Skocz do zawartości

E90 320i Katalizator


skyy3

Rekomendowane odpowiedzi

No, no, katastrofalne. N43 jest katastrofalne samo w sobie, poza tym, ja zasadniczo miałem na myśli silniki na wtrysku pośrednim. Żeby nie było, że jestem gołosłowny, bo się zaraz zlecą specjaliści - swoim 645Ci z N62 zrobiłem już ponad 50 tyś km z usuniętymi programowo błędami P0420 i P0430 i nie ma totalnie żadnych problemów. Potrafiła wyrzucić checka po 30-40km i problem został rozwiązany bez żadnych emulatorów i bez potrzeby wymiany katalizatora. No i jakie to katastrofalne skutki masz na myśli?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
n43 jest katastrofalne przez ludzi, którzy nie potrafią serwisowac i diagnozować tych silników.. a no np można przytrzeć motor przez niepoprawny afr, bo sondy go nie potrafią ustalic, z racji braku katów sonda kontrolna podaje niepoprawna lambdę i sprawność kata na zerowym poziomie, przez to indukuje sygnał do ECU o wzbogacenie mieszanki i podniesienie EGT w celu ogrzania katalizatorów, z racji, że ciągle sprawność jest zerowa w normalnych warunkach wyskakuje check i ogranicza moc.. przy wyciętym błędzie z dtc sterownik ciągle podlewa paliwo, a że check nie wyskoczy to w konsekwencji może doprowadzić do przytarcia motoru, a z racji wysokiego egt może nawet popalić zawory.. widziałem już kilka przypadków na własne oczy, dlatego ogarnia mnie kur*Ica jak widzę takie rady..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lukaszewski dobrze prawi, wyłączenie programowe błędów to totalny brak zrozumienia jak działają te sterowniki. Sonda za katalizatorem w nowszych sterownikach serii N ma wpływ na mieszankę, jej brak lub brak katów powoduje że silnik jest mocno podlany paliwem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch postach przeczytałem tyle bredni, że mi oczy krwawią. Potem przyjeżdżają klienci na warsztat z teoriami z forum i się nóż w kieszeni otwiera. No to chłopaki, jak jesteście tacy "techniczni" i obeznani to jedziemy z faktami i merytoryczną dyskusją, chociaż już widzę, że z kolegą lukaszewski może być trudną o taką. Jaki jest mechanizm "przytarcia" silnika przez niepoprawny AFR? Co ma sonda za katem do regulacji składu mieszanki, skoro ona TYLKO I WYŁĄCZNIE odpowiada za diagnostykę katalizatora? Wzbogacenie mieszanki i podniesienie EGT w benzyniaku? Jak to się niby odbywa? Ja też widziałem trochę więcej niż kilka przypadków na własne oczy i mnie z kolei kur*ica ogarnia jak ktoś na tak dużym forum pełnym prawdziwych fachowców, pisze takie pierdoły, nie podparte żadnymi TECHNICZNYMI źródłami ani nawet PODSTAWOWĄ ZNAJOMOŚCIĄ DZIAŁANIA SILNIKA SPALINOWEGO.


N43 jakbyś nie serwisował to i tak wypluje panewkę i tak. Ostatnio miałem na garażu sztukę o ORYGINALNYM przebiegu nieco ponad 170tkm, które tak spektakularnie strzeliło z korby, że ŻADEN element silnika nie nadawał się do ponownego montażu. Olej wymieniany co 12-15tyś, silnik zero nagarów, po zdjęciu pokrywy wyglądał niemal idealnie. Kupno N43 to strzał w kolano. Potencjalna awaria wtrysków, sondy NOx, kata azotowego, panewki, rozrządu lub pompy wody, to wszystko w naprawie koszty przyprawiające o ból głowy, w silniku, który jedzie niewiele lepiej od N46. Jeszcze jestem w stanie zrozumieć decyzję o zakupie samochodu z N53, bo ten to chociaż jest żwawy, ale N43 to jest kibel i jeden z najgorszych silników BMW w historii. Zobaczcie ile aut z N43 ludzie wystawiają z zarżniętym motorem. Mało kto to naprawia.


Brak zrozumienia jak działają sterowniki? O jakim sterowniku chcesz porozmawiać? MS42, MS43, MS45, ME7, ME9, MSD80, MSV70, MSV80, EDC15, EDC16, EDC17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

:lol: - tyle jestem w stanie ci odpowiedzieć na te bzdury, od kiedy w silnikach z serii N sonda kontrolna odpowiada TYLKO za sprawdzenie stanu działania kata?.. może tak było w 2000 roku przy starych rumplach.. jakbyś choć raz w ręku miał ISTE lub Inpe i odpalił live data to byś nie gadał takich bzdur. Wykazales się BRAKIEM JAKIEJKOLWIEK PODSTAWOWEJ WIEDZY, a tym postem dodatkowo się zbłaźniłeś..


jeszcze pytasz jak zmiana korekt paliwowych wpływa na podniesienie EGT w silniku benzynowym?... Boże.. odsyłam do podstaw bo nie da się tłumaczyć tego osobie, która ma wiedzę na poziomie 5 latka jeśli chodzi o ten schemat. Może taka analogia da ci do myślenia, silnik DI -> sprawność katalizatora poniżej progu -> ECU dostaje sygnał od sondy kontrolnej, która trymuje sondę szerokopasmową, żeby zwiększyć czas otwarcia wtrysku -> z racji, że błąd jest usunięty z dtc nie wyskakuje tryb awaryjny -> mieszanka w dalszym ciągu jest wzbogacana -> egt rośnie do okolic 600-700 stopni w trybie normalnej jazdy (msd80 zakłada 280-320 stopni jako poprawna temperatura w trybie uwarstwionym) -> nawet przy sprawnym wtrysku zaczyna dochodzić z racji konstrukcji tego typu do zmywania filmu olejowego z gładzi cylindr = w konsekwencji silnik się przyciera.


jeśli nie rozumiesz słowa pisanego to nie mój problem, a skoro nie jesteś w stanie przyswoić informacji, jakie przekazuje ci osoba, która zajmuje się diagnostyką tych silników to przykro mi, może to przemówi ci do rozsądku :


https://bimmerprofs.com/management-lambda-probes/


tak, możemy porozmawiać o msd80 bo zajmuję się nimi na codzien, zobaczymy co masz do powiedzenia na ten temat, bo jeśli chcesz rozmawiać jak do tej pory to współczuję rezultatu jak wyjdziesz z dyskusji.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, że za bardzo nie pogadamy. Nie pomyliłem się ani trochę w ocenie Twojej osoby. Usuwałem DTC od kata w bardzo wielu silnikach serii N i efektów ubocznych zero. Brak wzrostu spalania, brak dziwnego zachowania silnika, brak jakichkolwiek problemów. Dwie osoby nawet się odezwały na PW po przeczytaniu mojego postu, więc jak się zdecydują usunąć błędy programowo to poproszę żeby się wypowiedzieli. Idziemy dalej - ostatnio wkładałem N54 do E81, które zostało podłubane, wleciał downpipe zamiast katów, usunięte błędy od sprawności katów i jakoś auto nic nie wzbogaca, korekty paliwowe jak w książce. Jaja, nie? Gwarantuję Ci, że Istę i Inpę miałem w rękach znacznie więcej razy niż Ty, bo ja po prostu z tego żyję, a nie tylko robię za "szpeca" bo umiem podłączyć kabelek tylko i wyłącznie do swojego auta. Żeby było ciekawiej, to nawet w linku, który wstawiłeś jest informacja, że jest duży problem z odczytami sond w MSD80 w Inpie. Czytałeś to w ogóle, czy tak tylko wstawiłeś, żeby się czymkolwiek podeprzeć i "autentyczniej" wyglądać? Może angielski słaby? Wrzuć w tłumacza, będzie łatwiej. Jak 5-latek to Ty się zachowujesz bo nawet nie chciało Ci się sprawdzić jak zachowuję się EGT w benzyniaku przy wzbogaceniu i zubożeniu mieszanki. W BENZYNIE IM BOGATSZA MIESZANKA TYM MNIEJSZE EGT. Nie wiedziałeś tego? No nie żartuj. TO są podstawy i TO JA CIEBIE do nich odsyłam. Może się czegoś nauczysz, bo póki co to pokazujesz tylko, że wyżej s*asz niż d*pe masz. I weź mi wyślij materiały dotyczącego tego rzekomego zachowania "podgrzewania katów wzbogaconą mieszanką" i dobrze by było jakby była tam też informacja o tej temperaturze pracy w trybie uwarstwionym, bo 320 stopni to jest w ogóle na granicy poprawnej pracy sond lambda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dramat, tego się spodziewałem, kolejny pseudo tuner wycinający błędy z dtc jak leci :-)...


w benzynie im bogatsza mieszanka tym niższe egt? na pewno nie w n53 i n43 -im wyższa lambda (uboższa mieszanka) tym niższa temp, także masz jakieś z du*y informacje, z resztą widać to po poziomie twojej wiedzy, jeśli chodzi o te motorownie :mrgreen: idź dalej zakłamywać rzeczywistośc, wszyscy jesteście siebie warci :duh: pisząc takie bzdury widać, że nie masz totalnie pojęcia jak działa chociażby odsiarczanie katalizatora nox w silniku n43/n53.. tak, mieszanka jest wzbogacana i rośnie egt, w celu właśnie wypalenia siarki.. ale przecież lepiej wyje*AC błędy z dtc i skasować siano :lol:

z angielskim najwyraźniej jest słabo twoim, bo wielokrotnie Kaspars podkreśla, że problem jest ze starszą wersją inpa. Ja w przeciwieństwie do ciebie nie jestem teoretykiem, zrobiłem na decacie ponad 20k km w n53 włącznie z wywalonymi błędami z dtc i tak szybko jak się zorientowałem, że jest coś nie tak i rośnie poziom oleju (przy nowym komplecie wtrysków..), przy okazji rozwalając korekty multiplikatywne i offsetowe, tak szybko wróciłem do serii z katalizatorami i przywróceniem softu. Po ponownej adaptacji silnika i skasowaniu całej grupy kontrolnej 2 samochód zaczął pracować jak należy.

 

exhaust has 600oC instead of 250..300oC - and you are assuming that the engine works correctly?

I have bad news for you. The overall fuel mixture is incorrect. Fuel distribution between cylinders is completely incorrect.

With such an incorrect fuel mixture and distribution exhaust valves, the whole exhaust system will be completely destroyed soon. As well as - all Lambda probes (all two) too. Permanent damage of pistons will appear with a very high possibility (thanks to detonation).

A stratified charge will be disabled after some time at the moment when DME will confirm the insufficient efficiency of the NOx converter.

You did all possible to reduce the value of your car, at the same time - you gained nothing!

You will be not able to pass TI.

 


tu między innymi przypadek takiego super 'tjuningu' jaki oferujesz. Mam nadzieję, że się za was wezmą w końcu :-)


https://bimmerprofs.com/one-more-enhanced-engine/




naprawdę zwiększ poziom swojej wiedzy, im prędzej tym lepiej, przynajmniej nie będziesz oszukiwać klientów :


https://bimmerprofs.com/performance-tests-co-catalytic-converters/

https://bimmerprofs.com/performance-tests-co-catalytic-converters-part-2/



tu między innymi warunki, jakie n43 i n53 musi spełnić, żeby działał tryb uwarstwiony


https://bimmerprofs.com/n43n53-operation-modes-check/


ps: żeby nie było, nie neguje twojej wiedzy, w rzeczywistości może nawet coś tam potrafisz, ale nie możesz każdego przypadku z innych sterowników i samochodów przekładać na te konkretne.. właśnie dlatego większość n43 i n53 to zajechanie trupy, przez takie osoby jak ty.. wielu osobom z forum pomagałem już tu przywracać do życia te silniki, czasem trwało to mnóstwo czasu i wysiłku i z tego, co mam z tymi osobami kontakt to od momentu mojej interwencji jeżdżą zadowolone i cieszą się jazdą..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

żeby pokazać ci praktycznie to, jak zachowuje się egt w n53 na podstawie trybów pracy, proszę, na biegu jałowym w przypadku trybu homogenicznego nie jestem w stanie zejść poniżej 450st i to na biegu jałowym..


MoU5kkK.jpg


tryb uwarstwiony z podniesioną lambdą i ubogą mieszanką :


Z7XIpCb.jpg


rób dalej ludzi w ch*ja

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że idę, bo nie mam czasu na wskazywanie Ci wszystkich błędów logicznych, które popełniłeś czytając te wszystkie materiały do których dodałeś linki. Wnioski, które wyciągnąłeś i tutaj o nich pisałeś, również są jakieś z d*py wzięte, bo totalnie nie jestem w stanie zinterpretować tego tak jak Ty. Na drugim screenie z telefonu dowodzisz tylko, że silnik z bezpośrednim wtryskiem działa tak jak założono. Stosujesz merytorykę jak nasz rząd, pokazujesz tylko rzeczy, które mają na celu ukazać Twoją rację, mimo, że cała reszta mniej lub bardziej mija się z prawdą. Bałem się, że ta dyskusja będzie tak wyglądała, ale nie myślałem, że będziesz tak oporny. Do tego zaczynasz zachowywać się po buracku, także idź dalej ratuj innym N43 i N53 bohaterze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dramat, nie potrafisz nawet zinterpretować prostych obrazków, wg twojej gówno teorii powinno być na odwrót w każdym z tych przypadków, jest mi przykro bo dlatego w tym kraju nigdy nie będzie dobrze :-) banda Januszy i naciągaczy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po co te inwektywy? Czy nie umiecie prowadzić normalnej dyskusji opartej na faktach?

A fakty są takie że w silnikach, gdzie jest szerokopasmowa sonda typu LSU 4.2 (np. N52, N53) rozdzielczość jej odczytów jest po prostu niska a i sama sonda zmienia swoje odczyty z biegiem czasu, z uwagi na jej konstrukcję (https://www.ecotrons.com/accurate_lambda_meter/bosch_lsu_49_is_superior_to_lsu_42_sensors/)

Dlatego sterowniki MSV/MSD 70/80/81 stosują trimming poprzez sondę wąskopasmową która jest bardzo dokładna ale jak nazwa wskazuje w bardzo wąskim zakresie. Więc do właściwej pracy obydwie sondy muszą pracować i dawać odczyty.

Brak właściwych odczytów z sondy za katalizatorem powoduje brak trimmingu. W moim przypadku (MSV70), przy błędach sond za katalizatorem korekty stały na 0 (nie pamiętam czy offsetowe czy multiplikatywne) a spalanie było jakieś 15% wyższe niż normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@saico próbowałem mu wytłumaczyć jak to działa, ale to typowy Janusz modyfikacji jak Mirki handlarzyny i powie wszystko, żeby wcisnąć swój kit i zarobić na nieświadomym użytkowniku, a takich niestety jest większość.. świadoma osoba nie da sobie pozwolić na zrobienie czegoś takiego bo automatycznie pozbawiasz się jakiejkolwiek diagnostyki związanej z układem powietrzno-paliwowym w przyszłosci.


Jeśli chodzi o fakty to zasypalem go odniesieniami do literatury fachowej to niestety nie potrafił się do tego odnieść, twierdząc, że z moim angielskim jest coś nie tak :lol: a to ciekawe, bo to mój drugi język, którym posługuję się na co dzień :lol:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używanie inwektyw to kolega lukaszewski opanował dosyć dobrze, ale jak takie wzorce z domu wyniósł to już nie mój problem. Chętnie bym porozmawiał dalej, ale nie mam ochoty marnować życia na próby przekonywania ignorantów, którzy pozjadali wszystkie rozumy, że mają pewne braki w wiedzy. Do tego ledwo zaczęliśmy, a on już zachowywał się jak zwykły burak, więc pewnie dalej jego poziom osobisty byłby jeszcze niższy, a ja jednak jestem przyzwyczajony do dyskusji z ludźmi, którzy coś sobą reprezentują.


Nie mniej, co do faktów kolego Saico - wkleiłeś link, jako potwierdzenie Twoich słów o "niskej rozdzielczości" odczytów sond WB i ich zmian z biegiem czasu. Przeczytałem cały ten artykuł i chciałbym Cię prosić o konkretne cytaty, bo znowu niestety nie potrafię wyciągnąć takich samych wniosków jak Ty. W kwestii nazewnictwa - sonda wąskopasmowa nazywa się tak dlatego, że jest w stanie wskazać tylko mieszankę ubogą lub bogatą i na podstawie jej odczytów nie jesteś w stanie powiedzieć jak bardzo uboga lub jak bardzo bogata jest mieszanka. Tak więc wskazania w wąskim zakresie nie mają tu nic do rzeczy. Ja już przygotowałem co nieco materiałów, także jak masz ochotę to sobie porozmawiamy o faktach. Może nie będziesz taki oporny na wiedzę jak Pan wszechwiedzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

N52, N53 and analogous engines uses LSU 4.2 type wide-band oxygen sensors for control of fuel mixture. To calibrate the reference point (Lambda = 1.00), the narrow-band oxygen sensors are used.

LSU 4.9 provides more accurate measurements: reference data are defined in 30 points on Lambda/Ipump table (LSU 4.2 had only defined 10 points).


https://bimmerprofs.com/lambda-probes-wideband/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, lecimy z tematem.


Chciałbym zacząć od tego, że chciałem cytaty z tamtego artykułu, bo to jego pierwotnie wkleiłeś jako potwierdzenie swoich słów. Czyli tam jednak nie ma nic na ten temat? Czyli tak tylko był wklejony żeby było jakiekolwiek źródło w nadziei, że nikt tego nie będzie sprawdzał?



Przejdźmy do kart katalogowych sond LSU 4.2 i LSU 4.9 prosto od ich producenta.


LSU 4.2

https://www.motorsport-systems.co.uk/downloads/Lambda_Sensor_LSU_4.2_Datasheet_51_en_2779111435.pdf


LSU4.9

https://www.bosch-motorsport.com/content/downloads/Raceparts/Resources/pdf/Data%20Sheet_69034379_Lambda_Sensor_LSU_4.9.pdf


Sondy te mają taką samą dokładność, operują w praktycznie identycznych temperaturach i cechują się taką samą dokładnością, która jest na bardzo wysokim poziomie. Różnice polegają na zmianie w budowie wewnętrznej, wymaganiach prądowych oraz fakcie, że LSU 4.9 może być montowana w silnikach diesla oraz tych zasilanych biopaliwami. Z punktu widzenia wartości diagnostycznej, jedna i drugą są tak samo pewne, tak samo sprawne i producent podaje dokładnie taką samą przewidywaną żywotność w przypadku obydwu sond - około 250tyś km, mimo, że w sprzyjających warunkach potrafią bez większych problemów pracować znacznie dłużej. Przebieg ten nie jest podany w tych kartach, ale można go znaleźć w każdym katalogu online z częściami i zawsze jest podawany przy nowych sondach Boscha.


Teraz słowo o kalibracji sond - zarówno jedna jak i druga są kalibrowane fabrycznie i we wtyczce zawierają tak zwany "trimming resistor" czyli rezystor kalibracyjny. Nie podlegają żadnej procedurze kalibracji podczas pracy silnika, która nawiasem mówiąc nawet nie byłaby możliwa, bo sondy za katalizatorem przy prawidłowym jego działaniu przez większość czasu pokazują odczyt odpowiadający mieszance bogatej a nie stechiometrycznej (lambda 1 - około 0,45v). Dzieje się tak dlatego, że sonda za katem sprawdza jego sprawność na podstawie ilości tlenu, która wydostaje się ze spalinami. Jeśli wszystkie szkodliwe tlenki zostają prawidłowo zredukowane, spaliny zawierają mało tlenu i sonda wskazuje napięcie bliżej 1V.


Źródła:

Informacja o kalibracji sond pochodzi ze strony jednego z największych światowych producentów oscyloskopów oraz między innymi sprzętu do diagnostyki sond lambda, czyli Picoauto.com

"A calibration resistor is installed into the oxygen sensor connector at manufacture to ensure superior accuracy of the sensor across all air-fuel ratios. The resistor/connector is therefore specific to the sensor and cannot be replaced.".


Jeśli chodzi o samo działanie katalizatora to polecam wikipedię.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny


A jeśli chodzi o informacje ze strony Waszego guru z Łotwy, czyli Pana z bimmerprofs.com to niestety też rozmija się z prawdą, no ale kto sprawdzi takiego szpeca i będzie podważał jego informacje?

N52 i N53 ma te same sondy (można sprawdzić na realoem) i NIGDY NIE UŻYWAŁO LSU4.2! Do N52 od samego początku produkcji były montowane sondy LSU4.9 W związku z tym, praktycznie cały artykuł, który wkleiłeś i na którym się oparłeś, traci sens. Pozwoliłem sobie z resztą wystosować pytanie do twórców tej strony skąd mają takie informacje, oraz skąd wzięli tę tabelę "Lambda/Ipump", bo fajnie fachowo to brzmi i polepsza PR, ale nawet nie jest ujęta informacja gdzie te tabele są i jakie sterowniki ich używają, bo na pewno nie sondy same w sobie. One nie mają żadnego układu logicznego, eepromu ani innego układu w którym taka tabela mogłaby być ujęta. Jeśli tylko odpiszą to podzielę się tą informacją.


Źródło moich informacji odnośnie sond montowanych do N52 i N53 (tak żeby nie było wątpliwości i żeby ciężko było podważyć to co piszę, kolejnymi artykułami od Guru z bimmerprofs.com) to uwaga, uwaga! Aukcje na allegro z używanymi sondami... Wklejam tylko linki do tych, które są dobrze obfotografowane, żeby koledzy nie musieli się wysilać i szukać na własną rękę. Macie na zdjęciach w aukcjach numer OE BMW, numer Bosch oraz typ sondy. Wszystko jak na dłoni. Mało tego sprawdziłem w realoem czy były jakieś zastąpienia i do listopada 2005 różniły się tylko długością kabla, ale od samego początku numery w katalogu pokrywają się z tymi z allegro i od samego początku były montowane sondy LSU4.9. Oto linki:


https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bmw-e90-323i-325i-330i-2-5-3-0-n52-10083856048

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bmw-e92-2-5-n52b25a-0258017098-11449294644

https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-e90-e91-e60-e61-n52-sonda-lambda-7537993-9496470071

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bmw-e60-0258017098-3-0-n52-530i-10559526052

https://allegro.pl/oferta/bmw-e60-e61-525i-530i-n52-sonda-lambda-7537984-11048011476

https://allegro.pl/oferta/bmw-e65-e66-730i-n52-sonda-lambda-7537984-11048012112

https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-n52-e92-e93-m3-s65-sonda-lambda-7537984-11048012462

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz rację, są to sondy LSU 4.9 a nie LSU 4.2, co niewiele zmienia :-)


Tutaj masz opisany mój przypadek, który opisał "mój guru z Łotwy" po konsultacjach z nim:


https://bimmerprofs.com/n52b30-problem-regulating-probe/


Zrób prosty test odkręć w N52 sondę za jednym katalizatorów i zaślep otwór (sondę zostaw podłączoną). Pojeździj tak trochę do wyrzucenia checka i zobacz jakie będą korekty na tym banku.

Tylko nie rób tego w E63 bo to silnik na sterowniku ME9.2 pamiętającym czasy E46 więc tam takie numery można robić bez konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiele czy niewiele to już inni ocenią po poprzednich postach. Fakty są takie, że materiały ze strony Bimmerprofs.com również zawierają błędy, a ludzie się na nich opierają. Poczytałem tam na szybkości kilka innych wpisów i generalnie moje wnioski są takie, że gość/goście robią sobie przede wszystkim PR, bo błędów i nieścisłości jest więcej i jest to w stanie zauważyć każdy kto już trochę pracuje w branży i ma pojęcie.


Co do Twojego samochodu to bardzo dziwny przypadek i miałem na warsztacie masę Beemek z nieszczelnością w tym miejscu i w żadnym przypadku nie było takich objawów i odczyt sond za katem nie był zaburzony w żaden sposób. No ale jeśli w taki sposób problem został rozwiązany to pozostaje się tylko cieszyć. Oczywiście, że zrobię taki test na pierwszym samochodzie z N52 jaki tylko zawita i przedstawię tutaj wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na n53 zrób skoro taki jesteś guru znawca i tyle aut do ciebie jeździ :lol: nikt świadomy w n43 i n53 nie zrobi takiego druciarstwa, tylko weźmie i wymieni elementy, które wpływają na pojawienie się błędów od kata.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z n46? Posiadam n46 i zrobiłem aktualnie 60k na checku, przebieg 284k potwierdzone, tylko denerwują mnie te ciągłe błędy(p0420,p0430,29f4,29f5) a wiem, że przy tym przebiegu to już wszystkie sondy i tak trzeba wymienić plus zamiennik kata to okolice 3-4 tysięcy złotych a nie ukrywam, że to duża kwota jak na 17 letnie auto w tej chwili. Jeździć na checku, wymienić czy usunąć ze sterownika ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wymieniać sond, bo i tak to nic nie da. Check dalej się będzie świecił. Możesz podpiąć się jakimkolwiek ELMem i zobaczyć jak zachowują się sondy, ale na bank będą działały, bo w innym wypadku sterownik zarejestrowałby inne błędy. Wymiana kata może problem wyeliminować, ale z zamiennikami to jest loteria. Jak Ci Check nie przeszkadza to możesz jeździć tak dalej, nic się nie będzie działo. Jeśli Cię drażni to zapraszam na PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale przebieg robi swoje i podejrzewam, że sondy będą padać po kolei, jestem po wymianie jednej bo miałem błąd NOx sensor 2, bank 1 heater sense circuit, więc gdybym miał wymienić kata to i tak sondy dałbym nowe, bo wymiana sond za katem bez kanału to mordęga jeszcze w mrozie a jakiś czas temu wpadł mi też błąd [p0155 heated oxygen sensor(HO2S) 1, bank 2 heater control - circuit malfunction] ale po skasowaniu i przejechaniu 2 tysi jest cisza. No ale tak jak mówisz z zamiennikami to loteria dlatego zostanę przy swoim starym wypalonym, bo autko jeździ i nic złego się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym czytałeś błędy, ale na pewno niczym dedykowanym do BMW, bo N46 nie ma sondy NOx. Tak czy siak, sondy przed katem muszą być sprawne, bo regulują skład mieszanki. Co do "Checka" to tak jak pisałem, jak nie drażni to kata ruszać nie musisz dopóki na przeglądzie technicznym pod analizatorem spalin wszystko się zgadza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie wiem czym czytałeś błędy, ale na pewno niczym dedykowanym do BMW, bo N46 nie ma sondy NOx. Tak czy siak, sondy przed katem muszą być sprawne, bo regulują skład mieszanki. Co do "Checka" to tak jak pisałem, jak nie drażni to kata ruszać nie musisz dopóki na przeglądzie technicznym pod analizatorem spalin wszystko się zgadza.

 


Witam,

Mam też problem w n46 z błędami katalizatorów. Pokazuje checka zazwyczaj przy jeździe ze stałą prędkością (29F4, 29F5). Sondy przed katalizatorem są nowe, sprawne. Na ten mement nie planuje wymiany samych katów. Rozważam 3 opcje: jeździć i gdy pokaże się chcec to go kasowac-deneruje, jeździć i nie kasować -czy ma to jakąś różnice? Albo wstawić pod sondy za katalizatorem emulator (tulejek z otworem- teoretycznie oszukująca odczyt sondy co miało by powodować nie pokazywanie się checa). Prosił bym Pana @MIKUr1 o pomoc w tej sprawie, być może jest jeszcze jakaś inna sensowniejsza opcja? Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli błędy Cię denerwują to najsensowniejszą opcją jest ich usunięcie programowe. Tulejki pod sondy testowałem już dosyć dawno i nie byłem w stanie dobrać odpowiedniej średnicy otworu. Kupiłem tulejki o najmniejszej możliwej i dalej waliło błędem katów. Zalutowałem całkiem otwór i wierciłem cienkimi wiertłami i jedyne co się zmieniło to pojawił się inny błąd. Zamiast sprawności kata, wyrzucał błąd sondy. Rozwiercałem ze skokiem 0,2mm aż doszedłem do momentu w którym błędu sondy nie było i błąd katów nie pojawiał się długo, ale w końcu i tak go wywaliło, tylko dopiero po około 300km miejskiej jazdy. Wcześniej pokazywał się co 30-50km. Także nie sądzę aby dało się dobrać średnicę otworu tak, żeby "emulator" rozwiązał sprawę, przynajmniej w N42/N46/N62.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

Rozumiem, że przez "ich usunięcie programowe" mam rozumieć "wycięcie" sond za katem ze sterownika- opisywane wcześniej w tym wątku? Czy może jest opcja usunąć samo pojawianie się kontrolki check engine spowodowanej danymi błędami? W moim przypadku błędy pojawiają się co kilkaset km- czasem kila tys, zależnie od stylu jazdy. Przy jeździe ze stałą prędkością obrotową interwał jest krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.