Skocz do zawartości

[E46] DAwka paliwa


Kentos

Rekomendowane odpowiedzi

MAm problem z zawyżonym zuzyciem paliwa i co może być tego powodem --> proszę znawców o podanie ile mg paliwa powinno wskazywać w INPA na biegu jałowym W M47 (oczywiście motor w temp roboczej)

Auto działa prawidłowo lecz jest trochę słabsze szczególnie do 1700 obr/min .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość dawki paliwa dla optymalnego wyrównoważenia biegu jałowego rozgrzanego silnika M47 wynosi 6-7mg/suw.

 

dzieki bardzo za udzielenie konkretnej odp ( właśnie taka pamiętałem ale nie byłem pewien)

Co prawda w poprzedniej M47 miałem poniżej 6 mg ale ok.

 

Dawka u mnie nie spada poniżej 10mg/skok ? co może być tego powodem ? jakieś sugestie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też jest, że dawka oscyluje od 5,5mg wzwyż, ale jeśli dojdzie obciążenie alternatora światłami itd to siłą rzeczy zostaje wymuszone zwiększone dawkowanie.

 

U Ciebie 10mg/suw to dosyć wysoka wartość, która może świadczyć o dużych oporach układu korbowo-tłokowego. Czy obroty silnika dążą do osiągania fabrycznych 830obr/min z dopuszczalną odchyłką 5obr/min bez efektu falowania itp?? Czy zmierzony kąt wtrysku pokrywa się precyzyjnie z oczekiwanym nie przekraczając granicy tolerancji błędu 2' (dwóch stopni)?? Na jakim oleju pracuje silnik i czy jego praca nie przenosi większych wibracji na nadwozie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też jest, że dawka oscyluje od 5,5mg wzwyż, ale jeśli dojdzie obciążenie alternatora światłami itd to siłą rzeczy zostaje wymuszone zwiększone dawkowanie.

 

U Ciebie 10mg/suw to dosyć wysoka wartość, która może świadczyć o dużych oporach układu korbowo-tłokowego. Czy obroty silnika dążą do osiągania fabrycznych 830obr/min z dopuszczalną odchyłką 5obr/min bez efektu falowania itp?? Czy zmierzony kąt wtrysku pokrywa się precyzyjnie z oczekiwanym nie przekraczając granicy tolerancji błędu 2' (dwóch stopni)?? Na jakim oleju pracuje silnik i czy jego praca nie przenosi większych wibracji na nadwozie??

 

żadnych wibracji czy niepokojących objawów, obroty zadane i aktualne idealne tak jak i kąt wtrysku .BRAK falowania idealnie, tyka. olej syntetyk 5W50. testy bez obciążeń np światłami.

Jakieś pomysły ? co jest uwalone lub co i jak sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kentos witaj !

Pisałeś

MAm problem z zawyżonym zuzyciem paliwa

Może rozwiń te stwierdzenie jak to liczyłeś, bo w dobie elektroniki to często zapominamy aby policzyć ile robimy km na pełnym baku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kentos witaj !

Pisałeś

MAm problem z zawyżonym zuzyciem paliwa

Może rozwiń te stwierdzenie jak to liczyłeś, bo w dobie elektroniki to często zapominamy aby policzyć ile robimy km na pełnym baku.

86 Ltr / 1030 km - dużo za duzo jak na sedana i prędkość na autostradzie tempomatem do 110km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, zdecydowanie za dużo, moja robi podobny przebieg na autostradzie z tempo zapiętym na 130 i na jednym zbiorniku - 56 litrów.

OK, ale czy poza silnikiem masz wszystko OK? Osprzęt silnika nie stawia oporów? Jak pompa vacu, jak wspomagania, wody? Kompresor klimy z zacierającym się łożyskiem też może robić krecią robotę, a niekoniecznie musi być go słychać.

Ja zacząłbym od odłączenia napędu (paska) osprzętu na dobrze nagrzanym silniku i wtedy sprawdzał dawkowanie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, zdecydowanie za dużo, moja robi podobny przebieg na autostradzie z tempo zapiętym na 130 i na jednym zbiorniku - 56 litrów.

OK, ale czy poza silnikiem masz wszystko OK? Osprzęt silnika nie stawia oporów? Jak pompa vacu, jak wspomagania, wody? Kompresor klimy z zacierającym się łożyskiem też może robić krecią robotę, a niekoniecznie musi być go słychać.

Ja zacząłbym od odłączenia napędu (paska) osprzętu na dobrze nagrzanym silniku i wtedy sprawdzał dawkowanie.

 

i takie spalanie miałem w poprzedniej M47 (touring=cięższy) nawet do 5.2 /100 i większą predkością do 160.

pasek klimy zdjęty (bez wpływu) , wspomaganie OK, pompa wody NOWA , ALE vaccum to nie wpadłem na ten pomysł ---> co może tam stawiać opór jak sprawdzić - trochę mnie to dziwi bo żepsuta raczej tylko lżej pracuje ?

1.W aucie mam regenerowaną Turbinę i pomyślałem że może za słabo ładować (późno wstaje= regulacja sztangi) ale czy to może mieć wpływ na podwyższone dawkowanie na jałowym biegu ? Auto jest trochę zmulone od dołu a Turbo wyjątkowo Ciche.

2.Jak skasować adaptacje wtrysków ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M47 nie ma adaptacji wtrysków. Można skasować coś, co w DIS się nazywa kalibracją - kasuje się kalibrację mapy paliwa, sterowania EGR itp. Podobno niektórym pomaga na zamulenie w niskich partiach obrotów - ja u siebie to robiłem, nic to nie dało, więc wrzuciłem cały nowy soft pod nowy przepływomierz i auto zaczęło latać - wydaje mi się, że to był powód sprzedaży auta przez poprzedniego właściciela - wymienił przepływomierz na nowy ale nie zrobił update oprogramowania, auto dalej nie miało siły jechać więc się pozbył problemu.

 

Co do turbo - nie ma ono wpływu na bieg jałowy oraz dawkę paliwa na biegu jałowym. Podobnie samo wstawanie turbo - tutaj przyczyn może być sporo, przepływomierz, nienajlepsze już wtryski, nieszczelność w dolocie. Może mieć wpływ także zatkany katalizator, bo wtedy silnik dusi się własnymi spalinami, a komputer DDE za wszelką cenę dąży do utrzymania prędkości obrotowej silnika - zwiększając dawkowanie paliwa - jest to sytuacja bardzo często spotykana w wozach w których turbo padło katastrofalnie - puściły odrzutniki oleju strony gorącej, lub silnik się rozbiegał z powodu uszkodzenia odrzutników strony zimnej. Analogiczna sytuacja wystąpi przy uszkodzonym zaworze EGR lub bardzo zarośniętym układzie dolotowym - jeśli kolektor jest zarośnięty, zmniejsza się ilość zasysanego powietrza, co DDE kompensuje zwiększeniem dawkowania paliwa - wszystko żeby utrzymać obroty biegu jałowego.

 

Co do vacuum - w moim 318 tds jakie posiadałem wcześniej, uszkodzona pompa vacuum stawiała znaczny opór. Znaczny mam na myśli taki, że po demontażu trzeba było się dobrze natężyć, żeby przekręcić ją uzbrojoną ręką.

 

Oczywiście rozmawiamy o warunkach pracy takich jak temperatura silnika w normie?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEMP pracy motoru jest idealna 85-95 st.

Adpatacja DDE jest zrobiona soft D5 .

kasowanie ustawień pompy -wtrysków już wiem jak zrobić więc wykonam profilakatycznie.

VACum sprawdzę , katalizatora 2-giego już nie mam . A 1-szego sie pozbędę dla zasady bo łacznik elastyczny jest zapocony co by znaczyło że jest w nim olej po Awarii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie trochę za duże spalanie, ale Carlos ładnie rozwija wątek to może dostaniesz natchnienia i wpadniesz na to co jest grane.

1. Opory fizyczne , czyli obciążenie

2. Nie właściwe sygnały do DDE

3.Niewłaściwy soft

4.Nie właściwy DDE np po wymianie

5.Uszkodzony DDE

6.Uszkodzenia mechaniczne innych podzespołów np nieszczelności, brak drożności

7. Tu jest miejsce do dalszej sugestii

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie trochę za duże spalanie, ale Carlos ładnie rozwija wątek to może dostaniesz natchnienia i wpadniesz na to co jest grane.

1. Opory fizyczne , czyli obciążenie

2. Nie właściwe sygnały do DDE

3.Niewłaściwy soft

4.Nie właściwy DDE np po wymianie

5.Uszkodzony DDE

6.Uszkodzenia mechaniczne innych podzespołów np nieszczelności, brak drożności

7. Tu jest miejsce do dalszej sugestii

AD

1. brak

2. Z jakiego czujnika ??

3.Soft jest OK

4.DDE ORYG. prawidłowy

5. NIE wiem ale błędów brak i parametry w LIVE pokazuje

6 . Brak nieszczelności a drożność jest w kolektorze i dolocie oraz na wydechu

małe zmniejszenie drozności jest na wymienniku (chłodnicy spalin) EGR

7 . mam mały trop i potwierdza moje przypuszczenie ale poczekam na znawców z forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie

Z jakiego czujnika ??

Ale zobaczmy co ten DDE robi ? wstawię wklejkę :

Układy Digital Motor Electronics (DME) i Digital Diesel Electronics (DDE) koordynują i monitorują wszystkie funkcje istotne dla płynnej pracy silnika: czujniki stale zbierają wszelkie dane, od zapłonu po wtrysk paliwa, oraz sprawdzają takie parametry jak prędkość obrotową i temperatura silnika czy pozycja przepustnicy lub pedału gazu. Układy DME i DDE gwarantują optymalne osiągi silnika w każdych warunkach.

koniec cytatu.

czyli jak pisze : czujniki stale zbierają wszelkie dane, tylko że tego jest tak dużo że nie wiadomo co mu doskwiera.

Dalej piszesz :

mam mały trop i potwierdza moje przypuszczenie ale poczekam na znawców z forum.....

Hmm... trzeba ich odpowiednio stymulować aby wciągnąć do dyskusji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Tak, rozgrzać silnik do optymalnej tem i wykonać reset wszystkich możliwych ustawień w DIS, a następnie KONIECZNIE zaprogramować nowe ustawienia.

 

Czy mógłbym prosić o podpowiedź gdzie znajdę takie opcje w DISie? Rozumiem, że nie chodzi tu tylko o sparowanie EWS-DDE po reprogramowaniu sterownika pod nową przepływkę.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.