Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to i ja powiem tak

 

jakis czas mam is-a jezdzi to niezle ale kultura pracy poloneza...

 

Wczoraj kupilem 535i w manualu i ciesze sie jak dziecko...

 

silniczek malinka :D

 

aha dodam ze to nie V8 tylko stara dobra szkola R6 bodajrze M30.

Opublikowano
a ja powiem ze nic lepiej nie brzmi jak 8 baniakow, ja mam niestety tylko 6 ale i tak ladnie graja, pamietam ze jak kiedys ogladalem e34 2.5 i uslyszalem ja to od razu sie zakochalem, nic lepiej nie brzmi jak poczciwa bmka z duzym silnikiem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A pozabijajcie się :)

 

Pod względem dźwięku ja to widzę tak:

 

R2 - wibrator, kaszana,

R3 - odkuracz Zelmer z upadającymi łożyskami,

R4 - standard, z przyzwyczajenia nie zwracam uwagi, brzmienie obojętne,

B4 - nie wiem, po co się robi takie silniki, ani to brzmi, ani to wyważone,

R5 - COŚ jest nie tak w tym silniku, tak jakoś nierówno, taki niedorobiony R4,

R6 - spokojny, miarowy, jak się rozedrze, to gęsia skórka się robi, wyważony, odpały co 120 stopni ładnie się harmonizują z resztą odgłosów silnika,

V6 - "prawie" jak R6, ale nie taki miarowy,

B6 - jak B4,

V8 - równy, miarowy, ale jednak te odpały co 90 stopni robią wrażenie dwóch silników R4, podoba mi się, ale jednak wybrałbym R6 lub V12,

V10 - nie słyszałem, ale chciałbym usłyszeć, jak pracuje w M5 :)

V12 - wrażenie potęgi, równa, miarowa praca, odpały co 60 stopni robią wrażenie ciągłości spalania i sporych obrotów, jakby robił wszystko od niechcenia...

 

Powyższe, to moje zdanie na temat DŹWIĘKU samochodów napędzanych Pb. Diesle tylko od R6 wzwyż! Diesle R4 dla mnie to porażka... Dodam od razu, że R2, R3, R5, V6, B4, B6 NIE ma w BMW, żeby mi tu ktoś nie wyskoczył :)

Moje wrażenia opisują silniki z fabrycznym wydechem, NIE CIERPIĘ głośnego wydechu... Mimo fabrycznych wydechów KAŻDE BMW potrafi się konkretnie rozedrzeć, ale potrafi też cicho przefrunąć.

Kai
Opublikowano

BMW mam od okolo miesiąca. Jest to 320i Coupe '92 E-36 oczywiście ;)

R6 M50 bez VANOSA bo autko z 03.92 :(. Przesiadłem się z Forda Sierra 2.0 Cosworth 204KM 4R - 54 KM teraz mam mniej i 250kg cięższe auto ale jaka cisza i kultura pracy ;) No i TEN dzwiek R6 pali tez mniej niz Sierra. ZADEN R4 2.0 nie dorowna kultura pracy r6 - nie ma bata! ;)

Opublikowano
A pozabijajcie się :)

 

Pod względem dźwięku ja to widzę tak:

 

R2 - wibrator, kaszana,

R3 - odkuracz Zelmer z upadającymi łożyskami,

R4 - standard, z przyzwyczajenia nie zwracam uwagi, brzmienie obojętne,

B4 - nie wiem, po co się robi takie silniki, ani to brzmi, ani to wyważone,

R5 - COŚ jest nie tak w tym silniku, tak jakoś nierówno, taki niedorobiony R4,

R6 - spokojny, miarowy, jak się rozedrze, to gęsia skórka się robi, wyważony, odpały co 120 stopni ładnie się harmonizują z resztą odgłosów silnika,

V6 - "prawie" jak R6, ale nie taki miarowy,

B6 - jak B4,

V8 - równy, miarowy, ale jednak te odpały co 90 stopni robią wrażenie dwóch silników R4, podoba mi się, ale jednak wybrałbym R6 lub V12,

V10 - nie słyszałem, ale chciałbym usłyszeć, jak pracuje w M5 :)

V12 - wrażenie potęgi, równa, miarowa praca, odpały co 60 stopni robią wrażenie ciągłości spalania i sporych obrotów, jakby robił wszystko od niechcenia...

 

Powyższe, to moje zdanie na temat DŹWIĘKU samochodów napędzanych Pb. Diesle tylko od R6 wzwyż! Diesle R4 dla mnie to porażka... Dodam od razu, że R2, R3, R5, V6, B4, B6 NIE ma w BMW, żeby mi tu ktoś nie wyskoczył :)

Moje wrażenia opisują silniki z fabrycznym wydechem, NIE CIERPIĘ głośnego wydechu... Mimo fabrycznych wydechów KAŻDE BMW potrafi się konkretnie rozedrzeć, ale potrafi też cicho przefrunąć.

 

Prosze, prosze .... co za piekna klasyfikacja dzwięków silników :D

 

Dobrze napisales ze jak R6 zaryczy, to az sie pojawia gęsia skórka :clap:

Natomiast V8 bardziej tak jakby to powiedziec klekocze (w dobrym tego slowa znaczeniu) Czy jest to spowodowane tylko ilością cylindrów czy też kątami w jakich odbywaja sie odpały ?

www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kai w swojej klasyfikacji zapomniał o co najmniej 1 silniku: V2. Gorąco polecam, szczególnie tak koło 10 tys obr/min...Pozdrowienia od motocyklisty.
Opublikowano

a jaki symbol maja silniki gwaździste ? hehehe

z tego co wiem to one były popularne od razu po wynalezieniu silnika spalinowego.

Opublikowano
Nie chce się mądrzyć ale liczba cylindrów, czy ich układ nie decycuje chyba w 100% o dzwiękach jakie z siebie wydaje silnik. Tutaj kłaniają się specjaliści od układu dolotowego i wydechu. Napewno bezpośrednio to wpływa na kulture pracy jednostki ( wyrównoważenie sił bezwładności generowanych w czasie pracy silnika ). Dlatego moim skromnym zdaniem wszystkie silniki BMW brzmią przyjemnie bezwzględu na ilość garów. Czy można porównać brzmienie nowej V10 Mpower np. do V12 760i kierując się tylko liczbą cylindrów. To tak jakby porównywać muzyke klasyczną do havy metalu. Niektórzy życzyliby sobie, żeby żaden dzwięk nie przedostawał się do kabiny. A co do układu R4 czy R6 to szczerze mówiąc silnik 2.0 R6 nie był taki idealny, o czym świadczą najnowsze jednostki BMW. Obecnie 2.0 jest czterocylindrową rzędówką i bardzo dobrze, bo przynajmniej dzięki temu jest elestyczna i oszczędna.
Opublikowano
Obecnie 2.0 jest czterocylindrową rzędówką i bardzo dobrze, bo przynajmniej dzięki temu jest elestyczna i oszczędna.

 

Mysle, ze w przypadku silnika 2.0 chodzilo po prostu o obnizenie kosztow produkcji.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Nie chce się mądrzyć ale liczba cylindrów, czy ich układ nie decycuje chyba w 100% o dzwiękach jakie z siebie wydaje silnik. Tutaj kłaniają się specjaliści od układu dolotowego i wydechu. Napewno bezpośrednio to wpływa na kulture pracy jednostki ( wyrównoważenie sił bezwładności generowanych w czasie pracy silnika ). Dlatego moim skromnym zdaniem wszystkie silniki BMW brzmią przyjemnie bezwzględu na ilość garów. Czy można porównać brzmienie nowej V10 Mpower np. do V12 760i kierując się tylko liczbą cylindrów. To tak jakby porównywać muzyke klasyczną do havy metalu. Niektórzy życzyliby sobie, żeby żaden dzwięk nie przedostawał się do kabiny. A co do układu R4 czy R6 to szczerze mówiąc silnik 2.0 R6 nie był taki idealny, o czym świadczą najnowsze jednostki BMW. Obecnie 2.0 jest czterocylindrową rzędówką i bardzo dobrze, bo przynajmniej dzięki temu jest elestyczna i oszczędna.

 

Ilość cylindrów ma podstawowy wpływ na dźwiek ktory wydobywa sie z silnika. W 6-cio cylindrowym silniku jest tak jakby 6 instrumentów wydajacych dzwiek ....;) wiec napewno nie da sie tego porownac do 4cyl. Nie wazne czy V czy R. W kazdym cylindrze nastepują eksplozje ktore tak naprawde worza przeciez te dzwięki .... a wiadomo ze czym bedzie ich wiecej tym dzwiek bedzie inny. R6 fajnie ryczy .... V8 znowu bulgocze :) Sam jestem ciekawy dlaczego V8 przmi inaczej niz V6od strony technicznej .... chodzi o to ze w coągu jednego obrotu wału kazdy cylinder wykonujepełny ruch czy jakl ? :P

www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano
2.0 zastąpili 2.2 i to miało sens. Moment obrotowy silnika wynika z ciśnienia działającego na powierzchnie tłoka pomnożoną przez ramię na której działa ta siła ( dokładnie chodzi tutaj o wielkość wykorbienia na wale i skok tzw. stała korbowodu ). Ciśnienia w cylindrze nie można zabardzo zwiększyć ale można operować właśnie tą stałą korbowodu i powierzchnią tłoka. BMW zbudowało silnik niewielkiej pojemności 2.0 z 6 cylindrami. Co w efekcie dało motorek o niezłej kulturze pracy ( wyważenie, kolejność zapłonów ) ale fatalnym momencie obrotowym. Przecież silnik 2.5 ma tą samą średnice tłoka co 2.0 tylko większy skok i dzięki temu jest elastyczniejszy. Takie rozbicie pojemnosci 2000cm3 na 6 garów to nie był najlepszy pomysł ( innym przykładem jest mazda 1.8V6 ). Zwiększa mase silnika, jego powierzchnie a tym samym strary cieplne, zajmuje więcej miejsca pod maską ( możliwość stosowania w mniejszych modelach ), podnosi koszty eksploatacji. Silnik 2.0 to nie cięcie kosztów. Jaki był sens produkowania go w postaci R6 skoro do R4 prowadzono wałki wyrównoważające, co znacząco podniosło kulture pracy.
Opublikowano

Majowy pisze:

Dlatego moim skromnym zdaniem wszystkie silniki BMW brzmią przyjemnie bezwzględu na ilość garów.

no, nie do końca się zgodzę, to tak jakbys chciał powiedzieć, ze to wszytsko jedno czy grasz na jednej trąbce czy na sześciu bo tak samo brzmi, a to nieprawda.

masz rację, ze tłumik w silniku, oprócz innych czysto technicznych zadań moduluje również dźwięk wydobywający się z silnika, można go przecież modyfikować zmieniając np końcówkę tłumika. Jednakże nie możesz powiedzieć, ze bez tłumika R6 brzmi tak samo jak R4, pomijając już sprawę kultury pracy tych silników :nienie:

Reasumując R6 jest (przynajmniej z przyczyn ekonomicznych, na to mnie stac) najfajniejszym motorem jaki miałem.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
to jest mniej więcej oznaczenie silnika gwiażdzistego * tyle że w pomniejszeniu ;D. To były silniki przedewszystkim lotnicze, w motortyzacji nie stosowano tego rozwiązania, ze względu na bardzo skomplikowany układ korbowy. Obecnie w lotnictwie stosuje się boksery, których to tak MC-Maxim nie lubi. Gwiazdy to rzadkość.
Opublikowano
100% się zgadzam. Bez tłumika to już zupełnie inna zabawa. I przyznaje, że gdyby porównać R4 i R6 z tych samych lat produkcji tzn. te same rozwiązania techniczne, to R4 zawsze przegra z R6 ( jedynie spalanie będzie miało mniejsze). Ale technika idzie do przodu i mamy coraz nowocześniejsze układy wydechowe i silniki, także nie każda R6 jest lepsza od R4. A do tego dochodzą badania homologacyjne, które ostro przyhamowóją fantazje konstruktorów. Jednak przyznaje, że wybieram R6 zamiast R4.
Opublikowano
to jest mniej więcej oznaczenie silnika gwiażdzistego * tyle że w pomniejszeniu ;D. To były silniki przedewszystkim lotnicze, w motortyzacji nie stosowano tego rozwiązania, ze względu na bardzo skomplikowany układ korbowy. Obecnie w lotnictwie stosuje się boksery, których to tak MC-Maxim nie lubi. Gwiazdy to rzadkość.

 

Ja nie powiedzialem ze nie lubie boxerow. Pisze caly czasze dźwięk 4-cyl to dla mnie nic ciekawego .... czy mam przez to rozumiec ze nie ma boxerow 6 cyl ?

www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano

mam r6 brzmi :cool2: :cool2: :cool2:

 

ale jak słyszę v8 bmw to mi ciary przechodzą :mrgreen: takie pozytywne

 

tak ogólnie to mnie kręci v8 w różnych autach :wink:

 

zastanawiam się co myślą przechodnie jak depnę r6---bo często dziwnie :?: patrzą :roll2:

 

p.s.układ wydechowy jest fabryczny-żadnych przeróbek

Opublikowano
mam r6 brzmi :cool2: :cool2: :cool2:

 

 

zastanawiam się co myślą przechodnie jak depnę r6---bo często dziwnie :?: patrzą :roll2:

 

p.s.układ wydechowy jest fabryczny-żadnych przeróbek

 

i to jest najpiekniejsze w BMW i dlatego chce miec E39 zeby cieszyc ucho muzyka silnika i wydechu :modlitwa: BMW :modlitwa:

Opublikowano
No to jest piękny dzwiek .... ja praktycznie podczas jazdy nie slucham muzyki wogole, a jezeli juz to cicho zebym slyszal tez silnik :D
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano
Oczywiście, że są boxery 6 cylindrowe. Subaru Legacy 3.0 H6 245KM, poniżej 7s. do stówki. Mam w rodzinie jedno subaru legacy 2.0 16v i trzeba przyznać, że auto jest nie do zajeżdżenia. Bardzo wytrzymałe, a dzwięk silnika jest taki....że przechodnie też się oglądają. Szczególnie gdy poszedł końcowy tłumik :twisted2: Z tym " nie lubi..." to żartowałem :mrgreen: - MC - Maxim.
Opublikowano

Witam

 

Zapomnieliscie panowie w swoich statystykach ujac silnika Vankla :mrgreen:

Niestety jego brzmienie nie jest najciekawsze... :duh:

2FST4U
Opublikowano
Mazda RX 7 lub RX 8 jak ktoś lubi dżwięk odkurzacza połączonego z wiertarką to będzie zakochany w tym aucie. Typowy wysokoobrotowy młynek do kawy :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano

Ja kocham tez dzwiek R6 na niskich obrotach ... ja mam zamontowany tłumik basowy po poprzednim wlascicielu wiec jak ruszam czy jade, a jezdze ogolnie powolutku to słychac jak bym jechał czołgiem ... cos pieknego :D

 

 

ps. Tu jest piękny dzwięk .... czołgu. Ciekawe czy to 8 czy 12 cyl ... ale ja stawiam na 8. Co myslicie ?

 

http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=1FZ369EIVPY200NUFE3EBUOEFV

www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.