Skocz do zawartości

E39 M52 czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą ???


Maniek12341

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,puchną mi bardzo węże chłodnicze,auto kopci na biało i bodajże trochę oleju przybyło,czy skutkiem tego jest walnięta uszczelka pod głowicą?? Temperatura waha się podczas jazdy 96-102 stopni,czy będzie dało się jakoś uratować moją głowicę czy szukać mam nowej ?? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy które opisałeś świadczą o uszkodzeniu głowicy lub uszczelki pod głowicą.

W Twoim silniku węże mają być twarde, bo to układ o wysokim ciśnieniu. Mnie kiedyś wprowadził w bląd wąż, który puchł (robiła się taka bania) przy opasce zaciskowej, ale okazało się, że to kwestia uszkodzonego węża, a też już się martwiłem problemami z głowicą. W Twoim przypadku dochodzi jeszcze kopcenie i przybywający olej, tak więc prawdopodobnie będzie to mniej szczęśliwy przypadek.

Na razie głowicy nie kupuj. Sprawdzisz swoją jak sciągniesz. Robią taką próbę ciśnieniową, aby spradzić czy jest pęknięta w zakładach, które specjalizują się w naprawach głowic.

Możesz też dla pewności pojechać gdzieś i sprawdzić zawartość CO2 (dwultenek węgla) w układzie chłodzenia. Upewnisz się, że puchnące węże to przez przedmóch spalin do układu wody.

 

W Twojego opisu wynika, że masz przedmóch spalin do układu wody (kopcenie, puchnące węże) ale i nieszczelność w układze woda-olej (przybytwający olej). Tak więc uszkodzenie uszczelki w kilku miejscach lub konkretnie pękniętą głowicę (na dużej długości).

 

Jeżeli okazało by się, że to uszczelka, warto zastanowić się czy to na pewno ze starości. Może masz ubogą mieszankę, która powoduje wypalenie uszczelki. Lepiej pospradzać wszystko dwa razy przed złożeniem wszystkiego do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po nocy najlepiej. Zanim odpalisz auto to zobacz czy są twarde węże. Jeśli są to odkręć korek i niech ciśnienie ujdzie. Wtedy zakręć na szczelnie. Odpal, jak momentalnie węże się zrobią twarde to na 100% uszczelka albo głowica. Jak nie będzie czegoś takiego to jedź na test Co2 w układzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.po nocy to węże stają się miękkie i można je normalnie zgiąć,a po odpaleniu są tak twarde,że masakra. Autko ma już ponad 300tyś nalotu,przy 298tyś został założony gaz i po montażu tej instalacji i przejechaniu 2tyś zaczęły mi węże puchnąć. Oleju teraz już nie przybywa tylko ubywa,nie czuć aby był spalany ponieważ nie śmierdzi ani nie kopci na niebiesko ale raczej wyrzuca go z pod uszczelki pod głowicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor Tomasetto,wtyski Valtek,a reszta to Stag 300 ISA2. Ale to chyba spalanie LPG by wzrosło??. A da się jakoś sprawdzić czy walnięty jest reduktor?? Czy po prostu podmiana albo kupno drugiego?? Jakby był reduktor walnięty to dobrze,ponieważ mniejsze koszta by były :P Edytowane przez Maniek12341
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłbyś. Przynajmniej ja nie zauważyłem u siebie :D Ja wyłączyłem gaz, zalałem układ, odpowietrzyłem, pojeździłem z tydzień na benzynie i okazało się reduktor. Tylko ja miałem Magic III. Teraz jest Gold i mam z głowy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłbyś. Przynajmniej ja nie zauważyłem u siebie :D Ja wyłączyłem gaz, zalałem układ, odpowietrzyłem, pojeździłem z tydzień na benzynie i okazało się reduktor. Tylko ja miałem Magic III. Teraz jest Gold i mam z głowy :D

 

krys32 masz tylko jednego golda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się przygotować na czarny scenariusz. Jedź jeszcze na test CO2. U mnie w mieście biorą 25zł za tą usługę i będziesz wiedział na czym stoisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.