Skocz do zawartości

528- cieknie "borygo"- "Wąż odpływu"


szczrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś rano zobaczyłem zieloną kałużę pod autem, wjechałem na podnośnik, zdląłem osłonę silnika, diagnoza- przewód, który wychodzi z dołu chłodnicy( własciwie ze zbiorniczka wyrównawczego, ale ten jest w chłodnicy) i prowadzi do silnika- na wysokosci 3-4 cylindra łączy się z jakąś rurką, ale gdzie idzie dalej nie widać, mniejsza o to, jest w kiepskim stanie, dokręcenie opaski nic nie daje bo opaska tylko wbija się w przewód przecinając go jeszcze bardziej, więc nie pozostaje nic innego tylko założyć nowy.

 

Oczywiście tylko ASO bo zamienników nie ma, a cały temat piszę własnie po to- 270zł za ten przewód, za kilka dni będzie dopiero :shock: :shock:

 

Czy jest ktoś kto ma dostęp do tańszych części w ASO???

 

Za przewody do/z termostatu- 18-30zł w tym samym ASO, a za ten prawie 300? Trochę mi to smierdzi łatwym zarobkiem i przebitką kilkukrotną ceny...

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

270zł dać za taki przewód to trzeba naprawde nie miec co z kasą robić, u mnie w miescie za taki przewód dałbym max 20zł, wyciągnij i kup w sklepie motoryzacyjnym który będzie miał podobną srednice. dostaniesz na miejscu.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy Ty człowieku wogóle wiesz o czym mówisz.... :mad2: :duh:

szczerze mówiąc wątpie- pokaż mi sklep motoryzacyjny który sprzedaje węże układu chłodzenia do bmw- w oryginalnym profilu i z róźną średnicą na obu końcach- jeśli znajdziesz mi taki sklep stawiam Ci skrzynke gorzały.

W sklepie 'motoryzacyjnym' to można kupić żarówke, kredki do lakieru, łożysko do paździerza. Lub przewody i 'szlauchy' na metry. Paliwowe. Ale nie wodne..

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnei w malym miescie jest sklep, nie motoryzacyjny pieron wie ale nawet oring do korka chlodnicy moglem kupic za 1zł weze tez wszelkiego rodzaju, kiedys do passata kupowalem. fakt o tym zapomnialem ze jest mniejsza srednica węza przy wejsciu do zbiorniczka wyrównawczego, ale mozna zalozyc poprostu taki ktory bedzie pasowal bo jesli srednica wyjscia i wyjscia ma Xmm a wąż ma X+kilka mm to jaki to ma cel? raczej niewiele to zmieni. oczywiscie jesli chce moze kupic w ASO. bo zaraz bedzie nagonka ze to rzeźba, tylko taki waz za 25zł bedzie tak samo wytrzymaly jak za 270zł. to nieżaden wąż ogrodowy oczywiście. wysokociśnieniowy, do układów hydraulicznych tez.

 

 

http://www.motointegrator.pl/produkty/199001-przewod-gumowy-ukladu-chlodzenia-hans-pries-401-964

 

znalezione w google na szybko bo wlasnie cos tego typu. wiem ze ten akurad do mercedesa, ale takie tez mozna znalesc do bmw za max 30zl ;]

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma Xmm a wąż ma X+kilka mm to jaki to ma cel? raczej niewiele to zmien;]

 

Czy jest cel? Nie no wcale.

Niewiele zmieni? Wiesz że tam jest ciśnienie? Zacznie chłop wyprzedzać w lato przy gorącym płynie, pompa zacznie przy wysokich obrotach szybciej pracować podawać płyn zwiększy się chwilowo ciśnienie zsunie wąż i awaria na drodze murowana.

 

Jak chcesz taniej to poszukaj jakieś BDB używki. Jak kupowałem tapicerkę do siebie to mieli w skrzynce kupę węży i nie wyglądały źle. Musiał byś coś dobrać dobrego i pewnie kilkadziesiąt zł zapłacisz nie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sosna- powiedz mi chlopie jedno- jak wyprofilować wąż kupiony "na metry" u Pana Kazia w sklepie tak aby ułożyć go tak: (część nr 7)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR21&mospid=47552&btnr=11_1555&hg=11&fg=35&hl=33to

Bo ja nie znam takiej technologii w warunkach małego warsztatu wyprofilowania gumowego przewodu.

 

A wracając do tematu- kupiłem ten przewód, 150zł. Założony nowy, teraz wyciek pojawił się ze zbiorniczka wyrównawczego, w miejscu połączenia na górze zbiorniczka z chłodnicą, ten mały kanał przelewowy.

Wyciągnąłem zbiorniczek- nie powiem, lekko nie wyszedl, musiałem brać pomocnika który trzymał chłodnicę aby jej nie wyrwać razem ze zbiorniczkiem. Wyjąłem zbiorniczek, ten mały o-ring był w stanie tragicznym, postanowiłem wymienić od razu komplet uszczelnien zbiorniczka, czyli 3 uszczelki. Pojechałem do ASO 40km, kupiłem uszczelnienia, założyłem, wkładam zbiorniczek- zonk. Qrwa myślę sobie, zbiorniczek leży sobie w chłodnicy, można wkładać i wyciągać bez żadnego oporu, oryginalne uszczelnienia są za małe! Prdlony ASO. założyłem dwa uszczelniacze stare, jeden dobrałem zamiennik, ten ktory byl uszkodzony. Załozyłem zbiorniczek- ze starymi uszczelkami musiałem wbijać delikatnie zbiorniczek, nie ma mowy o żadnych luzach.

 

Zalany płyn, odpowietrzony układ, silnik pracował godzinę, temperatura 90 na wskazówce i 73 na kompie, więc OK. Wszędzie sucho, nic nie kapie.

Szczęśliwy auto zostawiłem w warsztacie aby ostygło aby dolać troszke płynu, na drugi dzień wracam, dolałem dosłownie 100ml, odpalam- leje się jak z kranu....

O żesz kkkkk. Już pomysłu nie mam żadnego jak to podejść.

Może ten mój o-ring zamiennik nie jest odporny na wysoką temp.? chociaż przeznaczony był do silnika, więc temp oleju 110-120stC... więc temperaturę powinien wytrzymać

Może borygo coś ma w sobie co zjadło o-ring?

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
270zł dać za taki przewód to trzeba naprawde nie miec co z kasą robić, u mnie w miescie za taki przewód dałbym max 20zł, wyciągnij i kup w sklepie motoryzacyjnym który będzie miał podobną srednice. dostaniesz na miejscu.

Na tym forum większość z Nas wie,że Sosna91 jest mistrzem świata w oszczędnościach :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zrobisz jak nic nie zrobisz, co do tego wycieku jeszcze niedawno sam przerabialem ten temat. i po walce nie udalo sie. a stracilem tylko z 10l plynu na takie zabiegi.

 

kupilem nowa chlodnice (oczywiscie najtansza nowa bo jestem miestrzem oszczednosci) i juz 3 miesiace mam spokoj do tego tez nowy korek bo stary sie nie nadawal.

 

nowa chlodnica w ASO chyba ponad 1000zł.

 

ale jak wyzej skoro najpierw waz odplywu teraz tu to moze za duze cisnienie. jak chce Ci sie bawic to kup najtanszy korek topran za 15zł i podmien, tylko znow chlodnice pewnie musisz uszczelnic.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnice zmieniałem już raz, korek też( te auto mam już 8 lat :) ) około 3-4 lat temu, więc nie widzi mi się znów kupować nowej, bo nie sądzę aby to była jej wina, jutro będę robił kolejne podejscie, upewnie się czy zbiorniczek nie ma żadnego pękniecia lub uszczerbku, bo zbiorniczek jeszcze z 1go montażu więc może on zaniemógł.

A do auta z automatem raczej za 300zł chłodnicy nowej nie kupie :P

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.