Skocz do zawartości

Problem z gotującym się płynem chłodniczym BMW E39 528i


zielak4

Rekomendowane odpowiedzi

Od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E39 528i rok 1997 wersja "indywidual" w pełnej opcji oprócz nawigacji.

Przywiozłem go z Niemiec.

Następnie po pierwszym dniu eksploatacji spotkała mnie niemiła rzecz.

Auto uruchomiłem i na postoju chodziło około godziny, następnie wybrałem się w trasę.

Przejechałem około 40 km zatrzymałem sie na parkingu czekając na kolegę, po 15 minutach oczekiwania na włączonym silniku usłyszałem bulgot i okazało się że zagotowała się woda. Zdziwiłem się tym ponieważ wcześniej było wszystko dobrze. Po dolaniu wody, okazało się że nie da się dalej jechać, ponieważ po przejechaniu 3 km woda zaczęła się ponownie gotować.

Dzisiaj pojechałem jeszcze raz na parking, po wcześniejszym przeczytaniu forum na temat odpowietrzania układu.

Zrobiłem tak:

Dolałem brakującego płynu i uruchomiłem dmuchawę na maxa i ogrzewanie na 32 stopnie, następnie dolałem płynu - okazało się że brakuje go 5 litrów.

- odkręciłem korek koło termostatu

- dolałem płynu

- odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego

 

Auto za bardzo nie chciało chłonąć płynu - wentylator się nie kręcił czy to normalne na wyłączonym silniku?

Czy wentylator czyli Visco napędza pompę?

 

Odpaliłem auto i zacząłem dolewać płynu na maxa do zbiornika wyrównawczego i zaobserwowałem, że auto pobiera płyn i tak kilka razy, aż w otworze korka koło termostatu zobaczyłem wodę.

Następnie zakręciłem korek odpowietrznika koło termostatu odkręciłem drugi koło zbiornika wyrównawczego i wszystko było ok.

Płynu w zbiorniku wyrównawczym było do połowy na włączonym silniku.

Pojechałem w trasę przejechałem 30 kilometrów i temperatura cały czas w idealnym położeniu, czyli na środku.

Zajechałem pod dom wyłączyłem silnik i widzę że ze zbiornika wyrównawczego wylatuje gorąca woda - odkręciłem szybko śrubę korka koło termostatu i wyleciało powietrze i woda przestała wyciekać.

 

Teraz nie wiem co może być tego przyczyną takiego zachowania.

 

1.Czy to że na włączonym silniku miałem poziom w zbiorniku wyrównawczym do połowy, a później na wyłączonym poziom się podniósł?

2.Skąd wiadomo że pompa chodzi prawidłowo?

3.Jak wygląda strumyk w pojemniku wyrównawczym? Czy to jest poprostu to, że po dolaniu wody do pełna układ pobiera płyn i widać zmniejszający się poziom płynu?

 

 

Proszę o pomoc, jestem tu nowy i nie znam się na BMW, a zaznaczam że zakochałem się już w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

kolejny świeży nabytek.

Wiesz juz czemu ktoś ją sprzedał.

 

Na forum masz kilka opisów odpowietrzania silnika i metod sprawdzania pompy.

 

osobiście doradzam sprawdzić kompleksowo cały układ chłodzenia.

I jeśli masz LPG to też i układ lpg.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek obstawiałbym:

1. Uszkodzony termostat - nie otwiera się

2. Nieszczelność w układzie chłodzenia powodująca wyciekanie płynu

lub coś poważniejszego co mogło być na przykład powodem pozbycia się samochodu przez Niemca np. uszkodzona głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie było powodem pozbycia się auta przez Niemca.

Powodem pozbycia się auta była uszkodzona belka. On o tym nie wiedział, tylko napisał na aukcji ebay, że prawdopodobnie uszkodzona jest ośka, ponieważ koło stoi krzywo.

Zawiozłem go do mechanika i okazało się że belka do wymiany, jednak to nie był problem żeby to zrobić.

Auto ma naprawiona tą usterkę.

Teraz muszę rozwiązać problem temperatury.

Edytowane przez zielak4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek obstawiałbym:

1. Uszkodzony termostat - nie otwiera się

2. Nieszczelność w układzie chłodzenia powodująca wyciekanie płynu

lub coś poważniejszego co mogło być na przykład powodem pozbycia się samochodu przez Niemca np. uszkodzona głowica

 

Jak sprawdzić termostat?

Proszę o rady co mam najpierw sprawdzać.

Będę wykonywał powoli wasze wskazówki, a efekty będę opisywał na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzałem tak:

0. NA ZIMNYM SILNIKU

1. Wlaczyc stacyjke, NIE WLACZAC SILNIKA

2. Ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

4. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

5. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

6. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

7. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego

8. patrz 6

9. zakrecamy, jezdzimy, dzien pozniej mozna sprawdzic poziom plynu.

 

Tylko mam problem z punktem 3.

3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

 

Nic takiego nie widze. Jak taki strumień wygląda?

Czy na wyłączonym silniku, włączonej dmuchawie i ogrzewaniu na 32 stopnie Visco powinno się kręcić? - u mnie się nie kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie będzie żadnego strumienia jak silnik nie pracuje. Ta elektryczna pompka pod elektrozaworami nie jest w stanie tego zrobić.

 

Płyn lej aż do samego maxa a nie do kreski.

Jak zalejesz płyn az sie poprzelewa odpowietrznikami to zakręcasz odpowietrzniki.

Możesz wtedy ująć płynu do stanu właściwego lub trochę ponad stan.

Odpal silnik i wtedy sprawdzaj czy pokazuje się strumień we wlewie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator zamontowany na visku zawsze się przynajmniej trochę kręci. Nie ma opcji, żeby nie (chyba, że zatrzymasz ręką, ale jak visko sprawne, to po chwili zacznie się z rąk wyrywać - no, może nie teraz zimą, ale latem już na pewno). Dodatkowo jak się visko nawet nie kręci, to się powinien włącząć wiatrak klimy wspomagająco.

Długo gotowałeś wodę? Wskazówka temp. reagowała? Jak przegrzałeś silnik, to raczej czeka Cię remont (przynajmniej mały) - BMW nie lubi przegrzewania. Obserwuj teraz regularnie poziom oleju, czy przypadkiem silnik nie spala.

Jak się auto gotowało, to szykuj się na wymianę z prawdopodobieństwem: visko na 100%, termostat na 100%, pompa wody na 80%, chłodnica na 50%, korek zbiorniczka wyrównawczego na 100% (tylko ori). W nowozakupionym ponad-10-latku takie rzeczy moim zdaniem robi się od ręki, chyba że poprzednik wskazał, że zajmował się tymi sprawami w ostatnich 3 latach. W Twoim przedlifcie to niewielkie koszty wymiany powyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator zamontowany na visku zawsze się przynajmniej trochę kręci. Nie ma opcji, żeby nie (chyba, że zatrzymasz ręką, ale jak visko sprawne, to po chwili zacznie się z rąk wyrywać - no, może nie teraz zimą, ale latem już na pewno). Dodatkowo jak się visko nawet nie kręci, to się powinien włącząć wiatrak klimy wspomagająco.

Długo gotowałeś wodę? Wskazówka temp. reagowała? Jak przegrzałeś silnik, to raczej czeka Cię remont (przynajmniej mały) - BMW nie lubi przegrzewania. Obserwuj teraz regularnie poziom oleju, czy przypadkiem silnik nie spala.

Jak się auto gotowało, to szykuj się na wymianę z prawdopodobieństwem: visko na 100%, termostat na 100%, pompa wody na 80%, chłodnica na 50%, korek zbiorniczka wyrównawczego na 100% (tylko ori). W nowozakupionym ponad-10-latku takie rzeczy moim zdaniem robi się od ręki, chyba że poprzednik wskazał, że zajmował się tymi sprawami w ostatnich 3 latach. W Twoim przedlifcie to niewielkie koszty wymiany powyższych.

 

Normalnie to auto chodzi jak brzytwa tylko po wyłączeniu silnika woda się podniosła.

Długo nie gotowałem wody. Po wejściu na czerwona kreskę około 2 minuty albo nawet krócej.

Gdzie znajduje się ten termostat?

Korek od zbiornika wyrównawczego rozczepił mi się na dwie części.

Da się go złożyć do kupy jednak nie wiem czy teraz korek będzie sprawny?

 

Musze jeszcze sprawdzić jedna rzecz:

Mianowicie po napełnieniu układu chłodniczego płynem i odpowietrzeniu ułamała mi się śróba odpowietrzająca koło zbiornika wyrównawczego (sama główka) przez co auto mogło dostawać lewego powietrza.

Po wyłączeniu silnika powietrze zaczęło wypychać wodę.

Wiem że było powietrze, ponieważ gdy woda zaczęła się podnosić to odkręciłem śróbę odpowietrzającą koło termostatu i woda opadła, a z otoworu wydobywał się syk powietrza.

Edytowane przez zielak4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie żadnego strumienia jak silnik nie pracuje. Ta elektryczna pompka pod elektrozaworami nie jest w stanie tego zrobić.

 

Płyn lej aż do samego maxa a nie do kreski.

Jak zalejesz płyn az sie poprzelewa odpowietrznikami to zakręcasz odpowietrzniki.

Możesz wtedy ująć płynu do stanu właściwego lub trochę ponad stan.

Odpal silnik i wtedy sprawdzaj czy pokazuje się strumień we wlewie.

 

rozumiem że dmuchawa na maxa i temperatura na 32 stopnie?

Czy kierunek nawiewu tez musi być ustawiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz nawet mieć wyłaczony zapłon.

Wtedy też zawory są otwarte.

Ale jak masz urwany łeb odpowietrznika to nic nie rób zanim go nie zmienisz.

Tam sie układ zapowietrza.

 

One się łatwo urywają niestety. Ale to też świadczy o tym , że plastiki nie są juz elastyczne i trzeba by kilka rzeczy zmienić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro kupisz te odpowietrzniki po 6zl + wysylka w sklepie w wawie sa po 11zl kup sobie na zapas bo nie sa trwale jak sie kilka razy bawi przy odpowietrzaniu. widze ze masz troche podobną sytacje do mojej takze mozesz obserwowac moj temat.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem koreczki odpowietrzające, zalałem układ płynem na wyłączonym silniku, włączonej dmuchawie i temp. 32 stopnie.

Dolewałem do momentu, aż pokazała się woda w otworach odpowietrzających, następnie zakręciłem korki odpowietrzające odciągnąłem nadmiar płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, odpaliłem auto i pojechałem na przejażdżkę. Po powrocie zatrzymałem auto na biegu jałowym i temperatura pozostała idealnie na środku.

Po wyłączeniu silnika płyn pozostał na swoim miejscu :)

Zobaczymy jak będzie dalej, oby problem był już rozwiązany.

Jak pojawią się nowe wieści odezwę się.

Pozdrawiam wszystkich uczestniczących w moim poście.

Pozdrawiam Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj problem powrócił :(

Po odpaleniu i nagrzaniu się silnika zauważyłem wyciek płynu chłodniczego ze zbiornika wyrównawczego (jednak wrażenie było takie jakby wylatywało woda spod zbiorniczka wyrównawczego).

Odkręciłem jedną ze śrubek odpowietrzających i stan płynu w zbiorniku zaczął się zmniejszać.

Następnie odczekałem chwilę, aż płyn zacznie się podnosić i ponownie odkręciłem korek odpowietrzający.

Powtarzając ta czynność utrzymywałem płyn na swoim miejscu.

 

Co może być powodem takiego zachowania?

Dodam jeszcze, że za pierwszym razem jak to się dzisiaj stało nie miałem ogrzewania w aucie mimo, że ustawione było na 32 stopnie.

Za drugim razem już było ogrzewanie, ale płyn i tak wyrzucało.

W zbiorniku wyrównawczym nie zaobserwowałem żadnego strumyka przelewowego.

Komputer pokazuje komunikat: kühlwasser prüfen - niski stan płynu (w zbiorniku wyrównawczym stan jest na połowie).

 

Dodam jeszcze że czasami termometr oszukuje o kilka stopni temperaturę na zewnątrz. - nie wiem czy może mieć związek z wyrzucaniem płynu?

 

Na dodatek zaobserwowałem niezidentyfikowany kabel z wtyczką obok zbiornika wyrównawczego.

Czy orientuje się ktoś od czego jest ten kabel?

Zdjęcie poniżej:

http://img18.imageshack.us/img18/8567/fw0r.jpg

 

http://img534.imageshack.us/img534/4013/t8hk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku wyrównawczym nie zaobserwowałem żadnego strumyka przelewowego.

jak wyjmiesz korek ze zbiorniczka to zapal silnik i gazuj ale ręką na przepustnicy (chyba że ktoś Ci przegazuje w aucie)

strumyk musi być widoczny pod gwintem korka

sika z lewej strony czyli od chłodnicy w dół

nawet jak będzie to nie oznacza że pompa sprawna

jak masz pompę z plastikowym wirnikiem to może on być oberwany na ośce

wtedy trudno to zdiagnozować po strumyczku bo wirnik może ślizgać się na ośce i nie zawsze wymuszać obieg

możesz mieć też wykruszone łopatki wirnika

ale zacznij od usunięcia wycieków bo jak są wycieki to i układ ciągle się zapowietrza

a pierwszym objawem zapowietrzenia jest brak ogrzewania lub grzanie jednej strony

jak słysza o wycieku spod zbiorniczka to obstawiam pękniętą chłodnicę (ja tak miałem 2x)

ale były przypadki że wystarczyło wymienić oringi zbiorniczka

zbiorniczek wyjmiesz bez wyjmowania chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za zaangażowanie się w mój problem, spędza mi on sen z oczów.

Niestety nie zaobserwowałem żadnego strumyka przelewowego. Czy on jest tez widoczny bez gazowania?

Czy to chodzi o ten otwór w zbiorniku wyrównawczym na górze po lewej stronie od chłodnicy , który też zasysa wodę podczas napełniania układu płynem?

 

Nie orientujesz się co to za kabel wisi koło zbiorniczka wyrównawczego?

 

Gdzie te oringi zbiorniczka dokładnie się znajdują ja obstawiam na 100% że masz racje z tymi oringami.

To kapie na 100% ze zbiorniczka na dole, tylko myślałem że nie ma takiej możliwości - nie wiedziałem że tam są jakieś oringi na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz zbiorniczek z oringami

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-bmw-e30-e34-e36-e39-nowy-i3834612097.html?source=mlt

jak cieknie to z tego dolnego

a widzisz na fotce tą rurkę z małym oringiem ?

ona wchodzi do zbiorniczka i to z niej ma lecieć strumyk przelewowy

czyli jak to jest w pionie to z lewej pod gwintem

na zimnym zalej solidnie silnik wodą lub jak Cię stać płynem

po odpowietrzeniu na zgaszonym silniku pozakręcaj odpowietrzniki i wtedy zapal i patrz czy leci (bez korka)

na wysokich obrotach musi mocno lać

jak nic nie leci to nie masz pompy

sam zbiorniczek wyjmiesz po wykręceniu dwóch śrub które są obok odpowietrznika chłodnicy

wykręcasz śruby i zdejmujesz ten czarny plastik

następnie solidny śrubokręt albo jakaś breszka i targasz zbiorniczek do góry

czasami bardzo mocno siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś wielki.

Jutro zobaczę czy to faktycznie uszkodzony jest ten oring w zbiorniczku- czy kupic cały zbiorniczek czy tylko oring?

Czy trzeba spuszczać płyn żeby wymienić oring w zbiorniczku wyrównawczym?

Kolega mi powiedział, że mogę mieć uszkodzona głowicę i się przestraszyłem.

Myślisz, że miał rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Cieknie spod zbiorniczka to pomiedzy pojemnikiem a chlodnicą, wymiana oringu nie zawsze sie sprawdza, sam próbowałem to konkretnie uszczelnic i stracilem tylko czas, klej i pare litrów płynu chłodniczego ktory i tak wywalilo, opowietrzanie itp jak masz czas to sprobowac mozesz, jednak lepiej kupic nowa chlodnice i mieć spokój na pare lat.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić termostat?

Proszę o rady co mam najpierw sprawdzać.

Będę wykonywał powoli wasze wskazówki, a efekty będę opisywał na forum.

 

Ja u siebie sprawdziłem termostat,poprzez odkręcenie go i dmuchniecie w niego,jeśli wylatuje powietrze swobodnie to jest do dup...y

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu się chyba akcja skończy na podnoszeniu głowicy i wymiany uszczelki, zwłaszcza że silnik już raz przegrzałeś. Nie ma takich silników w których po przegrzaniu nie siadła by uszczelka pod głowicą. Wcześniej czy później to nastąpi. W Twoim przypadku chyba to pierwsze :) Aczkolwiek życzę Ci żeby to była np tylko pompa wody do wymiany. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz zbiorniczek z oringami

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-bmw-e30-e34-e36-e39-nowy-i3834612097.html?source=mlt

jak cieknie to z tego dolnego

a widzisz na fotce tą rurkę z małym oringiem ?

ona wchodzi do zbiorniczka i to z niej ma lecieć strumyk przelewowy

czyli jak to jest w pionie to z lewej pod gwintem

na zimnym zalej solidnie silnik wodą lub jak Cię stać płynem

po odpowietrzeniu na zgaszonym silniku pozakręcaj odpowietrzniki i wtedy zapal i patrz czy leci (bez korka)

na wysokich obrotach musi mocno lać

jak nic nie leci to nie masz pompy

sam zbiorniczek wyjmiesz po wykręceniu dwóch śrub które są obok odpowietrznika chłodnicy

wykręcasz śruby i zdejmujesz ten czarny plastik

następnie solidny śrubokręt albo jakaś breszka i targasz zbiorniczek do góry

czasami bardzo mocno siedzi

 

 

Niestety strumyk wody jest niewidoczny. Gazowałem na maksa i nic nie wylatuje z otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.