Skocz do zawartości

Brak ciepłego powietrza w nawiewie.


OskarBmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dłuższego czasu mam pewien problem w swoim bmw e46 z klimatronikiem. Mianowicie nie leci mi ciepłe powietrze w nawiewie, regulować mogę wszystko bez problemu, lecz leci tylko zimne, bez względu jaka jest ustawiona temperatura w klimatroniku. Termostat był zmieniany. Co mógłbym jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem napisać że pompa wody jest sprawna, w aucie był wymieniany też wiatrak chłodnicy. Było podłączone pod komputer i nie wyszedł żaden błąd z tym związany. Już po prostu brak mi pomysłów co może być przyczyną. Z góry dzięki za pomoc :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy podejrzany to zapowietrzenie układu - spróbuj odpowietrzyć zgodnie z instrukcją. Jeśli to nie pomoże, to sprawdź czy elektrozawór doprowadzający wodę do nagrzewnicy działa - to numer dwa.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przytrzymasz na 3 tys. obr. to leci ciepłe powietrze i jak na postoju na jałowym to znowu zimne? jesli tak,a zawór o którym wspomniał wczesniej kolega (jest on koło kielicha lewego nad podłuznicą pod przepływomierzem jest sprawny,czyli po nagrzaniu auta oba weze od tego zaworu są ciepłe to na 99% nagrzewnica.Jesli termostaty masz sprawne bo chyba sa dwa,a odpowietrzenie nie pomoze to masz to co ja,czyli wymiana nagrzewnicy niestety:( Jest tu kolega na forum,który to opisuje jak to wymienić w godzine nie rozbierając całej deski rozdzielczej,poszukaj watek "wymiana nagrzewnicy e-46".PS.kup nową i nie bedziesz tam zagładał :) pozdrawiam Edytowane przez gtv8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu przez krótki czas grzało ciepłym powietrzem, około 2 dni, ale potem dalej to samo. odpowietrzany był już 2 razy i dalej nic. wiem też że do nagrzewnicy nie dochodzi ciepła woda, mechanicy mówią że to nie nagrzewnica bo by się przegrzewał. I mam jeszcze jedno pytanie, czy niechodzący wiatrak chłodnicy może mieć coś z tym wspólnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli do nagrzewnicy nie dochodzi ciepła woda, to tylko i wyłącznie pozostaje elektrozawór ogrzewania. One lubią się posypać, a w zasadzie nawet nie sam zawór, czyli stożek i cewka, tylko ich uszczelniacze - membrana i gniazdo stożka. Z czasme guma parcieje, sztywnieje, no cuda-wianki, i zawór staje.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiartak ma za zadanie zbijać temperature podczas pracy silnika,która wynosi mniej wiecej 85-90 stopni i w tym przedziale utrzymywać.To nie ma wpływu na brak grzania.Spróbuj odpowietrzyc jeszcze tak- podnieś lewy przód auta,tak aby w trakcie odpowietrzania,ewentualnie mogło sie wydostać powietrze w nagrzewnicy tzw."poduszka powietrzna". i ten elektrozawór co pisze kolega wyzej. Carlos u mnie zawór chodz po przekręceniu kluczyka jak odpinam i zapinam na zmiane od niego kość to coś w nim słychaćJak go odłaczyłe od kośći to w ogóle nie było grzania w kabinie,a i tak leci letnie,dopiero po przytrzymuje na 3tys grzeje.Mi już tylko nagrzewnica została ,reszte sprawdziłem i tez borykam sie z tym:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiartak ma za zadanie zbijać temperature podczas pracy silnika,która wynosi mniej wiecej 85-90 stopni i w tym przedziale utrzymywać.To nie ma wpływu na brak grzania.Spróbuj odpowietrzyc jeszcze tak- podnieś lewy przód auta,tak aby w trakcie odpowietrzania,ewentualnie mogło sie wydostać powietrze w nagrzewnicy tzw."poduszka powietrzna". i ten elektrozawór co pisze kolega wyzej. Carlos u mnie zawór chodz po przekręceniu kluczyka jak odpinam i zapinam na zmiane od niego kość to coś w nim słychaćJak go odłaczyłe od kośći to w ogóle nie było grzania w kabinie,a i tak leci letnie,dopiero po przytrzymuje na 3tys grzeje.Mi już tylko nagrzewnica została ,reszte sprawdziłem i tez borykam sie z tym:(

 

Zawór bardzo łatwo wyjąć i sprawdzić, rozebrać i złożyć to raptem kilka śrub. Chociaż w Twoim wypadku ja jednak przyjrzałbym się pompie wody - kiedyś tak miałem w 318 TDS, że wirnik plastikowy pompy kręcił się jak chciał, bo pękł na ośce pompy - ośka wykonywała 3 obroty, a wirnik 1. Niby obieg płynu był, ale kiepski, poprawiało się jak obroty szły w górę, po wymianie pompy jak ręką odjął. Ale mówię, nie wiem jak w benzynach, bo nie posiadałem nigdy BMW benzynowego.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście Carlos to co piszesz ma sens w moim przypadku :)sprawdze tą pompe i ją wyjme.Przepraszam za podpiecie do tematu :) no i sprawdziłem :( pompa sprawna,wirnik metalowy zero luzów,termostat sprawdziłem i otwiera sie we wskazanej na nim temperaturze 97 stopni,zalałem nowy płyn,odpowietrzyłem i to samo co wcześniej :( 3,5 tys.obr i grzeje na postoju powraca letnie.Rece mi opadają,zostaje nagrzewnica najpierw ją spróbuje odkamienic cilitem ,albo octem i pozostawie na noc,rano przeplucze i podłącze do układu,jesli sie poprawi to wyjme stara i włoze nową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu e46 31i M43TU

na postoju silnik nie chce sie zagrzać nawet po 10 minutach ledwo dochodzi do 105stopni przy 3tys obrotów.

jak jest zimny silnik to pompa wody strasznie świszcze przez chwile , po naciśnieciu jej delikanie gwizd ustaje

z nawiweu leci delikatnie ciepłe powietrze nawet przy 99 stopniach (test 7).

po przejechaniu 30 km temp silnika ledwo wskakuje na 50stopni...tak jakby cały czas był duży układ otwarty i sie chłodził.

w okolicach 90 stopni słychać cykanie po stronie kierowcy za silnikiem i dochodzą tam 2 węze z czego w żadnym nie czuć żeby był jakis płyn

do pompy i od pompy wody węże są zimne i chyba puste.. nie wiem czy to ok czy nie

 

Wcześniej były 3 wycieki przez co 3 razy mi wymieniali płyn.. podjechałem na górke i odpowietrzyłem sam dla pewności ale tylko płyn z odpowietrznika leci także myśle że to nie zapowietrzenie.

 

Nie chce w ciemno wymieniac części. Jakieś sugestie? bo zapowiadają większe mrozy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ogrzewanie jest, po płukaniu nagrzewnicy octem+gorąca woda i tak 5 razy co 15minut,po tym zalałem nagrzewnice płukaczem do układów chłodniczych,wlałem cały nierozcieńczony+pól litra wrzątku i pozostawiłem na 2 godziny.Na koniec wypłukałem nagrzewnice wodą pod ciśnieniem z kranu,z tym ze wode z weza od kranu zasiliłem w powrót nagrzewnicy.Po wszystkim spiąłem węze złozyłem do kupy,uzupełniłem plyn,odpowietrzyłem i na poczatku nie było ogrzewania,ale po 3 dniach wróciło(widocznie sie odetkała z kamienia) i na dzień dzisiejszy działa jak należy na postoju również. Nagrzewnice behr kupiłem i wymieniam bo zakupiłem juz,ale chciąłem to jeszcze sprawdzić tym sposobem i udało sie.(tylko nie używać żadnych cillit, harpic )bo to zawiera kwas solny a to z kolei rozpuści aluminium, tylko ocet i płukacz + gorąca woda.A najlepsze efekty daje zalanie auta wodą,dolać płukacz i zrobić tak z 50km,wylać,powtórzyć zabieg,wylać i zalać płyn chłodniczy.przy okazji oczyści sie cały układ koszt 100zł i troche czasu bez rozbierania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

bo byłem na warsztacie i tak mi poiwedzieli. Poza tym jak otworzyłem korek wlewu oleju to nie widać żeby jakiś syf tam płwał także raczej nie głowica.

Ostatnio przy pierwszym odpaleniu silnik nierówno pracuje dopóki odma się nie załączy. Dodam że odma zaczęła gwiżdżeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod korkiem wlewu oleju raczej nic pływającego nie uświadczysz. Odma się nie "załącza", jest to najzwyklejszy zawór otwierający sie gdy zrobi sie nadcisnienie w skrzyni korbowej i świszczeć nie powinno, przynajmniej z czymś takim jeszcze doczynienia nie mialem (ze świszczeniem). W każdym razie odma nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia/ ogrzewania. Pompy wody raczej nie naciśniesz przy włączonym silniku. Zdaje mi sie, że mowisz o elektrozaworze który steruje przepływem wody do nagrzewnicy. Sprawdz jego działanie. Weź jakiegoś kolege ktory bedzie zieniał temperature na panelu od 16- 24 a ty przyłóż rękę do elektrozaworu, bedziesz czuł "tyknięcie" jesli jest sprawny. Ewentualnie odłączaj/ podłączaj wtyczke. A druga sprawa, wymień termostat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, podłącze foto bo zaczynam wątpić czy aby na pewno byłem u mechanika.... (fota nie moja, gazu tez nie mam ale komora silnika tak samo wygląda)

To co zaznaczyłem w czerwonym kwadraciku to zaczyna mi świszczeć ,brzęczeć jak odpalam na zimno. Pochodzi przez ok 1-2min i spokój.

Termostat na dniach zamawiam tak czy owak.

 

http://images65.fotosik.pl/812/292cf201fcd9e326med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże... :duh: :mad2: To co Ci "świszczy" to pompa powietrza wtórnego. w skrocie mowiąc odpowiada za to zeby silnik sie szybciej zagrzał. jeżeli Ci gwiżdże to nity mogly sie poluzować i należałoby dać nowe albo na wkręty. Jak pompa pompuje to ją ściśnij od góry i bedziesz widzial czy jest luz na deklu. może termostat dlatego jest wyjęty zeby auto sie nie grzalo bo uszczelka pod glowicą walnięta? :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnoza pompy powietrza wtórnego sie sprawdziła. nity były poluzowane :) faktycznie jak naciskałem to przestawało .

Jak wymienie termostat to dam znać co dalej.

 

Problem z warjującymi obrotami po uruchomieniu odpale w nowym / innym wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli podejrzewasz że to termostat to zapytam czy auto szybko się rozgrzewa i czy wskazówka od temperatury jest w pionie?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.