Skocz do zawartości

Zawieszenie F07


wojtekd71

Rekomendowane odpowiedzi

Większość zachwyca się komfortem GT , ja jednak nie odczuwam tego.Na runflatach 19" jeździ się koszmarnie . W mojej GT opcje ustawienia -NORMAL,SPORT i SPORT+,może dlatego ,że nie ma opcji KOMFORT zawieszenie jest takie twarde.Ciekaw jestem czy da się zaprogramować tą opcję zmieniając soft ,czy trzeba zmieniać coś w zawieszeniu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
RF zawsze odbieraja autu mase komfortu.Ja jeżdże na 20 i RF z Adaptive Drive ,nawet na komforcie czuje się twardość opon ,ale nie zawieszenia.Dodam że Goodyear są twardsze niż Pirelli P Zero.Nie sądze żeby opcja Comfort przy pozostawieniu RF na kołach poprawiła mocno sprawe.Na pewno profil też ma znaczenie.Ja bym zdjął RF i zobaczył jak jest ,później ewentualnie zszedłbym do 18 cali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Obawiam się że pozostawienie rf na kołach przy zwiększeniu profilu nie wiele zmieni.RF zabierają tyle komfortu że wydaje mi się że przy pozostawieniu średnicy i profilu ale zamianie rf na opony tradycyjne powinno mocno poprawić komfort.W moim drugim aucie mam Pirelli P Zero z profilem 35 i średnicą 20 przód i tył,auto sportowe ,bardzo twarde (Maserati Granturismo) ale opony nie są rf i czuje się wyraźnie jak opony amortyzują ,w BMW czuje się wyraźną twardość.W wątku F10/F11 poruszony został ten problem i jeden albo dwóch użytkowników forum potwierdza tą teorie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zrzucilem oryginalne Pirelli RF, i zalozylem Michelin PILOT SPORT 3, opona jest genialnie komfortowa.

 

 

skłania mnie to do banalnej reflekscji - PO CO KOMU RUN FLATY ?!

 

w czym run flaty są takie dobre żeby świadomie odbierać sobie tyle komfortu?

niedługo odbieram nowe 5GT i zapewne będzie na run flatach ,a jeśli nie chce run flatów... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... to i tak auto bedzie mialo RUNFLAT. nie ma opcji innej przy odbiorze auta. Ja osobiscie kupilem normalne opony i przy wydaniu auta zalozylem nowe opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no nie wiem.Odbierac nowe auto i od razu w nim grzebac? Nie lubie poprawiac niemieckiej roboty... A moze jest drugie dno i nie bez powodu zakladaja run flaty w fabryce.Poza tym wydawac dodatkowa kase ,opony nie sa tanie.Nie wiem ,po prostu nie wiem.Chyba pojezdze na run flatach a jak je zuzyje to zaloze "normalne".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że BMW nie zakłada ich bez powodu... Trochę demonizujemy chyba ich właściwości ,na 18 stkach 245/50 Pirelli moim zdaniem sprawują się super :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wszędzie w PL drogi byłyby równe to by nikt nie narzekał.

Każdemu się podoba duże koło a efekt jest znany...

RF to dobre rozwiazanie np dla mojej żony - w razie jak złapie kapcia to wie że ma pomału dojechać i tyle. Niby prawdopodobieństwo małe ale...

Dla mnie to też jakieś poczucie bezpieczeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sadze ze skoro w BMW napocili sie i zaprojektowali badz co badz nowoczesna opone i majac swiadomosc ze zabiera to troche komforu nadal ja montuja ,to cos musi w tym byc.Nie jestem inzynierem wiec poslusznie im zaufam.Moja zona rozprula ostatnio przednia rf w obecnym 5GT na dziurze w Anglii.Tutaj drogi miejskie czy osiedlowe rowniez bywaja dziurawe.Zaleta rf jest to ze mozna jezdzic na przebitej oponie (oczywiscie nie rozdartej jak moja ostatnio) po kilkaset kilometrow przy zachowaniu limitu predkosci ,wada przy tym jednak jest to ze jest to opona nienaprawialna ze wzgledow bezpieczenstwa ,wiec mozna ja tylko wymienic a wiec koszt (czasem dwoch opon).

Badz co badz ,mimo ze 20 cali pojezdze na rf i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu :cool2: A co kapci to w ubiegłym roku 2 razy ... na pięknych i szerokich amerykańskich drogach :wink: i oponki rzeczywiście nie tanie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sadze ze skoro w BMW napocili sie i zaprojektowali badz co badz nowoczesna opone i majac swiadomosc ze zabiera to troche komforu nadal ja montuja ,to cos musi w tym byc.Nie jestem inzynierem wiec poslusznie im zaufam.Moja zona rozprula ostatnio przednia rf w obecnym 5GT na dziurze w Anglii.Tutaj drogi miejskie czy osiedlowe rowniez bywaja dziurawe.Zaleta rf jest to ze mozna jezdzic na przebitej oponie (oczywiscie nie rozdartej jak moja ostatnio) po kilkaset kilometrow przy zachowaniu limitu predkosci ,wada przy tym jednak jest to ze jest to opona nienaprawialna ze wzgledow bezpieczenstwa ,wiec mozna ja tylko wymienic a wiec koszt (czasem dwoch opon).

Badz co badz ,mimo ze 20 cali pojezdze na rf i zobaczymy.

Jak masz trochę zużyte i napęd xdrive to cztery kupujesz :mad2:

 

Sam śmigam na 20" i jest dużo lepiej niż myślałem. Oczywiście nie mam mowy o jeździe po dziurach powyżej 5km/k. Jak jest jakaś pralka na trasie , a lecimy szybko to też kiera trochę podskakuje, ale da się żyć. Osobiście wolałbym zwykłe ogumienie i zapas. Na dojazdówkę bez problemu miejsce by się znalazło tylko ten akumulator do kąta przeflancować :mad2:

Nawet powiem, że na letnich dwudziestkach lepiej mi się jeździ niż na zimowych dziewiętnastkach :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu :cool2: A co kapci to w ubiegłym roku 2 razy ... na pięknych i szerokich amerykańskich drogach :wink: i oponki rzeczywiście nie tanie...

 

Ja wymieniłem wszystkie 4 jakieś 2 miesiące temu bo w lewą tylna wbił sie kawałek jakiejs blachy a z przodu na prawej wyskoczył balon.No i po niewiele miesiącu żona wjechała w dziure głębokości 6cm i rozerwała przednia lewą.recę mi opadły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sadze ze skoro w BMW napocili sie i zaprojektowali badz co badz nowoczesna opone i majac swiadomosc ze zabiera to troche komforu nadal ja montuja ,to cos musi w tym byc.Nie jestem inzynierem wiec poslusznie im zaufam.Moja zona rozprula ostatnio przednia rf w obecnym 5GT na dziurze w Anglii.Tutaj drogi miejskie czy osiedlowe rowniez bywaja dziurawe.Zaleta rf jest to ze mozna jezdzic na przebitej oponie (oczywiscie nie rozdartej jak moja ostatnio) po kilkaset kilometrow przy zachowaniu limitu predkosci ,wada przy tym jednak jest to ze jest to opona nienaprawialna ze wzgledow bezpieczenstwa ,wiec mozna ja tylko wymienic a wiec koszt (czasem dwoch opon).

Badz co badz ,mimo ze 20 cali pojezdze na rf i zobaczymy.

Jak masz trochę zużyte i napęd xdrive to cztery kupujesz :mad2:

 

Sam śmigam na 20" i jest dużo lepiej niż myślałem. Oczywiście nie mam mowy o jeździe po dziurach powyżej 5km/k. Jak jest jakaś pralka na trasie , a lecimy szybko to też kiera trochę podskakuje, ale da się żyć. Osobiście wolałbym zwykłe ogumienie i zapas. Na dojazdówkę bez problemu miejsce by się znalazło tylko ten akumulator do kąta przeflancować :mad2:

Nawet powiem, że na letnich dwudziestkach lepiej mi się jeździ niż na zimowych dziewiętnastkach :idea:

 

W UK 5GT nie jest oferowane w wersji "x"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja jezdze tylko na Komfort :norty: ( no powyzej 160kmh zmieniam na Normal)

Nie wyobrazam sobie teraz innego trybu pracy zawieszenia :norty:

 

Jedyne co, to jak wjezdzam do Polski, to na drogach krajowych buja jak statkiem, wiec tutaj tylko Normal :nienie:

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Po zmianie na zwykłe opony zrobiło się ciszej ,ale komfort pozostawiał wiele do życzenia. Postanowiłem więc wymienić amortyzatory przednie na nowe. Po wymianie poczułem zdecydowaną poprawę w prowadzeniu , więc zmieniłem jeszcze tylne. Teraz jest o nibo lepiej. Mam jeszcze problem opadającym tyłem na postoju. Opada prawa strona,ale nie zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Tez sadze ze skoro w BMW napocili sie i zaprojektowali badz co badz nowoczesna opone i majac swiadomosc ze zabiera to troche komforu nadal ja montuja ,to cos musi w tym byc.Nie jestem inzynierem wiec poslusznie im zaufam.Moja zona rozprula ostatnio przednia rf w obecnym 5GT na dziurze w Anglii.Tutaj drogi miejskie czy osiedlowe rowniez bywaja dziurawe.Zaleta rf jest to ze mozna jezdzic na przebitej oponie (oczywiscie nie rozdartej jak moja ostatnio) po kilkaset kilometrow przy zachowaniu limitu predkosci ,wada przy tym jednak jest to ze jest to opona nienaprawialna ze wzgledow bezpieczenstwa ,wiec mozna ja tylko wymienic a wiec koszt (czasem dwoch opon).

Badz co badz ,mimo ze 20 cali pojezdze na rf i zobaczymy.

 

Nie slyszalem aby BMW projektowal opony, kupuje je po prostu od producentow opon. No ale moze czegos nie wiem albo jestem nie na czasie. Przeczytalem wszystkie wypowiedzi w tym temacie i nie znalazlem tak naprawde jednej pelnej informacji mogacej naprawde pomoc. Nie twierdze ze piszecie nieprawde tyle ze bardzo skromnie. Podziele sie wiec moimi uwagami. BMW montuje opony RF glownie ze wzgledu na ergonomicznosc samochodu i to ze bezradnni kierowcy glownie kobiety nie musza brudzic paznokci jak sie zlapie gume. Nikt mi tez nie powie ze w Niemczech na drogach krajowych nie ma dziur. Sa tyle ze nie az tyle a kierowcy glownie jezdza autostradami. Opona typu RF ma tez inna wade, mianowicie nie jest owalna jak zwykla opona, jest duzo bardziej splaszczona przy krawedziach. Jesli wiec macie opony 19 lub 20" to ich szerokosc z tylu jest 275 a nie 245 jak z przodu i wowczas zwlaszcza tylnie opony powoduja myszkowanie auta w koleinach. W xdrive jest troche lepiej ale efekt ten rowniez wystepuje. W zimie taka jazda w koleinach sprawia spora niepewnosc i brak czucia trakcji. Nie dotyczy to tylko BMW ale wszystkich innych aut o bardzo szerokich oponach zwlaszcza typu RF. Komfort oraz pewnosc jazdy poprawia zmiana opon na 18" takie jakie sa montowane w standarcie. Wowczas szerokosc tylnej opony bedzie 245 tak samo jak z przodu. Poprawi to rowniez wybieranie nierowosci i komfort podrozowania bo profil opony bedzie wiekszy. Kolejnym rozwiazaniem jest zalozenie opony 18" i zakupieniem zestawu naprawczego lub opony typu samouszczelniajacej sie. W razie rozerwania opony RF czy tradycyjnej i tak jechac dalej sie nie da. RF mozna jechac jedynie kiedy dojdzie do niewielkiego jej przebicia np szklem czy gwozdziem. Pamietajcie wiec ze jesli jedziecie na wakacje np do Chorwacji to jesli rozerwiecie opone typu RF to i tak czeka Was laweta. W poprzednich seriach byly dojazdowki i wowczas czlowiek byl pewien ze przynajmniej dojedzie do warsztatu. Na zime polecam zalozenie 18" , polepszy to bardzo przyczepnosc auta a do tego komfort jazdy w koleinach. Owszem auto najlepiej wyglada na 20" szczegolnie ze 5GT jest sporych rozmiarow tyle ze bardzo odbiera komfort wybierania nierownosci a szerokosc tylnych RF 275 powoduje myszkowanie. Sami wiec musicie zdecydowac, wyglad i szpan 20" czy komfort i wieksze bezpieczenstwo na 18"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

hej,

 

mam R19 245/275 a na zime R18 245/245

Owszem, czuc myszkowanie, zwlaszcza przy hamowaniu, kiedy trzeba wcisnac sie w luke miedzy 2 samochody.

 

Jakos mi to nie przeszkadza, ale odczuwalne jest.

 

RF jest dobry w momencie, kiedy w miescie, w ostrym zakrecie zdarzy nam sie najechac na kraweznik.

Mnie sie zdarzylo juz 3 razy.. auto podskoczylo i nic. Bez obaw o przyczasniecie felgi czy opony :cool2:

Poza tym, komfort na RF ( mam lato i zime) jest zdecydowanie mniejszy, to trzeba przyznac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wczułem się troche w to myszkowanie.To o czym pisze PaMa nie odczułem,ale ostatnio zjeżdżałem na wiadukcie w dól po zakręcie po poprzecznych "przęsłach" i tył mi troche przeskakiwał,jakby tracił na ułamek sekundy przyczepność.Kilka dni póżniej jechałem Passatem teściowej i nic,potem A5 kupla i nic (oba z tak samo szerokimi oponami z przodu i z tyłu).Może to faktycznie dlatego że z tyłu opony są szersze niz z przodu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczułem się troche w to myszkowanie.To o czym pisze PaMa nie odczułem,ale ostatnio zjeżdżałem na wiadukcie w dól po zakręcie po poprzecznych "przęsłach" i tył mi troche przeskakiwał,jakby tracił na ułamek sekundy przyczepność.Kilka dni póżniej jechałem Passatem teściowej i nic,potem A5 kupla i nic (oba z tak samo szerokimi oponami z przodu i z tyłu).Może to faktycznie dlatego że z tyłu opony są szersze niz z przodu...

 

Nie przyjrzałem się temu posiadając Maserati (sprzedałem :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie,

czy ktoś może mi dokładnie powiedzieć, jakie są dostępne wersje zawieszenia w 5 gt.

Szukam egzemplarza z adaptive drive. Jak rozumiem, jest to połączenie Dynamic Dumper Control (czyli regulacja siły tłumienia amortyzatorów) plus Dynami Drive (czy w skrócie brak przechyłów nadwozia w zakrętach).

Mam też namiary na egzemplarz tylko z Dynamic Dumper Control, czyli jak dobrze rozumuję, opcje zawieszenia comfort+, comfort, normal, sport itd. będą dostępne i tryb pracy zawieszenia będzie zmienny? Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.

Czy jest ktoś z użytkowników, który miał okazję jeździć 5 gt zarówno z AD, jak i tylko z DDC? Jakie różnice w prowadzeniu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.