Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Jak być może większość z Was zauważyła, w F10 zbiornik płynu spryskiwacza jest w nadkolu - czyli poddany chłodzącemu czynnikowi pędu powietrza i nie ogrzewany od silnika. Dlatego orlenowski (do -22C niby) płyn to porażka; może szyby jeszcze pokropi ale reflektorów nie zmyje, jeżeli temperatura oscyluje koło -5C a jedzie się szybko... Oryginalny płyn BMW to koncentrat, "gwarantowany" do -63C, w cenie prawie 100 zł za 5 l (dla porównania - orlenowski chyba 30). Pytanie:

 

- kto na jakim płynie jeździ w prawdziwe mrozy? Czy płacicie BMW te chore pieniądze, a jeżeli tak to czy rozcieńczacie z wodą? Czy męczycie się na orlenowskim, jak ja - a jeżeli nie, to może jest jakiś inny, lepszy od niego a tańszy od BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupuje na BP zawsze bo tam tankuje również zawsze i nie miałem problemu. Przy mrozach spryskiwacze szyb i reflektorów działały bez problemu w trasie również.
Opublikowano
Ja kupuje prawie zawsze Sonax'a, w Realu najczęściej. Chyba jest do -20 C. Na razie nie miałem żadnych problemów.
Opublikowano

Jakie są ceny płynu BP i Sonax'a w Realu, w przeliczeniu na 5l?

 

Bo nie ukrywam, że - mając kartę Flota - najwygodniej mi kupować płyn w trasie przy okazji tankowania na Orlenie, ale może ich płyn jest po prostu oszukiwany na masową skalę? Chciałbym wybadać więcej opcji zanim zapłacę BMW 100 zł za 5l - choćby dla zasady...

Opublikowano
Też polecam Sonaxa. Obecnie siedzę na wschodzie i przez ostatni tydzień temperatury rzędu -15 do -20 stopni. Żadnych problemów nie było.
Opublikowano
Jakie są ceny płynu BP i Sonax'a w Realu, w przeliczeniu na 5l?

Jeśli dobrze pamiętam, to Sonaxa kupuję w opakowaniach po 4 litry. Koszt to w zależności od rodzaju ( są "nano" i zwykłe ) oraz promocji, waha się od ok.20 do 29 zł.

Kiedyś w Hondzie lałem Sylen z Orlenu i też nie byłem do końca zadowolony. Czarę goryczy przelało ( dosłownie :D ) niekontrolowane otwarcie się jednej butelki w bagażniku, w czasie drogi powrotnej z zakupów. 5 litrów płynu w miejscu gdzie u nas jest aku, a tam była dojazdówka, solidnie mnie dobiło. Pomijam fakt usuwania tego całego płynu, ale zapach alkoholu i tego zapachowego środka w aucie przez następne 2 tygodnie do teraz wywołuje u mnie torsje, jak tylko poczuję ten zapaszek :x

Opublikowano

Z innej bajki, lubuję się w kosmetykach Sonax. Używam ich środka do czyszczenia felg i reaguje na feldze z brudem tak samo jak oryginał BMW. Zapach ten sam i oba środki bezkwasowe.

Zastanawiam się czy oryginalne kosmetyki BMW to nie Sonax w opakowaniu BMW???

Opublikowano

Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Z innej bajki, lubuję się w kosmetykach Sonax. Używam ich środka do czyszczenia felg i reaguje na feldze z brudem tak samo jak oryginał BMW. Zapach ten sam i oba środki bezkwasowe.

Zastanawiam się czy oryginalne kosmetyki BMW to nie Sonax w opakowaniu BMW???

 

Trafiles w dziesiatke, to produkty sonax ;)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Dokladnie a plyn do felg "krwawiący" zawsze mam w bagazniku :mrgreen:
Opublikowano

Też słyszałem, że Sonax robi środki dla BMW. Nie wiem czy wszystkie, ale część na pewno.

Z Sonaxa, oprócz płynu do spryskiwaczy, używam jeszcze preparatu do czyszczenia felg, mleczka do skóry, spray'u do usuwania owadów, preparatu do czyszczenia szyb, szamponu do Karcher'a i pasty do elementów z chromu. Wszystkie działają bardzo dobrze :D

Płyn do spryskiwaczy i do felg aktualnie mi się skończyły, ale dziś muszę je dokupić.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/585/tlr1.jpg

Opublikowano
a czy tym Sonax'em (do chromu) udaje Ci się wyczyścić chromowana końcówkę wydechu?

 

Do czyszczenia końcówek wydechu mocno polecam AUTOSOL. Cena niska a efektywność Mega. W 2 minuty zrobiłem z zajechanych "lusterko" :cool2:

Opublikowano
Ten płyn Biedronkowy wcale nie jest taki zły, sam go stosuje i jestem zadowolony, wcale nie śmierdzi aż tak jak inne zimowe a i calkiem sprawnie czyści szybę i lampy
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mi biedronkowy stężał :)
Opublikowano
Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

 

Ponieważ moje pytanie nt. konieczności stosowania płynu BMW (-63C, 100 zł/5l) wywowało dyskusję o raczej bardziej pospolitych wyrobach, mam pytania:

 

- czy nikomu poza mną nie zdarzyło się zablokowanie spryskiwaczy reflektorów (zwykły płyn, -5c)?

- jeżeli nie, to może moja awaria nie ma nic wspólnego z gęstnieniem płynu?

Opublikowano
Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

 

Ponieważ moje pytanie nt. konieczności stosowania płynu BMW (-63C, 100 zł/5l) wywowało dyskusję o raczej bardziej pospolitych wyrobach, mam pytania:

 

- czy nikomu poza mną nie zdarzyło się zablokowanie spryskiwaczy reflektorów (zwykły płyn, -5c)?

- jeżeli nie, to może moja awaria nie ma nic wspólnego z gęstnieniem płynu?

 

 

Mi się raz zdarzyło w F25...na początku Grudnia bylem w górach i było właśnie gdzieś około -10c, samochod stal na zewnątrz całą noc i rano zauważyłem delikatnie podniesione spryskiwacze...miałem mało płynu ale na pewno to był zwykły płyn (tzn. nie zimowy)...spryski reflektorów/szyby nie działały...w drodze powrotnej dolałem ten orlenowski i od tamtej pory jest looz, a samochód tez raz na jakiś czas stoi na zewnątrz przez całą noc...

Opublikowano
Mi biedronkowy stężał :)
Znajomy narzekał na ten z biedronki po 7-9 zł.

 

Widocznie to nie ten. 5l w cenie 15pln pełen wypas nanotechnologia :mrgreen:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ja zawsze kupuje psik psik z autolandu z gliceryna i jeszcze odpukac problemu nie bylo. Pisza rowniez ze jest bezpieczny dla ksenonow (pewnie marketing).. Ale ostatnio kupilem sonaxa i.. pierwszy raz na tej firmie sie zawiodlem bo marzl na szybie w temperaturze takiej gdzie autoland nigdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.