Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam

 

Jestem tutaj nowy, bo moją małą, czerwoną bunię kupiłem wczoraj. Jak to po kupnie wychodzą rzeczy, których podczas kupna nie zauważyłem (albo zauważyłem).

Chciałbym, żebyście pomogli mi odgadnąć co to może być, więc zaczynajmy:

- nie grzeje fotel pasażera (kierownika grzeje ładniutko, oba stopnie chodzą), nie wiem czego za bardzo szukać tak na prawdę, co mogłoby być przyczyną? gdzie zacząć poszukiwania?

- przy ruszaniu wpada w kangurka, tylko i wyłącznie na 1, na 2 i wyżej już się to nie pojawia ( podejrzewam, że mam to samo co widać na tym zdjęciu - http://img20.otofotki.pl/sy39_zdjecie.JPG.html )

- temperatura szaleje, raz wskaźnik trzyma pion, a raz leży jak kłoda, nie ma chyba żadnej reguły od czego to zależy, płyn w chłodnicy jest, nie wiem czego szukać...

- chyba rozrusznik jest na wyczerpaniu, orientujecie się ile kosztuje nowy?

 

Jakby ktoś chciał rzucić okiem, to jeszcze wisi na otomoto, więc wstawiam link:

http://otomoto.pl/bmw-316-klima-grzane-fotele-ladny-C31655677.html

 

Pozdrawiam i dzięki z góry za wszelkie wskazówki :)

Opublikowano
co do fotela poszukiwania zacznij od bezpiecznika czy nie spalony i czy dochodzi prąd do bezpiecznika i do fotela, falujące obroty to pewnie wina tej gumy tak jak mówisz a temperatura to myślę ze wina licznika, rozrusznik to oddaj do regeneracji.
Opublikowano

Jakieś konkrety jak sprawdzić czy dochodzi prąd? I gdzie znajdę bezpieczniki od grzania foteli? Pytam o takie pierdoły, bo wcześniej miałem mondeo bez takich bajerów, więc niestety nie miałem kiedy się tego wszystkiego dowiedzieć :( Obroty same w sobie nie falują, jedynie taki kangurek. Rozrusznik raczej wymienię na nowy, nie będę się bawił w regenerację.

 

Co do temperatury, co masz na myśli mówiąc, że to wina licznika? Kręcony i źle założony? Czy może wina jakiegoś czujnika temperatury?

Opublikowano

Do fotela muszą iść jakieś przewodu, do nich na pewno jest jakaś kostka odepnij i sprawdzi miernikiem czy idzie napięcie.

Co do licznika to na pewno był kręcony :) ale co to za różnica w aucie z tamtych lat one były stworzone do robienia ponad pół mln km albo i więcej wiec spoko.

Regeneracja to prawie jak wymiana na nowy wiec zrobisz jak uważasz. Tą gumę możesz wyczyścić i doraźnie zaizolować porządnie taśma izolacyjną dopóki nie kupisz nowej koszt żaden a problem rozwiąże.Coś bardzo okazyjna cena wygląda pięknie oby była w dobrym stanie.

Opublikowano
W liczniku podekrzewam zimny lut lub wadę samego wslaznika do elektryką pojedź to może ci naprawić czujnika też nie wykluczam może i jego wina być.
Opublikowano (edytowane)
Dzięki Wam wielkie za podpowiedzi, bunia w poniedziałek idzie do mechanika, więc zobaczymy co jej faktycznie dolega :) Zdam relacje jak tylko nią wyjadę :) Edytowane przez Szaffiii
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ok, na dzień dzisiejszy wygląda to tak, że rozrusznik został wymieniony, guma też, więc już na jedynce nie szarpie. Poza tym do wymiany był silniczek od spryskiwaczy, bo gdzieś tam boczkiem uciekał ze zbiornika płyn. Wpadał również hamulec, brakowało jakiejś sprężynki chyba. Jeżeli chodzi o grzany fotel, to przerwane były przewody, znajomy mi je polutował, ale dalej nic to nie dało. Jak uda mi się zdać sesję i będę miał więcej czasu, to sprawdzę sobie ten bezpiecznik i napięcie. Może mi ktoś powiedzieć przy okazji czy powinno wskazywać jakąś konkretną wartość? Nie rozwiązany dalej jest problem z temperaturą (mechanik podejrzewa czujnik temperatury). Wyszło również, że do wymiany jest ostatnia część wydechu, bo jest krzywa i lekko pęknięta bodajże (skutek przytulenia się do niskiego murku, do czego gościu się przyznał). Wymieniłem też znaczek z tyłu, bo mój był ściorany i zgubił już lakier :P A przy okazji dowiedziałem się, że do mojego compacta pasuje znaczek z siódemki!
Opublikowano

Jeżeli chodzi o temperaturę, to na twoim miejscu sprawdził bym najpierw termostat, bo może być tak, ze się otworzy jak rozgrzejesz silnik, i może się zaciąć, a co za tym idzie, jak znowu odpalisz silnik jak już jest zimny, to od razu woda krąży w dużym obiegu i nie nagrzejesz.. Chyba ze jest tak, ze samochód ma 90° a nagle temperatura spada, wtedy może to być wina czujnika albo licznika jak już wyżej pisali, no chyba ze temperatura faktycznie spada, sprawdź czy z nawiewów leci gorące powietrze jak wskaźnik pokazuje niska temp. ewentualnie, możesz mięć zapowietrzony układ chłodzenia. Ale wątpię żeby to było to.

 

Hamulec wpadał ? masz na myśli ze go wcisnales i szedł do podłogi ? to raczej wina zapowietrzonego układu hamulcowego. A odnośnie fotela, jeżeli sprawdzisz bezpiecznik i czy prąd do niego dochodzi i będzie ok, a dalej nie będzie grzało to raczej będzie to mata grzewcza w fotelu. Sam kupiłem czerwonego compacta 3 dni temu za 550€, ale stoi u mechanika, bo u mnie uszczelka pod głowicą do roboty ( kupiłem ze świadomością)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nadszedł czas na kolejne pytania moi drodzy :)

 

Mianowicie, mam problem z nawiewem na nogi. Wiem, że dużo osób ma problemy z tymi nawiewami i mimo, że trochę już przeczytałem, dalej nie bardzo wiem czego szukać, bo nie znalazłem podobnego problemu. U mnie nie działa nawiew na nogi, a co najlepsze, ustawiając nawiew na nogi, działa bodajże nawiew na szybę! Jak ustawię na szybę, też wieje na szybę. Na korpus działa tak jak powinno. Nie wiem za bardzo gdzie w końcu grzebać, pewnie na początku muszę sprawdzić co jest grane za radyjkiem, tyle, że nie wiem czego konkretnie wypatrywać.

Kolejna sprawa to bardzo słaby nawiew, dopiero na włączonym obiegu wewnętrznym działa dobrze. Tutaj podejrzewam po prostu zapchany filtr, tyle, że z tymi filtrami też już mam zawrót głowy. Jedni piszą, że jest na podszybiu, drudzy, że gdzieś za schowkiem jeżeli się nie mylę. Dodam, że mam wersję z klimatyzacją. Gdzie w końcu szukać tego filtra?

Opublikowano

I jak załatwiłeś sprawę? wymieniłeś całą wiązkę?

 

Kolejne pytanie to czy da się wymienić sam termostat? bez tego całego plastikowego kolanka? sam mechanizm, który kosztuje na allegro w granicach kilkudziesięciu złotych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy da się wymienić sam termostat? bez tego całego plastikowego kolanka?

Da się, ale gwarantuję że ta uszczelka która tam jest to będzie twarda i jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie potem ciekło.

Moim zdaniem nie warto, bo potem podwójna robota i koszta, a tak wymieniasz raz i spokój.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
I jak załatwiłeś sprawę? wymieniłeś całą wiązkę?

 

Kolejne pytanie to czy da się wymienić sam termostat? bez tego całego plastikowego kolanka? sam mechanizm, który kosztuje na allegro w granicach kilkudziesięciu złotych?

 

jeśli chodzi o przetarte kable to po prostu zarobiłem je na nowo tzn z pękniętego kabla ściągnąłem izolację na 5mm związałem/skręciłem kabelki miedziane razem ze sobą i zaizolowałem taśmą izolacyjną i jak do tej pory wszystko ładnie grzeje.

 

Najlepiej wymień cały termostat. Nie radzę bawić się akurat w tym wypadku w majsterkowicza:) Koszt ok 40 zł i problem z głowy, a wymiana bardzo łatwa:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.