Skocz do zawartości

E39 520d Mokro pod silnikiem/ Niedogrzany/ PDC


daami666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

W zeszłym tygodniu kupiłem swoje pierwsze BMW E39 520d.

 

Dzisiaj na przeglądzie dowiedziałem się, że jest coś mokrawo pod silnikiem. Mam do wymiany 2 termostaty ponieważ silnik jest niedogrzany (wskazówka na niebieskim polu i nie grzeje w kabinie tak jak trzeba), mechanik już zamówił termostaty, w czwartek oddaję auto na warsztat. Na forum poczytałem, że plastikowa obudowa termostatu może się rozlatywać i z tego powodu może się lać płyn chłodniczy. Czy mogę się w tym dopatrywać przyczyny spoconego auta? Czym jeszcze może być spowodowany taki objaw? Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu kopci na biało/siwo.

 

Z rzeczy, które już zrobiłem po kupnie to:

-wymiana filtrów

-olejów/płynów

-1 tulejki ( na stacji diagnostycznej przy zakupie wyszło że jest do wymiany)

-1 wahacz (jak wyżej)

-3 świece wymienione

-hamulec ręczny

-klocki hamulcowe

-klamka od wewnątrz od pasażera (zerwana linka)

 

Z rzeczy które jeszcze muszę zrobić to:

-wspomniane wyżej dogrzanie silnika. (w czwartek wymiana termostatów) Wiem, że jest jeszcze webasto, ale czy sprawne nie mam pojęcia, czy ono też może być przyczyną niedogrzania?

-PDC piszczy ciągłym sygnałem - na 8 czujników wszystkie 4 z przodu ładnie cykają i wibrują pod palcem, natomiast z tyłu na 4 czujniki jeden jest całkowicie głuchy, a w drugim wibrowanie i cykanie jest ledwo co odczuwalne/słyszalne pozostałe wydają się być w porządku. Ile kosztują takie czujniki?

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych czujników na allegroszu, to z tych najtańszych od razu zrezygnuj. Lepiej coś markowego kupić, kolega chciał zaoszczędzić stówkę z hakiem na komplecie (co prawda przy Mercedesie) i szału później dostawał. W końcu w ASO zakup zrobił :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieku na odległość to nikt ci nie zlokalizuje. Może cieknąć spod misy olejowej albo może spływać po silniku z uszkodzonej uszczelki pokrywy zaworów, może to być też uszkodzona uszczelka pod wtryskiem.

A odmę wymieniłeś? Mi też kiedyś kopcił momentami (po zakupie) i winna była właśnie odma i uszczelka pod wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem mokrą pokrywę pod silnikiem i okazało się, że poci się wąż od wspomagania. Mimo, że wyciek był minimalny, bo poziom oleju był ok, to podłoga była dość mocno mokra. Pomogła wymiana opaski zaciskowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedogrzewanie silnika na pewno wynika z winy termostatu/ów - jak wymienisz obydwa termostaty to powinno być dobrze. Co do cieknięcia to i u mnie jak miałem wymianę termostatów też ciekła jedna rura, która jest na przodzie silnika między termstatami i czterema odnogami (bodajże numer 6 tutaj: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM71&mospid=47536&btnr=11_2869&hg=11&fg=35) oraz dołączone do niej o-ringi.

Generalnie na cieknięcie warto się przyjżeć tym rurom, bo jak wymienisz termostaty i narobisz ciśnienia w chłodzeniu to mogą się one rozpaść i będzie jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione zostały obydwa termostaty, silnik dogrzany, strzałeczka pięknie stoi w pionie.

Lało się jak słusznie ktoś wyżej zauważył z uszczelki pokrywy zaworów, również naprawione.

 

Jeśli chodzi o PDC to po podpięciu pod komputer wynikło, że czujnik dystansu tylny lewy i czujnik dystansu tylny środek prawy są do wymiany. Jakby ktoś miał do sprzedania to proszę pisać na priv :)

 

Komputer wykazał również, że czujnik temp. dla fotela pasażera i mata grzewcza siedziska z przodu po prawej mają przerwy w przewodach. Da się to łatwo samemu naprawić?

 

I zauważono również, że reflektory są z jakiejś amerykańskiej wersji ponieważ zamiast świateł postojowych świecą delikatnie kierunkowskazy. Jakby ktoś miał normalne europejskie na sprzedaż to również poproszę o kontakt na priv :)

 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może ma ktoś namiary na kogoś kto się zajmuje Webasto na Podkarpaciu i okolicach.

Mój problem polega na tym , że nie odpala w temperaturach poniżej 5 st. Została zrobiona diagnostyka INPĄ ( był błąd pompki obiegowej, pompka wymieniona na sprawną ponieważ była rzeczywiście spalona). Sam zdemontowany piec był diagnozowany programem serwisowym webasto , wszystko było ok. Sztyft żarowy sprawny, test INPĄ "metering pump" działa (podaje paliwo). Webasto Thermo Top Z/C 12v/45W, 5,0 kW, Diesel, 2,5 bar , S 289, rocznik 2003.

Proszę o pomoc w temacie bo już mnie coś trafia z uruchomieniem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.