Skocz do zawartości

320i M54B22 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze


aadam

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Od wymiany mineło 9 dni i jak narazie buma odpala za każdym razem bez problemu, znikneły też takie objawy jak przy dodawaniu gazu najpierw obroty spadały, a dopiero później rosły i przy cofaniu i wciśnieciu sprzęgła auto czasem gasło.

Jedynie raz po odpaleniu silnik pracował nie na wszystkich cylindrach przez około 1km, później wszystko ustało. Do tej pory check engine nie zapalił sie ani razu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nr 1.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie to przerabiam w mojej e39 520i. Dokładnie to samo się dzieje. Rano na zimno zapalam i jak ruszę od razu to jest ok, ale jak stoi na wolnych zaraz zapala się check i chodzi na 5 garów. Po ponownym rozruchu jest ok., ale po trzech razach check już nie gaśnie (chociaż pali na 6 garów) i muszę go gasić INPĄ. INPa wywalała wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Kupiłem dla pewności cewkę NGK wymieniłem i to samo. Zamieniłem z 4 cylindrem (inna sonda) cewkę i świecę, to samo. Więc zagwozdka dlaczego. Wcześniej wymieniano mi odmę i zacząłem podejrzewać, że to od tego, tym bardziej, że po wymianie odmy w dolocie miałem nieszczelność i mechanik na szybko zakleił mi rurę taśmą izolacyjną. Po dwóch miesiącach zaczęły się te objawy.

Żeby było śmiesznie, już drugi raz miałem problem z wypadaniem zapłonów, trzęsieniem budą, obrotami w okolicy 600 i gaśnięciem np. przy cofaniu na półsprzęgle, czyli te same objawy z którymi walczy większość.

Zajrzałem do sterownika od silnika - pod podszybie - wszystko ok., ale chciałem sprawdzić końcówkę masy przykręconą do kielicha i na chwilę ją zdjąłem. Komp automatycznie się zresetował i następnego dnia, przy -8 zapaliłem i check się nie zaświecił. Co prawda, jak schodzi ze ssania to minimalnie trzęsie budą, ale później jest ok. obroty podskoczyły, przy schodzeniu z obrotów nie łapie doła, przy zmianie biegów i redukcji nie muli. Stan utrzymuje się 3 dzień.

Dodam, że po każdym checku i podmiankach cewek kasowałem błędy w INPIE, ale pomógł zwykły reset.

 

PRÓBUJTA PANOWIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
U mnie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze nagminnie sie powtarzało. Cewki ze świecami wymienione. Pewnego pięknego dnia odpiołem przepływomierz, efekt jak ręka odjął plus jest moc. Wychodzi na to że u mnie winowajcą była uszkodzona przepływka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
u mnie było wypadanie zapłonu na pierwszym, okazał się pęknięty blok.

Jest:e36 kupeta 2.5; e70 3.0 sd

Prawo jazdy & POLON.. BMW :D

Diagnostyka BMW od 1988r. do 2019r.. i rolowanie nadkoli // pisać PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.