Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy coś się dzieje z EGR silnik pracuje,po zdjęciu węża gumowego tłoczek w EGR wgl nie chodzi,nawet po dodaniu gazu... przejechałem się 3km autem,chwilami but do podłogi wrócilem do domu zdejmuję wężyk EGR pracuje sobie,zgasiłem auto odpalam,zdejmuje wężyk i już nie pracuje co się dzieje??
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wyjmij egr, wyczysc, zobacz czy tloczek chodzi, czy sie nie zacina itp

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Kolego EGR jest czyściutki jedynie po wtjęciu węża jest tam olej zawsze...

 

ręcnie ten tłoczek śrubokrętem ruszyłem pare razy to się wysunął(recznie jak egr był wyjęty)to co trza by kupić?EGR TEN co jest tłoczek tam czy elektrozawor EGR?

 

jak elektrozawór to który bo są takie dwa:

 

http://allegro.pl/elektrozawor-egr-bmw-e36-e46-e39-e60-e90-i3675231780.html

 

czy ten

 

http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e60-e90-elektrozawor-turbiny-egr-i3680305194.html

 

dodam,że elektrozaworu turbiny nie mam bo mam auto z 2004r.Aha i po zdjęciu wężyka z EGR nie ma żadnego ciśnienia(powietrza nie czuć nic w tym wężyku) co się może dziać?bardzo proszę o pomoc

Opublikowano
koledzy a czy po zdjęciu wężyka podciśnienia z EGR(ten który idzie z elektrozaworku do EGR bo z elektrozaworku idą dwa do vacum-trójnika i out do EGR to po zdjęciu tego z EGR i przystawieniu palca do wężyka nie czuć żadnego powietrza dla czego? powinno przysysać?
Opublikowano

nie szczelny układ podciśnienia,

nie sprawny elektrozawór egr,

błąd wtrysku sterującego.

Na początek zmierz napięcie w kostce idące do elektrozaworu oraz jego oporność.

Opublikowano

koledzy po dzisiejszych testach zauważyłem,auto na drodze but wracam do domu zdejmuję węża egr sobie pracuje,założyłem węża i odpiąłem kabelek od EGR od podciśnienia,dostawiłem do palca i bylo czuć jak zasysa,założyłem spowrotem i egr pracuje i zdjąłem za 2 minuty znów wężyk podcisnienia i już nie było czuć zasysania,odkręciłem węża od EGR i już nie pracował tłoczek.Czy winien jest tylko elektrozaworek??

 

podglądowe foty jak przewody podpiete:

 

http://i40.tinypic.com/2qavj10.jpg zaworek jest tymi dyszami do dołu(tak był jak kupiłem umiejscowiony) jak by go do góry postawił wtyczka by nie dosięgła..

 

http://i43.tinypic.com/2ih6ngk.jpg mechanik do tego zaworka?? bo nie wiem co to jest tak podłączył przewody podciśnieniowe

 

http://i44.tinypic.com/6giyx2.jpg trojnik 1 po lewej zaślepka ori,2 po lewej do elektrozaworka do vacum,3 od lewej zaślepiony śrubką ktoś zaślepił i pierwszy z prawej do tego: http://i43.tinypic.com/2ih6ngk.jpg

Opublikowano

koledzy co obstawiać zawór EGR czy elektrozaworek? prosze o pomoc bo jutro będę w Wawie i chciałbym kupić elektrozaworek jeżeli to on prosze o pomoc

 

dodam,ze po przejechaniu okolo 2km i wróceniu do domu egr pracuje po zdjęciu węża lekko przysysa palca ale za chwile to przysysanie mija i już egr nie pracuje dla czego?

Opublikowano

Panowie proszę o poradę...

 

przejechałem sie dzisiaj autem i wrażenia coś jak by lepszy dół aż dziwne... sprawdzam czy egr pracuje,odpiąłem pierw wężyk od niego-0 reakcji jak i zero powietrza w wężyku nic nie zasysa.Zdjąłem wąż gumowy i EGR nie pracuje(jest zamknięty) i teraz najważniejsze pytanie bo nie wiem sam czy to zrobić.... prawdopodobnie zacina się tłoczek ale nie w EGR tylko w elektrozaworku EGR i nie puszcza powietrza i tu pytanie kupić elektrozaworek ale... jak założę działajacy elektrozaworek i EGR będzie poprawnie pracował a przyspieszenie będzie gorsze? i tu dylemat co robić bo nie,że on jest wiecznie zacięty... po np 3km on pracuje

Opublikowano

zaślepić lub ograniczyć kompem.Bo jeżeli się zawiesza może wpuszczać za dużo spalin i muli silnik.

Spróbuj rozebrać elektrozawór i go przeczyścić (jeżeli jest na straty)tylko to zależy czy masz z obejmą metalową czy bez.Może się udać go reanimować ale to w 100%nie zastąpi nowego.

Opublikowano
hmm zauważyłem jak jechałem dzisiaj,że na prawdę auto z dołu się zbierało fajnie.. i wtedy odpiąłem egr i egr nie pracuje(był w pozycji zamkniętej)moze ten elektrozaworek się przycina i dla tego przymula,że raz chodzi dobrze,egr pracuje a raz się zatnie jest mól itp może tak być? wymienić w ciemno ten elektrozawór? bo 125zł na alledrogo
Opublikowano
spytam tak czy na uruchomionym silniku,po zdjeciu wężyka podciśnienia z EGR ma być po przystawieniu ''palca'' ssanie czy ma nie być? jak silnik uruchomiiony na biegu jałowym... ??
Opublikowano

Koledzy zakupiłem nowy zaworek EGR dzisiaj,sprawdziłem filterek nówka czyli nie regenerowany,podłączyłem,uruchamiam auto ściąga wężyk z EGR i lipa zero ssania,a śćiągnąłem z ciekawośći wężyk z elektrozaworka ten co idzie do VACUM i ssało tam czyli zaworek pracuje więc o co kaman.... EGR tez sprawny nie zacina się to dla czego nie ma podciśnienia?

 

czy tak ma być? dodam uruchomiłem teraz auto po całej nocy dopiero teraz i po odpaleniu EGR nie pracuje więc koledzy o co chodzi?

Opublikowano

Bo widzisz w tym wezyku podcisnienie jest tylko wtedy kiedy jest potrzebne.To ono otwiera/zamyka zawor EGR.Ten elektrozawor jest po to by sterowac podcisnieniem do EGR.

Czyli podcisnienie jest albo go niema-EGR otwarty lub zamkniety.Tyle.

Po czym wnioskujesz,ze stary EGR byl uszkodzony? Bo ja na przyklad jedynym obiawem jaki mialem przy uszkodzonym egr byla woda w ukladzie powietrza wtornego.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

wymieniłem go i wychodzi na to,że stary tez dobry jest

 

aha i EGR mam cały czas w pozycji zamkniętej i tu nie wiem co zrobić,auto ładnie chodzi ale nie jestem pewien czy on w trasie się pod obciążeniem np nie otwiera,za póżno zamyka i jest muł i rozważałem uciąć kabel po obydwu stronach i zaślepić,ale dużo osób mówi wywali check engine i też dużo osób nie poleca co na takim zabiegu jeżdziło

Opublikowano
Zamontowałem dzisiaj nowy zaworek przejechałem się 2km i to egr pracuje,wróciłem do domu i juz nie pracuje do tego zauważyłem takie zamulenie.Odpiąłem wężyk od EGR i ten od ''OUT'' z elektrozaworka egr,skróciłem je obydwa tak po 5cm założyłem a z drugich stron wkręciłem śrubki(egr sprawdziłem był w pozycji zamkniętej) i się przejechałem i jak przy 1500 na 2 biegu dam pełny gaz od 1700,1800 już się włącza turbo i kop od 2200 tak do 2500 jest więc co nie halo? można tak jedzić z zaślepionym?
Opublikowano

Kolego kombinujesz jak koń pod górę z tego co widzę.EGR nie bedzię się tak otwierał i zamykał jak zdejmiesz rurę od IC idącą do EGRu ponieważ zmienia się mieszanka.

Proponuje ci podłączyc pod auto INPę i sprawdzic masę powietrza, jak się nie zgadza z tym czego żąda ECU wtedy szukac przyczyny.

Jak chcesz tak bardzo sprawdzic egr i elektrozaworek który steruje EGRem to podłącz auto pod DISa i tam jest fajny test EGR,który otwiera i zamyka zawór.

Opublikowano

tylko,że zaślepiłem EGR tak jak wyżej napisałem i auto zbiera się o wiele lepiej z dołu,można tak zostawić?

 

 

ps spytam od razu zauważyłem jadąc dzisiaj przy hamowaniu wskazówka ekonomizera powinna spadać logicznie po mału do 0 a tu jak by delikatnie przy hamowaniu wzrasta i zaraz spada dla czego?

Opublikowano

Jedni zaślepiają EGR twierdząc że auto lepiej się zbiera,ja też zaślepialem cudowalem a różnicy nie zauważyłem poza twardą pracą silnika.No i oczywiście jak zaślepisz EGR to będziesz miał mniej syfu w kolektorze ssącym,no i oczywiscie wywali ci błąd EGR.Można jeżdzic z zaślepionym EGRem.

A co do ekonomizera to ja też tak mam że przy hamowaniu mi powoli sie podnosi wskazówka,gdzieś byl na forum temat z tym związany i wychodzi na to że tak już z tym jest.

Opublikowano

dziękuję Ci bardzo kolego za odpowiedzi :cool2:

 

tylko martwi mnie jedna rzecz,uruchamiając dzisiaj auto egr nie pracował okej,przejechalem no okolo 3km raz z butem raz tak,zatrzymałem się w trasie zdejmuję wężyk z EGR jest delikatnie ssanie,zdejmuję EGR i pracuje na biegu jałowym,przyjżałem się jak ten tłoczek wysuwa i przy wysuwaniu na biegu jalowym zaobserwowałem,że nie raz wysunie się deko bardziej a raz deko mniej.Wróciłem do domu,zrobiłem tak,że wymontowałem kabel od EGR i zaworka EGR,przeciąłem go na pól,założyłem,wkręciłem w obydwie strony wkręta.. i test taki sam 3km zatrzymanie,sprawdzenie egr.Po przejechaniu 3km i zdjęciu węża gumowego EGR zamknięty okej,ale po odkręceniu śrubki od elektrozaworka(tego kabelka od ''OUT'' co idzie)celem sprawdzenia czy wgl daje ciśnienie i lipa po odkręceniu śrubki nic powietrza... i martwi mnie to,że na liczniku nie wyskoczył,żaden Check Engine bo,może jeszcze przez ten czas nawet zaworek nie dał podciśnienia a jak by np jechał dłużej to by dał.Bo po zaślepeniu egr nie zauważyłem,żadnej różnicy w pracy silnika,a jak chodzil ten tłoczek egr i zdjąłem wężyk to inaczej pracowal silnik to co może się dziać?

 

 

aha i duże jest prawdopodobieństwo,że zaświeci się na liczniku Check Enginie? jak tak to czy jadąc na komputer i usuniecie tego błędu załatwi sprawę czy wyskoczy od nowa?

Opublikowano
Z tego co się orientuje (mogę się mylić bo pewien nie jestem) EGR otwiera się dopiero po uzyskaniu przez silnik temperatury roboczej, i z tego może wynikać, że po nocy jak odpalisz auto to nie działa. Poczekaj aż silnik się zagrzeje i sprawdź.
Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.