Skocz do zawartości

17-tki w E36?


bosman

Rekomendowane odpowiedzi

17 przy silniku 1.8 będą za duże. Wzrośnie Ci spalanie i zmniejszą się osiągi. Na nasze drogi 15tki są jednak najlepsze. Nie wyglądają jakoś super-ekstra, ale masz wysoką oponę, więc nie martwisz się jadąc po naszych pięknych szosach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie nie zalozylbym nic innego na lato niz 17" (no chyba ze 9x16 i oponke na to 195 :8) )

 

ja osobiscie polecam 8x17 i na to 215/45 - jezdzi sie w miare komfortowo - nie musisz sie uczyc rozkladu dziur na pamiec, co od zawiasu to wytrzymuje

 

poprostu E36 zaczyna wygladac dopiero od 17" ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie nie zalozylbym nic innego na lato niz 17" (no chyba ze 9x16 i oponke na to 195 :8) )

 

ja osobiscie polecam 8x17 i na to 215/45 - jezdzi sie w miare komfortowo - nie musisz sie uczyc rozkladu dziur na pamiec, co od zawiasu to wytrzymuje

 

poprostu E36 zaczyna wygladac dopiero od 17" ..

 

Racje , na lato minimum 17 :mrgreen:

Ja mialem dotychczas 16 i bylo za malo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 przy silniku 1.8 będą za duże. Wzrośnie Ci spalanie i zmniejszą się osiągi...

Chetnie posłuchał bym do jakiegoś logicznego uzasadnienia do tej często spotykanej opinii - oczywiście zakładam tu że zamiast standardowych 15tek 205/60/15 założymy ich zamiennik na 17 tj. 215/45/17 - gdzie przy takiej zmianie szerokości opory toczenia będą zależały już raczej bardziej od samej konstrukcji opony danego producenta i wcale nie koniecznie muszą byc większe dla 17 cali (różnica średnic wynosi 1,7mm czyli poniżej 0,5%)

 

... Na nasze drogi 15tki są jednak najlepsze. Nie wyglądają jakoś super-ekstra, ale masz wysoką oponę, więc nie martwisz się jadąc po naszych pięknych szosach...

I tu w pełni zgadzam się pod każdym wzgledem - o ile komfort podróżowania na 17tkach przynajmniej w moim wypadku nie zmniejsza sie dramatycznie to na wszechobecne zwłaszcza w okresie wczesnowiosennym dziury w jezdni trzeba już uważac bo zniszczyc oponę jest dosyc łatwo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tylko co z tym spalaniem jeżdżę teraz na 17 tkach i pali mi tak samo ile palił wczesniej. BMW 1.8 E36 Dłużesz biegi może sa minimalnie słabsze ale za to rewelacyjnie się zbiera na niskich biegach
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tylko co z tym spalaniem jeżdżę teraz na 17 tkach i pali mi tak samo ile palił wczesniej. BMW 1.8 E36 Dłużesz biegi może sa minimalnie słabsze ale za to rewelacyjnie się zbiera na niskich biegach
mozesz sie jasniej wypowiedziec ? bo ja nie rozumiem jakim sposobem 17 poprawiaja dynamike ?
jak ja kocham m-powery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na biegach 1,2,3 to nie ma znaczenia, poniewaz ich przelożenie jest silne, odczuwalne jest ewidentne wydłużenie biegów - o to mi chodzi. Nie chodzi mi o to że jest mocniejszy bo nie jest oczywiście. Ale biegi sa przez 17" dłuższe.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Logicznie - mniejsze kolo = wieksze pszyspieszenie mniejsza predkosc maksymalna - wieksze kolo = gorsze przyspieszenie wieksza predkosc max

 

Nie do końca jest to prawdą - mniejsze koło owszem wiąże się ze zwiększeniem zdolności do przyspieszania (zwiększenie SIŁY napędowej w miejscu styku opony z jezdnią) ale nie koniecznie z obniżeniem prędkości maksymalnej co można bardzo łatwo wykazac...

 

Ale nie o to chodziło w pytaniu zadanym na początku - kiedy wreszcie przynajmniej częśc ludzi wypowiadających się w kwestii zmiany srednicy felg zwroci uwagę na jeden istotny szczegół ? Zmiana średnicy KOŁA wpływa na zmianę dynamiki pojazdu, zmiana srednicy FELGI przy odpowiednim doborze opon (tak aby zachowac oryginalną średnicę KOŁA) już nie koniecznie...

 

Jeżeli takie zmiany nastąpią to mogą byc zauważalne głównie na najniższych biegach kiedy mamy do czynienia z szybkimi zmianami prędkości obrotowej KOŁA przy gwałtownym przyspieszaniu gdzie pod uwagę trzeba wziąśc już momenty bezwładności. Generalnie czym wyższa masa koła tym więcej mocy zużywamy na pokonanie oporów bezwładności - tylko że to czy cięższa będzie felga 16 czy 17 calowa nie zależy tylko od jej rozmiaru a od konkretnego modelu, producenta, czy stopu użytego do jej wyprodukowania...

 

Dlatego wypowiedzi w stylu: "Na 17" bedzie muł do tego potrzeba min. 2.0" sa WEDŁUG MNIE z teorii i z praktyki troche dziwne - KOŁO (felga+opona!!!) ma miec srednicę oraz szerokośc jak najbardziej zbliżoną do tej zalecanej przez producenta i w takim przypadku żadnych wyczuwalnych zmian dynamiki nie należy się spodziewac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam 1.8 E36 jezdze na 17 przod 205 tyl 225.Zupelnie inne auto niz na kolpakach 15.Jesli chodzi o spalanie to nie widze roznicy,osiagi tez takie same.Komfort na rownej nawierzchni tez taki sam,tylko na dziurach troszke gorzej ,ze nie wspomne o koleinach :8)

http://img270.imageshack.us/img270/2453/dsc011282el.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory w swoim compakcie miałem z tyłu 235/40/17. Jednka te opony są zbyt szerokie i bardzo szybko są ścinane na boku od wewnętrznej część. Chcę założyć 225/40/17 jednak nie wiem czy taki rozmiar jest produkowany, w każdym bądź razie w żadnym internetowym sklepie nie znalazłem. Jeżeli nie znajdę to mam pytanie czy oponka o profilu "45" 225/45/17 lub 215/45/17 wejdzie bez problemu na tył? Nie jest za wysoka? Nie będzie obcierać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaloz 215/45 - ja taka mialem u siebie na 8,5 cala feldze wlasnie w E36 wszystko bylo ok .. polecam .. zreszta zamiennik 235/40 to wlasnie 215/45
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parametry przy wszystkich E36 sa identyczne,

 

i oczywiscie ze da rade wlozyc 225/40 .. ale ja jednak bym wolal 215 - osiagi mimo wszystko ciut lepsze .. no i w koleinach tak nie nosi (tak wiem - taka roznica to praktycznie nic) a poza tym to latwiej bedzie ci znalezc 215/45 niz 225/40 ...

 

pamietam tylko ze jak mialem 225/45/17 i felge 8x17 z Et35 to przy max zaladowaniu cos tam czasem otarlo (ale to bardzo zadko..)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam do kupienia felgi 16 z et35 z oponami 215/55 R16 i druga para 225/45 R16 , czy nie bedzie mi obcierac nigdzie i czy wejdą do 3 318 i czy nie zadurze opony. prosze o szybko odpowiedz bo jak są dobr to cele kupywac. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie ci nigdzie obcierac, chociaz tam z tylu powinno byc 225/50 .. ale ie jest to kolosalna roznica .. poprostu cale kolo bedzie troszeczke mniejsze (praktycznie niezauwazalne)
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.