Skocz do zawartości

[525d]Silnik ciągnie jak przemyśli


dani3011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wyjadaczy,temat wałkowany wiele razy i w różnych odmianach. Koledzy już drugi rok z rzędu na wiosne(może nie tylko) coś odbija mojej piątce. Jade spokojnie ,silnik ciepły,zimny,daje mu pedał w dół( do połowy) na 2tys pauza,myśli,pomalutku dodaje do 3-3,5 i nagle redukuje(ASB) i petarda,pójdzie mały dymek i wozidło śmiga.Jedziemy sobie dalej tak gdzieś chcemy znów zebrać ostrzej i powtórka z rozrywki czyli 2-3-3,5 tys i odlot.Turbinka była zrobiona 2 latka temu,filtry ok,ładnie pali,nie kopci,nie telepie motorem,mało pali,wtryskiwacze na Inpie OK,wężyki podciśnienia zmieniałem jak zakładałem poduszke silnika.Stawiam coś podciśnieniem przy turbinie(gruszka),elektrozaworki,przepływka??.Może ktoś miał takie objawy i zwalczył to. Pytam bo powiem że nie śni mi się bardzo wszystko kroczek po kroczku demontować i przeglądać.Poradzcie według swoich poglądów.Przyjme wszystkie sugestie i wyciągne złoty środek :cool2: POzdr i senkju z góry.

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma sprawa z olejem w ASB? Kiedy wymieniałeś? Może to wina automatu, albo jakiegoś czujnika od niego. Zauważ, że jeśli dasz w pedał to automat powinien od razu to wychwycić i zredukować bieg, a u Ciebie działa z opóźnieniem, najpierw ciągnie na biegu i dopiero redukuje (komputer automata coś nie halo?). Jeśli turbo było robione 2 lata temu, a nie jeździsz jak oszołom (na zimnym ogień, a potem od razu po zatrzymaniu gaszenie itp.) to raczej wskazuje to na winę automata.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak turbo nie dmuchnie dobrze, to i skrzynia nie pociągnie, przerabiałem u siebie temat sporo czasu temu.

Też tak miałem, gaz w podłogę, zabuczy, powoli wkręci się pod 3 tyś i dostaje kopa.

W momencie zamulenia ekonomizer leci do końca?

U mnie sparciały przewody podciśnienia do zaworków, i sam zaworek był tak zasyfiony, że zawiesił się w jednej pozycji.

Musiałem go rozbierać, bo samo czyszczenie filterka nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie sparciały przewody podciśnienia do zaworków, i sam zaworek był tak zasyfiony, że zawiesił się w jednej pozycji.

Musiałem go rozbierać, bo samo czyszczenie filterka nie pomogło.

Też bym na to stawiał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najprościej i najtaniej chyba zacząć od filterka sterującego N75 od turbo

Rożne chece sie dzieją jak jest zasyfiony

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy,tak jak myślałem--odpisała mi elita z mądrymi sugestiami. :cool2: .Jeżeli(Azaj) chodzi o ASB,nie zmieniałem oleju,czyli jest ori z przebiegiem 215kkm,śmigam autem normalnie00nie jak słoń i nie jak głupek, nie maltretuje więc myśle że ASB nie jest podmęczone.

danielxc717-- zgadza się tu z rozpoznaniem jest dylemat co też wspomniał kolega Azaj odnośnie jakiegoś czujnika albo komputera ASB.Jeżeli chodzi o turbine to powiem że zawsze dopóki nie wyjdzie poza niebieskie pole temp. nie ma mowy o deptaniu,zawsze po jeżdzie schładzam turbine także odpuszczam ją jako sprawce zakłoceń mojego spokoju.Jeżeli chodzi o wężyki podciśnienia,owszem musz sprawdzić te przy elektrozaworkach,tych nie zmieniałem przy okazji wymiany poduszki silnika. Shadow69 dobrze przytoczył,że może być zaworek zawalony paprochami ze sparciałego przewodu. Więc tak chłopaki--wszyscy :mrgreen: ,dziękuje za naprowadzenie i wymiane poglądów,sprawdze w weekend zaworki i weżyki,dam znać co tam było słychać.POzdr :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast gumowych wężyków, załóż silikonowe o średnicy wewn. 3mm, ładnie się zakładają, dobrze trzymają, nie parcieją, nie brudzą układu podciśnienia i są tanie. Nowe oryginalne elektrozawory kupisz po 100pln za szt..Jak miałem zamienione przewody podciśnienia, to auto w ogóle nie chciało się zbierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądre rozwiązanie z tymi silikonami.Jeżeli chodzi o zaworki,spróbuje przejrzeć przeczyścić,jak zajdzie potrzeba wymienie na nowe i będzie git. Dzięki za sugestie.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie u siebie wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na silikonowe firmy Samco o średnicy otworu 3mm - ładnie i ciasno siedzą. Robiłem to przy okazji wymiany świec żarowych więc miałem wszystko na wierzchu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.