Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc mam problem z moja bunia moje autko to 530d 184 km cos go boli samochód jest troszke mułowaty i kopci przy nagłym przyspieszaniu na czarno czym to moze byc spowodowane dodam ze turbina była sprawdzana i jeszcze daje rade podobno mój mechanik mówił ze moze byc to spowodowane przepływomierzem na kompie wszystko ok wychodzi ale ze moze zaniżać wartosci moze ktos z was miał podobny problem ??
Opublikowano
Jaki kolor dymu? Niebieski? :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Długo go masz? Jaki ma przebieg? Przepływka raczej do tego nic nie ma, u mnie wyszedł mały defekt na kopmie z przepływką a autao zapier....la jak wściekłe :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Mój ma 400 tysi prawie, a kopci przez odmę, nie długo wymiana :) Jeżeli kopci przy przyśpieszaniu to wg. mnie może to być spowodowane nieodpowiednią dawką paliwa, co sugeruje wtryskiwacze, ale to trochę wróżenie z fusów tak na odległość.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
za tydzień moze do mechanika oddam to sie okaże co ją boli :) tylko myslałem ze ktoś wie co to moze być a a co do przebiegu to mam ciut wiekszy niz ty :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kolega mówi że na czarno kopci, to co wy się tak upieracie przy tym oleju? :roll:

Czarny dym, to albo koniec wtrysków, albo zbyt duża dawka paliwa do powietrza.

Sprawdź czy dolot masz szczelny, jak ucieka ciśnienie, to turbina dostaje podwójne baty, bo przy okazji musi nadrobić to co ucieknie.

Jak masz w miarę czysto pod maską, to popatrz po wężach, IC, kolektorze, czy nie ma gdzieś tłustego nalotu pokrytego kurzem, jak gdzieś zobaczysz, to sprawdź dokładnie to miejsce, bo możliwe że jest dziurka, i wywala powietrze. A nalot powstaje z mgiełki olejowej którą bije turbinka (zawsze coś oleju ucieknie przez turbo, albo odmę) i wycieka sobie przez takie właśnie nieszczelności.

Wartości ciśnienia doładowania zadane z otrzymanymi sprawdzisz INPĄ.

Opublikowano
tak jak tu kolega mówi nie ma to nic wspólnego z olejem troche sie znam na samochodach ale bardziej w bezynie, dizel to nie moja bajka ale gdyby brała olej to by ubywało znacznie i by na niebiesko kopciła cały czas a nie podczas przyspieszania obawiam sie ze to wtryski beda a to chyba nie taka tania sprawa ale jest tez 1 rzecz o której zapomniałem czasem auto chodzi lepiej czasem gorzej ( czasem sie lepiej zbiera czasem słabiej ) i temu tez rozważam przepływkę
Opublikowano
Z wtryskiwaczami nie ma aż takiego dramatu, bo w Bumach chyba siedziały Bosh albo Siemens, a do tego akurat są zestawy naprawcze. Można zregenerować, kosztuje to znacznie mniej niż zakup nowych.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

kiedyś jak kumplowi zaczoł diesel tak kopcić i zesłabł to pojechaliśmy do szpeca od diesli a ten jeszcze maski nie podniósł a już gadał że minimum 400zł

no to pojechaliśmy do drugiego a ten maskę podniósł , pogazował i posłuchał i cibant na wężu idącym do kolektora dokręcił i nic za to nie wzioł

bracik miał tak samo w omedze z silnikiem BMW tylko że my sami znaleźli wąż który się popuścił

co do wtrysków nie wypowiadam się bo znowu dostana zjeby za straszenie cenami z serwisu :)

Opublikowano
ASO należy omijać szerokim łukiem :mrgreen: jak tłumaczył mi to mój nadworny mechanik, to "mała" regeneracja 300 zeta, a duża 700 zeta. Co do allegro to nie bardzo wierzę w tą zbieraninę ;)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
no to jak tak mówicie to jutro przepatrzę dolot cały ale ram nie dokręciłem węza od intel i jeszcze dobrze nie ruszyłem i spadł całkiem :/ ale sprawdze to
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To sprawdź ten dolot, i wtedy myśl nad wtryskami.

I pisz po polsku, bo aż ciężko czytać. :mad2:

Opublikowano
dolot ok wszystko szczelne :/ nie no skończy sie na mechaniku :) niech mi popatrzy żebym był pewny co jest bo teraz to masakra byle mocniejszy 1.9 ma szanse ze mną a to jest niedorzeczne :/ czemu jest tak ze 20 osób odpisze w temacie a znajdzie sie 1 co szuka czegoś żeby sie przyczepić nie lubie takiego czegoś albo forum bmw albo języka polskiego przepraszam za błędy :) a skorzystam z okazji nie ma ktos z terenu małopolski lub sląska jakiejś 3 ( e30/e36 ) do sprzedania chce zbudować samochód do sportów wiec zalezy mi na zdrowej budzie reszte sie zrobi i zeby cena była dobra :)
Opublikowano

Słusznie zwraca uwage - uzywasz jezyka polskiego, wiec uzywaj go poprawnie, jesli nie, to moze sprobuj innego jezyka.

 

Ja jednak stawiam na dolot, tylko nie widzisz tej nieszczelnosci. Jak ją sprawdzałeś? Otworzyles maske i sluchales gwizdów przy przegazówkach na _rozgrzanym_ silniku?

Mogą to być też wtryski, ale przy wyraznym kopceniu na czarno mialbyś na 100% problemy z uruchomieniem silnika, nie łąpał by od razu tylko nieco dluzej musialbys krecic, a po załapaniu ogromny czarny bączek

Opublikowano
miałem w swoim taki sam problem: przyspieszenie jakbym ciągnął kilka ton za sobą i czarny dym. U mnie przyczyną była pęknieta rura gumowa miedzy intercoolerem a turbiną na kolanku od strony wewnętrznej. Wymieniłem rurę i po problemie.

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
też miałem kopcenie na czarno winny był intercooler miał dziurę także proponuję go sprawdzić , jak również całe orurowanie i złączki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.