Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

zwracam sie z zapytaniem, czy ktos moze polecic zaklad specjalizujacy sie w automatycznych skrzyniach do BMW? Chodzi mi o Warszawe lub okolice.

 

Chcialbym pojechac na przeglad (E38 4,4), mam nabite 200tys, skrzynia chodzi bez zarzutu i zalezy mi zeby tak pozostalo jak najdluzej.

 

z gory dzieki

tomek

Opublikowano
W polsce NIE MA dobrego serwisu skrzyń automatycznych. Nie słyszałem o skrzyni, która po naprawie przejechała 100-150 kkm i była ok. Jeżeli wszystko jest ok to jeździj i nie dawaj się do niej dotykać rzadnym badziewiarzom. Masz lifetime olej. Kiedyś w faszystowskim serwisie BMW pytałem o przegląd skrzyni 5HP30 to mi powiedzieli, że jeżeli jest wszystko ok a przebieg jest mniejszy niż 300 kkm to żeby nic nie robić. Niestety automaty to jedna z najsłabszych stron BMW.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
W polsce NIE MA dobrego serwisu skrzyń automatycznych. Nie słyszałem o skrzyni, która po naprawie przejechała 100-150 kkm i była ok. Jeżeli wszystko jest ok to jeździj i nie dawaj się do niej dotykać rzadnym badziewiarzom. Masz lifetime olej. Kiedyś w faszystowskim serwisie BMW pytałem o przegląd skrzyni 5HP30 to mi powiedzieli, że jeżeli jest wszystko ok a przebieg jest mniejszy niż 300 kkm to żeby nic nie robić. Niestety automaty to jedna z najsłabszych stron BMW.

 

czyli kompletnie sie nie zajmowac automatem?

 

a przeglad i zmiana filtra oleju? tez nie?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Marcin978 zasada jest tak przy automatycznych skrzyniach jeżeli ją regularnie serwisujesz to trzeba to zrobić jeżeli jedna nie robisz tego to lepiej zostawić ten olej do remontu skrzyni gdyż nowy olej skrzyni ma silne właściwości myjące i brud może zablokować kanały , a wtedy trzeba rozbierać skrzynie
Opublikowano
Dlatego lepiej zmienić olej wcześniej. Nie ma czegoś takiego jak wieczny olej (przynajmniej co 80-100 tys. km) i ten wieczny przydałoby się wymienić. Przy normalnej wymianie ścieka tylko ok. 1/2 całego oleju. Właśnie w tym tygodniu wymieniałem w E-39 i olej był czarny, a na magnesach było trochę szlamu (przebiego raczej prawdopodobny - 164000 km.).
Opublikowano
przy obecnej technologi olei zwłaszcza w skrzyniach manualnych nie wymienia się wcale oleju no chyba że następuje jej rozszczelnienie.
Opublikowano

hm, wiele sie nie dowiedzialem :-(

 

To ze skrzynia ma lifetime oil to wiem - czytac umiem :-)

To ze nowy olej moze wyplukac brud i zapchac kanaly tez wiem.

Skrzynia moja ma lekko spocona miske, chcialbym sprawdzic czy nie potrzeba oleju dolac/wymienic.

Nie chce sie do tego zabierac samemu, mimo tego ze mam swoj warsztat, nie robie automatow i dlatego pytalem o profesjonalne rece.

 

No wlasnie - to co napisal "Marcinn" - regularnie serwisowac - co to znaczy? Co sie tam robi w tej skrzyni skoro Lifeime Oil?

 

Co do opini "jezdzij dopoki nie stanie" to wg mnie bardzo odwazne (i moze drogo kosztowac) podejscie. Ja juz raz sciagalem samochod na lawecie spod Hannoveru, w ktorym padl mi wlasnie automat, tak ze wiem jakie to szczescie i ile kosztuje :-(, o ile sie jezdzi po miescie ok, ale jak sie podrozuje to wolalbym miec skrzynie po przegladzie czy nawet po remoncie z gwarancjia.

Opublikowano
wolalbym miec skrzynie po przegladzie czy nawet po remoncie z gwarancjia.

 

Jak Ci wywali skrzynie w trasie to gwarancja niewiele pomoże. Gdybym miał dać się komuś dotknąć do automatu to raczej za zachodnią granicą. Tam mają dużo większe doświadczenie i zdecydowanie bardziej przejrzyste warunki gwarancji.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Jeżeli masz warsztat to sam wymienisz, wystarczy filtr, uszczelka i olej (ten właściwy). Korek do sprawdzania stanu jest właśnie pod tym zielonym plastikowym korkiem (oczywiście spradzamy na uruchomionym silniku) i przez ten korek (szprycą) zalewa się olej. Było wiele na forum o wymianie oleju i są linki do stron ZF, gdzie dotarłem do różnych opisów w tym momentów dokręcenia poszczególnych śrub filtra i miski olejowej. Po spuszczeniu oleju myjesze miskę (np. nitro) i magnesy, zakładasz nowy filtr, uszczelkę dokręcasz misę, wlewasz olej do poziomu, a potem dopełniasz na uruchomionym silniku. Prosta sprawa.
Opublikowano
Witajcie,

 

zwracam sie z zapytaniem, czy ktos moze polecic zaklad specjalizujacy sie w automatycznych skrzyniach do BMW? Chodzi mi o Warszawe lub okolice.

 

Chcialbym pojechac na przeglad (E38 4,4), mam nabite 200tys, skrzynia chodzi bez zarzutu i zalezy mi zeby tak pozostalo jak najdluzej.

 

z gory dzieki

tomek

 

tylko: http://www.samko.pl/trans.php

zh
Opublikowano

Zyga thx, o taki namiar chodzilo...

 

Co do "do it yourself" - damy rade, tyle ze jak spieprzymy to naplujemy sobie sami w brode. Robiac u kogos - jest gwarancja.

 

jak napisalem - mam warsztat ale nie dotykam sie do automatow a u mnie jest tak ze jak zrobie sobie to i klientowi - nigdy odwrotnie, nie ucze sie fachu na klietowskich samochodach, co robie komus - mam wiedze i praktyke...

 

moj automat co robie sam-mam e21 na automacie, 3 skrzynie w zapasie... tam sam wymieniam olej i filtr, tyle ze tym nie jezdze po swiecie tylko po warszawie, i jak sie zepsuje to mnie zholuja do domu za free a nie za kilkaset euro......

 

chyba koniec tego tematu, dziekuje wszystkim za wyczerpujace posty, pozdrawiam

tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.