Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdeczne :D

 

Ostatnio jak juz pisalem w postach stalem sie szczesliwym posiadaczem samochodu marki BMW 528i tournig automat benz.

Po malych naprawach ktore mnie czekaja w nadchodzacych 2 tyg. chcialbym zwiekszyc moc tego autka tylko BEZ CHIPA, jakos nie jestem do nich przekonany.

 

Teraz moja becia ma 196hp (chcialbym miec z 250hp,a jak sie da to wiecej ;D). Czy to mozliwe bez zmiany silnika i przy automacie ?? A jak tak to prosze o jakies ciekawe pomysly, z tego co sie dowiedzialem przez ten krodki czas z moim autkiem, to zawieszenie juz ma sportowe.

 

P.S Jak znacie jakies takie sklepy w PL z ''turbo'' czesciami to prosze o kontakt :D

 

Dziekuje za uwage poswiecona temu tematowi. :)

Opublikowano

Jedyna dobra tania opcja przy Twoim silniku to wrzucenie kolektora ssącego od m50. ale o mocach rzedu 250KM zapomnij. Jak chcesz dużej mocy z tego silnika to jedynie turbo lub kompresor ale to bardzo duże koszta a poza tym masz automatyczną skrzynie a zwiększając moc zabijesz ją po prostu.

Czyli generalnie jak chcesz większej mocy kupuj 540 w manualu lub m5 a jak nie to ciesz się z tego co masz bo dłubanie tego auta jest bez sensu.

Opublikowano

Co masz na mysli piszac ''bardzo duze koszta'' ?

 

Na tym aucie nie zamierzam oszczedzac, ale tez bez przesady jesli skrzynia moze niewytrzymac...;(

Opublikowano
bardzo duże koszta to znaczy tyle co conajmniej równowartość tego samochodu a pewnie jeszcze sporo więcej. Taniej podejrzewam wyniesie kupno 540.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uturbienie to nie tylko koszt turbiny i intercoolera.

Zapomnij o "większej mocy", tutaj nie ma jej z czego urobić.

Większa moc= więcej paliwa+więcej powietrza, i jeśli paliwem nadrobisz, to nie masz skąd "dopchnąć" powietrza do silnika.

Jak zabiegami z kolektorem i wydechem zrobisz te 210 to będzie dobrze, ale to spora inwestycja, a efekt niewielki.

Chcesz więcej, to jak wyżej, 540i, albo M5 (które zjada z butami jeśli chodzi o koszty obsługi).

Opublikowano
Co masz na mysli piszac ''bardzo duze koszta'' ?

 

Na tym aucie nie zamierzam oszczedzac, ale tez bez przesady jesli skrzynia moze niewytrzymac...;(

 

Stara prawda przy turbieniu mówi: policz wszystko razem, czyli kolektor, turbina, ICek, wydech, wtryski, orurowanie powietrzne i olejowe, komputer SA, strojenie i kilka pomniejszych rzeczy i wyjdzie Ci pewnie jakieś 15-20k...a potem dodaj jeszcze 10k na te nieprzewidziane i będziesz wiedział ile potrzebujesz :)

Pomocy obeznanych, Twojego potu łez i krwi nie wliczam bo to bezcenne :mrgreen: Podobnie jak zdobyte doświadczenie.

Reasumując pomyśl o mocniejszym aucie albo zapomnij i ciesz się tym co masz :cool2:

Opublikowano

Chcesz więcej, to jak wyżej, 540i, albo M5 (które zjada z butami jeśli chodzi o koszty obsługi).

 

Z zapotrzebowaniem na moc jest tak, że nigdy dość. Najpierw braknie mocy w 540, a za chwilę w M5. Ale jednocześnie ile razy taką moc się wykorzystuje? 528 chyba nie ma problemu ze sprawnym wyprzedzaniem. Powyżej 100kmh też nie jest mułem.

 

Utrzymanie M5 nie jest aż tak kosztowne w porównaniu do poliftowego 540i (nie liczę oczywiście spalania). Natomiast przedliftowe 540i (a raczej przez 98r.) jest zdecydowanie przyjaźniejsze dla portfela.

Inna sprawa to zakup M5 - większość silników nie trzyma mocy, bo są zarżnięte. A te co trzymają, to i sporo na starcie kosztują.

Opublikowano
chcesz wiecej mocy? pojedz na hamowanie zobacz ile Ci zostało w kilkunastolenitm aucie i spróbuj przywrócić mu chociaż fabryczne ;)
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Mocy zawsze będzie mało. Także lepiej odpuścić. To jest jak narkotyk. Ja zaczynałem od E36 1.8i, potem przerwa (vagi, francuzy itd.), wróciłem do BMW, kupiłem E46 w kombi 2.0d 136km, następnie e46 coupe 2,5 170km, pojeździłem trochę koni mało, kupiłem E39 540i 300km no i co? Mało. Sprzedaje i chcę kupić M5. Ciekawy jestem na jakim aucie w końcu się zatrzymam.
Opublikowano
BMW ma taka game silników ze dla kazdego cos sie znajdzie:) jesli chodzi o 2.8 to naprawde daje rade i tez bym przy nim nic niedłubał a docelowo chce znów miec wlasnie ten silnik u siebie tak ze moja 523 jest tylko przejsciowa i w lato pujdzie do nowego wlasciciela:)
Opublikowano

Kiedyś też miałem taką zajawke. Chciałem utrudniać e39 530, nawet znalazłem gotowy zestaw

w USA. Koszt był ok 6500-7000 dolarów. Po przemyśleniu dałem spokój. Dzisiaj ona stoi a ja zmieniłem na inna i mam ponad 300 km ale tak jak koledzy tutaj, chciałoby się więcej. :norty:

Opublikowano
Z tego co mi przychodzi narazie do głowy to możesz zmienić kolektor ssący jak napisał kolega wyżej i zmienić katalizator na strumienicę ponoć przybywa od tego od 5-10% mocy ale ile w tym prawdy to nie wiem bo nie sprawdzałem a 5% u ciebie to już ok 10km więcej jeśli to prawda jeśli masz sprawny katalizator to trochę zwrócą ci się koszta bo skupują je w dobrych cenach :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.