby bez. W prowadzeniu bez żadnych wątpliwości - w E91 było bardziej jak w BMW, tu bardziej jak w limuzynie klasy wyższej niż ten segment.

13. Pakiet dodatkowego oświetlenie - fajne :)

14. inne - nie mam niestety często tu poruszanego aktywnego tempomatu. To czego najbardziej żałowałem przy zakupie to podstawowe audio - w E91 miałem doposażenie w Alpine. Byłem nastawiony że nie będzie grać w ogóle, ale okazało się że coś jednak słychać...

15. Navi Professional - jedyna słuszna, dodatkowo wcześniej nie wiedziałem o 20GB miejsca na dysku, już nie muszę jak w E91 jeździć ze zmieniarką. W kilka minut kopiuje płytę na dysk i dodatkowo wyposaża ją w okładkę.

16. xDrive - walczyłem z tym do ostatniej chwili czy brać czy nie. Przez 6 lat używając 4 aut BMW z tylnym napędem raz nam się zdarzyło że musiał mnie ciągnik wyprowadzić z parkingu na drogę. Tak jak napisałem wcześniej jest na pewno mniej "radości z jazdy" ale więcej komfortu, stabilności i nawet powiedziałbym dostojności.

 

W podsumowaniu dodatkowo info jakimi walorami (poza niektórymi wymienionymi powyżej) kierowałem się ku zmianie z E91 - gigantyczna ilość miejsca z tyłu, ładna sylwetka, drzwi :)

 

a wygląda tak...

 

http://imageshack.com/a/img908/7894/loC8Lt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry wybór :cool2: Prawie taka sama jak moja, z tym ze ja mam 19stki i zawieszenie m-pakietowe, no i bez x drive. Ja po prawie 15kkm jestem cały czas bardzo zadowolony z wyboru i nie zamieniłbym na nic innego, nawet na F36 (podobno najładniejsze aktualnie produkowane bmw). Rzeczywiście 3gt wygląda zupełnie inaczej z m-pakietem, bardziej agresywnie :wink: potwierdzam head-up to bardzo przydatna rzecz. Tak jak piszesz z czarna podsufitka jest trochę ciemno, ale z dachem panoramicznym juz całkiem inaczej. Radości z jazdy życzę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będziemy się mijać na mieście :)

jakiś wysyp w Gdyni się zrobił, w ubiegłym tygodniu (prawie) sąsiad z ulicy kupił też F34 MPakiet.

no z tym xdrive cały czas się bije z myślami - niewątpliwie odebrałem sobie wiele radości z jazdy... zobaczymy jak wyjdzie w praniu po zimie.

w zimę tez jeździsz na 19stkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na osiedlu tez jeździ jedna f34 w m pakiecie, tyle że biała i w dieslu. Często mijam w centrum jedna w estori blue. Co do zimowek to kupiłem 18stki 405m czarny mat, jeszcze nie zakładałem, ale powinny pasować do czarnego koloru :wink: miałem kupić takie jak Ty masz na zdjęciu, ale znalazłem dobra ofertę właśnie na 405m. Ty masz już koła na zimę czy będziesz zmieniał opony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam jestem szcześliwym posiadaczem bmw F34 koloru białego 320 d xdrive i zastanawiam sie nad zakupem felg 405m r18 na zime.jestem z trójmiasta i mam pytanie czy zakupiłeś felgi nowe z bmw,

 

http://www.leebmann24.de/bmw-rdci-winterkomplettraeder-m-doppelspeiche-405-schwarz-matt-18-zoll-3er-f34-gt.html

 

chyba, że wolisz praktycznie w tej samej cenie z PL to dawaj priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Bawaria krzykneli mi 10300 brutto z montazem wlasnie za 405M. Kupilem dokladnie te same na leebmann, ale mam czlowieka co sprzedaje je w troche lepszych cenach niz ASO bo mi proponowal za niecale 9k z FV. WojtekR9 kupowal chyba u niego, ale musisz juz podpytac jego o szczegoly. Oczywiscie nowe i oryginaly z czujnikami. Do tych z DE musisz doliczyc 100eur wysylke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest teraz dobry czas na zakup kol letnich, za 400 M do F34 z szerszymi oponami z tylu salon zyczy sobie ponad 12 tys. PLN. Udalo mi sie znalezc i kupic w salonie w Monachium te kola za polowe ceny. Mam wrazenie, ze GT ze wzgledu na wieksze gabaryty, rozstaw osi i ciezar ma przy slabym ogumieniu problemy z trakcja. Jazda na oponach Bridgestone to byl dramat. Zalezalo mi na szerszych oponach na tylniej osi, bo wydaje mi sie ze pozwola one na lepsze przeniesienie prawie 400 Nm, ktorymi dysponuje diesel na droge.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.