Skocz do zawartości

Błąd DSC po wymianie przegubu


gopolice

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni użytkownicy proszę was o pomoc i dobrą radę. '

Jestem świeżo po wymianie przegubu kolumny kierowniczej oraz sprzęgacza obrotowego tzw "krzyżak" w układzie kierowniczym.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9b45f0370edb.png

 

Numery OE części to:

1 Przegub kolumny kierowniczej dolny 32301094700

2 Sprzęgacz obrotowy 32301094703

 

 

Po tej wymianie zadowolony wyjechałem od mechanika, jednak moja radość nie trwała długo. Otóż po ok 6 km jazdy próbnej zapaliły się kontrolki: pomarańczowa od ręcznego i środkowa od DSC:

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f71c6fac0bf1.jpg

 

Jako ,że posiadam interfejs i oprogramowanie, w INPIe wykasowałem owe błędy, błąd dotyczył czujnika położenia kierownicy. Jednak po "przejechaniu znowu jakichś 6 km kontrolki mile zaświeciły się na desce rozdzielczej a auto nie omieszkało mi o tym przypomnieć miłym "piiiiip".

 

Zauważyłem,że aby auto jechało prosto kierownica nie może być w położeniu "0", gdyż auto zjeżdża na bok. Na moje przydało by się ustawić zbieżność. I teraz moje pytanie, czy myślicie ,że takowy zabieg wyeliminuje owe obłędy? Na forach wyczytałem o kalibracji tego czujnika jednak nikt nie pisze w jaki sposób się to robi?

 

Dodam tylko ,że jednocześnie dokonałem wymiany taśmy w kierownicy jako ,że poprzednią przy rozbieraniu niechcący połamałem, czy to może mieć związek z tym błędem?.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/387abafbda79.jpg

 

za wszelkie sugestie i podpowiedzi dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie ustawisz zbieżności, a konkretnie ustawienia kierownicy przy jeździe na wprost, to zawsze będzie zapalać się kontrolka od DSC i będzie Cię informować o uszkodzeniu czujnika kąta skrętu kierownicy. Bo dla tego systemu jest jasne, że jak prędkość wszystkich 4 kół jest jednakowa, to auto jedzie na wprost, a skoro czujnik pokazuje, że kierownica jest skręcona, to system się wyłącza i rejestruje błąd uszkodzonego czujnika. U Ciebie dobre ustawienie zbieżności + kasowanie błędów powinno załatwić sprawę, i nie powinna być potrzebna kalibracja tego czujnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze możliwość, że zaczęło sie robić zimniej i szlak trafia kable. u mnie pomogło zaizolowanie puszki z wiązkami. wcześniej jeździłem na myjnię i płukałem dobrze koła. zawsze pomagało. daj znać co u Cieie wyszło
niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz kolego inpę,to zacznij z niej korzystać .

Masz tam podgląd na wszystkie czujniki z DSC,również kąt skrętu a nawet możliwość kalibracji kąta.

Zobacz,jaki masz kąt przy kołach ustawionych na wprost,oraz jak się zmienia przy skręcaniu kierownicą.

To wyjaśni,czy jest to zepsuty czujnik,czy wystarczy skalibrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz kolego inpę,to zacznij z niej korzystać .

Masz tam podgląd na wszystkie czujniki z DSC,również kąt skrętu a nawet możliwość kalibracji kąta.

Zobacz,jaki masz kąt przy kołach ustawionych na wprost,oraz jak się zmienia przy skręcaniu kierownicą.

To wyjaśni,czy jest to zepsuty czujnik,czy wystarczy skalibrować.

 

 

napisz coś więcej

niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co nie doszedłem do tego jak za pomocą INPY skalibrować ten czujnik o czym pisałem wcześniej. Tzn nie wiem gdzie to znaleźć i jak przeprowadzić (ledwo co nabyłem i skonfigurowałem odpowiedni sprzęt). Na chwilę obecną jestem po zbieżności która to wyszła bez problemu i nie trzeba było nic korygować a błąd jak był tak jest . Odnoście kierownicy myślę ,że trzeba by ją na drążkach wyprostować jednak to zrobię dopiero za tydzień. Cały czas mnie zastanawia ,czy ta taśma wymieniona może to powodować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił inaczej, czyli poprawił błąd, który zapewne popełniłeś podczas montażu - pewnie jak wymieniałeś krzyżak, to przestawiłeś wał kolumny o ząbek, albo ruszyłeś maglem - też o ząbek, bo tyle wystarczy. I tak - nie ma sensu odkręcać koła kierownicy i przestawiać tutaj na wieloklinie, ani regulować na drążkach kierowniczych - bo będziesz miał niesymetrycznie, ponadto zauważysz, że kierunki odbijać będą nierówno, czyli w prawo np. pół obrotu i klik, a w lewo mniej jak pół i już klik. Najłatwiej byłoby jedan ustawić koła do jazdy na wprost, nie sugerując się kierownicą, a następnie na wieloklinie przy krzyżaku poprawić koło kierownicy do odpowiedniego położenia.

Wiem, że to sporo roboty, ale wtedy masz pewność prawidłowej geometrii samego układu kierowniczego.

Pomyśl o tym, w zasadzie jedno popołudnie i masz zrobione, bez konieczności płacenia za ponowne ustawienia zbieżności.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił inaczej, czyli poprawił błąd, który zapewne popełniłeś podczas montażu - pewnie jak wymieniałeś krzyżak, to przestawiłeś wał kolumny o ząbek, albo ruszyłeś maglem - też o ząbek, bo tyle wystarczy. I tak - nie ma sensu odkręcać koła kierownicy i przestawiać tutaj na wieloklinie, ani regulować na drążkach kierowniczych - bo będziesz miał niesymetrycznie, ponadto zauważysz, że kierunki odbijać będą nierówno, czyli w prawo np. pół obrotu i klik, a w lewo mniej jak pół i już klik. Najłatwiej byłoby jedan ustawić koła do jazdy na wprost, nie sugerując się kierownicą, a następnie na wieloklinie przy krzyżaku poprawić koło kierownicy do odpowiedniego położenia.

Wiem, że to sporo roboty, ale wtedy masz pewność prawidłowej geometrii samego układu kierowniczego.

Pomyśl o tym, w zasadzie jedno popołudnie i masz zrobione, bez konieczności płacenia za ponowne ustawienia zbieżności.

 

Twoja rada wydaje się być sensowna. Pogrzebałem trochę w INPIe i znalazłem to. Dane dotyczą gdy kierownica w jest położeniu 0. Któregoś dnia muszę się za to zabrać jak bd miał czas i sprawdzę czy pomoże.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9bfa63c97b31.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d942e305f836.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/340fd8ebf5a6.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dffd0e50737f.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4b8398e64f4e.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dc66e86046f3.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/728e0472da73.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem ten sam problem, wymieniłem tuleje wahaczy z przodu, sprawdzałem zbieżność aż w końcu pomogło podpięcie auta pod komputer i skalibrowanie czujnika w programie INPA. Najważniejsze to to aby podczas kalibracji kierownice ustawić tak aby to koła były na wprost a nie kierownica (ma być tak aby auto jechało na wprost) i wtedy należy włączyć w programie opcję kalibracji czujnika. Tak zrobiłem i przejechałem całą zimę bez wywalenia błędu. A teraz przymierzam się do jazdy do diagnosty celem wycentrowania kierownicy na drążkach.

 

Co do ustawiania kierownicy aby była na wprost musisz podciągnąć i wyregulować ją na drążkach kierowniczych a potem ustawić zbieżność bo pewnie się rozreguluje. Tylko nie nie rób tego u "papudroka" w szopie, tylko u ludzi ze sprzętem koszt max 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.