Skocz do zawartości

520D M47D20 Po wyłączeniu silnika zapala się kontrolka oleju


Inixi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem jest taki, że czasami po wyłączeniu silnika równo z wyłączeniem zapala się żółta kontrolka oleju, po czym jak przekręcę zapłon to ona znika więc nie mam możliwości odczytania tego na komputerze. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje?

Dodatkowo żółta kontrolka oleju zapala się podczas jazdy jak wskazówka temperatury zaczyna wychodzić z niebieskiego pola. Żeby z kolei tego uniknąć to nie wolno na zimnym hamować silnikiem, wtedy ta kontrolka się nie zapali.

 

Zna ktoś takie przypadki? Czy to już znak, że panewki się kończą?

 

P.S. Co do czerwnoej kontrolki to po włączeniu zimnika na zimno to gaśnie mi ona po 2 sekundach.

P.S. 2 Leję olej Castrol Edge 0w30 - tuż po wymianie oleju tak samo się dzieje, przy wymianie oleju były wymieniane wszystkie filtry i cała ODMA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po piersze przeczytaj instrukcje obslugi auta.

po drugie to jest kontrolka malej ilosci oleju(czujnik poziomu)

po 3 ulitmo mozna tak tylko 50 km przejechac .bo to jest tylko co w misce.

najlepiej sprawdz jak auto bedzie zimne .bo z zycia wiem ze czasem jest ten czujnik za czuly i troche oszukuje. bynajmiej w m54. :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem dopisać stan oleju:

3000 km przejechane po wymianie oleju, nie uciekło ani kropli, a bagnet daje równo na drugiej z trzech kresek (po spłynięciu całego oleju do miski).

 

Sprawdź stan oleju, sprawdź czy nie wlecze się za tobą ślad oleju :norty: jak po chwili gaśnie kontrolka to nie przejmuj się.

Nie uronił ani kropli, słupek jest suchy, osłona dolna też jest sucha, wczoraj przy okazji sprawdzałem z mechanikiem intercooler i też jest on suchy, więc turbina też nie puszcza.

Przeszukałem forum i natkąłem się na temat złych zaworów w podstawie filtra oleju, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.

 

Dodam jeszcze na koniec, że częstotliwość występowania tego zwiększa się przy niskich temperaturach, czyli około zera i niżej - nie dzieje to się za każdym razem. W wiosnę i lato z tą usterką praktycznie nie mam do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej ci napisałem - kolor żółty to czujnik poziomu, który masz uszkodzony. kontrolka czerwona, która gaśnie po chwili od odpalenia to bolączka wielu m47, sam tak mam i już kiedyś się przymierzałem do wymiany podstawy filtra oleju ale na razie odpuściłem, tym bardziej, że niektórzy po wymianie nadal mają ten sam problem. W każdym razie jeżdżę z tym już około 50kkm i nic nowego z tego nie wynikło. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie,

Kolejna wymiana oleju i przy okazji czujnika oleju na zupełnie nowy, oryginalny z BMW i wciąż dzieje się to samo, czyli na jak hamuję silnikiem na zimnym (czyli jak wskazówka jest w niebieskim polu) to pojawia się, a jak hamuję na luzie to się nie pojawia. Poza tym czasami po zgaszeniu auta też zapala się ta kontrolka.

Na dniach postaram się pożyczyć kabel do komputera i sprawdzić co się dzieje podczas jazdy, ale póki co nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem dopisać stan oleju:

3000 km przejechane po wymianie oleju, nie uciekło ani kropli, a bagnet daje równo na drugiej z trzech kresek (po spłynięciu całego oleju do miski).

 

Olej masz mierzyc 5min po wyłączeniu rozgrzanego silnika.

Jesli w tym czasie na bagnecie nie bedzie oleju, no to znak, ze jednak nie czujnik poziomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej masz mierzyc 5min po wyłączeniu rozgrzanego silnika.

Jesli w tym czasie na bagnecie nie bedzie oleju, no to znak, ze jednak nie czujnik poziomu

 

Dodam, że rozchodzi się o to, iż czasem nie trzymają zaworki w podstawie filtra oleju, i po dłuższym czasie olej z niego ucieka do miski, i masz niby dobry stan, a faktycznie brakuje prawie litry która mieści się właśnie w filtrze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie po 5 minutach po wyłączeniu silnika (uprzednio wskaźnik temperatury rozpędzony do pionu) na bagnecie poziom jest prawie max.

Sprawdzałem komputerem czy błąd opisany wcześniej (żółta kontrolka po rozgrzaniu) zapisuje się jako błąd - nie zapisuje się, nie ma błędu, ale kontrolka świeci.

Poza tym przyszła mi do głowy głupia teza - wcześniej miałem coś takiego, że przy dość zużytych końcówkach stabilizatora przednie czujniki ABS wypadały. Możliwe, że w tym przypadku jest tak, że poduszki pod silnikiem i skrzynią są mocno zużyte (wiem, bo trzęsie całą budą na postoju) i olej w misce chlupie i czujnik głupieje.

Czy ktoś się zgadza z tą tezą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.