Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sprawdzaliśmy na hamowni dolot AFe, zero przyrostów. Seryjny airbox jest wystarczający, ewentualnie można pokusić się o wkładkę filtra K&N przy czym należy pamiętać o jej serwisie co 5-10kkm.

 

Tą kwotę lepiej przeznaczyć na coś innego np. intercooler.

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżę trochę temat - wykonałem tune mojej f30 320i z 12 roku na 266km. Prosiłbym o opinię, czy te kreski wygladają dobrze, maksymalny moment obrotowy pojawia się dość późno:


https://ibb.co/j7KPse


Pozdrawiam

W twoim przypadku można było wgrać fabryczny soft od 2.8 na 245Hp i i spać spokojnie . A tak to wróżyć na wykresach - marna sprawa !

Opublikowano
To powiedz mi kolego co najczęściej robisz w 28i jaki wykres jaka moc ? Jak to wygląda taki najczęstszy zabieg ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tomasztolala, nic nowego tu nie powiem, bo wszędzie jedno i to samo - stage 1 280-290Hp / 450Nm, stage 2 310Hp/480nm

Lepiej tu zastanowić się nad tym ,czy trzeba go w ogóle robić na te 280-290hp. I tak te silniki pracują jak kosiarki - zawsze w emocjach co z nim nie tak ))) , kiedy słyszysz dźwięk pracy.

I tak te silniki szczególnie swoją wytrzymałością nie dziwią, tak i nikt nie daje gwarancji po chip-tuningu, fakturę tym bardziej.

Jeśli silnik pracuje bez problemów , to można jeszcze pomyśleć , jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości co do pracy - lepiej wtedy zostawić te gry .

P.S. To tylko moja opinia...Jestem pewien, że ktoś ma inne zdanie.

Opublikowano

Trochę niepokoi mnie spadek mocy powyżej 6500 obrotów - prawie o połowę przy 6800-900~.


Czy ten silnik powinien pracować w ten sposób?

Opublikowano

Myślę, że spadek przy granicy zakresu obrotów to nic niespotykanego. Zobacz mój wykres dla porównania.


i175OJp.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc,


Chcialbym podniesc moc wersji 2.0i do standardowej mocy jaka jest oferowana w wersji 2.8 czyli ok 240KM. Czy samo wgranie standardowej mapy od sterownika z modelu 2.8i bedzie dobrym rozwiazaniem czy raczej udac sie do tunera zeby wgral customowa mape na taka o papametrach 2.8i? Nie interesuje mnie wieksza moc niz standardowa z 2.8i ale zastanawiam sie bo ktos napisal ze ten silnik jest podatny na stuki a chodzi mi o bezpieczny set up, czy w takim przypadku nalezy sie martwic czy problem podatnosci na stuki dotyczy tylko zwiekszania mocy ponad 240KM?

Dodam ze silnik jest w bardzo dobrym stanie, rozrzad i naped pompy wymienione, olej zmieniany co ok 13tys,w sumie tylko trasy i delikatna jazda, przebieg ok 114tys.

Dzieki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niema znaczenia czy to bedzie 2,8 ori mapa, czy poprawiony flash. 2.8 i 2.0 - różne stopnie sprężania. I tak musisz wlewac 98 po chipie.

Ja wgrywam ori mapy od 2,8 , tylko wtedy trzeba jeszcze skrzynie zflashowac na wersje 2.8

Opublikowano

Dzieki za wyjasnienie. Skrzynia w moim przypadku to manual wiec ten etap mnie chyba nie dotyczy.

Wiesz moze jakie roznice w mocy beda gdy zalewa sie paliwo 95 zamiast rekomendowanego przez Ciebie 98 w takim przypadku?Czy wlewajac paliwo 95 moge sie narazic na jakies inne objawy oprocz troche(tak przypuszczam) mniejszej mocy?

Opublikowano

-nowoczesny, wysilony silnik turbobenzynowy

-zwiększona moc

-różne warunki temperaturowe

-różnej jakości paliwo

= zagrożenie spalaniem stukowym!!


w seryjnym silniku może wystąpić, ale w zachipowanym ryzyko jest spore

nie róbcie jaj, 98 to absolutne minimum i oszczędzanie (oszczędność jest względna, bo na 98 aua po chipie palą mniej :P ) to porażka !!

Opublikowano
czy jest tam czujnik stukowego i cofnie zaplon czy jak sie naleje 95 to juz lipa? czy seryjna moc moc bez stukow jest osiagana tylko na 98?
Opublikowano

Hej,


A jaka jest różnica w sofcie skrzynki 8hp45 dla 320i i 328i? (oba auta z aktywnym SAT)? Jeździłem oboma i nie zauważyłem żadnej różnicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej,


A jaka jest różnica w sofcie skrzynki 8hp45 dla 320i i 328i? (oba auta z aktywnym SAT)? Jeździłem oboma i nie zauważyłem żadnej różnicy.

 

No z tego co mi wiadomo nie ma absolutnie zadnej...

Patrzysz na to jak kierowca, a ja piszę jak jest w rzeczywistości.

No to weź esys i spróbuj sflashowac jako 2.8 swoje auto 2.0 - zobaczysz calkowicie inny proponowany soft dla flashowania skrzyni.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :). U mnie była hamowania przed i po (wykres wrzuciłem wcześniej w tym wątku), tuner trzy razy w sumie hamował, bo raz poprawiał mapę i wyszło ładnie 267 hp.


Do tego zmieniłem na dp bez katalizatora, IC i chargepipe. Lany vpower racing 100 i na razie 20k przejechało bez awarii. Olej co 8k.


Teraz się zastanawiam nad dorzuceniem flasha dla skrzyni xhp:


https://www.xhpflashtool.com/.


Ale póki co po wpisach z forum bimmerpost jeszcze nie jest na tyle dopracowany, a torque converter przy tylko 360nm mnie nie trzyma na trzecim i szóstym biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeden samochod 320i F30 ja robilem zdalnie w Singapurze na 2.8 moze pol roku temu.

Po wgraniu softa od 2.8 w 8HP - biegi zacząłi przełączać się na innych obrotach.

Jedyna opcja dla Ciebie dzisiaj - wgrać soft od 2.8 i aktywować opcję "sportowa skrzynia" jesli takiej niema .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
-nowoczesny, wysilony silnik turbobenzynowy

-zwiększona moc

-różne warunki temperaturowe

-różnej jakości paliwo

= zagrożenie spalaniem stukowym!!


w seryjnym silniku może wystąpić, ale w zachipowanym ryzyko jest spore

nie róbcie jaj, 98 to absolutne minimum i oszczędzanie (oszczędność jest względna, bo na 98 aua po chipie palą mniej :P ) to porażka !!

 

A czy to nie jest tak że program sie robi pod konkretne paliwo ??


A co z zagranicznym 95 (niemcy holandia) ???

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
spalanie stukowe?? przy normalnie wystrojonym aucie takie samo ryzyko jak w serii. Nie kupuj BOXa tylko zrób indywidualną mapę. Najlepiej zapodać inny cooler, downpipe i dopiero soft , ewentualnie upgrate turbo i soft. Czekam na swoją turbinę i myśle ze 320 pęknie - wystarczy w daily

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.