Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!
  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!

To zależy który rok e39 pierwsze E39 maja linie diagnostyczną L a interfejs K-Dcan nie ma tej lini L ma tylko K (jak wszystkie e46 i starsze E53 E60 E87 E90) i najnowsze po D-can , raczej większość robiła za pomocą Dis i Winkfpt, oczywiście bez ICOM na zwykłym interfejsie, ale do odważnych świat należy :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że interfejsem ads w trybie obd.

Swoją drogą także zastanawiam się czy przy pomocy icom mogę kodować auta z okrągłym złączem. Chodzi mi o ncs oczywiście.

 

Czytałem gdzieś że ADS z Ediabas 7.3.0 nawet w trybie OBD nie chce współpracować, ale mój znajomy w e90 kodował NCS interfejsem ADS z przejściówka na USB,

oczywiście z pozytywnym skutkiem, Ale e39 po 2001 roku miało chyba tylko linie K już bez L czyli OBD2 , ale nich sie wypowie ktoś co ma e39 i badał , E46 z okrągłą wtyczką OBD możesz kodować jak chcesz ma tylko linie K, ale do starszych E39 e38 e36 to wskazane ADS, ICOM powinien obsłużyć wszystkie przecież jest w zestawie przejściówka na okrągłą wtyczkę, chociaż niektórzy narzekają że nie mogą skonfigurować ICOM z NCS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ncs działa na icomie (E90).

W sobotę będę miał E36 z 98r. Zobaczymy czy kodowanie pójdzie i czy połączy się się inpa z zegarami. Do tej pory tylko pasoft

 

Z 98 pójdzie E36 bez problemów gorzej poniżej 96roku

Mam pa-soft ale chodzi tylko z ori programem w wersji demo, mam pełną i cały czas pokazuje błąd ściągałem rożne instalki i zawsze to samo mam 1.4.0 na usb

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogarnięte? Kiedyś podawałem link jak sobie poradzić. A piny polutowane?

Dopiero jak sprawdzę tylko nie wiem po co lutować pin 1 i 2 razem jak bmw nie ma pinu 2 tylko

1 zapłon 12+

4 , 5 Masa

7 i 8 linia diagnostyczna K 7-silnik, skrzynia aut , 8 -reszta modułów

16 - zasilanie z akumulatora 12+

 

a w D-can dodatkowo pin 6 i 14

Opublikowano

Ja też nie wiem po co lutowałem 1 i 2

A zrobiłem to przy okazji lutowania 7 i 8

Tak za ciosem.

 

Podlaczylem dzis to E36 i smiga nawet kodowanie przy pomocy ncs i icom. Z zegarami takze sie polaczylem inpa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie a jak się robi odczyty leif data tak jak to się robi w INPA na rheingold-ie, ładowania powietrza, sprawdzenie kątów wtrysków i np. odczyt dpf-a bo kurcze szukałem aż rozladowalem akumulator o nie znalazłem :( Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukaj moich odpowiedzi w tym temacie napisałem tylko w angielskim języku cofnij się z 10 stron

zrób identyfikacje przejdz do listy sterowników i na kliknij na ecu na dde jaki masz na liście

Na dole pod listą po angielsku drugie Call up ECU functions i to jest to , pierwsze to Start vehicle test

Dalej będziesz wiedział zrób też ecu test podobnie jak w dis tylko nie można wybierać tak jak w dis lilko z pojedynczych zakładek dostępne funkcje i tego mi brakuje w dis można było wybierać ze wszystkich a w rheingoldzie z zakładek po kilka jak inpa z tym ze mozesz tylko 1 lub 2 itp chociaż w inpie tez ale to nie na temat

Zmień sobie na chwile na angielski i na sucho po wpisaniu vin dojdziesz

 

Ps. Zainstalowałem pa-softa pełną wersje

1 podpinamy pod samochód interfejs pa-softa i pod usb zapłon włączamy

2 instalujemy pa-soft nie uruchamiamy

3 instalujemy interfejs wybierając z listy sterowniki które się zapisały w folderze z Bmw scaner

4 możemy dopiero uruchomić (jak się da ja dopiero po zlutowaniu pinów 7 i 8 ori jest tylko pin 8 nie ma silnika i skrzyni)

Lutowanie pinu 1 i 2 jest nie istotne nie ma go w pa sofcie pinu 2 i w bmw obd jest tylko 1 piny w pa-sofcie 1zapłon ;4 i 5 połączone 8 - K linia 16 jest zasilanie 12+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki, nawet nie wiedzialem ze tam tyle opcji sie chowa. Szukalem wszedzie ale nie w modulach :D teraz to juz tylko z gorki :D

Przynajmniej znalazlem jak sie cowa serwis ;)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/th_rg_zpsbb52f5c3.jpg

 

Mam jeszcze jeden problem, juz podlaczalem dwa samochody w ktorych LM pokazywal przebieg ponad 500.000 km i tzak sie zastanawiam czy to czasem nie problem z kablem/rocznikiem bo e60 bylo z 2004 a e90 z 12/2005 (drogi wlasciciel), dodam ze inpa ich nie widzi.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Screenshot30_zps01c0e74d.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam wiesz mieszkasz w niemczech, ile km się robi, ktoś spaprał i nie zmienił we wszystkich sterownikach :D , pewnie w inpie też pisze, tylko często jest co 100 km zapisywane i trzeba pomnożyć wynik razy 100 i wychodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie 318i :mrgreen: Przy 530d tez tak podejzewalem ze cofniety ale w tym 318i wygląda na wszystko o.k., serwisy są normalnie zapisane i ciężko mi uwierzyć żeby był kręcony.

 

Tak to wyglądało w 530d, :/ jak widać km, mimo dwóch innych samochodów te same wiedz jest to jakiś błąd.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/IMG_20150120_171417_zpsdblhi5go.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/IMG_20150120_172342_zpsex98qubs.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na to nie patrz,mam tak samo czasami wywala dokładnie ten sam przebieg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki rocznik i kabel masz? U mnie na kablu K+Dcan i roczniku 2008 i 2009 wszystko gra tylko że starszymi modelami chyba jest problem (INPA nie widzi zapłonu a ista te KM)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki rocznik i kabel masz? U mnie na kablu K+Dcan i roczniku 2008 i 2009 wszystko gra tylko że starszymi modelami chyba jest problem (INPA nie widzi zapłonu a ista te KM)

Ediabas widzi zapłon tylko nie widzi napięcia tak jak icom dlatego nie wszystko zrobisz w rheingold w nowszych modelach zwłaszcza różne adaptacje które wymagają aktywnego napięcia po zapłonie, ale można oszukać i użyć ICOM emulator z VM które ma napięcie stałe 14,6V

ale ten błąd z przebiegiem, to za często się powtarza aby był to przypadek, pewnie jakaś usterka rheingolda, albo czegoś mu brakuje skoro tak pokazuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba na odwrót mnie zrozumiałeś Din :D

 

W roczniku 2008 i 2009 (na 2010 nie sprawdzałem INPĄ ale kilometry w RG, w module świateł się zgadzaly) widzi napięcie w INPA (obie kropki na czarno)

 

W starszych modelach, 2004, 2005 i 2006 nie mogę połączyć się moim kablem (K+Dcan) z moją INPĄ a RG śmiga tylko wyskakują te błędy kilometrów.

 

Nie przeszkadza mi to ale jestem ciekawy czy to kabel jest winny bo w starszych modelach wystarczał chyba kabel K+CAN czy wersja INPY.

 

Kolega podrzuci mi inną wersję to spróbuję przeinstalowac inpę i dam znać :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba na odwrót mnie zrozumiałeś Din :D

 

W roczniku 2008 i 2009 (na 2010 nie sprawdzałem INPĄ ale kilometry w RG, w module świateł się zgadzaly) widzi napięcie w INPA (obie kropki na czarno)

 

W starszych modelach, 2004, 2005 i 2006 nie mogę połączyć się moim kablem (K+Dcan) z moją INPĄ a RG śmiga tylko wyskakują te błędy kilometrów.

 

Nie przeszkadza mi to ale jestem ciekawy czy to kabel jest winny bo w starszych modelach wystarczał chyba kabel K+CAN czy wersja INPY.

 

Kolega podrzuci mi inną wersję to spróbuję przeinstalowac inpę i dam znać :mrgreen:

 

Raczej masz tylko D-can , nie masz linii K lub linia K na pinach 7 i 8 nie jest podłączona lub jak często w kablach K-D-can jest tylko pin 7 od silnika i skrzyni aut. a pin 8 jest wolny a w starszych na tym pinie 8 jest reszta modułów, d-can jest od gdzieś zależnie od którego modelu 2007/03 aby starsze diagnozować lutuje się piny 7 i 8 abo przejściówka co ma połączone piny 7 i 8 są takie na ebay lub wstawienie przełącznika który rozłącza piny 7 i 8 dla nowszych głównie f-serri na tym pinie jest Ethernet i jak połączy się z pinem 7 to w nowszych nie będzie diagnostyki

mam aplikacje do K-dcan można wyłączyć linie D-can dla starszych (ale piny obowiązkowo) i odwrotnie zrobić diagnostykę d-can

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/DCAN,4570174446.exe(executable)

twoja inpa łączy się ze starszymi bez problemu, a w zasadzie to EDIABAS tylko on jest ważny inpa fxx nawet z e36 bez problemu się połączy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawosci luknalem do wtyczki i wyglada to tak na plytce

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/c856a9b0-5408-479b-8f50-6c1fe6f11b76_zps7f6e8d56.jpg

 

Pin8 wyglada na pusty

Pin7 idzie na plytce do 6-tego czarnego kwadracika

Pin6 idzie na plytce do 1-ego czarnego kwadracika

 

A tak wyglada z przodu

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20150209_231647_zpsrvshgzse.jpg

 

Nie za bardzo wiem jak polaczyc ten Pin8 z Pin7 ale jakis patent na przelacznik sie znajdzie i dolutuje :norty:

Mam nadzieje ze dobrze Cie zrozumialem, aby wszystko smigalo na modelach przed 2007/03 trzeba by polaczyc Pin7 i 8 a po 2007/03 tylko Pin7

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tobie w e60 e90 pin 7 nie jest potrzebny

Dcan po 2007 roku ma tylko piny obd2

Pin 1 napięcie +12V zapłon

Pin4 i 5 masa

Pin 6 - linia diagnostyczna dcan

Pin 14 - linia diagnostyczna dcan

Pin 16 napięcie +12 V z akumulatora

 

Obd 2 2000- 20007\03

Pin 1 napięcie +12V zapłon po kluczyku

Pin 4 i 5 masa

Pin 7 linia diagnostyczna K silnik i skrzynia

Pin 8 linia diagnostyczna K reszta modułów

Pin 16 napięcie +12V z akumulatora

 

Dlatego oba można połączyć interfejs KK (podwójna linia K pin 7i8) z interfejsem Dcan i wychodzi K-Dcan

Nie można połączyć pinu 6i7 to dwie różne linie 6 to -dcan a 7 to linia K ale dokładnego rozwiązania w fejsie nie znam, zapytajcie tych co składają Nerwusa albo Piwka. U Ciebie wygląda że K line masz na pinie 7 a nie masz pinu 8

Tylko pin 8 możesz podłączyć do pinu 7 ale interfejs musi być tak zbudowany aby miał linie K na 7 pinie dopiero możesz się połączyć , szkoda niszczyć dcan kup sobie tani k- line na allegro to nawet 50zł a lepszy to już po 120 sprzedają, jak masz do dcan

i dobrze działa to nie niszcz, może się uszkodzić chiciaż ja tez sobie zrobiłem przełącznik odcinający pin 8 ale zamiast przykręcać na śróbki wkleiłem na klej przełącznik wymontowałem ze starego telefonu, jak będziesz lutował to uważaj piny są zalane jakimś lakierem trzeba piny oczyścić dopierao lutować.

Dobry D can obsługuje też F-serie ale nie może mieć pinu 8, co prawda Enet tani jest i prosty do zrobienia wystarczy zwykły kabel od drukarki Lan i złącze Obd 2 i jeden opornik lutowanie i gotowe odpowiednich pinów, ja do lutowania odpinam lutownice od prądu dla bezpieczeństwa aby nie uszkodzić fejsu, zresztą jak/lutowałem diode w liczniku to też bez napięcia w lutownicy.

 

Rheingold dobrze działa też ze zwykłym KK-L bez dcan na nim obsługuje auta od 96 roku dzięki przejściówce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuję przerobić, jak popsuje to kupię komplet z przejscowkami :D

 

A jaki przełącznik wymontowales z telefonu? Przyciski raczej nie podejdąpalę może mikro przełącznik da rade. Małe i praktyczne :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!

To zależy który rok e39 pierwsze E39 maja linie diagnostyczną L a interfejs K-Dcan nie ma tej lini L ma tylko K (jak wszystkie e46 i starsze E53 E60 E87 E90) i najnowsze po D-can , raczej większość robiła za pomocą Dis i Winkfpt, oczywiście bez ICOM na zwykłym interfejsie, ale do odważnych świat należy :cool2:

 

:( niestety uwaliłem :oops:

 

Podczas wykonywania planu pokazuje dla DDE czas 4.56.dochodzi do 4.46 i czerwony X :shock: Na koncu w raporcie mam:

Global Vehicle Communication EDIABAS98-(EDIABAS)SYS-0008:nie odnaleziono zadania ,i jeszcze drugi

102:zadanie identyfikacja nieprawidłowe

Jak teraz podnieść :lol: ?

jakieś wskazówki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.