Skocz do zawartości

320d 1999r


alkko18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z moim autkiem po zapaleniu przez chwile swieci sie zolta kontrolka oleju potem znika ale auto jest strasznie zamulone i nie chce jechac wiecej niz 130-140 z gorki pojedzie max 160 przy czym nie dymi, pali tez normalnie i slychac jeszcze takie syczenie podczas jazdy. Czy ktos wie co to moze byc bo jestem teraz w de i wolabym najpier sie dowiedziec tak przypuszczalnie co to za usterka zanim wybiore sie do mechanika w niemczech a musze autem wrocic do pl za 2-3tyg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało opisu twojej usterki.

Sporo może być przyczyn.

Sprawdź plakiem czy nie bierze fałszywego powietrza , przewody podciśnienia, odma , to wszystko możesz sam sprawdzić

A na postoju jak podniesiesz obroty to nie syczy ? daj nagranie !

Poczytaj na temat ścieżka odzyskiwania mocy.

Podłączyć pod kompa z dobrym programem itd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółta kontrolka oleju po odpaleniu to w zasadzie czesta usterka :cry2: uszkodzony jest czujnik poziomu oleju ktory kosztuje jakos ponad 350zl chyba.. ale on nie wplywa na jakosc pracy silnika. Syczy na wolnych obrotach? moze turbina gdzies syczy jak sie wkrecac na obroty zaczyna??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak po odpaleniu slychac turbine ze sie zalacza takie delikatne syczenie czy gwizdanie nie wiem jak to opisac, po odpieciu przeplywki auto ma jeszcze wiekszego mula ekonomizer na 3-4 dojdzie max do 12l jak zapne jest ok na 4 gaz w ziemie jest 20l tylko ze do 2800-3000obr max zakreci i jest mulowata strasznie. Zobacze jeszcze jak wyglada filtr powietrza bo znajomy tez mial podobnie i byl wlasnie filtr powietrza brudny. Na kartce z wym. oleju pisze ze filtry byly wymieniane tzn. paliwa oleju i powietrza. Czy jest jeszcze cos co warto zobaczyc tak zeby mozna bylo to potem jeszcze poskladac bo jestem w niemczech i musze jeszcze wrocic autem do domu. W piatek pojade na komputer moze podpowiedzcie o co mam pytac zeby sprawsdzili na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie elektrozawory od agr i turbiny oraz sprawdź czy nie odczepiła się od przepływomierza z tyłu ta cała obudowa i czy dobrze jest włożona w turbo bodajże. Posprawdzaj też przewody podciśnienia czy nie są sparszałe lub pęknięte. Żółta lampka po odpaleniu świecąca przez parę sekund to czujnik oleju jest uszkodzony, baaaaaaardzo częsta awaria w BMW e46. Czujnik poziomu oleju z gwarancją 3 lata kosztuje na allegro 100 zł. Zamiennik, no ale jak dają 3 lata gwarancji to według mnie się opłaca :) w piątek sprawdź czy masz coś na kompie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem u mechanika i po drodze do niego jak mialem otwarta szybe to tak od ok 1700obr/min slychac takie szyyyyy jakby gdzies powietrze sprie..pszalo no i na miejscu okazalo sie ze nie mam obd ale mechanik chcial uslyszec ten szum powietrza i okazalo sie ze gdzies z silnika wydostaja sie spaliny tak jakby z tylu silnika. Potem przyjechalem do domu wymienilem filtr powietrza bo byl zawalony syfem jak nnie miara i tu moja watpliwos czy on wogole byl wymieniany tak jak pisalem wyzej przy zmianie oleju jak i filtr paliwa(niewymienialem) i po chwilowej przejazdzce stwierdzlem ze to filtr ale po jakich 3 km zamulka wrocila. Wrocilem do domu i sprawdzam mala przegazowka celem spr gdzie sie wydostaja spaliny i silnik jakby na sekunde sie zadlawil tj miedzy jednym wcisnieciem gazu tak do ok 2500/3000obr po czym puscilem gaz i znowu wcisnalem i wtedy zamiast od razu wejsc na obroty to takie sekundowe zadlawienie a przed wymiana filtra powietrza przy takiej przegazowce delikatnej tak jakby sie dlawila czyms na chwile. A i dodam jeszcze ze mam w cholere sadzy na obudowie chlodnicy i ta rurka metalowa idaca do agr czy tam egr tez jest cala z sadzy czy takiej smoly suchej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czekaj - kupiłeś auto, i nawet nie wymieniłeś filtrów? To ja nie wiem czy nie powinieneś od tego zacząć diagnostyki. Bo to, co ktoś napisał na kartce to jedno, a życie sobie. Wymień filtr paliwa, bo to może dużo zmienić a nie kosztuje majątu, filtr powietrza masz nowy, i w tych warunkach sprawdzaj co się dzieje. Ponadto - jak masz auto z 1999, to pierwsze co powinieneś zrobić, to wymiana wszystkich wężyków podciśnienia pod maską - od samej magistrali podciśnienia do wszystkich zaworów - dobrze jest to zrobić bez zastanawiania się, "czy ten wężyk też, bo dobrze wygląda", tylko z automaty wszystkie. A przy okazji jak koledzy mówili - wyczyścisz sobie elektrozaworki.

 

Dojście od góry jest OK, trzeba się nagimnastykować, ale da się to ogarnąć spokojnym tempem w jedno popołudnie. Przy okazji możesz też zobaczyć jaki numer masz na przepływomierzu, bo to znany problem w M47, że przepływomierze o końcówce numeru 314 miały problem z poprawnym pomiarem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zależy przy jakich obrotach silnika, bo w niższych spokojnie.

Ale wiesz co, bo mówisz, że coś syczy. A nie masz ty czasami gdzieś pękniętej którejś gumy - węża w układzie dolotowym? Zdemontuj wszystkie gumy razem z intercoolerem, to naprawdę kilka minut roboty, i posprawdzaj, czy żadna nie jest dziurawa - pougniataj je, bo czasami pęknięcia na pierwszy rzut oka nie widać.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymienilem wezyki podcisnienia przeczyscilem egr (ten zaworek ma tak ciezko chodzic??) no i poprawy nie ma moze jeszcze posprawdzam te gumy od intercoolera a jak to nie pomoze to sie poddam i do mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy zna ktos moze taki serwis z piekar slaskich "diesel center adamczyk" i czy mozecie mi powiedziec czy oni sa naprawde tacy zajeb...... dobrzy w tym co robia bo chyba sie do nich wybiore na diagnostyke i naprawe a znalazlem tylko pozytywne opinie o nich

 

Oddalem auto do kumpla celem sprawdzenia skad sie biora spaliny pod maska i sie okazalo ze rura za turbo jest peknieta wiec pospawal i wyszlo ze ta gumowa rurka od turbo do IC jest totalnie dziurawa wiec do wymiany i jutro sie okaze czy to byla wina spadku mocy

Auto naprawione temat do zamkniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.