Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam pojawił mi się dzisiaj dziwny problem z ręcznym mianowicie gdy zatrzymałem się na wzniesieniu samochód zaczął się staczać z lekkim oporem jakby ręczny łapał ledwo co a podciągałem go dzień wcześniej nie było by w tym nic dziwnego ale podczas jazdy postanowiłem go zaciągnąć żeby sprawdzić co mu może być i koła się blokują słychać jak opony piszczą także w skrócie na postoju z zaciągniętym ręcznym samochód się stacza a podczas jazdy łapie elegancko co może być przyczyną takiego stanu rzeczy jutro go porozbieram poczyszczę po zimie i poszukam co może być ale jeśli mógłby mnie ktoś nakierować byłoby łatwiej i szybciej z góry dziękuję za odpowiedzi Edytowane przez Jakub03071993
Opublikowano
U mnie po zaciągnięciu ham.ręcznego trzyma tylko do przodu :D .Do tyłu się stacza.Też muszę ogarnąc temat jak się cieplej zrobi.Chyba mamy do wymiany szczęki
never again N46
Opublikowano
U mnie też stacza się tylko do tyłu tyle że szczęki były robione jakieś 8 mies temu a z ręcznego mało kiedy korzystam najczęściej zostawiam na biegu czasem tylko podczas jazdy zaciągałem żeby rdzą nie zaszły bębny a problem pojawił się z dnia na dzień wczoraj mogłem zostawić go pod najostrzejszą górą i nic by się nie stoczył a dziś na lekkim wzniesieniu zjeżdża sam a jeszcze co dziwne raz łapie na czwartym ząbku i jest ok a raz około 7 i się stacza to mnie zastanawia najbardziej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie sprawę załatwia poprawna regulacja, jest opisana "w sam naprawiam e46", od tego zacznij, pamiętaj o popuszczeniu linek przy dźwigni, regulacja zębatek i dopiero dociągnij linki. Jak nie pomoże to zrzucaj tarcze i oceniaj starty :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Linki podciągnąłem prawidłowo nie raz to robiłem dzisiaj wyszło trochę słonka zaraz idę brać się za robienie tych chamulców przejrzę wszystko dokładnie i zobaczymy co wyjdzie ale dzięki panowie za sugestię :)
Opublikowano
Mam ten sam problem, ale nie mam czasu się za to zabrać. Moim zdaniem do wymiany może być ten rozpierak co się nim reguluje. Sprawdźcie czy po regulacji i po przejechaniu jakiegoś dystansu jest tak samo wyregulowany, tzn np 10 skoków do zablokowania kół??
Opublikowano
Ręczny w beemkach nie jest najmocniejszą sprawą ja też mam z nim problem szczęki mam nowe a na linkach skończyła się regulacja, przy zmianie kół na letnie na pewno się tą sprawą zajmę. gdy zakładałem nowe szczęki linki poluzowałem pózniej regulacja i to samo. zobaczymy?
Opublikowano
Jak kolega wspomniał,problem może leżeć po stronie tych regulatorów co rozpieraja szczęki.Linke poluzowalem podkręciłem tymi regulatorami i przez chwilkę było ok.A teraz prawie nie mam ręcznego
never again N46
Opublikowano
Jak kolega wspomniał,problem może leżeć po stronie tych regulatorów co rozpieraja szczęki.Linke poluzowalem podkręciłem tymi regulatorami i przez chwilkę było ok.A teraz prawie nie mam ręcznego

 

 

Naprawy ręcznego nie robiłem sam, oddałem swojemu mechanikowi.

 

Objawy:

ręczny nie trzymał w ogóle na jedno koło, na drugie słabo.

 

Zrobione:

wymienione szczęki, oczyszczone co trzeba, podciągnięte linki

 

Stan:

trzyma bardzo dobrze zarówno do przodu jak i do tyłu, minął już kwartał od naprawy.

 

Pzdr,

Mariusz

Opublikowano
a u mnie sprawa wygląda następująco zaglądałem tam poczyściłem i podciągnąłem wszystko jak należy pierwsze 2 zaciągnięcia ok trzymał a potem niespodzianka ręczny zaciągnięty na 4 ząbki wyżej się nie da bo podciągnięty mocno bębny się nagrzewają jakby trzymały ale autko się stacza podejrzewam że mam jakoś dziwnie miękkie szczęki i coś im się podziało z dnia na dzień zmienię je jakoś przy okazji i zobaczę co się będzie działo dodam że do przodu z zaciągniętym ręcznym nie pojadę bo trzyma jak diabeł sołtysa a do tyłu leci luzem :) chyba że macie jakieś sugestie do tego problemu to byłbym wdzięczny :)
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie może nie do końca związanie z problemem tematu, ale spokrewnione.

 

Czy przy wymianie szczęk oraz sprężynek można przesmarować sprężynki smarem miedzianym. Tak myślę, że nie powodowało by to ich zapiekania i korodowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.