Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytaj sobie to: http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/sztywne-kolo-zamachowe-zamiast-dwumasowego/

 

A w szczególności to:"Pamiętajmy jednak, że wszystko ma swoje wady i zalety. Koła dwumasowe wynaleziono, by sprostać wymaganiom nowoczesnych silników pod wpływem tłumienia wibracji i drgań wytwarzanych przez nie oraz przeniesienia momentu obrotowego, który na przestrzeni ostatnich lat wzrósł w silnikach wielokrotnie. Jest to zupełnie inna konstrukcja, niż konstrukcja modułu sztywnego koła zamachowego i tradycyjnego zestawu sprzęgła wyposażonego w tarczę z tłumikiem drgań. Konieczność zamontowania koła dwumasowego wynika z faktu, iż osiągnięto już granice wytrzymałości podzespołów przy zastosowaniu wcześniejszego rozwiązania. To samo tyczy się zestawów przeznaczonych do konwersji na koło zamachowe jednomasowe. Trzeba wspomnieć o ważnym aspekcie, iż zestaw ze sztywnym kołem zamachowym nie jest w stanie zniwelować tak skutecznie hałasów i wibracji generowanych przez jednostki napędowe. Są granice, do którego momentu drgania i hałasy będą skutecznie stłumione. Głównym negatywnym objawem zastosowania takiego zestawu będą odczuwalne i słyszalne wibracje i odgłosy dochodzące z okolic silnika i skrzyni biegów. A jeśli nawet będzie to nieodczuwalne w kabinie pojazdu przez kierowcę i pasażerów, to z całą pewnością odczuje to układ napędowy w naszym samochodzie. Zastosowanie sztywnego koła zamachowego będzie negatywnie wpływać na elementy skrzyni biegów, m.in. łożyska i synchronizatory, co spowoduje ich szybsze zużycie. Opisane rozwiązanie przyczyni się to również do skrócenia żywotności półosi napędowych oraz wału napędowego".(cytat Sprzęgło com.pl.)

 

I zastanów się,czy warto...

Opublikowano
Ja mam zmieniony dwu na jednomasowe koło i nie widzę żadnej różnicy w pracy i odgłosach w pracy silnika i napędu jak napisane w poście wyżej . Jeszcze jakie chcesz mieć sprzęgło pod większą moc to taki zestaw jest sprawdzony jednomas roztoczony a 240mm tarcza z tłumikiem drgań z m30 docisk z m57d30 wytrzymuje do około 600 Nm w linku masz fotki z mojego koła http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=3217&postdays=0&postorder=asc&start=60
Opublikowano
Gdybym nie musiała wymieniać , to nawet bym nie zastanawiała się nad tym. Ale niestety muszę. A z tego co wyczytalam , to koło jednomasowe jest tak jakby częścią dożywotnią - nie tak awaryjne jak koło dwumasowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale kolega jakie mody poczynił :cool2: .

Jak wsadzisz kompletne drugie sprzęgło to nie sądzę żeby padło przez parę ładnych lat.

Myślisz, że taka przeróbka tanio wychodzi?

Poszukaj dobrej używki i za niewielkie pieniądze będziesz latać dalej.

A tak w ogóle to czemu chcesz wymieniać całe sprzęgło? Dwumas stuka czy co się dzieje?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ogólnie to nie znam się , ale z tego co mówił mi mechanik, to mam do wymiany. A objawia się to tym, że gdy cofam to szarpie mi autem, i tak samo jest podczas ruszania - nim nie wrzucę drugiego biegu, to szarpie mi strasznie autem. Wymienilabym na jakiś używany dwumas, ale obawiam się, że moze to przyczynić się do uszkodzenia albo silnika albo skrzyni biegow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwumas jeżeli ma dość to zaczyna klekotać.

Nie daj się wrobić i pojedź do innego mechanika. Reszta el sprzęgła do 323 kosztuje pomiędzy 400-500(docisk, tarcza, łożysko) więc koszt nie jest duży-oczywiście części nowe.

Jeżeli szarpie podczas ruszania to ja obstawiam tarczę.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
a zakładając , że mam padniety dwumas - to czy wymaga on natychmiastowej naprawy, czy można przy popsutym normalnie jeździć , czy przez to można coś dodatkowo uszkodzić?
Opublikowano

dwumas w BMW jest wytrzymały,chyba,że auta używa się do driftu lub ostrej jazdy

mechanicy opowiadają różne cuda,aby tylko zarobić

jeżeli autem szarpie to trzeba wymienić sprzęgło a stan dwumasy będzie widać po zdemontowaniu skrzyni i starego sprzęgła

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o tarczę sprzęgła ?

Tak.Miałem na myśli tarczę sprzęgła, ale wymieniając i tak zawsze daje się nowy cały komplet czyli tarczę, łożysko i docisk.

Tak wygląda dwumas od 323.

DSC_0799.jpg

Jak jest ok to ma luz na obwodzie pomiędzy częściami tak 1-1,5 cm. Zgon dwumasu z reguły objawia się klekotaniem na odpalonym silniku i jego natężenie przy wciskaniu sprzęgła się zmienia.

Jazda z uszkodzonym dwumasem tak jak z każdą inną częścią niesie ryzyko.

Raz tylko spotkałem się gdzie koło rozpadło się rozrywając przy tym skrzynię biegów, ale pocieszę że nie było to w BMW :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Dwumas można też szybciej ''zużyć'' zbyt wolną jazdą na wysokich biegach.

Do autorki tematu-jeśli ktoś postawi Ci prawidłową diagnozę i będzie ona mówić o uszkodzeniu koła dwumasowego,to wymień jak najprędzej.

Następstwa jazdy z uszkodzonym dwumasem mogą być bardzo kosztowne.

Choć w E36 to dość wytrzymały element,to należy go dokładnie sprawdzić gdy zaszło podejrzenie o jego awarii.

Opublikowano
Ogólnie to nie znam się , ale z tego co mówił mi mechanik, to mam do wymiany. A objawia się to tym, że gdy cofam to szarpie mi autem, i tak samo jest podczas ruszania - nim nie wrzucę drugiego biegu, to szarpie mi strasznie autem. Wymienilabym na jakiś używany dwumas, ale obawiam się, że moze to przyczynić się do uszkodzenia albo silnika albo skrzyni biegow.

Sprawdz luzy na wale ,półosiach może to być przyczyną szarpania , wejdz pod auto wbij pierwszy bieg i spróbuj obrócić wałem następnie półosiami w lewo i w prawo nie powinno być luzu .Co do jednomasu całe sprzęgło kupiłem za 150zł jak zostaje na 224mm to tylko nowa tarcza i przerobienie łapy sprzęgła i mamy po problemie z dwumasem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.