Skocz do zawartości

BMW Rheingold


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Kurcze nic mi nie znajduje takiego :( mowisz o wersji Rheingold 3.41 ??

 

BTW - a znalazl ktos jak przetestowac przeplywomierz > opis znajduje ale nie ma nigdzie nie widze gdzie rozpoczac ten test

Ja mam 3.41.10 i robi testy bez problemu:wtryski,dpf,przeplywka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze raz dzieki za pomoc !

 

Udalo sie tez doinstalowac INPA do tej instalacji BMW standard tools + Rheingold - po paru probach trafilem na instalki od "Adam.ot" na chomiku

http://chomikuj.pl/adam.ot/BMW

i one zadzialaly idealnie bez problemu -> pojawia sie blad przy polaczeniu DDE6.0 ale wszystko dziala ok - ktos pisal ze to normalnie wiec juz nie draze

 

Co do wtryskow, testow przeplawki, DPF itp kolega "gk tds" bardzo pomogl:

 

Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow.
Jak juz jestes w tej zakladce masz tez testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze raz dzieki za pomoc !

 

Udalo sie tez doinstalowac INPA do tej instalacji BMW standard tools + Rheingold - po paru probach trafilem na instalki od "Adam.ot" na chomiku

http://chomikuj.pl/adam.ot/BMW

i one zadzialaly idealnie bez problemu -> pojawia sie blad przy polaczeniu DDE6.0 ale wszystko dziala ok - ktos pisal ze to normalnie wiec juz nie draze

 

Co do wtryskow, testow przeplawki, DPF itp kolega "gk tds" bardzo pomogl:

 

Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow.
Jak juz jestes w tej zakladce masz tez testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych.

 

Kolego napisz jaki to konkretnie silnik i rok produkcji i jaką INPE ściągnąłeś to ja jestem twórca tego gotowca , też mam ISTE RHEINGOLD 3.41 i razem idealnie współpracują to może z tym DDE6 da się coś zrobić, może za stary plik do twojego samochodu, jak cos to skorzystaj z Tool32 zrobiłem małą instrukcję jest na forum

viewtopic.php?f=97&t=140788

 

EDIT: jak masz wersje pliku w sgdat DDE6M57 wersja 1.07 z 2006 (90KB) z bibliotek INPA 5.02Update (w całości po angielsku razem z błędami ecu)

-dde6m57 wersja pliku 1.15 chyba 2007 rok (131KB) z bibliotek INPA EA-90 (po niemiecku w całości)

-DDE6M57 wersja najnowsza pliku 2.04 (187KB) z 2008 roku z INPY FXX (po niemiecku w całości)

to dlatego nie wszyscy mogą się połączyć z silnikiem w różnych wersjach INPY wychodziły aktualizacje dla nowszych wersji silnika , do poprawnego działania nowszego pliku trzeba nowszego pliku w katalogu Ediabas\ECU pliki (prg i D_ )

 

 

Jest ciekawy film na youtube nakręcony przez jakiegoś Rosjanina

Установка программы BMW Rheingold 3.41.10

(ISTA RHEINGOLD 3.41 INSTALL)

ja tak instalowałem tylko nie miałem Launcher i przy instalacji zrezygnowałem z niego , na końcu instalacji jest opcja do zaznaczenia,

ekran nie jest na całej szerokości monitora, jak się ukryje pasek start to nic nie obcina wszystkie ikony są widoczne na dole i na górze

-czytałem że RHEINGOLD 3.41 najlepiej pracuje na WIN7 64bit (nie miałem po podmianie problemów z licencją)

-mi się uruchamia jakieś 30 sekund (ale cały Windows 7 64bit trochę dłużej się uruchamia) na Vmware to ok 15min się ISTA D się uruchamia

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do "problemu" INPA - to jest tylko jeden warning na poczatku po wybraniu silnika ze jaks niezgodnosc niby jest - (tutaj znalazlem info zeby to zignorowac) bo wszystko potem dziala OK. Jeszcze prze 2 tyg jestem w Chinach, tak ze dokladnie opisze po powrocie co to za warning dokladnie jest ...

 

Co do uruchamiania sie Rheingolda to u mnie wszytko dziala blyskawicznie -> jakies 20 sekund comp i5 8G W7 64bit autko E60 530xd 2007 silnik M57N2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co do "problemu" INPA - to jest tylko jeden warning na poczatku po wybraniu silnika ze jaks niezgodnosc niby jest - (tutaj znalazlem info zeby to zignorowac) bo wszystko potem dziala OK. Jeszcze prze 2 tyg jestem w Chinach, tak ze dokladnie opisze po powrocie co to za warning dokladnie jest ...

 

Co do uruchamiania sie Rheingolda to u mnie wszytko dziala blyskawicznie -> jakies 20 sekund comp i5 8G W7 64bit autko E60 530xd 2007 silnik M57N2

 

Informacje o błędach są jak, wersja pliku jest nie zgodna tzn. jak masz wersje angielską, a plik DDE6 jest w wersji niemieckiej, ale to tylko informacja o niezgodności

językowej, ignoruje się ją, jak można diagnozować (OK) lub jak plik pochodzi ze innej wersji INPY, ale też ogólnie chodzi, przeczytaj mój post wcześniejszy, jeszcze raz zrobiłem małą edycję, są różne wersje tego pliku DDE6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze przyczyna sa poprzedne instalacje INPA bo probowalem z kilku roznych zrodel i dopiero twoja poszla "od szczala" bez zadnego problemu, podmianek plikow, katalogow itp

- zmienilem tylko com na 9 bo tak ponoc wymagal Rheingold -> zainstalowalem wersje 5.06 "INPA 5.06 EXX updateFX na WIN 64bit 32bi"

 

Nie wiem czy tez kolejnosc miala znaczenie bo zainstalowalem BMW STD Tool 2.12 -> Rheingold -> potem chyba ze 2 rozne wersje INPA (zadna nie chodzila) - odinstalowalem to i dopiero wtedy trafilem na twoje zbiory i BINGO !

 

p.s. lookne na to wszytko jeszcze raz po powrocie - Wielkie dzieki jeszcze raz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak usunąłeś wszystko i nie było folderu Ediabas i EC-APPS\ INPA na C:\ to nic nie mogło się przedostać, ale masz najnowszą INPE to jest FXX od kolegi chomikuj.pl Mlodzik1

ja tylko zmieniłem menu INPY i dopisałem kilka sterowników, a i utworzyłem dodatkowy folder, ze sterownikami które są w sgdat, a nie są dopisane w menu (jest dużo silników nawet kilka DDE nowszych, a benzynowych to jest bardzo dużo i do tego używa się AUTMOT1.ipo automatyczna selekcja silników. Specjal Test \UNIT,

to pewnie przez tłumaczenie na angielski Menu INPY, wrzucają stare menu do nowej INPY i większość sterowników ginie, ponieważ większość ludzi, nie wie, że są w Sgdat

tylko niewpisane w menu, a każda INPA to nowe aktualizacje i nowe pliki dla nowszych sterowników np. pliki (aut) zaczynające się, jest to automatyczna selekcja, jak jest dużo, podobnych sterowników w menu danego samochodu to tylko uruchamiasz aut-selekcje i samo wyszukuje.

Mam nadzieje, że skorzystałeś z TD-530 prawie co roku wychodziła aktualizacja, to taka diagnostyka dla całego samochodu, ale tylko tych nowszych modeli po 2007\03.

NCS jest moim dziełem, używaj Coding tool 2.4.0 chyba go wrzuciłem do NCS lepszy niż NCSDUMMY a ma te same funkcje a dodatkowo można aktualizować NCS

plikami SP-DATEN,

 

A tak w sprawie ISTY RHEINGOLD to ja też zmieniłem na COM9 , w zasadzie przydało by się zrobić małą instrukcję jak diagnozować ISTĄ, Test, czytanie błędów to nie problem, nawet przejść do schematów, ale podgląd wartości, takie jak ciśnienie turbo, przepływomierz, egr, to jeszcze nie rozpracowałem, muszę z żalem przyznać, ale na tym etapie to DIS jest dla mnie łatwiejszy (ale ISTA o wiele szybciej chodzi) mam ja od niedawna i trochę nie mam czasu na zabawę, a i na włączonym zapłonie to też bez przesady, nie można trzymać, rano muszę do pracy jechać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ! Przydalby sie jakis manual do tego Rhengolda bo narzedzie jest Zaj...fajne !

 

Na poczatku poza testem wszystkiego praktycznie nie moglem nic znalesc -> co chwila odpalaly mi sie jakies schematy i poradniki jak cos wymienic

dopiero Hint od kolegi "gk tds" duuuzo rozjasnil jak to dziala

 

Zacznij od tego Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow, testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych.

 

Znalazlem tez ciekawy "Compresion test" ale w warunkach bylo zeby tylko pokrecic rozrusznikiem (bez odpalania silnika) - ale u mnie sie to nie udalo bo auto po nacisnieciu strat od razu odpala i "test failed"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fakt ! Przydalby sie jakis manual do tego Rhengolda bo narzedzie jest Zaj...fajne !

 

Na poczatku poza testem wszystkiego praktycznie nie moglem nic znalesc -> co chwila odpalaly mi sie jakies schematy i poradniki jak cos wymienic

dopiero Hint od kolegi "gk tds" duuuzo rozjasnil jak to dziala

 

Zacznij od tego Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow, testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych.

 

Znalazlem tez ciekawy "Compresion test" ale w warunkach bylo zeby tylko pokrecic rozrusznikiem (bez odpalania silnika) - ale u mnie sie to nie udalo bo auto po nacisnieciu strat od razu odpala i "test failed"

 

Słuchaj to to nie masz czym się martwić, jak by kompresja była słaba, to słabo by palił i nie równo chodził, moc mocno obniżona, wycieki z silnika z powodu dużego ciśnienia gazów w skrzyni korbowej, silnik by był już niedużo wytrzymał.

-jak będę miał trochę wolnego czasu to sprawdzę to co pisałeś na temat ISTY.

 

jak jesteś w chinach to kup sobie po promocyjnych cenach ICOM, pewnie tam można za grosze kupić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresje to chcialem tylko dla sportu sprawdzic - BTW ciekawe jak zrobic zeby rozrusznik krecil ale zeby silnik nie zaskoczyl (cos tam bylo w opisie o wyciaganiu jakis bezpiecznikow czy zlaczek) i na jakiej zasadzie w ogole ISTA to mierzy

 

Icom nie jest mi do niczego potrzebny, do moich i kolegow potrzeb wystarczy w zupelnosci ISTA/INPA na zwyklym kabelku D-Can i BMWhat ;)

 

Ceny tez juz nie zaskakuja odkad praktycznie wszystko mozna kupic na aliexpresie z dostawa do domu ... Herbata jest fajna choc te lepsze maja o wiele wyzsze ceny do ktorych sie przyzwyczilismy w PL ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kompresje to chcialem tylko dla sportu sprawdzic - BTW ciekawe jak zrobic zeby rozrusznik krecil ale zeby silnik nie zaskoczyl (cos tam bylo w opisie o wyciaganiu jakis bezpiecznikow czy zlaczek) i na jakiej zasadzie w ogole ISTA to mierzy

 

Icom nie jest mi do niczego potrzebny, do moich i kolegow potrzeb wystarczy w zupelnosci ISTA/INPA na zwyklym kabelku D-Can i BMWhat ;)

 

Ceny tez juz nie zaskakuja odkad praktycznie wszystko mozna kupic na aliexpresie z dostawa do domu ... Herbata jest fajna choc te lepsze maja o wiele wyzsze ceny do ktorych sie przyzwyczilismy w PL ;)

 

W zasadzie jak ISTA działa zwykłym kabelku, to już ICOM, nie jest tak potrzebny, jeszcze by się ISTA P przydała z trybem EXPERT MODE na zwykłym interfejsie bez VMware i ICOM emulatorów to już by w ogóle nie był potrzebny (tylko do multimediów MOST)

 

Dzięki za podpowiedzi ostatnie, zaczynam powoli poznawać strukturę ISTY, powiem Ci że przyzwyczaiłem się do INPY, znam na pamięć gdzie co jest i to w zasadzie w każdym sterowniku, nawet w Disie jak pozna się zasady to już szybko leci, a tu jest trochę inaczej, ale już zaczynam łapać, plusem jest to ze można drukować, do PDF

jak w INPA (pdF Creator i Adobe Reader) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem Ci że też czytałem na zagranicznym forum, że na Win XP są problemy z licencją, ja na 7 64bit żadnych, zainstalowała się w folderze 32 bit programach, wiec na 7 32bit też będzie działać, jaki masz masz microsoft network framework (ja mam 3.5 ) może trzeba zaktualizować do RHEINGOLD trzeba min 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem coś takiego, co prawda tyczy się Rheingold 3.43 ale może pomóc w starszej wersji

"BMW ISTA/D Rheingold 3.43.10 | 8.53 GB

 

Description: The new system diagnostics of cars BMW. Works with E and F series. BMW Rheingold is the replacement of the diagnostic program

BMW ISTA / D versions 2.XX. At this time, comes the official dealer services .

In version ISTA 3.43 was fixed 253 errors that were obtained through user reviews .

Extras. information:

- Works only with Ediabas 7.3. Present in the distribution

- Before use, you must install the Redist folder of files 5 .

If they are already installed , you do not need to install them knit .

a) vcredist_x64.exe for Win x64

b) vcredist_x86.exe for Wind x64 and x32

c) vs90_piaredist.exe

d) NET Framework 4 for Win XP, Win 7 x32, x64

e) NET Framework 4.5.2 Win 7 x32, x64

 

Install:

- Put the patch in the folder Rheingold / TesterGUI / bin / Release. When ask "whether you want to replace the files?" click "yes"

- Use the latest version of Winrar 5.01 or 5.1

- When extracting the main archive, enable the option "extract damaged halyards" (Keep broken files)

- If you notice any bugs in the program, write about it on the forum

- To remove the popup "USAGE NOTES" in line after faile ISTAGUI.exe.config

add

 

Year / Date : 04 /2014

Version: 3.43.10

System requirements : Windows XP x32 and x64, Windows 7 x32 and x64, Windows 8 x32 and x64

Language : EN, DE

Medicine: Disinfected"

 

Tłumaczenie za pomocą gogle tłumacz:

BMW ISTA / D Rheingold 3.43.10 | 8.53 GB

 

Opis: Nowe diagnostyka systemów samochodów BMW. Współpracuje z serii E i F. BMW Rheingold jest zastąpienie programu diagnostycznego

BMW ISTA / D wersje 2.XX. W tym czasie przychodzi oficjalne usług dealera.

W wersji 3.43 została ustalona ISTA 253 błędów, które zostały uzyskane poprzez opinii użytkowników.

Dodatki. informacje:

- Działa tylko z Ediabas 7.3. Obecne w dystrybucji

- Przed użyciem należy zainstalować Redist folder plików 5.

Jeśli są już zainstalowane, nie musisz instalować je na drutach.

) vcredist_x64.exe dla Win x64

b) vcredist_x86.exe dla x64 i x32 wiatrowa

c) vs90_piaredist.exe

d) NET Framework 4 dla Win XP, Win 7 x32, x64

e) NET Framework 4.5.2 Win 7 x32, x64

 

Zainstaluj:

- Umieścić plaster w folderze Rheingold / TesterGUI / bin / Release. Gdy zapytać "czy chcesz zamienić pliki?" Kliknij "Tak"

- Użyj najnowszej wersji Winrar 5.01 lub 5.1

- Podczas wyciągania głównego archiwum, włączyć opcję "wyciąg uszkodzonych fałów" (Zachowaj uszkodzone pliki)

- Jeśli zauważysz jakieś błędy w programie, napisz o tym na forum

- Aby usunąć wyskakujące "Uwagi dotyczące wykorzystania" w kolejce po Faile ISTAGUI.exe.config

dodać

 

Rok / data: 04/2014

Wersja: 3.43.10

Wymagania systemowe: Windows XP x32 i x64, Windows 7 x32 i x64, Windows 8 x32 i x64

Język: EN, DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ogarne tego. Nie mam "- Przed użyciem należy zainstalować Redist folder plików 5." oraz nie mam ciagu znakow ktory trzeba wyedytowac w pliku konfiguracyjnym. Windowsa nie moge mzienic na tym lapopie poniewaz inne programy diagnostyczne wymagaja Win XP.

 

 

Cos sie wyjasnilo. Te pliki sa w nowszej wersji programu. Sciagam i zobacze jaki bedzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak się ma procesor 32bit to nie można wgrywać programu Windows 64 bit, ale jak byś taki miał to mając jedna z 3 profesjonalnych wersji Win 7 64 bit, przeważnie dla firm, to masz możliwość uruchomienia Virtual PC XP MODE, można ściągnąć z Microsoft za darmo, ja tak mam i wtedy masz drugi system XP, można instalować w nim wszystkie programy które działają na XP, to takie wsparcie dla firm, aby nie musieli rezygnować ze swoich programów starszych które działają na XP a na Win 7 nie chcą (np. 16bit jak dla BMW NCS 3.0.8) w Windows 8 PRO jest HYPER V tylko nie dodają programu WIN XP za darmo, ale mając własną płytę można zainstalować

Nie koliduje z VMware i ISTA RHEINGOLD wiem bo tak mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.