Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam pytanko a mianowicie czy ktoś już podpinał na komputer e30 323i z 1984 roku, wtyczka jest przy silniku ale niewiem które piny są do diagnozy silnika?? :modlitwa:
Opublikowano
witam mam pytanko a mianowicie czy ktoś już podpinał na komputer e30 323i z 1984 roku, wtyczka jest przy silniku ale niewiem które piny są do diagnozy silnika?? :modlitwa:

 

Witam

Wszystkie złącza diagnostyczne do 1987 roku były 15-pinowe, po 1987 20-pinowe.

 

Jeżeli jest orginalny silnik z tego okresu produkcji, to masz 15-pinowe złącze za pomocą którego możesz zrobić:

 

Czynność wykonujemy w pozycji 2 stacyjki (NIE URUCHAMIAMY SILNIKA)

 

1)kasowanie inspekcion i oil service (zwierasz piny 7 i 1[masa] lub akumulatora[masa] przy pomocy żarówki 12V) lub za pomocą interfejsu diagnostycznego

 

2)diagnosis of DME/DDE (odczyt błędów zapisanych w pamieci nieulotnej komputera)

 

3)delete faults of DME/DDE (kasowanie błędów zapisanych w pamięci nieulotnej komputera)

 

Co do 2 ostatnich punktów, obowiązują od rocznika 1986, tak więc prawdopodobnie możesz wykonać tylko punkt 1 (niewiem na 100%)

 

To wszystko co można zrobić za pomocą interfejsu diagnostycznego m.in w E30.

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

nie opowiadajcie bzdur ze nie mozna sie podlaczyc!

po pierwsze w kazdym szanujacym sie serwisie podlacza "waska lampe" pod kompa - polecam BMW mCARS KRAKÓW - maja zaje.....go kolesia od tych spraw,po drugie tu macie rozpiske:

 

http://img219.imageshack.us/img219/2239/starezlaczediagnostyczneopis0u.jpg

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie opowiadajcie bzdur ze nie mozna sie podlaczyc!

po pierwsze w kazdym szanujacym sie serwisie podlacza "waska lampe" pod kompa - polecam BMW mCARS KRAKÓW - maja zaje.....go kolesia od tych spraw,po drugie tu macie rozpiske:

 

No, to sam siebie wkopałeś. Rozpiska ładna, poczytaj sobie opisy. Widzisz tam gdzieś jakąkolwiek transmisję? Nie ma niestety, więc podpiąć komputer możesz, ale na tym złączu wyczytasz tyle samo, co podpinając zworkę do kasowania inspekcji, czyli... nic. Poczytaj post Elkara'a.

Kai
Opublikowano

ten pierwszy typ gniazda to "diagnostic connector" czyli sprawdzenie podstawowych parametrow pracy maszyny jak: napiecie ladowania, wzbudzenie ladowania, masa, napiecie na cewke, kasowanie inspekcji itp. a drugie nowsze zlacze to "data link connector" czyli mniej wiecej to samo co starsze plus transmisja danych z modulu.

 

http://img484.imageshack.us/img484/7125/datalinkconnector1wc.th.gif

 

na tym rysunku dokladna rozpiska - niech kazdy sam sie przekona ile mozna odczytac z kazdego typu zlacza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten pierwszy typ gniazda to "diagnostic connector" czyli sprawdzenie podstawowych parametrow pracy maszyny jak: napiecie ladowania, wzbudzenie ladowania, masa, napiecie na cewke, kasowanie inspekcji itp. a drugie nowsze zlacze to "data link connector" czyli mniej wiecej to samo co starsze plus transmisja danych z modulu.

 

http://img484.imageshack.us/img484/7125/datalinkconnector1wc.th.gif

 

na tym rysunku dokladna rozpiska - niech kazdy sam sie przekona ile mozna odczytac z kazdego typu zlacza.

 

Jak tak, to co innego, a gdzie jest fizycznie ten Data Link Connector?

Kai
Opublikowano

może ja Ci odpowiem bo ostatno studiowałem kompa motronic'a 35 pinowego (to ważne) ... z tego co zauważyłem to TX i RX do transmisji znajduje się w kompach 55 pinowych (15 i 20 pin w złączu diagnostycznym a 55 i 13 w złączu od kompa)... komp motronica 35pinowy posiada samodiagnostyke jak również kasuje sobie sam błędy... wgłębiając się bardziej można powiedzieć że są 3 statusy błędów - prościej mówiąc bład który posiada status trwałego (jest wpisany w pamięć kompa) usuniesz gdy:

 

1. usuniesz ustrke powodującą błąd

2. zejdziesz z licznikem błędu do 0

(polega to na tym że każdy trwały błąd dostaje licznik i w nim wartość 10 gdy usuniesz usterkę i odpalisz silnik, komp zobaczy że usterka zostałą usunięta i odejmie od licznika błędu 1... wtedy w liczniku mamy wartość 9... gdzy po ponownym rozruchu silnika komp znowu zobaczy że nie ma tej usterki znowu zmniejszy licznik o 1 potem znowu i tak do zera... gdy licznik błędu będzie posiadał wartość 0 wtedy bład jest wykasowywany z pamięci kompa)

 

w kompach przed rokiem 87 nie ma wyprowadzeń do zczytywania pamięci co nie oznacza że nie można tego zrobić podpinając się bezpośrednio pod układ scalony...

Opublikowano

witam!

 

a to moze ktos mi powie jak wykasowac inspection i zegar przez zmostkowanie:) wiem ze trzeba zmostkowac 1 i 7 ale niemam zatyczki do gniazda wiec prosze o pare wskazowek aby sie nie pie....ac:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.