Skocz do zawartości

316i uszczelka pod głowicą wymieniona i znów wyciek płynu.


gumczak

Rekomendowane odpowiedzi

viewtopic.php?f=68&t=120678

Proszę się zapoznać i zastosować.

 

 

Witam!

Na wstępie powiem, że nie jestem dobry w mechanice pojazdowej dlatego prosze was o radę.

Kupiłem e36 niedawno i nie dojechałem nim do domu pękł zbiornik płynu chłodniczego pod ciśnieniem. Jazda do mechanika i powiedział że bedzie to uszczelka pod głowicą, koszt wszystkiego wyniósł mnie 1300zł (nowy zbiornik, pompa wody, Wszystkie uszczelki przy silniku i planowanie głowicy) no ok mechanik powiedział, że teraz wszystko będzie już w porządku i można jeżdzić. Od tego czasu przejechałem jakieś m.in 1000km i zauważyłem ze płyn znowu kapie i pod autem jest plama przejechałem węże gorące twarde nie da się ich zgnieść i do tego po zgaszeniu auta slychać co jakiś czas taki metaliczny dźwięk takie pyknięcie tego wcześniej nie zauważyłem.

 

Prośba do was o rozjaśnienie mi tej sytuacji.

Co to za dźwięk taki metaliczny w silniku ?

Dlaczego sytuacja się powtórzyła znów ta sama usterka ?

Jutro jadę do mechanika i nie chciałbym, aby wykorzystał moją nie znajomość i znów żadał ode mnie pieniędzy bo być może to on coś zawinił, źle złożył ?

 

 

e36 coupe 1.6 97r m43

Edytowane przez gumczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat sprawny?? Wiskoza sprawna?? A moje pierwsze pytanie powinno zabrzmieć czy jak oddawałeś głowicę do planowania to była sprawdzana jej szczelność?? Jeżeli pękł Ci ten zbiorniczek i jechałeś dalej zachodzi prawdopodobieństwo że głowica pękła. Może być również że mechanik przy zakładaniu głowicy lekko uderzył jej kantem o nową uszczelkę i ona już się uszkodziła(uszczelka). Zobacz jeszcze czy jest odpowietrzony prawidłowo układ chłodzenia
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałbym :duh: takie pyknięcie to po prostu wydech jest mocno rozgrzany i po zgaszeniu silnika szybko się studzi przy niskich temperaturach i stąd takie pyknięcia
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat dobry

Wiskoza nie mam pojęcia

tak tak na głowice mam gwarancję to było zrobione : Sprawdzanie szczelności,planowanie, montaż 4 z frezow i dotarciem, szlifowanie przylgni zaworu.

 

po pęknięciu zbiornika to dalej jechalem ale na hol.

 

po przejechaniu 7km chciałem odkręcić ten wkrętak od odpowietrzania to płyn się lał bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak auto się grzeje ale wskazówka cisnienia pokazuje połowę (wcześniej tez tak pokazywała jak zbiornik wysadziło)

płyn wydaje się być czysty, a cieknie tak jakby od spodu pod tym zbiornikiem płynu chłodniczego, ciężko to zlokalizować muszę wjechać na jakiś kanał i wtedy patrzeć.

 

EDIT//

dzisiaj jeździłem i weże są normalne nie cieknie płyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy coś Ci pomogę. Trochę też walczyłem z moim układem chłodzenia.

Jak już napisałeś, masz gdzieś wyciek. Tym większy zapewne im większa temperatura i ciśnienie.

Ale, gdy zaczyna brakować płynu, to reszta, która została, w czasie jazdy powoli zamienia się w parę. Co za tym idzie, wzrasta ciśnienie i może doprowadzić

do np. rozsadzenia chłodnicy lub jakiegoś węża. (FIZYKA)

Nie koniecznie twarde węże oznaczają pękniętą lub nieszczelną głowicę. możesz mieć wyciek, który z czasem (np. po 1000 km), gdy płynu ubywa doprowadza do nawet rozsadzenia układu.

Sprawdź płyn chłodzący, znajdź dziurę i dobrze odpowietrz cały układ. I często sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku zanim znowu wydasz kupę kasy.

Gdy mnie się coś dzieje z układem chłodzenia, to najpierw sprawdzam węże.

Edytowane przez akus66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz troszkę pojeździć i obserwować, co się będzie działo.

Tak od razu to nie wyjdzie. Często sprawdzaj poziom płynu.

Stawiam na to, co napisałem wyżej. Ubywa, ubywa, aż się rozpie...la

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem odnowic temat ponieważ mam kolejne pytanie.

Wymieniłem termostat, odpowietrzyłem układ. Teraz wskazówka jak nagrzeje do połowy nie opada nie faluje, czyli tak jak powinno byc. Po przejechaniu ok. 20km płyn nie cieknie, węże nie są twarde, jednak są strasznie gorące węże razem z silnikiem po dotknięciu parzą. I teraz moje pytanie, czy po przejechaniu tak krótkiego odcinka tak silnik i wąż powinien się nagrzac ? Bo troche mnie to niepokoi. Jeśli to nie są normalne objawy to gdzie szuka przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tydzień temu pojawił się kolejny problem jeśli chodzi o uszczelnienie silnika w moim Bmw..

Auto stało kilka dni przyszły mrozy postanowiłem go odpalić i tak zrobiłem po podniesieniu maski okazało się że olej leci ciurkiem! z miejsca gdzie jest uszczelka która łączy silnik z filtrem paliwa, a elementy wyglądają jakby szczelina sie powiększyła między nimi.

http://img509.imageshack.us/img509/5817/66158727.png

 

No więc pojechałem do mechanika tego co wcześniej (co robił rzekomo wszystkie uszczelki) i jest taka sytuacja, że zajechałem do niego nie było go to chwilę czekałem jego brat patrzył i powiedział że oni tego elementu nie ruszali.

Po czasie przyjechał ten prawidłowy mechanik i mam wrażenie, że udawał pośpiech i złości otworzył maskę zamknął i kazał auto zostawić.

Auto stoi u niego od poniedziałku rano nie ruszone, znajomi przejeżdzają tamtą drogą i jest zaparkowane tak jak było z dala od garażu w którym naprawia, dotychczas nie miałem czasu dzwonić, ani jechać bo właściwie on miał to zrobić jak naprawi, jednak jutro zamierzam jechac i nie wiem za bardzo jak w takiej sprawie się zachować?

Sprawdziłem jeszcze uszczelki, które były wcześniej wymieniane na kopii faktury, którą sobie zrobiłem i występuje pośród nich taka: 748811 ELRING uszczelka obud. filtra ol. oraz 5032480700 GOETZE oring obud. filtra oleju.

 

I teraz moje pytanie i prośba do was o pomoc, z racji tego że z mechaniki i napraw jestem laikiem.

Te uszczelki, które były wymieniane to chyba te które puściły, a może ten mechanik dobrze nie dokręcił stąd taka szpara co wy o tym sądzicie ?

Jeśli to te uszczelki które on wymieniał poszły a teraz twierdzą, że oni tego nie ruszali to chcą ze mnie zrobić zwykłego barana jak się zachować w takiej sytuacji ?

I ja rozumiem, że ktoś może mieć dużo roboty, ale podchodzić z taką złością i żeby auto stało tyle czasu nie ruszone to chyba ktoś chce takim stanem na siłę udowodnić swoją rację i zmusić mnie do wydania kasy na jego błędy ?

 

Jak się wgl zachować w takiej sytuacji ? Co powiedzieć co zrobic? a może nie mam racji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.