Skocz do zawartości

E91 docisk, sprzęgło ? hałas przy wciskaniu sprzęgła


spovn83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

gdy wcisnę sprzęgło ale tak minimalnie to zaczyna się pojawiać dziwny dźwięk, jakby ocieranie, szuranie. Gdy wcisnę sprzęgło trochę mocniej może z 3-5 cm dźwięk znika. Dzieje się to tylko przy delikatnym wciskaniu sprzęgła. Zamieszam plik audio, od 11sek. tak bardziej słychać :)

]http://w981.wrzuta.pl/film/8d5Mp0iuwNX/bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez miałem podobny problem "terkotanie"przy wciśniętym do połowy sprzęgle.Przy całkowitym wcisnieciu bądź puszczeniu sprzęgła była cisza ,wymiana dwumasy pomogła.Zakupilem komplet luka za ok1700 i jest git auto jest z samej końcówki 2006 i ponoć jest inny typ dwumasy droższy (samo koło dwumadowe 3tyś.)ale zaryzykowałem i kupiłem tańszą opcje(koło dwumadowe,tarcza,docisk,lozysko,łapa) jest wszystko ok.Przy okazji wyrzuciłem "zawór dlawiacy"CDV ,20tys km i jest oki:-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer koła tego drogiego to:21.21 7565 745 zostało ono wprowadzone pod koniec 2006 czyli z początku produkcji 2005 do 2006 końcówki było tańsze (inny typ).Serwis w Świlczy zapewniał mnie że muszę kupić to droższe,kupiłem komplet w sklepie za ok 1700zł i chula bez problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer koła tego drogiego to:21.21 7565 745 zostało ono wprowadzone pod koniec 2006 czyli z początku produkcji 2005 do 2006 końcówki było tańsze (inny typ).Serwis w Świlczy zapewniał mnie że muszę kupić to droższe,kupiłem komplet w sklepie za ok 1700zł i chula bez problemów.

 

to korzystnie :) moj wrzesien 2005. czyli te tansze mozna smialo kupowac :) dzieki za informacje :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo kilka miesięcy temu... Powodem był dwumas... a nasilało się to od dłuższego czasu. Na początku nie zdawałem sobie z tego sprawy. Jeżeli sprzęgło będzie w dobrym stanie nie warto ładować dodatkowych pieniędzy. Dobry mechanik powinien Ci odpowiednio doradzić.

 

Odnośnie CDV, to w moim przypadku dwumas padł kilka miesięcy po jego wywaleniu (pewnie CDV był gwoździem do trumny), także bym się mocno zastanowił przed jego wywaleniem... Po coś ktoś go tam włożył, nie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika diagnoza: dwumasa i docisk sprzegla, czyli komplet... pytanie mam o części bo byłem w w kilku sklepach: czy zakładaliście właśnie tego LUK-a: Luk [415 0401 10] dwumasa i sprzęgło - Luk [624 3158 10] bo mi w sklepach wciskali ze dwumasa 2tys kosztuje a te tansze to na pewno spawane :mad2:

silnik M47N2 163KM, 09.2005r. touring, po numerach oem się wszystko zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika diagnoza: dwumasa i docisk sprzegla, czyli komplet... pytanie mam o części bo byłem w w kilku sklepach: czy zakładaliście właśnie tego LUK-a: Luk [415 0401 10] dwumasa i sprzęgło - Luk [624 3158 10] bo mi w sklepach wciskali ze dwumasa 2tys kosztuje a te tansze to na pewno spawane :mad2:

silnik M47N2 163KM, 09.2005r. touring, po numerach oem się wszystko zgadza.

Ostatnio wymieniałem komplet - dwumasa, tarcza, docisk, łożysko oporowe, płaciłem za całość na allegro niecałe 1500 pln już z przesyłką - całość LUK-a. Nowe - na 1000% nie spawane :D Także krzywdy nie było. Po wymianie cisza jak makiem zasiał :cool2:

Gdzieś jest mój opis odnośnie wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Obecnie LUK do 318d i 320d z silnikami M47N2 (oraz 320d e46 z sześciobiegową skrzynią biegów czyli po 03/2003 roku) oferuje wyłącznie jedno koło dwumasowe - 415 0401 10. Dawniej koło do tego modelu było przez pewien czas oferowane w dwóch wersjach - tańszej 415 0374 10 (pozycja wycofana z oferty LUK) i droższej 415 0401 10. Obecnie LUK oferuję wyłącznie koło 415 0401 10, ale jego cena od około roku jest znacznie niższa niż wcześniej. Podsumowując nie ma tańszego i droższego koła do tego modelu w ofercie LUK. Są jedynie różne oferty sprzedawców na to samo (415 0401 10) koło LUK. Inne koła niż 415 0401 10 są jedynie w 318d i 320d z silnikami N47 i N47N.

 

Nasze ceny:

 

koło

http://czescidobmw.pl/produkty/Kolo-zamachowe-dwumasowe-LUK,2884.html

 

sprzęgło

http://czescidobmw.pl/produkty/Zestaw-sprzegla-LUK,1549.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
to nieźle przycinają :/ skorzytam z Waszej oferty napewno :)

 

Najlepiej porównać numer katalogowy LUK. Nie ma żadnego uzasadnienia dla 2-3 krotnych różnic w cenach 415 0401 10 i 415 0401 10 bo nie ma żadnych różnic w tej części :wink:

 

Nawiasem mówiąc, w okresie gdy LUK wprowadził do sprzedaży tańsze koło 415 0374 10 (obecnie niedostępne i zastąpione przez 415 0401 10) było kilka aukcji na allegro w cenach w okolicach 2000 zł kół o tym numerze z normalnym opisem, numerami katalogowymi BMW i...... podanym numerem LUK 415 0374 10, ale czcionką w rozmiarze '6'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem po wymianie oczywiście było to koło dwumasowe :)

 

p.s. zestawu sprzęgła nie wymienili bo mechanik nie znalazł go w samochodzie :mad2: a był za fotelem pasażera :mad2: i dzień wcześniej mu pokazywałem :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się, przerabiam własnie ten temat i lada dzień wstawiam auto do mechanika

Powiedzcie proszę ile mogę zapłacić za wymianę całości czyli 2masy docisku łozyska i tarczy

Orientacyjnie pytam... nie chciałbym przepłacić.

Aha ile roboty z tym jest, zrobią mi to jednego dnia..??

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera właśnie mnie to też dopadło ale mam to tylko czasami przez ostatni tydzień może z 2 razy sie to zdarzyło tak to normalnie pracuje ale u mnie jest to dopiero wtedy gdy docisnę do końca sprzęgło do dechy.Mam pytanie lepiej już się zainteresować wymianą czy dopiero jak coś sie totalnie zdu***?? ile jeszcze moge tak pojeździć jestem umwuiony na kodowanie za 2 tygodnie i nie wiem czy to zrobić teraz czy potem?

 

PS: mam e90 163km 2005 rok skrzynia manualna gdzieś przeczytałem ze dwumas jest tylko w automatach to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Od pewnego czasu ponownie pojawilo mi sie mrowienie na pedale sprzegla ale tylko i wylacznie po wcisnieciu go maksymalnie w podloge ale tez nie jest to regula.

 

Bywa ze zmieniam biegi lub czekam na swiatlach z wcisnietym sprzeglem i jest wszystko wporzadku.

 

 

Pisze "poniwnie" poniewaz 2 lata temu mialem to samo i po jakims czasie ustalo...

 

Zauwazylem takze ze przy otwartej szybie na postoju na biegu neutralnym w momencie wcisniecia pedalu sprzegla i wyczuwalnego mrowienia gdzies spod silnika (pewnie skrzyni) dochodzi dziwne chrobotanie.

 

Jak tylko popuszcze pedal sprzegla jakies 5-10mm i wcisne ponownie w podloge jesli mrowienie ustalo chrobotanie takze ustalo.

 

 

Nie zauwazylem zeby sprzeglo slizgalo lub bylo z nim cos nie tak.

 

 

Czy to moga byc objawy padajacego docisku czy moze jest to zwiazane kompletnie z czym innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.