Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ja mam dylemat bo juz praktycznie zamówiłem do produkcji g30 530i gdy nagle pokazała sie w okolicy f10 535xd w wyposażeniu jak dla mnie marzenie... za 160k pln vs prawie 270k za g30 po upustach. Rata leasingowa wychodzi prawie taka sama tylko z jednej strony f10 leasing mam 36 msc i mały wykup za 1% vs 48 msc dla g30 i wykup prawie 100k pln. Trochę sie obawiam tego ze poprzedni właściciel robił przeglądy i wymiany oleju wg skazań producenta czyli co 30tkm i przy przebiegu 70tkm dwa razy wymieniał komplet hebli z przodu i z tylu. Z jednej strony kusi nowy model i fajny silnik (wyżyłowany raczej bez możliwości kręcenia go na przyszłość) w wyposażeniu skrojonym pod siebie a trochę straszą choroby wieku dziecięcego z drugiej sprawdzona buda i silnik ale trochę chyba zaniedbana eksploatacyjne... co byście poradzili? Nie bać sie 535xd do miasta czy spróbować nowego?:) jak wezmę f10 to za trzy lata napewno przesiadka do g30 tylko wtedy pewnie 540d albo 540i :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam wg wskazań komputera i nie jest to żadne 30k tylko 22-26k. Przebieg mam ok 170k (f10) i nic się z silnikiem nie dzieje, tak więc jak kupisz 535xd do jeszcze stówkę polatasz bez problemu.

aaaa z olejem też nie wydziwiam, leją w ASO i się nie martwię, jakoś jeżdżę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No na tym polega problem, że Tobie się nie dzieje, ale jak sprzedasz samochód przy przebiegu, np. 200 tys. km, to jest większa szansa, że będzie się działo kolejnemu użytkownikowi. Oczywiście nie musi tak być, ale jest większa szansa. Turbina jest smarowana olejem i takie długie interwały nie pomagają w jej życiu, szczególnie gdy długo pracuje na wysokich obrotach. Zresztą obracające się panewki i inne przytarcia elementów silnika (i to nie tylko w BMW) wynikają głównie z powodu długich odległości między przeglądami. Olej traci swoje właściwości po prostu, szczególnie w turbo dieselu, a smaruje on wszystko w silniku. Ta sama sytuacja dotyczy skrzyń biegów i tu jest kolejny znany temat rzeka, bo BMW w ogóle nie przewiduje wymiany oleju, a jakie są realia i w jakim on jest stanie po większym przebiegu każdy wie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No na tym polega problem, że Tobie się nie dzieje, ale jak sprzedasz samochód przy przebiegu, np. 200 tys. km, to jest większa szansa, że będzie się działo kolejnemu użytkownikowi. Oczywiście nie musi tak być, ale jest większa szansa. Turbina jest smarowana olejem i takie długie interwały nie pomagają w jej życiu, szczególnie gdy długo pracuje na wysokich obrotach. Zresztą obracające się panewki i inne przytarcia elementów silnika (i to nie tylko w BMW) wynikają głównie z powodu długich odległości między przeglądami. Olej traci swoje właściwości po prostu, szczególnie w turbo dieselu, a smaruje on wszystko w silniku. Ta sama sytuacja dotyczy skrzyń biegów i tu jest kolejny znany temat rzeka, bo BMW w ogóle nie przewiduje wymiany oleju, a jakie są realia i w jakim on jest stanie po większym przebiegu każdy wie. :)

Nic dodać, nić ująć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jeszcze można dodać komplet nowych opon lato/zima, zapas części, które mogą się zużyć przez kolejne kilka lat i blondynę na miejsce pasażera.

Normalnie: "Polak płakał jak sprzedawał", zachód nam się tu zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie, gratuluje uczciwego podejścia.

Kupując samochód od tak egoistycznego użytkownika, np. (wymiana oleju co max.15tys. to dodatkowy koszt aż ok.200-300zł= bankructwo), na forum nigdy nie braknie tematów, zwłaszcza z przedwczesną awaryjnością :cool2:

Ale co Ciebie to, to już następny właściciel będzie musiał ponosić niepotrzebne kosztowne tego konsekwencje np.rozrząd,turbo itp. nie Ty.

Ty zaoszczędziłeś kilka razy 200-300zł. :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale uważam , że przesadzasz , chociaż zapewne nie jesteś ogrodnikiem :)

Uczciwe jest właśnie regularne serwisowanie auta i prawidłowa jego eksploatacja zgodna z zaleceniami producenta .

Nieuczciwością byłoby natomiast przekraczanie terminów inspekcji czy nie wymienianie oleju lub innych materiałów eksploatacyjnych .

Nie popadaj proszę w paranoję i nie wymagaj zbyt wiele , bo jak tak będziesz się nakręcać , to będziesz miał pretensje do osoby , która sprzedała Ci ( hipotetycznie ) auto , że przed końcem gwarancji nie zmieniła np.oleju w automacie albo , że nie jeździła w pokrowcach żebyś Ty miał mniej zniszczoną skórę na fotelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybacz ale uważam , że przesadzasz , chociaż zapewne nie jesteś ogrodnikiem :)

Uczciwe jest właśnie regularne serwisowanie auta i prawidłowa jego eksploatacja zgodna z zaleceniami producenta .

Nieuczciwością byłoby natomiast przekraczanie terminów inspekcji czy nie wymienianie oleju lub innych materiałów eksploatacyjnych .

Nie popadaj proszę w paranoję i nie wymagaj zbyt wiele , bo jak tak będziesz się nakręcać , to będziesz miał pretensje do osoby , która sprzedała Ci ( hipotetycznie ) auto , że przed końcem gwarancji nie zmieniła np.oleju w automacie albo , że nie jeździła w pokrowcach żebyś Ty miał mniej zniszczoną skórę na fotelach.

Ja nie mam co Ci wybaczać. Co innego przyszły kupiec.

 

Jeżeli piszesz to po przeczytaniu również postu mmw , bo wcześniej mogłeś niemieć tej ogólnie dostępnej wiedzy, czym skutkuje stosowanie się do zaleceń producenta odnośnie interwałów wymiany oleju silnika , to nie używaj słowa-uczciwe.

Rozumiem stanowisko producenta, im nie zależy na bezawaryjności, wręcz przeciwnie .

Rozumiem również stanowisko ludzi takich jak Wy, których stać na zakup BMW lecz mają gdzieś odpowiednią eksploatację samochodu, która w znacznym stopniu ograniczyła by awaryjność. Zdążcie wcześniej komuś sprzedać.

Ot i to jest istotny powód dlaczego ciężko kupić dobry używany samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem również stanowisko ludzi takich jak Wy, których stać na zakup BMW lecz mają gdzieś odpowiednią eksploatację samochodu, która w znacznym stopniu ograniczyła by awaryjność. Zdążcie wcześniej komuś sprzedać.

 

Jak masz problem, że BMW serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta (czyli kiedy komputer wskaże) się później psuje to proponuję zmienić markę. Najwyraźniej BMW to nie marka, która kupuje się używaną. To Polskie podejście do kupowania samochodów, które mają kilka lat i oczekiwania, że będą tanie, na full wypasie i w stanie igła jest niedorzeczne. Używane rzeczy są UWAGA zużyte, mniej lub bardziej.

 

Proponuję szukać samochodów, które były serwisowane według twoich upodobań, a nie oskarżać tych, którzy mają gdzieś to czy jest to BMW, Skoda czy Dacia i stosują się do zaleceń producenta bo kupili samochód by jeździć, a nie obchodzić się z nim jak z małym dzieckiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Proponuję szukać samochodów, które były serwisowane według twoich upodobań, a nie oskarżać tych, którzy mają gdzieś to czy jest to BMW, Skoda czy Dacia i stosują się do zaleceń producenta bo kupili samochód by jeździć

 

Propozycja nieaktualna.

Nie podjąłem ryzyka kupna używanego samochodu z obawy że mogę trafić na egzemplarz który był eksploatowany zgodnie z waszymi standardami i negatywnymi tego skutkami w późniejszej eksploatacji .

W kwietniu kupiłem nowy.

I naiwnie, obchodząc się jak z małym dzieckiem po 3tys. wymieniłem olej tracąc 200zł.

Wymiana oleju w AT skrzyni biegów to też niedorzeczność, bo po co jak producent samochodu tego nie przewiduje.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4rtur nikt tu nie ma problemu, tylko zostało wskazane że rzadka wymiana oleju czyli zgodnie z komputerem jest nie dobra dla kondycji silnika. Problemy z łańcuchami rozrządu, z panewkami itp. są efektem zmian oleju zgodnie z instrukcją. Fakt przejeździ 200k (może) a późniejsze opinie o awaryjności wynikają jedynie ze zbyt długich okresów pomiędzy wymianami.

Taka opinia wpływa też na niższą wartość sprzedawanych przez nas samochodów kupionych jako nowych.

Nikt tu nie oczekuje że takie auto o które się dba będzie tanie, z chęcią dołożyłbym te parę tyś jeśli miałbym pewność że przeglądy były robione częściej.

Andrzej chciał tylko to pokazać a to że wolisz robić inaczej - Twój samochód, Twoja sprawa.

 

Zapomnialbym, tylko nie wymieniaj oleju w skrzynce xdrive - w końcu producent wlał tam olej lifetime ;) nie miej też pretensji do BMW że się rozsypie ta skrzynka rozdzielcza - jest to już używana rzecz i ma prawo się zużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam nic przeciwko częstszej wymianie oleju (sam jeszcze nie zdecydowałem co robi z moim autem) ale nie oceniajmy tutaj ludzi po tym czy trzymają się zalecaniom producenta czy nie. To, że ktoś się stosuje do zaleceń producenta nie znaczy, że jest gnojkiem, który ma wszystkich w dupie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To, że ktoś się stosuje do zaleceń producenta nie znaczy, że jest gnojkiem,

Pełna zgodność.

który ma wszystkich w dupie ;)

Bez słowa "wszystkich " jestem niestety skłonny zgodzić się tą opinią :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja i różne punkty widzenia... dalej jednak mam dylemat czy kupić nowe auto w 2.0 benzynie czy za pol ceny 4 letnie z przebiegiem 70tys i 3 wykonanymi przeglądami z wymiana oleju w dieslu 535? Wyposażenie obu aut porównywalne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem pod wrażeniem Twojego dylematu. Pozytywnym oczywiście. Większość wybierze nawet gołe G30 niż F10 w mega wersji, bo nowy model to nowy model i wszyscy dookoła widzą i jest wow, a silnik i wyposażenie już wtedy mało ważne.

 

A czy w ogóle jeździłeś tymi modelami w wersjach, które bierzesz pod uwagę? Porównywałeś bezpośrednio? Czy wg Ciebie G30 faktycznie robi różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej jednak mam dylemat czy kupić nowe auto w 2.0 benzynie czy za pol ceny 4 letnie z przebiegiem 70tys i 3 wykonanymi przeglądami z wymiana oleju w dieslu 535? Wyposażenie obu aut porównywalne

Biorąc pod uwagę swoje dotychczasowe, wieloletnie doświadczenia z 6-cio cylindrowym dieslem od BMW, nie obawiałbym się zakupu wersji 535d z tak małym przebiegiem.

Nawet jeśli była (tylko) serwisowana zgodnie z zaleceniami producenta.

3 wymiany oleju w 70k to średnio wymiana co 23k - ja nie widzę w tym żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na jeździe testowej g30 530i w bieda wersji demo... fajnie sie zbiera jak na benzynę, czuć ze to r4 przy 160km+ jak wciskasz pedał w podłogę i brakuje mocy. Z zewnątrz różnica ledwo zauważalna poza światłami... w środku czuć powiew świeżości i bardzo podobały mi sie nowe zegary plus wystające navi. Fotele sportowe które były w demo to porażka nie mogłem ich ustawić tak żeby było wygodnie.

 

Jeździłem tez ta f10 535d nad która sie zastanawiam i jak dla mnie jeździ wyśmienicie, możliwość podkręcenia tego silnika do 370km kusi bardzo, wyposażone jest praktycznie na full a komfortowe fotele są dla mnie marzeniem, mega wygodne.

 

Obawiam sie ze w budżecie który mógłbym siła wycisnąć na g30 za dwa trzy lata będę żałował ze nie mam xdrive i ze mocy będzie brakować.

 

O spalaniu powiem tyle ze po obu jazdach testowych 14l 530i vs 10l 535d a starałem sie je ujeżdżać porównywalnie czyli na ostro

 

Trochę szkoda tez wydać prawie 300tys na 2litrowa benzyna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tez ta f10 535d nad która sie zastanawiam i jak dla mnie jeździ wyśmienicie, możliwość podkręcenia tego silnika do 370km kusi bardzo, wyposażone jest praktycznie na full a komfortowe fotele są dla mnie marzeniem, mega wygodne.

 

Jeżeli jest to późne LCI to bierz, wyraźnie bardziej ci się podoba, a i nie będzie cierpieć na tzw. choroby wieku dziecięcego :) Jedyny minus to F10 vs G30 widać, że F10 jest już troszkę stare (na zewnątrz i wewnątrz). Mnie na jeździe testowej zawiodły zegary, może gdyby wyświetlacz był AMOLED/OLED było by to fajniejsze. Adaptacyjne LEDy też dupy nie urywają, mam standardowe i oprócz wycinania i skrętu w moim F30 świecą tak samo dobrze. Generalnie w G30 czuć, że jesteś w nowoczesnym samochodzie, więc odpowiedz sobie sam czy wolisz osiągi i wyposażenie czy 'nowość'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę 5 groszy, ja bym brał F10. Oczywiście jeżeli nie zależy Ci na zazdrości sąsiada. Pojezdzisz 100kkm i wymienisz na kilkuletnie G30 w lepszej wersji. Piszę tu zdrowo rozsądkowo tzn również z punktu widzenia finansowego (moze dlatego że nie stać mnie na nowe BMW). Jeżeli natomiast stać Cie na nowe to może dozbieraj na lepszą wersję jeżeli Ci się nie spieszy (w końcu żyje się tylko raz :))

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.