Skocz do zawartości

Do zamkniecia


Kris30cm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
na jaki model Hnny wymienic te cewki ? wiem ze sa różne a nie chce by mi wcisneli cos nieodpowiedniego ?

Nie cewki tylko wtryski na marki HANA, modelu Ci nie podam, bo nie wiem jakie będą najlepsze.

 

A wracając do tematu KRIS30CM, może nie masz smarowania na wałkach i dlatego są wytarte i był problem z popychaczami, a zawory nie zawsze się domykały.

Miałem tak w astrze, że kanał olejowy przytkał się i nie dawał oleju na wałek rozrządu i 2-3 popychacze, efekt był taki że silnik nie pracował równo na wolnych obrotach (na wysokich było ok) i było słychać stukanie zaworu/ów (tam gdzie popychacz nie dostawał oleju).

Taki po prostu pomysł, bo samo LPG nie mogło Ci narobić szkód w sterowaniu zaworami. Wydaje mi się, że moja hipoteza może być słuszna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie wiem, albo ty nie wiesz o czym piszesz albo ktos sie nie zna. Jak mogles auto odebrac? Jak zaplaciles tyle kasy za auto, ktore nie chodzi? o jakich szklankach piszesz? przeciez tam nie ma zadnych szklanek!!!! jakie popychacze powycierane???/ nawet kontaktu z walkiem nie maja??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi to wytlumaczyl mechanik(przynajmniej tak zrozumiałem):

`Ten cały wałek jest wyrobiony a zawory sie wypychaja przez popychacze. I te (popychacze) były zjechane a niektore nie trzymaly zwyklego nacisku palcem (pokazal mi o co chodzi). I przez ten cały wałek Na 3 cyl jest różnica w wyskokach zaworów - około 2/3 mm. Nie chodzą równo dlatego auto poszarpuje (aktualnie na zimno od 700-1500 obrotów, a na cieplo jest to prawie nie do wyczucia). Żeby wyeliminowac całkowicie szarpanie to musialbym wymienic tą część i wszystkie z nią związane (dla pewności że bd wszystko chodzic jak trzeba). Koszt około 2tyś. Jednak nie ma co pakować uzywanego czy zamiennego bo nie wiadomo w jakim stanie się trafi i czy nie bedzie gorzej.

LPG nie miało wpływu na to szarpanie (jego pierwsza diagnoza byla bledna bo po rozkreceniu silnika tłoki itd wyglądały ok). Co prawda instalacja wymagała regulacji - (co zrobił i jestem mile zaskoczony zachowaniem auta tuż po przełączeniu na lpg). Jednak widać, że zabrał się za montaż LPG ktoś kto nie ma pojęcia o BMW, a tym bardziej o tych silnikach. Dodatkowo jakoś elektronicznie zmienił otwarcie `zaworu/przepustnicy`(?) *nie pamietam dokladnie* Przez co auto ma lepszą reakcje na gaz - lecz bedzie wiecej paliło.

 

Mogło to się stać dlatego, że ktoś (pewnie 1 właściciel z warszawy) nie wymieniał oleju tylko ew. dolewał. Przez co olej tracił swoje właściwości smarujące i nie był w stanie spełniać swojej funkcji prawidłowo `

 

Co do wczorajszej akcji z PB to przy zamykaniu osłony przytrzasneli weżyk i zwyczajnie ciśnienie wybiło paliwo bokiem, odręcili i zamkneli na nowo i git majonez :D

 

Szczerze powiem że czuję niedosyt... Za 3000zł miałem możliwość kupienia silnika (N42B20 143KM przebieg 90tyś) dosłownie 3km od domu... Jednak mój ojciec odbierał telefony od mechanika i kazał `robić tak żeby było dobrze`... A miałbym za tą cene mocniejszy motor i pewnie całkowicie problem z głowy.

 

Napisze jeszcze raz: LPG nie miało winy - i bede dalej jezdził na tym rodzaju paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli moja hipoteza może się potwierdzić, ze to brak smarowania zepsuł Ci silnik. To ze popychacze były "miękkie" to właśnie przez brak oleju w nich. Dopytaj się mechanika o to czy sprawdzał Ci ciśnienie oleju. Skoro piszesz ze oceniał stan tłoków to rozumiem ze zdjął głowice a po czym powinien dobrze wyczyścić wszystkie kanały olejowe. Ważne aby usunąć przyczynę braku smarowania a nie tylko wymienić zużyte części. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim n42 wczoraj zauwazyłem nierówną prace na wolnych obrotach, okazało się ze po zciśnięciu rury prowadzącej od kolektora ssącego do filtra powietrza zmieniają się obroty silnika. Przyczyną jest pęknięty przewód koło opaski zaciskowej - dostaje się (lewe )powietrze. W ponieniedziałek jade po drógi przewód z dławikiem - kupóje używke za 50 zł.Nie w temacie ale Możę komuś się to przyda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspomniałem wcześniej mam włożony stag 4 i wtryski valtek, kupiłem kabelek do gazu i zaktualizowałem sterownik. Silnik zaczoł lepiej chodzić, nie szarpie.Prz okazji zmieniłem temperature przełączania sie na lpg z 35 na 28 - nie sprawia mu to problemu. Co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja nigdy nie chciala chodzic ponizej 35 stopni. Mysle, ze to zasluga skrzyni auto. Zawsze szarpala przy ruszaniu. Na recznej mozesz przygazowac sobie i pojedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.