Skocz do zawartości

e46 330cd 2005r jak dziala RDC????


malacz330

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak, auto jest na pewno z 03/2003 r. Nie wiem czy to pomoże, ale po zdekodowaniu vin widnieje coś takiego:

 

S265A Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)

 

Od 09/2001 był ten nowszy system, ale montowano też chyba ten starszy przez jakiś czas. Od 06/2003 chyba można zakodować tą funkcję nawet bez montażu przycisku bo numer pompy/sterownika DSC się zmienił. Były też trzy rodzaje przycisków, z napisem RDC, z logo opony wraz z wykrzyknikiem oraz taki jak wcześniej z logo opony i wpisanym w trójkąt wykrzyknikiem.

 

Idąc powyższym cytatem można by oczekiwać że posiadam nowszy system, ale tak jak wcześniej wspomniałem nigdzie nie mam żadnego przycisku. Teraz pytanie jak sprawdzić czy ten moduł faktycznie działa - jest włączony/wyłączony i gdzie podział się przycisk. Wspomniana wcześniej kontrola DSC możliwe że świeciła się przypadkowo - zbieg okoliczności - ale to nie wyjaśnia dlaczego nie ma przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz z 03/2003 więc starszy system z antenami i czujnikami w kołach przynajmniej tak wychodzi z katalogu.

W katalogu pisze, że anteny i czujniki były do 09/2003.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/36_0384-kontr-cisn-w-opon-rdc-sterownik/i47635/kL/sN

Z tego co pamiętam dołożenie RDC w nowym systemie polega na poprowadzeniu jednego kabelka z zacisku 40 modułu DSC do zacisku 2 modułu przełączników w fabrycznej instalacji kolor niebiesko/czerwony - do weryfikacji.

Możesz sprawdzić czy masz takie połączenie.

W linku na zhpmafia (poprzednia strona) było wszystko ładnie opisane, niestety link nie działa.

Sprawdź czy masz anteny w nadkolach.

Tak wyglądają: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-w-oponie-antena-rdc-bmw-e46-i5108461537.html

Dodatkowo w kołach są czujniki: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-w-kole-oponie-bmw-8378682-rdc-i5339303100.html

i specjalne zawory http://allegro.pl/zawor-rdc-wkrecany-do-felg-bmw-e38-e39-e46-f10-f01-i5345695350.html

Jak nie masz takich zaworów to nie masz też czujników.

Żeby system nie zgłaszał błędów musiałby być wyłączony.

Poszukaj gdzie powinien znajdować się moduł RDC w starym systemie i sprawdź czy go masz.

Cóż więcej można pomóc szukaj, czytaj i sprawdzaj.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Panowie czy udało się komuś sprawdzić po zakodowaniu czy faktycznie system (ten bez czujników w kołach) działa bez przycisku?

Tzn. czy ktoś upuścił powietrze z koła i wywaliło mu kontrolkę?

Chętnie bym sobie to dokodował :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich

 

jestem świeżo upieczonym posiadaczem X5 i mam pytanie odnośnie RDC. Mój samochód jest wyposażony w nowszy system bez anten,czy po zmianie kół na zimowe ze starymi czujnikami system będzie prawidłowo działał po zresetowaniu RDC. Wydaje mi się że teoretycznie tak bo i tak odczytuję prędkości kół z DSC ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zmianie kół musisz zresetować i aktywować system na nowych kołach ( ciśnieniu) aby dalej poprawnie monitorował . auto powinno pracować na równym terenie , przytrzymujesz przycisk RDC aż się zaświeci miedzy zegarami ikona i zgaśnie wtedy system od nowa zapamięta ciśnienia kół. Na lato po zmianie kół ta sama procedura.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam ja u ciebie zakodowałem ncs w licznikach i w pompie abs

 

instalacja wymaga dołożenie jednego pinu do pompy abs do resetowania nie mam jeszcze panelu z przyciskiem do kasowania ale juz mam kabel i teraz pytanie jaki sygnal dac na kabel zęby skasować ustawienia + czy masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, odświeżę trochę temat ale sprawa dość nietypowa.

 

Zgodnie z wyposażeniem auta moja becia jest wyposażona w ten że czujnik (S265A Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)) ale:

- zdarzyło się, że w trakcie jazdy zapaliły się kontrolki DSC i ręcznego - faktycznie w tych kilku przypadkach miałem ubytek powietrza,

- nigdzie nie mam ani przycisku, nie widzę anten, czujników itp

 

Tutaj pytanie w jaki sposób mogę faktycznie sprawdzić czy posiadam ten moduł czy też nie jest to "pomyłka" w wyposażeniu auta.

 

Ja też mam w VINie RDC, ale oznak przycisku brak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej robię jak na tej stronie i nie działa

 

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php%3F11072-OEM-TPMS-Retrofit-The-full-package-doityourself&prev=search

 

a mianowicie zakodowane ncs liczniki i mk60 pompa dsc abs

 

lampka tire pre-sure zaświeciła sie na czerwono linia do kasowania zapięta jak w instrukcji i nie da się skasować

jeśli chodzi o sygnał z panelu sterowania to masa steruje i kasuje w monecie naciskania pojawia się na pinie 2 i leci do dsc pin 40

 

opisują tez taki problem i jest napisane coś o kodowaniu ale ego nie rozumie proszę o pomoc

 

cyt Teraz po uruchomieniu, pojawia się żółty i bursztynową ikonę ciśnienia w oponach na desce rozdzielczej, ale nic się nie dzieje po naciśnięciu przycisku zerowania ciśnienia w oponach. Drut wydawało się podłączyć do terminali doskonale, więc zastanawiam się czy jest jeszcze coś, że trzeba kodować. Widziałem gdzieś indziej, że muszę dodać $ 251 do porządku pojazdu. Czy ktoś może potwierdzić?

 

cyt Ok, spojrzał jeszcze raz ... Czy niektóre wyszukiwanie, a tak, to trzeba dodać $ 251 do swojej VO. Gdy to zrobisz, będziesz musiał zaktualizować modułów i uaktywnić linie, które wymieniłem w oryginalnym poście ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Hej, podepnę się pod istniejący temat, żeby nie zaśmiecać nowym. Jakieś półtora roku temu aktywowałem sobie RDC (mam E46 z 07.2003), nie mam przycisku. Ogólnie sprawa wygląda tak, że zmieniałem zimówki na letnie, potem letnie na zimówki - kontrolka nie wyskoczyła. Potem rozwaliłem oponę na wyrwie w asfalcie - kontrolka również sie nie zapaliła pomimo późniejszej jazdy na dojazdówce. Natomiast ostatnio, wracając z wakacji wyskoczyła czerwona kontrolka oraz sygnał dźwiękowy. Zjechałem natychmiast na stację (fart, że kontrolka wyskoczyła dosłownie 500m przed stacją) i skontrolowałem ciśnienie w oponach. I ku mojemu zdziwieniu wszystko było w normie na tym samym poziomie, na którym napompowałem te koła miesiąc wcześniej. Odczekałem 15 minut, wyjąłem kluczyki, zamknąłem auto jednak nic to nie pomogło. Od tamtego czasu kontrolka cały czas się świeci (a przypomnę, że nie mam przycisku aby "zresetować" system). Podpinałem komputer, INPA jednak nie widzi żadnych błędów ani nieprawidłowości. Pomimo braku błędów kliknąłem opcję usunięcia błędów, to kontrolka na chwilkę zgasła, lecz zapaliła się ponownie.

Przed aktywacją czytałem, że można aktywować bez przycisku, wtedy żeby zgasła trzeba auto zostawić zamknięte na 10 minut, jednak jak widać, to nie działa. Czyli w tej sytuacji mam tylko 2 opcje - montaż przycisku lub dezaktywacja RDC? Czy jest inny sposób (poza odłączeniem akumulatora) na zgaszenie kontrolki?

Czy to, ze pomimo faktycznych różnic przy zmianie kół zimowe/letnie, a także jazdy na dojazdówce to nie jest dziwne że RDC nie wychwyciło błędu a przy prawidłowym ciśnieniu już tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.