Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytałem się kolegi on mówi że na 100% podpora wału, a mechanior mówi że musi oglądnąć i jest możliwość że trzeba będzie cały wał kupić .... :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wał kupić?

A niby dlaczego?

Podpora jest wymienna, ale ona gdy jest oberwana nie wydaje takich dźwięków.

Wymieniałem w e39 jak robiłem zawieche z tyłu, a żadnych podobnych hałasów nie było.

Sprawdź ten łącznik elastyczny, na 99% to.

Co dalej, to wejdź pod auto (kanał, abo coś) i ruszaj wałem (przekręcaj) powinieneś widzieć wszystkie możliwe luzy.

U mnie kiedyś stukało metalicznie jak był przegub uwalony, ale to wszystko łatwo można sprawdzić od spodu. :wink:

Opublikowano
tak jak kolega Shadow69 pisze pod auto i wszystko bedzie wiadomo,nie daj sie naciagnąć na nowy wał,jak tak ci radzi mechanik to szybko go zmień,taka mała rada
Opublikowano
kurde ból jest taki że tu gdzie mieszkam są sami mechanicy do dupy ... każdy praktycznie to oszust. ehh
Opublikowano
Skąd jesteś? Województwo to samo, może Ci kogoś polecę.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Kolego tak się składa, że w grudniu przerabiałem ten temat i powiem Ci że to na 100% nie jest podpora ona nie dźwięczy jak uderzenie w pustą rurę (jak na filmie).

Wejdź pod auto złap jedną ręką przednią połowę wału, drugą tą tylną i teraz jedną trzymaj nieruchomo, a drugą próbuj obracać a daję głowę że usłyszysz ten dźwięk!

Niestety jest to oznaka wybitego sworznia na kardanie i czeka cię wymiana wału. Ja montowałem używkę.

Nie usunięcie tego problemu za kilkaset może kilka tysięcy kilometrów spowoduje huk podczas każdego ruszania. Będziesz miał wrażenie, że wał wali po podłodze.

Opublikowano

Dziwny ten dźwięk i to raczej nie jest ani podpora wału ani łącznik elastyczny.Wygląda na przegub w półosi, ale to trzeba się dobrze przysłuchać czy dźwięk wydobywa się z którejś strony przy kole czy pod spodem na środku.Może mecenas ma rację i luz jest na wieloklinie wału.

Albo rura wydechu jest luźna ,sprawdź wszystkie gumki trzymające tłumik.

Opublikowano
tak słucham nagrania i słucham ,weź sprawdź też układ wydechowy czy czasami nie lata,czy uchwyty i gumy w całosci są,może jednak to to?
Opublikowano
układ wydechowy odpada to na wale coś się dzieje, jutro oddaje do mechanika i niech on na to popatrzy. Kurcze za 2 tyg jadę do niemiec 800 km jest.. , nie chcę stanąć na środku drogi
Opublikowano
Nie ma warsztatów w Lublinie??? No proszę Cię;) Przecież możesz i do ASO BMW na Zęborzycką pojechać. Taniej sróbuj w Auto Perfekt na Choinach, w sumie chwalą ich, chociaż mnie z duperelą odesłali z kwitkiem;) u Ciebie poważniejsza sprawa to pewnie coś poradzą.
Opublikowano
Luz jest na pewno, ale nie na wieloklinie a na sworzniach jest to nie do naprawienia bo wyrabia się gniazdo, w które wtłoczony jest sworzeń. Kolego Kuba nie daj sobie wcisnąć wymiany łączników podpór itp. niech mechanik weźmie cię pod auto i zrobi test jaki opisałem.
Opublikowano

Zanim zaczniesz wymieniać wały, podpory i Bóg wie co jeszcze zrób dość prosta rzecz. Trzeba mieć kanał, kilka narzędzi (wśród nich klucz oczkowy wygięty - nie pamiętam tylko jaki rozmiar - coś koło 18 mm) i smar grafitowy w sprayu. Włazisz pod auto, ściągasz osłony, demontujesz wydech (odkręcasz przy łącznikach elastycznych - tzw siatkach). Jak zdemontujesz wydech to masz już dość prosty dostęp do wału. W miejscu łączenia wału - tzw krzyżak - w środku masz śrubę (element nr 11 na poniższym schemacie). Dostęp do niej nie jest zbyt komfortowy z racji krzyżaka ale da się ją spokojnie odkręcić. Pamiętam, że chyba właśnie najlepiej podszedł do tego zdaje się klucz oczkowy wygięty. Po odkręceniu i wyjęciu śruby łapiesz część wału przed krzyżakiem (od strony przodu auta) i ją przesuwasz - wtedy odsłania Ci się w środku krzyżaka wieloklin na jakim osadzone są krzyżak wraz z wałem. Na ten odsłonięty wieloklin, przez otwór po wykręconej śrubie nr 11 pryskasz (w miarę możliwości dookoła jego obwodu) smarem grafitowym i co jakiś czas przesuwasz wałem przód-tył aby się ten smar rozprowadził na wieloklinie. Smaru nie żałuj - lepiej trochę więcej i niech sobie wyleci niż za mało. Potem wszystko montujesz i jeśli to jest ta sama usterka co u mnie (właśnie delikatny luz na wieloklinie) to po tej operacji masz idealną ciszę i spokój na długi czas.

Pzdr.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/e/141.png

Opublikowano
Kurde dzięki, auto dałem do mechanika już on robi tuleje pływającą (skrzypi) i powiem mu żeby rozebrał wydech i dostał się do wieloklina i popsikał tym szprejem. Dam znać czy pomogło. Dzięki !
Opublikowano
W miejscu łączenia wału - tzw krzyżak - w środku masz śrubę (element nr 11 na poniższym schemacie). Dostęp do niej nie jest zbyt komfortowy z racji krzyżaka ale da się ją spokojnie odkręcić.

Dobrze mówisz ,nie robiłem tego w BMW ale w Mercie właśnie tą śrubą dokręcając likwiduje się luz na wieloklinie,podejrzewam że w BMW jest podobnie a smar grafitowy dopełnia sprawę.

Opublikowano

Teraz odpaliłem dopiero ten filmik z pierwszej strony i powiem tak - to na 1000% jest luz na wieloklinie w krzyżaku. Miałem dokładnie to samo. Smar grafitowy plus ponowne dokręcenie śruby na krzyżaku załatwia sprawę na dobre.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.