Skocz do zawartości

[5xx] 2-3kkm i brak przeglądu


lwo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, przede wszystkim wszystkiego dobrego w nowym roku, szerokości i bezawaryjności! Niech ten nowy 2014 będzie gorszy niż 2015! ;)

A mnie w związku z noworocznym kacem naszła taka refleksja. Zbliżam się pomału do 2kkm przebiegu i zastanawiam się dlaczego BMW nie przewiduje wymiany oleju i filtra po dotarciu. Nie jestem znawcą ale logika mówi mi, że opiłki powinno się usunąć? A może technologia poszła tak do przodu, że rzeczywiście w fabryce auto zalewane jest 'specjalnym' olejem, który problem śmieci po dotarciu rozwiązuje? Taką plotkę słyszałem, choć jestem dość sceptyczny bo przecież fizyki nie oszukasz.

Chętnie bym usłyszał opinię znawcy tematu bo macierewiczowski gen mówi mi, że to dalszy ciąg spiskowej teorii jakoby silniki miały się jak najszybciej psuć po okresie gwarancyjnym ;)

 

Jeszcze raz dosiego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak posiadasz fabryczną gwarancje to nie dotyczy cię problemem wymiany oleju co 30tyś km (no chyba że masz zamiar jeżdzić autem min 6 lat) pomimo że na 100% te długie interwały wymiany oleju negatywnie wpływją na kondycje silnika.

 

A co do wymiany oleju zaraz po zakupie to mało kto przewiduje taką operacje , z tego co wiem to w autach BMW M był przegląd po 2 tyś km.

 

Gwarant czyli bmw weżmie to na klate jak trzeba będzie wymienić nawet silnik.

 

Kup sobie gwarancje na dodtakowe 3 lata i będziesz wtedy już spał spokojnie.(ja tak zrobiłem)

 

W E36 wymieniam olej maksymalnie co 12000km ale tu gwarancji nie ma i zależy mi aby silnik był w super kondycji.

 

ps. W F25 miałem wymiane oleju na 19000km , w F11 komputer pokazuje to samo.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie tak, w zadnym dieslu nie przejezdzam na oleju wiecej jak 20 000 km, szczegolnie z DPF, a wskaznik oleju to dla mnie jest informacja a nie obowiazek do niego sie stosowac. Moj osobisty wskaznik zwany rozsadkiem, mowi mi ze nie 30 a 20 max i tyle. Interwaly producenta sa dla mnie niedorzeczne, auto z turbina, jedna, druga, trzecia a okresy wymiany rosna. Rozumiem ze producenci produkuja coraz lepsze oleje, ale.....z tego wszystkiego ten olej i filtr kosztuje najmniej. Czestsze wymainy oleju napewno nie zaszkodza....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam co ok 15 kkm w aso, po wymianie nieprzewidzianej komputerem prosze o nie zerowanie licznika km do wymiany przewidzianej gwarancja. Czyli co drugi raz za darmo.

Oczywiscie ze interwal 30 kkm nie jest zdrowy, martwil sie pewnie bedzie drugi/trzeci wlasciciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczowej odpowiedzi nie dostaniesz. Ile odpowiedzi w temacie tyle opinii. Ja w 528ix wymieniłem olej zgodnie z książka po 2 latach i ok 15kkm przebiegu i różnicy w pracy silnika nie widzę. Ale to tak samo jak nie przeszkadzają mi opony run on flat 17-18 i 20 cali. Mam tez 2 diesle i olej wymieniam co rok na fabryczny oryginalny olej i tez różnicy nie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rzeczową. Trzeba bo silnik straci kilka % mocy lub/i ograniczona zostanie jego żywotność. Albo nie trzeba bo specjalny olej lany w fabryce do auta załatwia sprawę.

 

odp: zmien olej

 

Sorry ale czegos nie rozumiem miales M3 - technologie kosmiczna made in BMW, i zadajaesz takie pytania. Jak zmieniales olej w M3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie olej z fabrycznego montażu został wymieniony po 7800 km. Nie było to jakoś specjalnie zamierzone, ale myślę że po kilku tys km warto go zmienić bez względu na to czy jest specjalny czy nie.

Ja wymieniam olej co 10-11 tys km, nie mam pakietu serwisowego, więc nie jestem uzależniony od terminów z komputera. Ale nawet z pakietem, myślę że koledzy którzy pisali przede mną znaleźli złoty środek:

Wymieniam co ok 15 kkm w aso, po wymianie nieprzewidzianej komputerem prosze o nie zerowanie licznika km do wymiany przewidzianej gwarancja. Czyli co drugi raz za darmo.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadna bajka.

 

Mozesz podac argumenty na popracie swojej tezy

 

Tutaj gościu mądrze tłumaczy dlaczego nie trzeba w nowoczesnych silnikach uprawiać "docierania".

 

http://moto.pl/Porady/1,115894,9716416,Silnik___Czy_docierac_nowy_silnik___.html

 

Potwierdzil ze nie ma oleju na docieranie. A producent leje takie same oleje jak kazdy, pewnie wazny parametr to cena i dobry PR do sportu, jesli w nim wystepuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Sprawdziłem u źródła :wink:

BMW stosowało olej do docierania ale było to dość dawno i ten olej należało zmienić po 2tys. km

Teraz silniki są tak przygotowane że nie potrzebują docierania w dosłownym tego słowa znaczeniu tzn. w trakcie eksploatacji początkowej nie dostają się do oleju żadne opiłki metalu.

Czyli olej jest identyczny z tym którzy jest zalewany przy pierwszej wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj gościu mądrze tłumaczy dlaczego nie trzeba w nowoczesnych silnikach uprawiać "docierania".

 

http://moto.pl/Porady/1,115894,9716416,Silnik___Czy_docierac_nowy_silnik___.html

 

nic z tego nie wynika, powiedział podstawy z inż. materiałowej: lepsze materiały, lepsza obróbka...

 

krótko rozwijając:

każdy element całości konstrukcji jest produkowany z tolerancją (nieważne, że z lepszych i powtarzalnych materiałów i z większa dokładnością), każda tolerancja jest w przedziale na "+" i "-",

 

jeżeli spotkają się z sobą elementy z granicznymi tolerancjami (czyli takie, które jeszcze spełniają normy, przykład z polskiej normy do aspektu "gładkości" konstrukcji z aluminium: "...jeżeli z odległości 1m patrząc nie uzbrojonym okiem nie widać nierówności to produkt jest OK...") to konstrukcja może być na ścisk lub w drugim granicznym przypadku jest duży luz, oba przypadki zgodnie z normą i produkcją detali z założoną tolerancją są dobre :wink: , czyli nasz motor zgodnie z normą może być wykonany na monolit lub na grzechotkę...

 

dodatkowo dochodzi aspekt obróbki, żadna obróbka nie daje produktu "doskonałego" i odpornego na "eksploatację" dlatego w wszelkich konstrukcjach mechanicznych, które pracują był i jest aspekt docierania/ułożenia elementów niezależnie czy użytkownik to widzi czy nie elementy się docierają (poprawiają obróbkę), układają (pasują tolerancje) i zużywają (potrzeba smarowideł aby całość działała jak najdłużej)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nic z tego nie wynika, powiedział podstawy z inż. materiałowej: lepsze materiały, lepsza obróbka...

układają (pasują tolerancje) i zużywają (potrzeba smarowideł aby całość działała jak najdłużej)...

 

Nie bedzie o BMW ale taki mam przyklad obrobek i prawidlowego spasowania......

Dawno dawno temu przyjechal Fiat 125p kupiony nowy w Polmozbycie klient pojezdzil troche i nie byl zadowolony z silnika. Szwagier rozlozyli go na czynniki pierwsze i zlozyli. Pasowanie panewek, pierscieni cylindrow, glowica powerowanie zaworow i wywazenie walu. Olej Castrol z Pewexu o ile dobrze pamietam. Fiat rozwijal prawie 90km/h na 2 biegu. Klient byl zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.