Skocz do zawartości

320d kręci ale nie odpala, nowy aku.


Zagiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam 320d 2002 rok. Dzisiaj nastąpiły spore mrozy około -15 i przestał odpalać. W zeszłym roku miałem podobny problem i kupiłem aku porządny na kończącą się zimę. W tym roku im bardziej jest zimno tym gorzej odpala. Kręci, wskazówka obrotów unosi się lekko i nic poza tym :( napięcie jest dobre, bo sprawdzałem, aku raczej odpada bo ma rok, jeżdżę prawie codziennie lub co dwa więc się "nie zastał", paliwo również nie jest lewe tylko z BP więc nie mam pojęcia co może być przyczyną :?: (przyznaję się do filtru paliwa, który był wymieniany dwa lata temu) Dzięki z góry za wszelką pomoc :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź: klemy, a głównie klemę plusową z ładunkiem pirotechnicznym, czy przewodzi napięcie. Zmierz napięcie na słupkach akumulatora i pod maską na zaciskach do awaryjnego podawania napięcia - jeśli jest różnica to gdzieś jest kiepski styk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podepnij pod kompa i sprawdź błędy.. Jeśli sterownik lub świece będą uszkodzone to w pamięci sterownika silnika będą zapisane błędy. W takich sytuacjach można też zauważyć charakterystyczny smrodek spalin i niebieskawo - szary dym przy kręceniu rozrusznikiem Zaglądnij tutaj: viewtopic.php?f=69&t=202987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 4 dni temu podobny problem, z tymze podczas jazdy zgasla moja 330d. Po holowaniu sprawdzilem po kompem bledy, wyszlo male cisnienie na pompie progowej. Jak sie okazalo w zasadzie paliwo nawet do pompy progowej nie dochodzilo, zabite bylo sitko w pompie w baku syfem co w zasadzie uniemozliwilo przeplyw paliwa.

Odnosnie swiec to da sie odpalic i z walnietymi, ze wzrostem cisnienia wzrasta temperatura w komorze spalania wiec do samozaplonu by doszlo. U mnie dziala bodajze jedna swieca na 6 i odpala przy -22*C. Kuleje na poczatku ale po chwili jest ok. Wazne jest aby miec dobry akumulator. Proponuje sprawdzic uklad paliwowy czyli np. zaczac od filtr paliwa. Ewentualnie sprobuj tak jak u mnie. Przy wymianie filtra paliwa, zdejmij przewod paliwowy ten co do filtra wchodzi, wez jakas butelke i niech ktos przekreci na zaplon celem sprawdzenia czy pompowane jest paliwo z baku dalej do silnika. Jesli faktycznie bedzie tutaj problem, pamietaj ze pozniej musisz troche pokrecic rozrusznikiem, aby caly uklad sie "napompowal" paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.