Skocz do zawartości

BMW 320d problem z podciśnieniem, twardy hamulec


bmw1587

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio w aucie nie mam wspomagania hamulca, jest bardzo twardy, miękki robi się tylko po chwili i po pierwszym naciśnięciu znowu robi się twardy. Odczuwalny jest też duży spadek mocy, bardzo słaby na obrotach do 2500 i przy około 1800 jest delikatne przerwanie przy przyspieszeniu ale nie jakoś strasznie odczuwalne. Oddałem auto do mechanika aby sprawdził pompę vacum, stwierdził że na niskich obrotach jest zbyt słabe podciśnienie, mierzył odrazu przy wyjściu z pompy. Wymieniłem na nową pompę vacum ale nie pomogło, jedynie odrazu po zmianie hamulec był miękki za każdym naciśnięciem ale po przejechaniu 1km objawy powróciły. Auta ma też duże obroty na postoju, od 1000-12000. Porównałem też moc z autem kolegi (taki sam model i rok), moje jest dużo słabsze a spalanie o wiele większe, dziwiło mnie też że u niego na biegu 4 przy obrotach 2000 on ma prędkość 80km/h a u mnie na tych samych obrotach jest dopiero 65km/h. Jaki może być przyczyna tego problemu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia serwo.

Kiedyś ktoś napisał jak sprawdzić serwo, cytuje :

 

Na zgaszonym silniku pompuj pedał hamulca aż będzie twardy i trzymaj, po czym trzymając go wciśniętego nadal odpal auto, pedał powinien wtedy automatycznie puścić i zejść stanowczo w dół, jeśli tak się nie stanie lub dopiero po długiej chwili i bardzo niewiele to znaczy że serwo jest padnięte.

Natomiast co do przewodów podciśnienia do serwa to gdy jest zablokowany lub nie szczelny to dodatkowo by skakały obroty silnika.

Koniec cytatu.

Od siebie dodam że tego nie sprawdzałem , ale może wątek sie rozwinie i będą inne pomysły.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to twoje objawy, zarówno hamulce, jak i brak mocy mogą być powiązane. Turbo, EGR, serwo, poduchy sterowane są podciśnieniem. Nieszczelność lub brak podciśnienia oznacza, że żaden z tych elementów nie działa poprawnie. Jaką wartość podciśnienia zmierzył mechanik?
Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dokładnie nie pamiętam jaką wartość, ale mówił coś ze jest jakoś -0,10 a powinno być -0.20 czy jakoś tak i stwierdził że padnięta jest pompa vacum, mierzyłem to dosyć długi czas temu i dla tego nie pamiętam. Czy jak padniete jest serwo to możliwe że przez to jest słabsze auto ? Podczas czyszczenie elektrozaworów zauważyłem ze egr jest zatkane to jedna przyczyna odpada. Na podciśnieniu zabardzo się nie znam, ale jak on mówił ze mierzył wydajność bezpośrednio z pompy to może być jakaś przyczyna w silniku, bo sama wymiana pompy nic nie daje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz

Czy jak padniete jest serwo to możliwe że przez to jest słabsze auto ?

Bezpośrednio to nie ale możesz mieć kilka usterek naraz .

zastanawia mnie to co poprzednio napisałeś

dziwiło mnie też że u niego na biegu 4 przy obrotach 2000 on ma prędkość 80km/h a u mnie na tych samych obrotach jest dopiero 65km/h. Jaki może być przyczyna tego problemu ?

Przy automacie na zablokowanych hamulcach to możliwe ale w manualnej to nie chyba że skrzynie są różne.

Ja się jeszcze przyczepie do serwo bo często się zdarza że są zalane wodą , a jak złapie wilgoć do wariuje a jeszcze jak zamarznie do kaplica .Do tego jeszcze ten

zaworek zwrotny przy serwo.

Niby każdy Ci pisze o czymś innym ale wszystko możesz sam sprawdzić i tym samym lepiej poznasz swoje auto.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek to częśc nr 5 z poniższego rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=34_0788&hg=34&fg=27

Działanie jego jest bardzo proste przepuszcza podcisnienie tylko w jedną stronę czyli wystarczy że zassiesz powietrze i powinien on przepuszczac tylko w jedną stronę.

 

Ja też miałem problem z pompą vacum tylko że u mnie nie domagała bo dawała około -0,7b na samej pompie wymieniłem na używkę ale trafiłem na sprawną i już jest normalnie tak jak powinno byc czyli -0,9 dochodzi do -1b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz :

jak sprawdzić czy serwo jest zalane wodą

Po prostu trzeba otworzyć maskę i tam zobaczyć często się zdarza że z powodu liści i innych zanieczyszczeń woda nie spływa swoimi kanalikami i podtapia serwo.

Jak nie wiesz gdzie jest serwo to w necie jest sporo zdjęć z tym podzespołem.

Nic nie piszesz czy robiłeś prosty test ( co ci poprzednio podałem) sprawności serwo.

Hmm... tak wygląda jak byś pisał o nie swoim aucie.

Takie rzeczy jak szczelność instalacji podciśnienia to chyba Ci zrobił mechanik bo piszesz

Oddałem auto do mechanika aby sprawdził pompę vacum,

Może mechanik potraktował twoje zlecenie dosłownie i tylko sprawdził vacum a czegoś innego się nie tykał i instalacji nie sprawdzał.

Na pytanie o wartości zmierzone piszesz

mierzyłem to dosyć długi czas temu i dla tego nie pamiętam.

Tego nie bardzo rozumiem , to było kilka miesięcy temu ? i z tym jeździłeś i Ci nie przeszkadzało ? Czy może auto stoi w garażu ?

Nie chodzi oto że się czegoś tam czepiam ale aby lepiej zrozumieć twoją przypadłość to nam pozostała tylko analiza tego co napisałeś.

W takiej sytuacji wypadało by zrobić od początku nową diagnozę z odpowiednimi pomiarami.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38090

Podałem Ci linka do innego testu serwa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mechanik sprawdził tylko czy pompa jest sprawna, nie chciał przyjąć auta tak żeby usunąć problem i wszystko posprawdzał bo twierdził że dużo z tym roboty a nie jest to opłacalne dla niego. W okolicy włąsnie nie mam takiego mechanika który by się na tym znał. Autem kupiłem i zauważyłem po chwili taki problem z tym podciśnieniem, potem chwile nim nie jeżdziłem a teraz mam chwilę czasu i próbuje sam zdiagnozować przyczynę. W poniedziałek postaram się kupić nowe przewody i wymienić. Test który pisałeś robiłem i hamulec robi się miękki po bardzo długiej chwili i to nie jakoś bardzo, schodzi tylko leciutko w duł. Jak nie pomoże wymiana przewodów to postaram się wymienić serwo. Sprawdzałem zaworek zwrotny i działa poprawnie. Dziwi mnie to, że jak przytrzymam palec na przewodzie do tej gruszki przy elektrozaworze turbiny przy odpalonym silniku to bardzo słabo ciągnie. Dziś przjechałem parę kilometrów to po pierwszym wciśnięciu hamulca odrazu się robi twardy, ale nawet pierwsze wciśniecie nie jest jakoś strasznie miękkie, schodzi hamulec w duł ale nie wiele. Potem znowu trzeba kawałek przejechać i ponownie raz hamulec jest miękki. Czy jest możliwość ze pompka daje słabe podciśnienie jak jest sprawna ?? czy dzialanie pmpy jest jeszcze od czegoś innego zależne ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po tym poście jest trochę jaśniej jak się sprawy mają.

czy dzialanie pmpy jest jeszcze od czegoś innego zależne ?

W zasadzie to nie, ale jak instalacje jest nie szczelna to nawet najlepsza pompa nie poradzi,

postaram się kupić nowe przewody i wymienić.

Bardzo dobrze bo wcześniej czy później to je będziesz musiał zrobić a koszt nie wielki i jedna z przyczyn może być wyeliminowana.

To vacum to nowe ?

Co do miernika podciśnieniu to może taki ?

http://allegro.pl/vacuometr-miernik-podcisnienia-i-cisnienia-vacuum-i3623172166.html

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe vacum kupiłem używaną, ale najpierw założyłem u kolegi i u niego wszystko grało to raczej sprawna. Dzięki za link zamówię taki vacuometr ale teraz pewnie prędko nie przyjdzie bo są święta, jak tylko będę go miał to napisze wartości jakie zmierzę to może prędzej znajdę przyczynę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już ten vakuometr, mierzyłem odrazu przy wyjściu z pompy vacum i wynosi -0.7bar. Sprawdzałem też przy serwo tam wynosi okolo -0.5bar ale odrazu po zgaszeniu silnika naraz podcisnienie spada do 0. W miejscu na węzyku do elektrozaworu turbo przed gruszką wynosi -0.4bar i tak samo po zgaszeniu spada do 0. Czy podciśnienie powinno wszędzie wynosić -1 bar czy jak ? I gdzie dokładnie pomierzyć żeby znaleź przyczynę ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7 na samej pompie to ewidentnie za mało,sprawna pompa powinna dawac 0,9-1,0 b.

A jak hamulec roboczy nie jest twardy przypadkiem?

Szkoda ze skasowałem filmiki z moich pomiarów podcisnienia bysmy porównali.Ale pompa ewidentnie padnięta.

A mierzone było na ciepłym czy zimnym silniku?

 

Filmiki z moich pomiarów się znalazły proszę:

 

EGR

 

TURBO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam jeszcze takie proste pytania dla pewnosci (jak pisałem wcześniej nie znam się na tym za wiele). Kupiłem dokładnie taki sam vakuometr jak podał kolega w link wcześniej. -1bar to jaka wartość na tym vakometrze ?To jest tak jak tam 10 ? i jak dokładnie powinno się mierzyć to podciśnienie, podpiąć vakuometr i nie dodawać gazu nic, tylko na wolnych obrotach ? i o ile powinno spadnąć podczas naciśniecia pedału hamulca ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie.

To chyba jedyny wątek, w którym ktoś mierzył podciśnienie. Zastanawiam się czy u mnie w aucie wszystko jest w porządku z podciśnieniem.

Zrobiłem pomiar wpinając się trójnikiem w przewód idący do elektrozaworu EGR i uzyskałem wartość -0,65 bara, czy to trochę nie za mało?r

Może wpływać to na pracę EGRu i klapek w kolektorze (turbo mam sterowane silnikiem krokowym).

A może to normalne podciśnienie a -1 bar daje sama pompa po wpięciu vacumetru bezpośredni do niej po odłączeniu wszystkich odbiorników (serwo, elektrozawory)?

Czy ktoś mierzył w taki sposób jak ja lub na samej pompie?

Dodam, że nie mam problemów z hamulcami, ale auto często zamula na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam cześć i czołem. Mam też problem z hamulcami, rozwiązał ktoś to może? dodam że mam 320i w benzynie i pompa vacuum jest nowa ale strasznie głośno pracuje i jutro jestem umówiony z mechabikiem na zmianę na starą. Jak może mi sprawdzić servo?

Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, w 330d jest tak, że na głównym przewodzie podciśnienia są 4 krućce - w kolejności podpięte do: 1 turbo, 2 EGR, 3 poduszki, 4 zaślepiony. Kazdy z nich ma trochę inną średnice a co za tym idzie inne wartości zasysania więc na pewno na cienkich przewodach nie ma już -0.9 lub -1.0 bara. Mało tego same zaworki pełnią rolę regulatorów podciśnienia i są półprzepuszczalne (słynne filterki) i tutaj znów mamy spadek podciśnienia. U mnie przy samym turbo i EGR wartości wynoszą ok -0,65 bara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy turbo -0,65 bara w zupełnoc wystarcza, aby zassać gruszkę turbiny (dla max. ciś. doładownia), przy egr również, zapewne dla tego przewody są mniejszej średnicy.

Dla serwa im większe podciśnienie tym pedał hamulca lżej chodzi.

 

U mnie pompa vacum wytwarza -0,95 bara mierzone na zaślepionym wyjściu z głównego przewodu (do serwa)



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witajcie, w 330d jest tak, że na głównym przewodzie podciśnienia są 4 krućce - w kolejności podpięte do: 1 turbo, 2 EGR, 3 poduszki, 4 zaślepiony. Kazdy z nich ma trochę inną średnice a co za tym idzie inne wartości zasysania więc na pewno na cienkich przewodach nie ma już -0.9 lub -1.0 bara. Mało tego same zaworki pełnią rolę regulatorów podciśnienia i są półprzepuszczalne (słynne filterki) i tutaj znów mamy spadek podciśnienia. U mnie przy samym turbo i EGR wartości wynoszą ok -0,65 bara.

 

 

Witam, właśnie w tej sprawie miałbym pytanie. Z hamulcami mam taki problem że podczas deszczu mam niewielkie opóżnienia w hamowaniu. Mam na pewno nieszczelnoć w przewodach idących do poduszek silnika, wężyki wymienione i podejrzewam że to w poduchach puszcza ciśnienie. Nie wiem czy je zaslepić i nie sprawdzić czy problem z hamulcami zniknie.

 

A co do króćców to jak wymieniałem wszystkie przewody podciśnienia to urwał mi się króciec do którego podpięte było turbo, zakleiłem to miejsce silnym klejem a turbo przełożyłem do zaslepionego króćca. Czy mogą być jakieś objawy jak ten 4 króciec miał inną średnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.