Skocz do zawartości

GPower SKI/SK2/SK2CS dla M3 E92. Opinia, opis, recenzja.


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ten wątek to taka miła wieczorna lektura w odróżnieniu od większości postów o zerwanych łańcuchach, padniętych turbinach i innych jazdach na kropelce klekotem. :cool2:

Zgadzam się w zupełności, bardzo ciekawy wątek :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie :)

 

Dziś zrobiłem nowy pomiar i kolejne rekordy:

0-100: 4.5s

100-200: 8.3s (na letnich oponach przy 12 stopniach (!))

100-250: 17.3

1/4: 12.4@194.5km/h

1609: 30.4@275.5km/h (limiter - bo mam swoj soft teraz wgrany:P - 4.5 do setki i 8.6 100-200 podczas pomiaru)

 

generalnie co zrobiłem:

- odkręciłem pokrywe filtra powietrza

- dokręciłem kilka śrubek przy kolekektorze bo było tam luźno jak w jajcach.....

 

efekt: jest szybko :)

 

Wstawił bym zdjęcia i filmy no ale telefon mi się popsuł i zaraz daje go do naprawy więc może w pon coś tam zgram :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze jakby nie wyniki z RL to ja bym sie trzymal z daleka od GPower... nie kazdy ma RL , najczesciej ludzie (co w 100% zrozumiale) po takich modyfikacjach jada na hamownie i sprawdzaja w co zainwestowali 30k , patrza i placza . ja caly czas obstawiam ze jest jakis problem z pomiarem na hamowni bo nie mozliwe zeby ta moc tak jezdzila...Wg mnie to auto musi miec kolo 470-480 koni , bo w zasadzie jakby na kompresorze mialo 520 to takie m6 V10 objezdzaloby w kazdych warunkach .Mimo wszystko ...skoro Gpower obiecal 520koni ja bym nie odpuszczal wyslal im dane ktore potrzebuja i niech glowkuja o co kaman . Bo jesli by tu doszlo 80 koni , to chyba schodzilbys 100-200 do okolicy 7s ... Z tego co tam przegladalem na szybko projekty sa projekty 600 koni, mierzone na hamowni i tyle faktycznie wychodzi , pytanie czy to hamownia strojona pod Gpowera :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pasuje ze mam 444 konie jak juz pisalem jest to punkt wyjscia do rozmow z gpowerem ;)

 

wczoraj zrobilem czas na mile 30.3s przy predkosci koncowej 275.5 km/h

to szybciej niz np SLS AMG coupe. (571 koni), czy M6 F12 (cabrio)

 

ale przyznaje, ze gdyby nie te pomiary to zalamal bym sie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze seryjne auta nie trzymaja mocy to raczej standart ale roznica miedzy 444 a 520 jest zbyt duza jak dla mnie nadaje sie to do reklamacji ...

wg. mnie 10 % roznicy jest akceptowalne w jedna lub w druga strone ( ciekawe czy zdarzyly sie takie przypadki ze bez dodatkowych modow wyszlo wiecej niz 520 km ) ..

radze poswiecic jeszcze kilka stowek i zrobic drugi pomiar na innej hamowni .. da to jakis obraz sytuacji ..

bo rzeczywiscie po czasach 0-200 wyglada jakoby miala wiecej kucy ....

Sprzedam intercooler WAGNER 335I

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=249350


http://images63.fotosik.pl/299/c6bade351e384628.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada, robilem pomiar na dwoch hamownia, z czego jedna mierzyla M3 ESS VT 625 i wyszlo tam 610 koni.

na jednej hamowni mialem 462,5, na drugiej 459,5 i potem po "modach" 444,5. no i tyle jest:)

 

skoro na mile jest szybszy niz np SLS to nie mam co plakac.

100-200 robi tyle co F430, 490 konne, 300kg lzejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowie wyniki szokuja ... moc na hamowni zalamuje... cos tu jest nie teges...

p.s zapomnialem dodac... zazdroszcze AUTA !! :cool2: :cool2:

 

, tu jest okolo 7s 100-200 :shock: :shock: , fakt to licznik jest wiec ciezko o weryfikacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek tak do końca na serio nie bierz tych wyników z dragtimes, gdyż często wyniki uzyskane tam są bardzo słabe, znacznie słabsze niż wyniki uzyskane w innych testach. Zwłaszcza w testach przeprowadzanych kontrolowanych warunkach.

 

 

Wyniki przypsieszeń zwłaszcza w zakresie 100-200 i 100-250 w przypadku G-powera Waldka są po prostu zbyt dobre jak na 440 koni i tą masę :)...to auto powinno mieć z 520 koni żeby robić takie czasy przy tej masie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowie wyniki szokuja ... moc na hamowni zalamuje... cos tu jest nie teges...

dokładnie...

 

wyniki z race tez można naciagnac, wystarczy pomiar np. na zjezdzie z wzniesienia...

 

wujek napisal, jak ma pasazera to wynik 100-200 idzie w gore o prawie 1s wspomnial tez: mocniejsze f430, ktore jest lzejsze o 300kg (3 meskich pasazerow) i ma szybsza skrzynie jest wolniejsze wiec jak rl jest dobry to jedyny wniosek: wujek jako kierownik od wajchowania jest dużo lepszy niz najlepsze skrzynie...

 

zazdroscic auta to jedno a zazdroscic umiejetnosci kierownika :cool2: to drugie...

 

dla mnie jedak tak jak dla mmcv: "... cos nie teges..."

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy z dragtimes widzisz czesto na filmach, ja czasow tez nie robie w kontrolowanych warunkach jak np: robia czesto w usa, gdzie BARDZO CZESTO dodaja sobie do pomiarow tzw: 1 feet rollout. Ruscy mają kawałek prostej i mierzą, ja mam podobne warunki. więc czasy można porównywać :)

dziś też na mile miałem prędkość 278.5 km/h, 100 metrów przed końcem włączył mi się limiter (stary soft mam wgrany)

 

dlatego ja nagrywam swoje pomiary aby nie bylo ze z gorki w tunelu aerodynamicznym czy cos, dzis pobilem kolejne rekordy.

 

film: https://www.youtube.com/watch?v=Si3n-_LexQo

 

http://s13.postimg.org/j4heq3caf/mila.png

 

w skrocie:

M3 SK1:

0-100: 4.4s

100-200: 8.1s

200-250: 8.3s

1/4: 12.4@194.2km/h (najlepsza predkosc na koncu to: 197 km/h)

1609: 30.4@274km/h (0-100: 4.4s, 100-200: 8.6s)

 

(na fotce widac moje czasy zmiany biegow, 0.2-0.3s)

 

ps: ten filmik z DKG 100-300 to oszustwo :) koles jedzie albo z gorki albo ma sk2, tez sie jaralem tym filmem... zanim mialem gpowera :)

 

tak apropo...

 

M5 560 km 80-250 - 19.93s a po hartge na 642 km to 17.73s

 

a moj czas 80-250: 17.2, szybciej niz 642 konne M5 F10.... nieźle jak na 444 konie ;)

a sorry... 444.5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no teraz to juz wogole abstrakcja Nam sie zrobila... Nie mam zastrzezen do pomiarow z RL , ale... o 200 koni mocniejsze m5 , majce podwojnie uturbiony motor , moment na poziomie (po hartage ) > 800nm (gdzie Ty osiagasz > 500). Nieco mniejszy zakres obrotow , lepsza skrzynie (generalnie juz DKG jest szybsze niz Ty machniesz reka) i osiaga gorszy czas... :roll: . Dla mnie to juz archiwum X sie robi.

Auto bylo hamowane i moc wyszla max przy 6500 , gdzie ta moc powinna byc osiagana kolo 1500+ dalej . Czy tuner mowil czemu tak to wyszlo ? Dlaczego max moc osiagana w serii jest przy 8200 a tu wykres przestaje rosnac przy 6500 ? (1700 obrotow to dosc spore przesuniecie). Ja juz nic z tego nie kumam :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja Ci powiem gdzie jest Archiwum X.

 

Jadac na pierwszy pomiar uzyskalem 462,5 konia (dawno dawno temu) nastepnie jakos 3 tygodnie temu 459,5 (co by sie potwierdzilo) no ale wykres dochodzil do 6400 i potem plasko. Zatem rozmowa z kilkoma osobami no i diagnoza: wadliwe cewki (przedliftowe) oraz wyciac przednie katalizatory. Tak zrobilem no i jade na hamownie a tu 15 koni mniej ;)

Drugi pomiar byl chyba w 15 stopni wiekszej temperaturze.

 

Potem szybka analiza tego wszystkiego, poczytalem w necie i okazalo sie ze po prostu dolot grzal sie wczesniej i odcinal moc juz wczesniej. Dodatkowo padla diagnoza ze "moze gdzies ucieka powietrze z kolektora przy wysokim doladowaniu" (to powiedzial mi Jan z PMS) mysle sobie ze to logiczne,

Wzialem sobie schemat tego Gpowera i zaczalem patrzec we wszystkie mozliwe miejsca gdzie sa obejmy gumowych elementow no i tak wyczailem ze sa w okolicy dolotu

 

 

Tak wyglada seryjnie obudowany dolot

http://s3.postimg.org/5xrmc5uub/IMAG0007.jpg

 

Zdjalem ta metalowa klapke i tam gdzie czerwono zaznaczylem to te wszystkie obejmy lataly jak psu jajca - byly luzne, dokrecilem je, pojechalem na pomiar i czasy na RL o sekunde lepsze (100-200) i dwie sek (100-250) (nawet na mile poprawa o 0.6s) wiec niedlugo pojade na powtorny pomiar. szczerze to wole aby bylo 444,5 konia bo wtedy gpower bedzie dzialal, jesli wyjdzie 500+ no to nici z moich negocjacji :)

 

http://s3.postimg.org/s8fhc4s4j/IMAG0014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym to sprobowal zmierzyc nawet dynometem na tej proste na ktorej uzyskujesz te czasy - jest dosc dluga .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.